Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2010, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar waar staat de lijst met ondeugdelijke producten dan!!!111!! oh wacht, daar gebruik je je verstand voor hmmm.

"Watch out, hot contents!"

Serieus jongen, je bent zo net een Amerikaan.
"Alles wat geen kleding is". Klaar. Het is prima af te bakenen.

Maar het wettige gebruik van een treinkaartje (wat mag wel en niet) kan ook duidelijk worden afgebakend, dus geen "treinkaartje voor die bestemming", maar "treinkaartje voor éénmalig gebruik op datum xxxxx tussen de stations x en y."

En ja, dan ben ik maar net een Amerikaan. Niet dat ik een wasmachinefabrikant zou aanklagen, maar wat betreft OV (een service waar ik voor betaal) zou ik me beroepen op het gebrek aan expliciete gebruiksregels.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2010, 19:24
Verwijderd
Citaat:
"Alles wat geen kleding is". Klaar. Het is prima af te bakenen.

Maar het wettige gebruik van een treinkaartje (wat mag wel en niet) kan ook duidelijk worden afgebakend, dus geen "treinkaartje voor die bestemming", maar "treinkaartje voor éénmalig gebruik op datum xxxxx tussen de stations x en y."

En ja, dan ben ik maar net een Amerikaan. Niet dat ik een wasmachinefabrikant zou aanklagen, maar wat betreft OV (een service waar ik voor betaal) zou ik me beroepen op het gebrek aan expliciete gebruiksregels.
Jij bent zeker ook iemand die van mening dat je altijd moet kunnen zitten in de trein?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:24
Verwijderd

9233 is het treinnummer. De treinserie 9200 is de intercity Amsterdam-Brussel.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Ja dat kunnen ze merken. De treinen van A naar B eindigen op een even nummer en van B naar A op een oneven nummer. Zo kunnen ze zien dat je al een keer terug bent geweest.
Oh ok.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:25
Verwijderd
Citaat:
"Alles wat geen kleding is". Klaar. Het is prima af te bakenen.

Maar het wettige gebruik van een treinkaartje (wat mag wel en niet) kan ook duidelijk worden afgebakend, dus geen "treinkaartje voor die bestemming", maar "treinkaartje voor éénmalig gebruik op datum xxxxx tussen de stations x en y."

En ja, dan ben ik maar net een Amerikaan. Niet dat ik een wasmachinefabrikant zou aanklagen, maar wat betreft OV (een service waar ik voor betaal) zou ik me beroepen op het gebrek aan expliciete gebruiksregels.
Idd, en er zullen ook best reizigers zijn die zo zouden willen reizen, dus het is ook geen onvoorstelbare situatie.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Ik neem het wel voor waar aan, ik wist gewoon niet waar ik dat treinnummer dan zou moeten vinden Aangezien de koplopers 4xxx zijn zat ik daar naar te zoeken, niet naar wat jij zegt
Hehe, aan de hand van de omloop zoals dat heet, is het veel moeilijker om dat te controleren omdat dat flexibel(er) ingezet kan worden. De treinnummers staan ook bij de treindienstleiding in de beeldschermpjes enzo.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Idd, en er zullen ook best reizigers zijn die zo zouden willen reizen, dus het is ook geen onvoorstelbare situatie.
Er zijn ook zat reizigers die niet willen betalen, moeten we dat ook maar toestaan dan
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Jij bent zeker ook iemand die van mening dat je altijd moet kunnen zitten in de trein?
Wat leuk dat je me in een hokje probeert te stoppen

Ik vind het vervelend om niet te kunnen zitten, ja, maar het enige dat ik eis (beter: zou willen eisen) is om iig niet als een ingeblikt sardientje vervoerd te worden.
Voor het geld dat ik betaal verwacht ik wel een fatsoenlijke dienstverlening en dus voldoende ruimte.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ook zat reizigers die niet willen betalen, moeten we dat ook maar toestaan dan
God, nee, wij (als ik voor Andijvie mag spreken) bepleiten alleen maar dat ze expliciet regels vastleggen, en voor zover ik weet is de regel 'geen kaartje hebben' expliciet vastgelegd.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ook zat reizigers die niet willen betalen, moeten we dat ook maar toestaan dan
In de voorwaarden staat dat je een geldig vervoersbewijs moet hebben, dus deze opmerking is niet van toepassing. In de voorwaarden staat nergens dat een kaartje maar eenmalig geldig is, en er zullen heus wel mensen zijn die van A naar C moeten, dan terug naar A en vervolgens nog naar B. Er staat nergens in de voorwaarden dat een dagretourtje maar eenmalig geldig is. (Ik zelf zou aannemen dat een kaartje maar eenmalig geldig is, maar ik vind het vreemd dat daar niets over staat, ze noemen wel de tijden waartussen een kaartje geldig is, ze noemen ook dat ik op ieder station op de kortste of snelste route uit mag stappen om later mijn reis weer voort te zetten, maar dus niets over het twee keer afleggen van een (deel van) dezelfde route.)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:34
Verwijderd
Citaat:
God, nee, wij (als ik voor Andijvie mag spreken) bepleiten alleen maar dat ze expliciet regels vastleggen, en voor zover ik weet is de regel 'geen kaartje hebben' expliciet vastgelegd.
Wat een nonsens zeg. Common sense volstaat.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Wat een nonsens zeg. Common sense volstaat.
Iemand anders vindt het doodnormaal om iemand om te leggen, jij en ik niet.

Wiens verstand telt dan?
Het is gewoon onduidelijk. Als meerdere mensen vragen gaan stellen of betwijfelen of iets wel of niet mag, zijn er gewoon regels nodig. Dan helpt gezond verstand geen ene moer.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Iemand anders vindt het doodnormaal om iemand om te leggen, jij en ik niet.

Wiens verstand telt dan?
Het is gewoon onduidelijk. Als meerdere mensen vragen gaan stellen of betwijfelen of iets wel of niet mag, zijn er gewoon regels nodig. Dan helpt gezond verstand geen ene moer.
Het gaat hier om het woordje: Common
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:41
Verwijderd
Mja, ik weet niet hoe common deze interpretatie is, want als ik bv met een strippenkaart reis, is het weer prima om binnen een bepaalde tijd dezelfde route nog eens af te leggen zonder extra te stempelen... Dan kan ik prima drie zones stempelen, van A naar C gaan, van C naar A en dan nog weer van A naar B, zolang het maar binnen zoveel uur gebeurt. Dat is dan heel 'common', maar met de trein niet?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Het gaat hier om het woordje: Common
De meerderheid van de mensen is het er ook over eens dat er een god of hogere macht bestaat, moet ik dat dan ook maar voor lief aannemen? Natuurlijk niet. "Common sense" is een vage term waar je niets mee kan.

Laat ik het zo zeggen: als je common sense hebt, leg je zoiets vast in regels.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:43
Verwijderd
'common sense' in de zin van 'stop geen kat in de magnetron' snap ik prima, maar in dit geval vind ik het te vaag om 'common sense' toe te passen

Ik zal mijn conducteur in de familie eens vragen wat hij er van vindt. Maar ik vermoed dat hij gaat zeggen dat hij het ook niet vindt kunnen dat mensen een enkele reis even onderbreken, terwijl dat dus gewoon mag. Hij is nogal streng (Toen je gratis mocht reizen op zondag met een boekenweekgeschenk ging hij ook zeiken En die OV-chipkaart wordt hem helemaal te veel. Nog even en hij mag met pensioen )
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 22:48
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ook al zou het mogen, meermalen het traject afleggen in 1 dag, dan kan de conducteur nog niet controleren of het dezelfde persoon is die de 2e keer het traject aflegt.
Maar; er staat óók niet dat dezelfde persoon de terugreis moet maken, dat zal de NS ook een worst zijn. Het treinkaartje is dus niet persoonlijk, wel een hele dag geldig, maar hoe vaak zijn ze vergeten te vermelden.
Misschien komen de voorwaarden nog uit de tijd dat de trein een hele dag over een traject deed?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 09:31
Verwijderd
Citaat:
De meerderheid van de mensen is het er ook over eens dat er een god of hogere macht bestaat, moet ik dat dan ook maar voor lief aannemen? Natuurlijk niet. "Common sense" is een vage term waar je niets mee kan.

Laat ik het zo zeggen: als je common sense hebt, leg je zoiets vast in regels.
Ik had het uiteraard over de 'common sense' die wettelijk geaccepteerd is, zoals ik al eerder aangaf. Mag je er na de definities van het algemeen taalgebruik en heersende opvatting vanuit gaan dat retour heen en weer is? Het antwoord is ja.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 10:41
Verwijderd
Mag je er vanuit gaan dat een enkele reis een eenmalige reis is? Ja.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 16:23
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Mag je er vanuit gaan dat een enkele reis een eenmalige reis is? Ja.
Laten we het eens over een andere boeg gooien. Wat is er op tegen om zoiets in de regels te vermelden? Ik zou er namelijk ook vanuit gaan dat ik met een retour de gehele dag heen en weer mag reizen. Ik denk ook dat dat met een wat pragmatische instelling gedaan is. Zoals aangegeven: het valt nogal lastig te controleren, doordat je onderweg gewoon mag uitstappen. Omdat het niet goed te controleren is, wordt het toegestaan.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 19:43
Verwijderd
Ik heb eerder al aangetoond dat je rustig kan controleren wat de reisbewegingen van iemand zijn dus beter lees je de topic voordat je gaat blaten. Iets met treinnummers enzo...

Als je met een retour de hele dag heen en weer mag, waarom zou je dan niet het hele jaar op één retourtje zonder datum mogen reizen? Hoe kom je bij die redenering?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 22:13
Verwijderd
Eh, omdat je je retourtje voor vertrek moet stempelen zodat er een datum op zit? Zomaar een gokje
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Ik heb eerder al aangetoond dat je rustig kan controleren wat de reisbewegingen van iemand zijn dus beter lees je de topic voordat je gaat blaten. Iets met treinnummers enzo...

Als je met een retour de hele dag heen en weer mag, waarom zou je dan niet het hele jaar op één retourtje zonder datum mogen reizen? Hoe kom je bij die redenering?
Omdat er duidelijk in de voorwaarden staan dat een kaartje pas geldig is wanneer er een datum op staat, en vervolgens staat er ook duidelijk in de voorwaarden dat zo'n kaartje dan geldig is tussen 00.00 uur en 04.00 uur de volgende dag. Dus dat lijkt me heel duidelijk afgebakend en dus lijkt het me ook heel duidelijk dat reizen op een kaartje zonder datum gewoon niet mag, en op een kaartje met een verlopen datum ook niet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 06:29
Verwijderd
Pfff, waar moet het heen met de wereld als het bevolkt wordt door dergelijke personen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Pfff, waar moet het heen met de wereld als het bevolkt wordt door dergelijke personen
Doe niet zo overdreven?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 11:50
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Pfff, waar moet het heen met de wereld als het bevolkt wordt door dergelijke personen
ondertussen heb je nog geen antwoord gegeven op mijn vraag. Wat is er op tegen om eea in de regels te zetten?

Overigens was ik niet aan het 'blaten'. Ik beweerde dat het lastig is om de reisbewegingen te controleren, niet onmogelijk. Waarom dat lastig is, is ook al eerder aangegeven, iets met uitstappen enzo.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 12:35
Verwijderd
Het is helemaal niet lastig omdat er een fucking treinnummer op de stempel staat!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 09:11
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Met een strippenkaart kun je 20x een traject afleggen zolang dit maar in de gestelde tijd gebeurt.
Dit kan zelfs een ander persoon zijn, het is een geldig, onpersoonlijk vervoersbewijs.
De tijd op een strippenkaart is echter gelimiteerd dat je er vaak nog maar nèt mee terug kan. Desalniettemin stempel je dus voor een enkele reis, maar mag je 'm dus ook als retour gebruiken
Ook hier ontbreekt me de logica, dus waarom zou een treinkaartje wèl logisch moeten zijn?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 09:24
Verwijderd
Bij een strippenkaart staat expliciet vermeld dat je binnen de hoeveelheid afgestempelde zones mag reizen binnen een bepaalde tijd die gerelateerd is aan het aantal zones.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Treinkaartje kopen
12bambi34
32 22-09-2015 17:00
Verkeer & Vervoer Treinkaartje
Barca1
21 31-08-2014 15:54
De Kantine Wat zit er allemaal in jouw portemonnee?
Verwijderd
87 30-04-2007 07:30
De Kantine prijs treinkaartje
fractuur
51 02-02-2004 17:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.