Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2008, 23:10
Groevey
Avatar van Groevey
Groevey is offline
Hoe ervaren jullie seksualiteit op school?
En daarmee bedoel ik dus bijna alles wat met seksualiteit te maken heeft dus. Van seksuele relaties op school, hormonen, geilheid, praten over seksualiteit op school, zowel met medeleerlingen als docenten. Misschien ook gevallen van seksuele intimidatie, onzekerheid, vragen waar je mee zit?

Het valt me op dat zoveel scholieren hier seksueel actief zijn. Ben dus benieuwd watvoor effect dit heeft op jullie tijd op school.

Ik zit zelf al een tijd niet meer op school, en in ''mijn tijd'' was er in ieder geval weinig sex haha
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 00:41
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Ik heb goede tijden beleefd op het toiletarium van de natuur- scheikundegang
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 09:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik 'ontdekte' seks pas ver na mijn middelbareschool tijd. Toen ik 16 was had ik een klasgenootje die (oeps!) vader was geworden. En toen dacht ik nog, 'gadverdamme, dan heeft hij seks gehad.' Oooh wat was ik toch schattig toen.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 11:41
Alyssia
Alyssia is offline
Ik ga dit jaar naar de zesde, en tsja. Eigenlijk heb ik geen idéé van eventuele seksuele relaties van andere mensen op mijn school. Ze zijn er vast wel hoor, daar niet van Tsja. In de tweede krijg je seksuele voorlichting bij Verzorging, in de derde en de vijfde kreeg ik bij bio meer... op een biologische manier seksuele voorlichting. Dus met de hormonen en hoe dat precies allemaal werkt. Erg zakelijk zeg maar ^^
Ik praat eigenlijk nooit over seks op school. Wel over liefde, als in, wie met wie heeft en dat soort dingen. Maar seks komt niet aan de orde. Ook geen behoefte aan eigenlijk :')

Ik kreeg alles te horen van mijn ouders. :') Ben ik héél erg blij mee, zeker toen ik zo'n ontzettend enge leraar voor Verzorging had. Ew.
Weet niet of dit nou precies een antwoord is op je vragen zeg maar, maar ja. Seks komt op mijn school (en mijn vriendenkring) alleen aan de orde tijdens lessen enzo. En ja, natuurlijk hou je wel dat er soms van die foute grappen gemaakt worden. Maar er wordt buiten de lessen niet serieus over gepraat ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 12:05
Hydrodynamikaas
Avatar van Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Wat zal ik zeggen... de mindstate was toen niet anders als nu, alleen nu voeg ik vaker de daad bij het woord
__________________
Je bent bladgroen papi, voer voor de apen!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 16:02
Verwijderd
Bij ons op school werd er wel een beetje over gepraat onderling, maar ik merk dat het tegenwoordig heel anders gaat. Ik vang gesprekken op onze schoolpleinen op van ongeveer 15 tot 17 jarigen die er heel open met hun vrienden en vriendinnen over praten. Naast de opscheppers die rondschreeuwen hoe hard ze hun chicka wel niet volgeblaft hebben uiteraard
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 17:35
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hm, seksualiteit was toen een beetje aftasten, zowel het doen op zich als de vraag of het vreemd was om het "al" te doen (en dat ook nog wel in de vijfde en zesde klas) en wanneer je zou kunnen of horen te beginnen, de geschikte leeftijd, hoe lang je dan bij elkaar moest zijn etc. Ik zat op een vrij kleine school en iedereen wist wel zo'n beetje van elkaar hoe het zat. Als het niet verteld werd kon je het redelijk inschatten. Heel open was het niet, in termen van details.

En docenten mochten zich daar mooi buiten houden, als je er toch naar vraagt. Behalve wat voor de klas vertellen over lichamelijke ontwikkeling (verzorging) of zwangerschap (biologie) bemoeiden docenten zich er niet mee. Wel eens te maken gehad met een docent die meer zag in één van zijn leerlingen, maar dat is met een sisser afgelopen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 20:10
Noddy
Noddy is offline
Bij verzorging werd er niet heel veel aandacht aan besteed. Iedereen wist wel wat neuken was, dus dat werd niet uitgelegd. Verder is er alleen verteld dat we het veilig moesten doen.

In de derde kreeg ik biologie. Er werd niet veel aandacht aan seks op zich besteed, meer aan de zwangerschap.
Toen ik de derde voor de tweede keer deed, kreeg ik een andere leraar voor biologie. Hij besteedde meer aandacht aan seks. Hoe je een condoom moest omdoen en dat soort dingen.
Verder hebben leraren nooit echt iets over seks gezegd of zo.

De leerlingen konden er daarentegen niet over ophouden. Genoeg meiden die zichzelf de pijpkoningin noemden en er was altijd een roddel wie met wie had gesekst. Tijdens een schoolfeest is er zelfs een jongen middel in de danszaal gepijpt.
Als je nog maagd was, was je absoluut niet cool en werd je uitgelachen. Seks was absoluut niet prive. Heel triest, ben blij dat ik niet meer bij die mensen op school zit.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 20:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Iedereen hield het een beetje voor zichzelf. Iedereen begreep wel hoe het zat, en explicieter dan dat was niemands zaak.
Citaat:
Naast de opscheppers die rondschreeuwen hoe hard ze hun chicka wel niet volgeblaft hebben uiteraard
Plus dat het een sport was om de spaarzame voorbeelden van dergelijke types op die school te vernederen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 08:00
Hydrodynamikaas
Avatar van Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Hmm.. ik had uitgebreide seksuele voorlichting in de tweede klas hoor.. volgens mij is er zelfs een heel semester aan gewijd..
__________________
Je bent bladgroen papi, voer voor de apen!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Hmm.. ik had uitgebreide seksuele voorlichting in de tweede klas hoor.. volgens mij is er zelfs een heel semester aan gewijd..
Bij ons ook. En het kwam in de tweede en derde en vierde nog een keer terug.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 10:43
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Ja, seksuele voorlichting heb ik ook gehad.

Echter was dit doelloos en verspilling van de tijd. Het opgroeien in een 'open' famillie is op dat gebied méér waard dan seksuele voorlichting.
Ik zat er bij, echt verbaast van de mensen die nauwelijks verstand van zaken hadden.
Uiteraard ging het alleen om de theoretische ervaring.

Edit:

En seksuele voorlichting is in de tweede te laat. Het is nog steeds een trend dat de kennis en ervaring eerder komt dan de tweede klas.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 12:35
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik had op school seksuele voorlichting, maar ik en mijn vriendengroep hadden voornamelijk interesse in evolutionaire seksualiteit.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Ik had op school seksuele voorlichting, maar ik en mijn vriendengroep hadden voornamelijk interesse in evolutionaire seksualiteit.
Toen je 12 was? Right.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 13:17
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Toen je 12 was? Right.
Nee, toen was ik nog niet met seks dingen bezig. Ik heb het vanaf 14+.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Nee, toen was ik nog niet met seks dingen bezig. Ik heb het vanaf 14+.
Maar de meeste kids die naar de middelbare school gaan zijn 12 en kunnen zich nog niet veel voorstellen van evolutionaire processen (omdat ze er simpelweg nog niet van gehoord hadden). Daarom vond ik je opmerking een beetje raar. Of je school aangezien seksuele voorlichting bij het curriculum hoorde van verzorging.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 15:10
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Maar de meeste kids die naar de middelbare school gaan zijn 12 en kunnen zich nog niet veel voorstellen van evolutionaire processen (omdat ze er simpelweg nog niet van gehoord hadden). Daarom vond ik je opmerking een beetje raar. Of je school aangezien seksuele voorlichting bij het curriculum hoorde van verzorging.
Ik ben ook raar. 't is een beetje ingewikkeld om uit te leggen, maar laten we zeggen dat ik al jaren een bioloog in hart en nieren ben. Waar andere kids naar cartoon network keken, keek ik al sinds ik 9-10 jaar oud was liever naar dingen als Discovery Channel en las boeken over bijv. het Romeinse leger in plaats van strips (hoewel ik dat ook wel deed).
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 15:21
Verwijderd
Het gaat er bij mij niet in dat jij meer geïnteresseerd was in evolutionaire seksualiteit dan in je eigen batsen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Evolutionaire seksualiteit is ook gaaf. Weet alleen niet of ik dat als 14-jarige ook had gevonden, als het op het programma gestaan had.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:19
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het gaat er bij mij niet in dat jij meer geïnteresseerd was in evolutionaire seksualiteit dan in je eigen batsen.
Ik ben nogal gepest toen ik op de basisschool zat. Het is er bij mij nooit ingekomen dat ik eventueel een vriendin zou kunnen hebben, omdat niemand ooit iets in me zou zien. Dat heeft tot een jaar of 17 (eindexamenjaar) geduurd. "t gaat er misschien moeilijk in, maar das toch echt 't geval.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:50
Verwijderd
In de brugklas kregen we voorlichting, maar ik had thuis ook al voorlichting gehad (hoewel dat meer geleidelijk ging; eerst weten waar de baby's vandaan komen, dan leren dat mensen ook seks hebben wanneer ze geen baby's willen etc etc). Ik vond 't wel heel gek dat sommige jongens niet wisten dat meisjes ongesteld zouden worden, een jongetje begon te huilen toen hij dat hoorde

Toen ik een jaar of 15 was kreeg ik een vriend en toen begon ik dus over seks te denken, daarvoor ook wel, maar meer op een giechelig-niveau. Met vriendinnen had ik het er ook wel over, sommigen zaten ook op datzelfde punt als ik (net een vriendje, eerste keer etc) en anderen nog helemaaal niet (die vonden 't maar vies ).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 20:04
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
t gaat er misschien moeilijk in,
Apparently.

Nou is evolutionaire seksualiteit natuurlijk reuze interessant (geen sarcasme), maar toen ik 14 was concentreerde ik me toch echt (tevergeefs) op mijn eigen batsen.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nogal gepest toen ik op de basisschool zat. Het is er bij mij nooit ingekomen dat ik eventueel een vriendin zou kunnen hebben, omdat niemand ooit iets in me zou zien. Dat heeft tot een jaar of 17 (eindexamenjaar) geduurd. "t gaat er misschien moeilijk in, maar das toch echt 't geval.
Ik ben ook heel erg gepest, maar als íets me wel interesseerde was het wel de geslachtsdelen van de schoolgenootjes
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 22:36
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik ben ook heel erg gepest, maar als íets me wel interesseerde was het wel de geslachtsdelen van de schoolgenootjes
Gelukkig beweer ik niet een normaal kind te zijn
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Homoseksualiteit en school.
Rico20
19 03-08-2012 08:48
Seksualiteit Inkijk Op School!?
Verwijderd
21 27-01-2010 18:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Donner wil onderzoek naar groepsverkrachtingen
juno
37 05-12-2005 11:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoofddoekjes, II
Joostje
152 07-10-2004 17:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.