Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2003, 16:41
Verwijderd
Dat id krijg ik een beetje. Want het zijn altijd de kut-alto's en trieste gothics, van wat ik lees hier op het forum. En dan kijk je de foto's en dan denk ik heel gemeen: 'Ohhh, tis er zo een...'
Tuurlijk ben ik dan net zo erg bezig als zij, maar ze kennen waarschijnlijk niemand van die Kut-alto's en triest gothics en hebben er wel een mening over.
Daarbij hoor ik bij de mensen waar ik mee omga niet woorden als Trance-nichten vallen... We hebben het er gewoon niet over. Laat hun...

mijn conclusie is dus: Mensen afzeiken hoort bij 'Trance' Levensstijl...

wat denken jullie ervan?
Advertentie
Oud 06-07-2003, 16:51
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
en trance-nichten afzeiken hoort bij de 'alto-lifestyle'.

scherpe conclusie hoor
__________________
vive la feast!!
Oud 06-07-2003, 16:56
Basia
Basia is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 06-07-2003 @ 17:41:
Dat id krijg ik een beetje. Want het zijn altijd de kut-alto's en trieste gothics, van wat ik lees hier op het forum. En dan kijk je de foto's en dan denk ik heel gemeen: 'Ohhh, tis er zo een...'
Tuurlijk ben ik dan net zo erg bezig als zij, maar ze kennen waarschijnlijk niemand van die Kut-alto's en triest gothics en hebben er wel een mening over.
Daarbij hoor ik bij de mensen waar ik mee omga niet woorden als Trance-nichten vallen... We hebben het er gewoon niet over. Laat hun...

mijn conclusie is dus: Mensen afzeiken hoort bij 'Trance' Levensstijl...

wat denken jullie ervan?
pffff wat een onzin. mensen afzeiken heeft denk ik eerder te maken met het intelligentieniveau.

en omschrijf die zogenaamde trancelevensstijl dan. want ik heb er nog nooit van gehoord.
__________________
blablabla
Oud 06-07-2003, 17:02
Verwijderd
omg beter hou je je mond dicht!
Oud 06-07-2003, 17:26
Verwijderd
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 06-07-2003 @ 17:41:
mijn conclusie is dus: Mensen afzeiken hoort bij 'Trance' Levensstijl...

wat denken jullie ervan?
Ik denk, sterker nog ik weet, empirisch vastgesteld, dat het juist de alto's figuren, de outcasts zijn die altijd wat te zeiken willen hebben. Trance is geen muziek, ook zo'n fijne altodiscussie. Allemaal bedoeld om het eigen minderwaardigheidscomplex te maskeren.
Oud 06-07-2003, 17:26
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Noé schreef op 06-07-2003 @ 18:02:
omg beter hou je je mond dicht!
Zeik haar niet zo af joh, trance-sletje
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 06-07-2003, 17:28
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2003 @ 18:26:
Ik denk, sterker nog ik weet, empirisch vastgesteld, dat het juist de alto's figuren, de outcasts zijn die altijd wat te zeiken willen hebben. Trance is geen muziek, ook zo'n fijne altodiscussie. Allemaal bedoeld om het eigen minderwaardigheidscomplex te maskeren.
scherpe reactie, je doet je naam er eer aan.
__________________
vive la feast!!
Oud 06-07-2003, 17:29
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2003 @ 18:26:
Ik denk, sterker nog ik weet, empirisch vastgesteld, dat het juist de alto's figuren, de outcasts zijn die altijd wat te zeiken willen hebben. Trance is geen muziek, ook zo'n fijne altodiscussie. Allemaal bedoeld om het eigen minderwaardigheidscomplex te maskeren.
fout. het komt overal voor, mensen moeten gewoon altijd wat te zeiken hebben. Alto's zeiken op de rest van de wereld, de rest van de wereld zeikt op alto's. Het bedrijfsleven zeikt op de chronisch werklozen, de chronisch werklozen op het bedrijfsleven. En zo heeft iedere "lifestyle" wel z'n eigen zwarte schaapje denk ik.
__________________
__________________
Oud 06-07-2003, 17:30
Verwijderd
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 06-07-2003 @ 18:29:
En zo heeft iedere "lifestyle" wel z'n eigen zwarte schaapje denk ik.
Tuurlijk. Alleen bij sommigen ligt het er wat dikker bovenop dan bij anderen. Ik ben student, maar ik hoef mezelf niet te profileren door anderen de grond in te boren. Als iemand in alternatieve kleren wil lopen moet die persoon dat lekker voor zichzelf bepalen. Het valt me alleen gewoon op dat het vaak de alternatievelingen zijn die elkaar onderling uitschelden voor poser, nepper e.d. Dat is bij andere lifestyles veel minder.

Ook zijn het veel vaker de alternatievelingen die enigszins neerkijken op anderen, omdat die immers veel te veel in hokjes denken. Anders gezegd: alto's denken het patent op de ruimdenkendheid te hebben, lijkt het wel.
Oud 06-07-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-07-2003 @ 18:26:
Zeik haar niet zo af joh, trance-sletje
sletje oke, daar kan ik nog inkomen... maar trance-sletje???
Oud 06-07-2003, 17:38
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Ik kan me überhaupt niet echt een "trance levensstijl" voorstellen. Ik zie niet in hoe je je complete leven in kan richten rond muziek, hooguit misschien als je artiest/dj bent ofzo. Er bestaan toch geen trance-kleren of trance-voedsel?

Wellicht doel je op het soort pubers met het kraagje omhoog en driekwart broekjes, die in Tiësto c.s. de ultieme TranceGoden zien. Dat soort personen vind ik niet meer of minder triest dan goths of andere stereotypes.
__________________
when i rock..
Oud 06-07-2003, 17:38
Verwijderd
Beetje onzinnig.. zoals mindlezz al zegt, mensen moeten altijd wat te zeiken hebben.. lijkt me niet dat dat bij de 'trance-levensstijl' erger en meer is dan bij andere stijlen..
Oud 06-07-2003, 17:39
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Wat een kansloze stelling. Als je nou eerst is bij jezelf begint en stopt met zeiken, dan zijn we al een heel stuk verder de goede richting op.
Oud 06-07-2003, 17:43
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
En nog een puntje: kritiek hebben op iets is niet per definitie afzeiken. Het lijkt me dat ieder zijn eigen lifestyle als meest ideaal ervaart, anders zou je niet zo leven. Ik zie niet in hoezo ik geen negatief commentaar zou mogen geven.
__________________
when i rock..
Oud 06-07-2003, 17:46
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
__________________
Freak me baby
Oud 06-07-2003, 17:46
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Alto's voelen zich altijd aangevallen, "AlS IkkE mEt EEn vrIEndInnEtJE nAAr duh wInkOl gAAt, kIJkUh zE mUh AllEmAAl AAn, OmdAt IkkE mEzzElUf bEn!"
__________________
...
Oud 06-07-2003, 17:48
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 06-07-2003 @ 18:46:
Alto's voelen zich altijd aangevallen, "AlS IkkE mEt EEn vrIEndInnEtJE nAAr duh wInkOl gAAt, kIJkUh zE mUh AllEmAAl AAn, OmdAt IkkE mEzzElUf bEn!"

Ja wat moeten die mensen eigenlijk een kut leven hebben.
__________________
Freak me baby
Oud 06-07-2003, 17:57
Verwijderd
afzeiken komt in alle 'hokjes' voor.

alto's zeiken kakkers af, kakkers alto's etc etc etc.
Ads door Google
Oud 06-07-2003, 17:59
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
stinkalto's
Oud 06-07-2003, 18:00
Verwijderd
Nare Man: Welke alto heeft jou ooit 'ns iets misdaan dat je zo fel tegen ze ben?
Oud 06-07-2003, 18:00
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Noé schreef op 06-07-2003 @ 18:34:
sletje oke, daar kan ik nog inkomen... maar trance-sletje???
Ja , mensen afzeiken hoort toch bij jouw levensstijl (of niet soms )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 06-07-2003, 18:01
Verwijderd
En mensen afzeiken hoort bij een domme bekrompen Levensstijl, dus niet louter bij de Trance levensstijl.
Oud 06-07-2003, 18:02
Fog
Avatar van Fog
Fog is offline
van die jongetjes met scooters en trance enalles kunnen wel goed schelden en irritant doen ja..

maar denk dat er bij alle lifestylen wel mensen zitten die anderen afzeiken...
__________________
is your daddy dealer 'cause you're dope to me
Oud 06-07-2003, 18:09
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
rodina schreef op 06-07-2003 @ 18:48:
Ja wat moeten die mensen eigenlijk een kut leven hebben.
Inderdaad, ik heb gister wel 50 sensation-white-gangers, gezien, op station Duivendrecht, geen één die mij ook maar iets misdaan heeft, maar ik ben goddank ook geen alto.
__________________
...
Oud 06-07-2003, 18:10
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
eXo schreef op 06-07-2003 @ 19:00:
Nare Man: Welke alto heeft jou ooit 'ns iets misdaan dat je zo fel tegen ze ben?
Géén, hij is gewoon reëel.
__________________
...
Advertentie
Oud 06-07-2003, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 06-07-2003 @ 18:46:
Alto's voelen zich altijd aangevallen, "AlS IkkE mEt EEn vrIEndInnEtJE nAAr duh wInkOl gAAt, kIJkUh zE mUh AllEmAAl AAn, OmdAt IkkE mEzzElUf bEn!"
Helemaal mee eens...
maar ook niet allemaal, dat is ook weer een groepje...
Oud 06-07-2003, 18:25
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 06-07-2003 @ 19:21:
Helemaal mee eens...
maar ook niet allemaal, dat is ook weer een groepje...
Het merendeel, na de "alto-periode" proppen ze zichzelf in een ander hokje, punk, gothic, metal, om vanuit dat hokje zelf af te geven op de alto's.
__________________
...
Oud 06-07-2003, 18:31
Rundfunk
Avatar van Rundfunk
Rundfunk is offline
Niet mee eens. Mensen afzeiken hoort bij "De Mens"... Je ziet het in elk 'hokje' hoor, ik ken genoeg alto's en goths etc die andere 'hokjes' ook niet tolereren... Je moest die gesprekken eens horen...
__________________
"Labrum si in balineo non est, ut sit!"
Oud 06-07-2003, 18:34
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Rundfunk schreef op 06-07-2003 @ 19:31:
Niet mee eens. Mensen afzeiken hoort bij "De Mens"... Je ziet het in elk 'hokje' hoor, ik ken genoeg alto's en goths etc die andere 'hokjes' ook niet tolereren... Je moest die gesprekken eens horen...
Termen als "kuddedier" en "massaschaap" vallen inderdaad vaak in de alto-cultuur, je onderscheid je door een fietsketting aan je nek te hangen, spijkers door je tas te jassen, en je moeder patches op je tas te laten naaien.
__________________
...
Oud 06-07-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-07-2003 @ 19:00:
Ja , mensen afzeiken hoort toch bij jouw levensstijl (of niet soms )
Jij zegt het!
Oud 06-07-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 06-07-2003 @ 19:25:
Het merendeel, na de "alto-periode" proppen ze zichzelf in een ander hokje, punk, gothic, metal, om vanuit dat hokje zelf af te geven op de alto's.
das net zo stom als bruggers uitschelden, je bent het zelf ook geweest...

kunnen we dan misschien zeggen dat de alto's nog opzoek zijn naar wat ze zijn?
Oud 06-07-2003, 18:43
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 06-07-2003 @ 19:40:
kunnen we dan misschien zeggen dat de alto's nog opzoek zijn naar wat ze zijn?
Ik denk het wel, iedereen "begint" op die manier, nouja, bijna iedereen.
__________________
...
Oud 06-07-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 06-07-2003 @ 19:43:
Ik denk het wel, iedereen "begint" op die manier, nouja, bijna iedereen.
en als we het dan nog verder doortrekken vraag ik me nog iets af:

- Je ziet in de Leeftijds catogorie 30 - heel oud bijna geen alto's, punkers en al die hokjes mensen.
Waarom niet. op een gegeven moment zijn mensen er dus klaar mee, waarom?
Oud 06-07-2003, 19:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Niet mee eens, de meeste "alto's" die ik ken (en het merendeel van mijn bekenden is "alternatief") lopen alleen maar te zeiken over hoe dom trance muziek is en dat iedereen het kan maken en weet ik wat allemaal. Ondertussen luisteren ze dan wel naar Slipknot. "Muziek" die ook iedere idioot kan maken.

Je moet het gewoon heel simpel houden, je hebt de goeje (mensen die iedereen in zijn of haar waarde laten) en je hebt de slechte (mensen die wat op andere mensen te zeiken hebben omdat ze anders zijn)
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 06-07-2003, 19:02
Maddan
Avatar van Maddan
Maddan is offline
och, als je een beetje kritisch bent dan kun je op elke stereotype levenssteil wel iets aanmerken

ik wou dat ik een levenstijl had.. ik doe gewoon van alles een beetje dus ik voel me ook tijdens dit topic de hele tijd aangesproken, en toch ook weer niet
__________________
Dingen. Doen. Gebeuren!
Oud 06-07-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 06-07-2003 @ 19:10:
Géén, hij is gewoon reëel.
Reëel? Is het reëel om te denken dat alle alto's op trancesexuelen neerkijken? En dat ze dat doen omdat ze een minderwaardigheidscomplex hebben? Het de grond in boren is niet een alto-eigenschap het is een menseneigenschap. Ik wil wel 'ns graag weten met wat voor alto's mijn naamgenoot omgaat, die ervoor gezorgd hebben dat hij zo'n verstoord wereldbeeld heeft.
Ads door Google
Oud 06-07-2003, 19:08
nps
Avatar van nps
nps is offline
Deze discussie is zoiezo zinloos, want nu worden er alleen stereotypjes als groepen genoemd. Onder "de alto's" bestaan ook heel verschillende overtuigingen en gedragingen, ook alto's zijn verschillend.
__________________
__________________
Oud 06-07-2003, 19:08
Verwijderd
mensen afzeiken is geen levensstijl maar gewoon arrogantie.
Oud 06-07-2003, 19:09
Verwijderd
Inderdaad. En daarbij, wie noemt z'n eigen nou alto? Het is gewoon een etiket die je opgeplakt kan krijgen, over het algemeen op basis van je uiterlijk. Het zegt weinig over je persoonlijkheid.
Oud 06-07-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 06-07-2003 @ 19:00:
Nare Man: Welke alto heeft jou ooit 'ns iets misdaan dat je zo fel tegen ze ben?
He waarde naamgenoot, ik heb niets tegen alto's als zodanig...ik laat iedereen zoveel mogelijk in zijn of haar waarde. Eigenlijk valt mijn bezwaar terug te brengen naar één zinnetje, wat ik hierboven al schreef.

'Veel alto's denken dat ze de ruimdenkendheid in pacht hebben'.

Dat irriteert mij gewoon. Zie dat topic over kleding op de uni. Gewoon, het idee dat wanneer je je netjes kleedt, in een overhemd en een nette broek, je een non-individuele sukkel bent die slap toegeeft aan de massa. Die opvatting kan ik niet uitstaan.
Oud 06-07-2003, 19:31
Verwijderd
Nare man heeft gewoon een punt. Tuurlijk geldt het niet voor iedereen die zichzelf het predikaat 'alto' geeft (gebeurt dat nog?).
Maar in het algemeen gezien is het vaak wel zo als hij zegt. Tis idd gewoon reeël. Alto's denken gewoon te kunnen zeggen dat zij zo onrechtvaardig door iedereen worden uitgekotst, en intussen gewoon iedere andere lifestyle afzeiken.
Oud 06-07-2003, 19:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2003 @ 20:29:
He waarde naamgenoot, ik heb niets tegen alto's als zodanig...ik laat iedereen zoveel mogelijk in zijn of haar waarde. Eigenlijk valt mijn bezwaar terug te brengen naar één zinnetje, wat ik hierboven al schreef.

'Veel alto's denken dat ze de ruimdenkendheid in pacht hebben'.

Dat irriteert mij gewoon. Zie dat topic over kleding op de uni. Gewoon, het idee dat wanneer je je netjes kleedt, in een overhemd en een nette broek, je een non-individuele sukkel bent die slap toegeeft aan de massa. Die opvatting kan ik niet uitstaan.
Hmm ik neig te zeggen dat ik bang ben dat je toch een beetje een vertekend beeld hebt van "alto's", maar het is nou eenmaal zo dat er geen universele waarheid is wat dit betreft. Er is geen algemeen gedachtegoed, niet 1 dogma waar alle alto's naar leven.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat het dom is om iemand totaal op uiterlijk te beoordelen, als je 'nette' kleding aanhebt zegt dat net zo weinig over je kuddegedrag of instelling in het algemeen als je altokleding aanhebt.

Maar je kunt ze maar moeilijk over 1 kam scheren, om de reden die ik al noemde, je kunt er misschien voor kiezen om bepaalde kleding te dragen, maar het predikaat alto krijg je door anderen op je geplakt.

Niet alle alto's kijken neer op trancers.. sommigen gaan zelfs naar Impulz.
Oud 06-07-2003, 19:39
Verwijderd
Ik vind van wel, als de levenstijl in de ban gedaan wordt zou de wereld er veel beter aan toe zijn..


m.a.w. wie zeikt er niet af?!?!
Oud 06-07-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 06-07-2003 @ 20:39:
(...)

Maar je kunt ze maar moeilijk over 1 kam scheren, om de reden die ik al noemde, je kunt er misschien voor kiezen om bepaalde kleding te dragen, maar het predikaat alto krijg je door anderen op je geplakt.

Niet alle alto's kijken neer op trancers.. sommigen gaan zelfs naar Impulz.
Ja, maar je weet toch wel dat als je kleding aantrekt die wezenlijk verschilt van wat de rest van de mensen aanheeft, dat je dan alto genoemd wordt. Het is niet zo dat je gewoon zomaar wat dingen aandoet en ineens tot je verbazing merkt 'hee, ik word alto genoemd, hoe zou dat komen'. Dat is mij een te makkelijke verklaring van het alto-zijn. Er zijn er gewoon heel veel die bewust zichzelf willen onderscheiden, dat is een feit.

En natuurlijk weet ik ook wel dat er heel openminded alto's zijn die naar trancefeesten gaan, dat vind ik ook prima. Ik kan ook op een metalfestival lopen zonder gezeik te krijgen. Dat is juist het mooie. Maar er is gewoon een substantiëel grote groep die meent dat zij het alleenrecht heeft op individualiteit, punt.
Oud 06-07-2003, 19:46
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Jullie zijn állemaal trance-sletjes

Íedereen heeft áltijd wel wat te zeiken, het is totaal niet lijfstijl gebonden.
__________________
Subtiel
Oud 06-07-2003, 19:47
Verwijderd
Idd.
Oud 06-07-2003, 19:49
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2003 @ 20:47:
Idd.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat jíj ook een trance-sletje bent
__________________
Subtiel
Oud 06-07-2003, 19:51
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
AtHell schreef op 06-07-2003 @ 20:49:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat jíj ook een trance-sletje bent
En nog een irritant zeikerige ook.
__________________
when i rock..
Oud 06-07-2003, 19:51
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
AtHell schreef op 06-07-2003 @ 20:49:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat jíj ook een trance-sletje bent
alto.
__________________
...
Oud 06-07-2003, 19:52
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
beuk schreef op 06-07-2003 @ 20:51:
En nog een irritant zeikerige ook.
Niet mijn woorden
__________________
Subtiel
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.