Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2005, 17:39
Armanda
Avatar van Armanda
Armanda is offline
hoi ik heb een vraagje..
ik twijfel alleen of ik het in het juiste toppic
plaats. zo niet excus..en plz zet het
in de goede


ik ben een student van 21 (bijna 22 jaar)
ophet moment zit ik op een MBO opleiding die nog
2 jaar gaat duren.

Ik graag op mezelf willen wonen..op z'nminst
als ik met deze opleiding klaar ben..

welke dingen moet ik hiervoor weten en regelen?
Ik hoopdat jullie me kunnen helpen..
thuis krijg ik maar geen info los omdat er maar wordt gezegt..
zorg maar dat je een baan hebt..

alvast bedankt
Armanda
__________________
"Victems; aren't we all?"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2005, 17:43
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Armanda schreef op 11-09-2005 @ 18:39 :

thuis krijg ik maar geen info los omdat er maar wordt gezegt..
zorg maar dat je een baan hebt..

alvast bedankt
Armanda
Strenge ouders, want kleine meisjes moeten beschermd worden tegen de grote boze buitenwereld.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 18:03
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Allereerst zou ik een overzicht maken van je financiele situatie, dat is het belangrijkst. Wat komt er binnen, wat gaat er uit en uiteindelijk: hoeveel kan je besteden aan woonruimte.

Hieronder een aantal kosten waar je rekening mee zou kunnen houden dat ik uit dit topic heb gehaald.

Vaste lasten
kale huur, gas/water/licht, gemeentebelastingen, WA & inboedelverzekering, ziektekostenverzekering, schoolgeld en boeken/materialen voor school

Optioneel
KabelTV, (kabel)internet, telefoon

Bijkomende kosten
Boodschappen, kadootjes,inrichting, uitgaan, kleding etc

Als je dan hebt bepaald hoeveel je besteden kunt aan woonruimte kun je je gaan inschrijven bij woningbouwverenigingen en advertenties daarbij en in kranten gaan zoeken en daarop gaan reageren.