Oud 17-09-2004, 16:58
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Beetje wazig miss maar ik heb nu een paar keer een tampon geprobeert maar ik krijg hem er echt niet ver in ofzo. Ik denk zelfs niet ver genoeg want ik kan het uiteinde met mijn vinger nog voelen als ik er gewoon langsaf ga, dat steekt er dus eigenlijk nog uit. Het wil anders gewoon niet lukken (kan ook door de spanning komen hoor want k vind het nog wel een beetje eng ofzo) maar is dat erg? Of kan het toch weinig kwaad. En wat doe ik eraan
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:01
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het lijkt me niet lekker zitten. Ik denk dat hij ook minder goed beschermd als hij nog half uitsteekt

Heb je de kleinste maat tampon? Die OB mini-comfort zijn heel handig voor in het begin.

Oefening baart kunst. Als je eerst plast voordat je het probeert gaat het misschien makkelijker
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:04
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Lijkt me ook niet lekker zitten. Normaal voel je een tampon niet zitten, dus als je hem voelt zitten dan is het sowieso niet goed.
Maar het kan verder geen "kwaad" lijkt me.

Gewoon idd nog even verder oefenen .
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:09
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-09-2004 @ 17:01 :
Het lijkt me niet lekker zitten. Ik denk dat hij ook minder goed beschermd als hij nog half uitsteekt

Heb je de kleinste maat tampon? Die OB mini-comfort zijn heel handig voor in het begin.

Oefening baart kunst. Als je eerst plast voordat je het probeert gaat het misschien makkelijker
Mja ik begin ook het gevoel te krigen dat het niet echt confortabel is maar ik heb de aller kleinste OB maar het probleem is dat die eigenlijk nog te groot zijn voor mijn hoeveelheid menstruatie, dat zal vast ook niet echt helpen maar die maandverband is zooo iri
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:26
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
marrel schreef op 17-09-2004 @ 17:09 :
Mja ik begin ook het gevoel te krigen dat het niet echt confortabel is maar ik heb de aller kleinste OB maar het probleem is dat die eigenlijk nog te groot zijn voor mijn hoeveelheid menstruatie, dat zal vast ook niet echt helpen maar die maandverband is zooo iri
heb je al is die met inbreng huls geprobeert?

en ja je heel erg ontspannen en 1 been op de bad rand zetten wil ook nog wel is helpen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:37
Verwijderd
Mij lukte het eerst ook niet goed, maar wat goed helpt;
eerst douchen, en dan in de douche kijken waar je dat tampon nu eigenlijk naartoe moet duwen. Gewoon eens met een vinger proberen dus. Dan, na het douchen, pak je een fijne mini-tampon (je hebt er met zo'n zacht top-laagje) die glijden echt goed naarbinnen. Gewoon rustig proberen en probeer niet recht omhoog te duwen, hij moet een beetje schuin. Je kan je been op iets hoog zetten, dan sta je mogelijk wat beter.

Hij moet iig erg ver naar achteren, je wijsvinger kan er helemaal mee in.

Je hoeft ook niet heel erg te menstrueren om tampons te gebruiken, gebruik alleen niet eentje die veel te groot is, die kan dan niet uitzetten en zo dus ook niet absorberen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:41
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Mnee inbrenghuls heb ik nooit geprobeerd, die hebben we zo niet in huis, mijn mama gebruikt ze niet omdat die dingen een tampon dus recht erin duwen en dat werkt volgens haar niet zelf heb ik het nooit geprobeerd.

Ik zet ook wel een voet op het bad anders schiet het helemaal niet op

Ik heb al de allerkleinste tampons en ik ging een keer zwemmen en toen heb ik hem 8 uur in gehad, kon niet anders, maar toen was hij nog niet half vol. En zo gaat dat dus altijd Ik kan de laatste 2 dagen ook altijd inlegkruisjes gebruiken enzo
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:53
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
De eerste dag als ik ongesteld ben gaat het ook altijd moeilijk bij mij. Dan weet ik niet meer waar ik heen moet enzo. Maar daarna weer wel!

Hij moet wat schuin naar achteren en als het stoef gaat helpt het als je wat spuug op het topje doet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:56
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-09-2004 @ 17:53 :
Hij moet wat schuin naar achteren en als het stoef gaat helpt het als je wat spuug op het topje doet.
Moest alles niet heel hygienisch en handjes wassen enz
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:59
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 17-09-2004 @ 17:56 :
Moest alles niet heel hygienisch en handjes wassen enz
Spuug is, als je iig niet net gegeten hebt ofzo, geloof ik ongeveer net zo zuur als vaginaal vocht, dus op zich kan het helemaal geen kwaad. Handen zijn vele malen viezer van zichzelf.

Maar plassen van te voren werkt ook al heel goed, en góed ongesteld zijn ook. Of je kan het ook wat vochtig maken met je vinger, gewoon met vaginaalvocht, maar dat is misschien wat gesmeer
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:06
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
marrel schreef op 17-09-2004 @ 17:56 :
Moest alles niet heel hygienisch en handjes wassen enz
Spuug is vast heel hygienisch.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:52
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-09-2004 @ 17:53 :
Hij moet wat schuin naar achteren en als het stoef gaat helpt het als je wat spuug op het topje doet.
werkt bij mij ook altijd

gewoon zorgen dat alles uhm.. goed glijdt..
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 03:08
Verwijderd
Probeer eens een met een inbrenghuls joh! Erg handig, ze glijden er erg makkelijk in die dingen zijn vrijwel net zo duur (ligt er natuurlijk aan welk merk)
Ik ben nou na meer dan 5 jaar nog niet gewend aan de gewone ob tampons, op de 1 of andere manier krijg ik ze dr gewoon niet goed in, dus ik ben lekker makkelijk en haal die idngen met inbrenghulsen op
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 08:03
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-09-2004 @ 18:06 :
Spuug is vast heel hygienisch.
Denk het ook...al die bacterien in je mond die gaan fijn met je spuug mee
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 11:56
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Maarten schreef op 18-09-2004 @ 08:03 :
Denk het ook...al die bacterien in je mond die gaan fijn met je spuug mee
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 12:38
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
spuug met bacteriën maakt niets uit...tis niet zo dat je ineens ziek wordt
en zo een inbrenghuls werkt prima hoor
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 11:23
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
't is niet erg, maar wel pijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
marrel schreef op 17-09-2004 @ 17:41 :
mijn mama gebruikt ze niet omdat die dingen een tampon dus recht erin duwen en dat werkt volgens haar niet
wat een onzin zeg! Tampons met inbrenghuls zijn voor precies hetzelfde bedoeld als gewone tampons, dus het zou wel erg raar zijn als ze de tampon de verkeerde kant op duwden he?

Ik heb het ook met inbrenghuls geleerd. Sterker nog: ik gebruik het nog steeds (tenzij er écht niks anders in huis is dan gewone tampons).
En ik zet nooit een been op de badrand ofzo. Dan maak ik 'de ingang' alleen maar nauwer. Ik ga gewoon op de wc zitten, dan ben ik het meest ontspannen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 16:41
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-09-2004 @ 12:19 :
wat een onzin zeg! Tampons met inbrenghuls zijn voor precies hetzelfde bedoeld als gewone tampons, dus het zou wel erg raar zijn als ze de tampon de verkeerde kant op duwden he?
mja ik heb ze zelf nooit gebruikt, wil ik wel gaan doen maar ze bedoelde het meer in de trant van, als je zelf je tampon erin duwt moet je op een gegeven moment ook wat bijsturen naar achter of omhoog weet ik het, en zelf kan ze dat met zo'n inbrenghuld niet omdat die de tampon zegmaar recht vooruit duwt, terwijl het vanbinnen niet helemaal recht is. Maar dat is ook maar net wat je fijn vind enzo. denk ik maar ik zal het toch maar eens gaan proberen want zo lukt het niet echt
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 19:35
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
marrel schreef op 24-09-2004 @ 16:41 :
mja ik heb ze zelf nooit gebruikt, wil ik wel gaan doen maar ze bedoelde het meer in de trant van, als je zelf je tampon erin duwt moet je op een gegeven moment ook wat bijsturen naar achter of omhoog weet ik het, en zelf kan ze dat met zo'n inbrenghuld niet omdat die de tampon zegmaar recht vooruit duwt, terwijl het vanbinnen niet helemaal recht is. Maar dat is ook maar net wat je fijn vind enzo. denk ik maar ik zal het toch maar eens gaan proberen want zo lukt het niet echt
Hmm, klinkt nogal vaag wat je zegt. En net wat Pebbles zegt, het werkt gewoon hetzelfde hoor!
Ik ben er ook mee begonnen en gebruik ze vaak nog steeds. Echt superhandig en fijn!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 19:37
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 24-09-2004 @ 16:41 :
mja ik heb ze zelf nooit gebruikt, wil ik wel gaan doen maar ze bedoelde het meer in de trant van, als je zelf je tampon erin duwt moet je op een gegeven moment ook wat bijsturen naar achter of omhoog weet ik het, en zelf kan ze dat met zo'n inbrenghuld niet omdat die de tampon zegmaar recht vooruit duwt, terwijl het vanbinnen niet helemaal recht is. Maar dat is ook maar net wat je fijn vind enzo. denk ik maar ik zal het toch maar eens gaan proberen want zo lukt het niet echt
Als ik bijstuur met m'n vinger, dan buig ik m'n vinger niet, die blijft gewoon gestrekt.. net zoals zo'n inbrenghuls dus, je verandert de hoek alleen iets, maar je buigt niets ofzo...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 10:13
love is life
love is life is offline
dat doet dan toch beetje pijn ale dat schuurt toch zo een beetje je moet met de applicator echt tot de ribbeltjes indoen hoor ...
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 12:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
love is life schreef op 25-09-2004 @ 10:13 :
dat doet dan toch beetje pijn ale dat schuurt toch zo een beetje je moet met de applicator echt tot de ribbeltjes indoen hoor ...
De buitenkant van zo'n applicator is heel glad en speciaal gemaakt voor de binnenkant van je vagina. Het schuurt dus niet (althans, heeft het nog nooit gedaan bij mij). En zodra je bij die ribbeltjes bent dan haal je de applicator er weer uit, dus alleen de tampon blijft dan zitten. Daar doet niks pijn aan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:30
love is life
love is life is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-09-2004 @ 12:07 :
De buitenkant van zo'n applicator is heel glad en speciaal gemaakt voor de binnenkant van je vagina. Het schuurt dus niet (althans, heeft het nog nooit gedaan bij mij). En zodra je bij die ribbeltjes bent dan haal je de applicator er weer uit, dus alleen de tampon blijft dan zitten. Daar doet niks pijn aan.
euhm ik ad het niet over de applicator dat schuurde maar over een tampon dat niet diep genoeg in zat ... dat het dan vrij hard schuurt
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 17:17
floortje bloem
Avatar van floortje bloem
floortje bloem is offline
ik snap niet dat je daar niet meer
last van hebt eigenlijk...
als bij mij mijn tampon er nog een beetje
uitsteekt, dat je hem in ieder geval nog voelt.
en ik ga zitten heb ik echt zoiets van

"auw gvd enz "
__________________
*dream of butterflies instead*
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:11
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
floortje bloem schreef op 25-09-2004 @ 17:17 :
ik snap niet dat je daar niet meer
last van hebt eigenlijk...
als bij mij mijn tampon er nog een beetje
uitsteekt, dat je hem in ieder geval nog voelt.
en ik ga zitten heb ik echt zoiets van

"auw gvd enz "
mnouw geloof me, de eerste minuut voelde ik het niet echt, ik ben gaan zitten, huiswerk maken enz. en toen ik opstond geloof me dat het niet zo prettig was
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:14
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
1 ding, als ik een tampon er niet in krijg, waarom zou ik die inbrenghuls er dan wel in krijgen (mnou die moet er toch ook een paar centimeter in voordat de tampon erin zit )
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 20:14
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 25-09-2004 @ 18:14 :
1 ding, als ik een tampon er niet in krijg, waarom zou ik die inbrenghuls er dan wel in krijgen (mnou die moet er toch ook een paar centimeter in voordat de tampon erin zit )
Die is iets gladder, en je komt er iets makkelijker bij. Ik moet met m'n hand altijd helemaal naar achteren buigen, met zo'n inbrenghuls heb je dat niet.

Gewoon eens kopen, je hebt ook kleinere proefverpakkingen, waar er iets van 5 in zitten. Probeer het ook maar eens in verschillende houdingen, de ene zweert bij de 'been-op-de-rand-van-het-bad/toilet'-methode, de ander doet het liever zittend.
En op de dag waarop je góed ongesteld bent en niet te veel last hebt van krampen gaat het ook makkelijker dan op lichtere dagen.

Lekker proberen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 11:58
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
marrel schreef op 17-09-2004 @ 17:41 :
Ik heb al de allerkleinste tampons en ik ging een keer zwemmen en toen heb ik hem 8 uur in gehad, kon niet anders, maar toen was hij nog niet half vol. En zo gaat dat dus altijd Ik kan de laatste 2 dagen ook altijd inlegkruisjes gebruiken enzo
Jouw 'probleem' is dat je niet vochtig genoeg bent waardoor het veel te stroef gaat en je hem er niet ver genoeg in krijgt.

Probeer het eens met flink wat spuug (of het nu wel of niet goed is, ik doe het al jaren zo en heb nog nooit ergens last van gehad), dus of flink wat spuug op je vinger en die in je vagina stoppen, of flink wat spuug op de tampon en hem dan inbrengen.
Voor dat laatste moet je trouwens wel snel zijn want hij gaat natuurlijk uitzetten

Als dit niet lukt zou ik idd een tampon met inbrenghuls proberen, daar zijn die dingen voor utgevonden.
Ik heb het 1x geprobeerd maar vond het niet zo prettig, waarschijnlijk omdat ik de gewone gewent was, maar misschien vind jij het wel erg fijn.

Succes
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 12:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
marrel schreef op 25-09-2004 @ 18:14 :
1 ding, als ik een tampon er niet in krijg, waarom zou ik die inbrenghuls er dan wel in krijgen (mnou die moet er toch ook een paar centimeter in voordat de tampon erin zit )
De buitenkant van een tampon is wat ruw, terwijl de buitenkant van zo'n inbrenghuls heel glad is. Dit zorgt ervoor dat ie er veel sneller in gaat. En je hoeft, zoals Andijvie ook zei, niet met je vinger naar binnen en hem met veel moeite ver genoeg krijgen. Dat laatste lukt mij dus zelden, vandaar dat ik inbrenghuls gebruik.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:35
Verwijderd
ik heb zelf nog nooit OB gebruikt maar ik dacht dat er geen OB mini's met plastic inbrenghulst, maar als je in frankrijk op vakantie gaat dan moet je daar maar eens kijken naar de tampons,ze hebben daar always mini's met plastic inbrenghulst en dat is stukken gemakkelijker dan papieren..
ik ben ook met die uit frankrijk begonnen en dat ging meteen de 1e keer goed

zelf denk ik zelf dat je bij het inbrengen 'm de verkeerd kant op duwt ofzo, want als het goed is, is er toch echt wel genoeg ruimte en anders is er iets met je vagina aan de hand..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:03
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Nooit een inbrenghuls gebruikt, maar hij lijkt me wel glad.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:12
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
00girl00 schreef op 28-09-2004 @ 20:35 :
ik heb zelf nog nooit OB gebruikt maar ik dacht dat er geen OB mini's met plastic inbrenghulst, maar als je in frankrijk op vakantie gaat dan moet je daar maar eens kijken naar de tampons,ze hebben daar always mini's met plastic inbrenghulst en dat is stukken gemakkelijker dan papieren..
ik ben ook met die uit frankrijk begonnen en dat ging meteen de 1e keer goed

zelf denk ik zelf dat je bij het inbrengen 'm de verkeerd kant op duwt ofzo, want als het goed is, is er toch echt wel genoeg ruimte en anders is er iets met je vagina aan de hand..
t is me wel 1x gelukt dus mijn vagina leeft wel, het zal wel een combi zijn van spanning, weinig vocht en weet ik het wat allemaal

maar de inbrenghulsjes staan op het boodschappenlijstje
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 18-07-2018, 14:25
unicornloverx
unicornloverx is offline
Heyy, ik heb zonet hetzelfde meegemaakt als jou!
ALS JE GEEN ZIN HEBT OM DIT TE LEZEN (VRIJ LANG) SCROL DAN NAAR BENEDEN X Superstressereend... Het begon allemaal zo; k kreeg mn maandstonden deze maand weer (zucht) en dacht van LAAT ik een tampon proberen want iedereen zegt dat het handiger is dan maandverband. Dus ik ging vol overtuiging naar de Kruidvat (k ging wel op voorhand op het internet zoeken voor de beste tampons voor beginners, en uiteindelijk kwam ik op Tampax pearl tampons m et inbrenghuls en nachttampons van OB in het klein) zocht deze 2 verpakkingen en nam ze mee naar de kassa. Toen ik thuis kwam ging ik de tampon gelijk uitproberen. Ik zat op het toilet en las de gebruiksaanwijzingen en deed het na. Ik was klaar om mijn tampon erin te doen, dus ik schoof de tampon naar buiten VOOR het in de vagina kwam. Ik wist dus niet dat het pas in de vagina moest... Dus moest ik het eigenlijk als een gewone tampon met mijn vinger erin schuiven. Het lukte een stukje en toen deed het pijn en ging het niet verder ofzo. Ik ging dus verder met mijn leven maar het was oncomfortabel maar niet bepaald pijnlijk. Ik werd misselijk en kreeg het heel warm! Ik ging dus rusten en toen ik die tampon zat was ging ik terug naar het toilet. Ik trok eraan en het was minder pijnlijk en ik kon gelukkig nog probleemloos plassen. Ik was die tampon zat dus ging op op het toilet op mn hurken zitten en trok er hard aan en het kwam er pijnloos uit!!!!!! De tampon zat er eigenlijk een anderhalf uur in dus te kort maar het ging! Ik vind deze tampons aan te raden mits je ze goed gebruikt Maar probeer dit eens en ik weet bijna zeker dat het ook zal lukken en zoniet wacht dan nog even.
Suc6jezzzz xx



GEEN ZIN OM HET VERHAAL TE LEZEN? TOCH HULP WILLEN GEBRUIKEN? LEES HET VERHAAL DANX
Met citaat reageren
Oud 18-07-2018, 14:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je weet dat je gereageerd hebt op een topic uit 2004? Ik hoop dat deze persoon in de afgelopen 14(!) jaar wel ontdekt heeft hoe je met tampons omgaat, of een fijn alternatief gevonden heeft
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.