Oud 26-06-2005, 12:51
JaJa1987
JaJa1987 is offline
Ik weet niet waar ik deze vraag moet stellen, verplaats hem anders maar...

Het gaat er om dat ik me samen met iemand in wil schrijven, maar mijn ouders dat nog niet meteen mogen weten.
Die zouden dit niet accepteren, dus ik zou dat dan langzaam willen opbouwen zodra ik eenmaal een woning heb.
Met z'n tweeen gaat het echt heel veel sneller en we hebben allebei hard een woning nodig..
Stel dat ik me nu samen inschrijf.. krijg ik dan op mijn huidige adres daar post over? Kunnen ze er op een manier achter komen dat ik niet 'alleen' ingeschreven sta maar samen met iemand?
Wie weet hier meer over?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2005, 15:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Niet dat ik weet. Maar verwacht niet dat je snel een woning hebt, dat kan wel zeker 4 jaar duren En bij mijn weten gaat het niet sneller als je met zn 2en ingeschreven staat.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 15:49
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Je kan een ander postadres invullen, bijvoorbeeld die van een vriendin. Dan ontvang je daar de post van de woningstichting.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 16:25
juno
Avatar van juno
juno is offline
Jouw ouders hebben er trouwens geen klap mee te maken met wie jij wilt gaan samenwonen. Het is namelijk jouw leven. Als je eerst die instelling maar eens eigen ging maken, dat zou al een hoop schelen. Het zal vast eventjes wat ruzie opleveren, maar het is een voldongen feit waar ze zich echt wel bij neer zullen leggen. Dit stiekeme gedoe geeft aan dat je een beetje bang voor ze bent, en dat lijkt me geen gezonde verstandhouding.

ontopic: postadres.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 17:25
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
juno schreef op 26-06-2005 @ 16:25 :


ontopic: postadres.
Kost wel duur zo'n postadres, want je moet op een officieel adres wonen, en dan is een kamer de enigste goedkope oplossing. Mocht je een uitkering of studiebeurs hebben dan is ''inwonen'' bij iemand anders zeker niet aan te raden (komen ze op termijn zeker achter)

PS: Als je hééééél veel geduld hebt, laat je inschrijven bij de Hestia woongroep, hoef je maar....320 jaar te wachten op een woning.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 26-06-2005 @ 17:25 :
Kost wel duur zo'n postadres
Kost veel en ís duur.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 18:24
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 26-06-2005 @ 17:59 :
Kost veel en ís duur.
Kost toch ook veel...of duur.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 18:37
Ivo
Ivo is offline
Een postadres is gewoon een adres waar jouw post van de betreffende organisatie naartoe wordt gestuurt wordt. Als dit het adres is van een vriend(in) kost dat helemaal niets (hooguit eenmalig wat extra administratiekosten). De IB-groep of welke andere instantie dan ook heeft er verder niets mee te maken waar de woningbouw z'n post naartoe stuurt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 19:09
JaJa1987
JaJa1987 is offline
Citaat:
juno schreef op 26-06-2005 @ 16:25 :
Jouw ouders hebben er trouwens geen klap mee te maken met wie jij wilt gaan samenwonen. Het is namelijk jouw leven. Als je eerst die instelling maar eens eigen ging maken, dat zou al een hoop schelen. Het zal vast eventjes wat ruzie opleveren, maar het is een voldongen feit waar ze zich echt wel bij neer zullen leggen. Dit stiekeme gedoe geeft aan dat je een beetje bang voor ze bent, en dat lijkt me geen gezonde verstandhouding.

ontopic: postadres.
Postadres heb ik ook al aan gedacht, maar dan moet ik inderdaad nog even kijken..
En het gaat er niet om waarom ik hier om moet gaan liegen, het kan gewoon echt even niet anders.

En hier is het trouwens wel zo dat het veeel sneller gaat met zn 2-en.. in plaats van jaren is het dan maanden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 20:11
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
JaJa1987 schreef op 26-06-2005 @ 19:09 :


En hier is het trouwens wel zo dat het veeel sneller gaat met zn 2-en.. in plaats van jaren is het dan maanden.
Zo te lezen heb jij haast, je zult gewoon als iedere woningzoekende je tijd moeten afwachten.

Of je met meer personen ''sneller'' een woning krijgt ligt aan het toewijzingsbeleid van de betreffende woningstichting. De belangrijkste reden om een urgentie te krijgen is oa...echtscheiding, woningsloop, een baby verwachten of een reden die jou niet verwijtbaar is.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:06
JaJa1987
JaJa1987 is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-06-2005 @ 20:11 :
Zo te lezen heb jij haast, je zult gewoon als iedere woningzoekende je tijd moeten afwachten.

Of je met meer personen ''sneller'' een woning krijgt ligt aan het toewijzingsbeleid van de betreffende woningstichting. De belangrijkste reden om een urgentie te krijgen is oa...echtscheiding, woningsloop, een baby verwachten of een reden die jou niet verwijtbaar is.
Ja ik heb ook haast...
Ik ga me morgen alleen inschrijven, omdat ik al 18 jaar in deze woonplaats woon begin ik met een aardig aantal punten.. ga er gewoon hard achteraan en probeer urgentie voor elkaar te krijgen inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Inschrijven voor huis
Thebestofgirl96
3 03-07-2014 00:13
Werk, Geld & Recht Kamers in Groningen. hoe duur?
Nick-Mads
12 22-03-2014 15:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap kraak demonstratie !
bihlala
144 22-10-2008 15:52
Werk, Geld & Recht Op mezelf wonen..
LFisch
53 03-04-2008 13:40
Werk, Geld & Recht Op je zelf
Armanda
13 18-09-2005 22:57
Algemene schoolzaken Niet volgen maar Leiden !!!
Lily
18 01-02-2002 22:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.