Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2004, 15:35
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Een tijdje geleden had ik een bericht geplaatst over mijn goudvis, die inmiddels al dood is. Hij zweefde naar boven en kwam omgekeerd te liggen. Nu doet mijn andere goudvis dat ook! Hoe kan dat worden verkomen?!!! Wat doe ik verkeerd? Ik maak de aqarium elke week school, voldoende eten, moet ik nou afwachten tot al mijn goudvissen zo dood gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 15:37
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
(Ik bedoel voorkomen ipv verkomen)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:38
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
SCHOON ipv school(sorry voor de fouten)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:46
Verwijderd
Je kan je berichten ook gewoon wijzigen. Staat een knopje rechtbovenin.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:08
Bast
Bast is offline
zijn het gewone goudvissen of sluierstaarten?

En het is helemaal niet zo goed om de bak elke week volledig schoon te maken. Het beste is om met een soort "bodemstofzuigertje" (kun je heel makkelijk zelf maken met een slang en een plastic fles) de steentjes schoon te zuigen, en dan maar een kwart van het water te vervangen. Als je het toch helemaal wl vervangen, zorg er dan wel voor dat je een waterzuiveraar als crystal clear in je water doet (haalt schadelijke metalen en chloor uit het kraanwater). Heb je voldoende zuurstof in de bak, een pompje of voldoende planten?
Waar je ook op moet letten is dat ze niet teveel eten krijgen. Geef ze 1x per dag wat ze in 3 minuten op kunnen eten en niet meer.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:13
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Ik geef mijn vissen voldoende voedsel, ik doe druppels crystal clear erin en ik heb ook een plant voor de zuurstof
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 00:50
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Bast schreef op 16-03-2004 @ 20:08:
zijn het gewone goudvissen of sluierstaarten?
Bij m'n zusje was het een sluierstaart (ook 2 achter elkaar), niets aan te doen zeiden ze .
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 08:48
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
ik weet het zelf niet eens, geen sluierstaarten denk ik maar gewone. Ze zijn oranje.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 08:50
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Zijn sluierstaarten niet die lange, maar die zeg maar dezelfde lengte en breedte hebben? Dan heb ik wel een sluierstaart
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Amisha schreef op 17-03-2004 @ 09:50:
Zijn sluierstaarten niet die lange, maar die zeg maar dezelfde lengte en breedte hebben? Dan heb ik wel een sluierstaart
Klinkt echt net alsof het over een auto gaat .

Maar sluierstaarten hebben een lange sluierstaart. Vreemd genoeg . Volgens mij gaan die beestjes inderdaad vaak vrij snel dood, beetje jammer maar ik weet ook niet wat je daaraan kan doen. Tis niet zo'n sterk visrasje .
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 11:11
De Dood
De Dood is offline
ja dat heb ik ook gehad. ik had er ook twee, maar eentje kreeg ook allemaal witte dingen op zn kop, schimmel ofzo, en hij zwom ook telkens op zn rug, maar uiteindelijk heeft ie het wel langer volgehouden dan de "gezonde". Bij de dierenwinkel zeiden ze dat het iets met zn blaas te maken had ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 14:39
Bast
Bast is offline
Citaat:
Amisha schreef op 17-03-2004 @ 09:50:
Zijn sluierstaarten niet die lange, maar die zeg maar dezelfde lengte en breedte hebben? Dan heb ik wel een sluierstaart
ah, en gaf je die speciaal sluierstaartenvoer of 'vlokken'? Sluierstaarten krijgen namelijk heel snel problemen met de zwemblaas als ze aan de oppervlakte moeten 'happen' naar het voer. Vandaar dat je beter voer kan geven dan naar de bodem zakt, in korrel of tabletvorm. Gaf je dat ook?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 14:39
Bast
Bast is offline
Citaat:
De Dood schreef op 19-03-2004 @ 12:11:
ja dat heb ik ook gehad. ik had er ook twee, maar eentje kreeg ook allemaal witte dingen op zn kop, schimmel ofzo, en hij zwom ook telkens op zn rug, maar uiteindelijk heeft ie het wel langer volgehouden dan de "gezonde". Bij de dierenwinkel zeiden ze dat het iets met zn blaas te maken had ofzo
waarschijnlijk witte stip wat de vis had dan, dat heeft een dodelijke afloop als je er niets aan doet
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:47
New Born
New Born is offline
vissen kunnen absoluut niet tegen zeep en andere schoonmaakmiddelen! Ze gaan daar dood aan.
Als je de bak schoonmaakt kun je dus beter geen schoonmaakmiddelen gebruiken. Ook is het belangrijk dat je alle sieraden af doet omdat daar zeepresten aan kunnen zitten.
Het zou best kunnen dat ze daar dood van zijn gegaan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:33
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Ik gebruik helemaal geen zeep, schoonmaakmiddelen en alles wat daarmee te maken heeft! Hij heeft ook geen witte stip nergens, ik geef hem korreltjes(voor goudvissen) te eten, daarvoor zwemt hij inderdaad naar boven, maar dat doet hij normaal ook. Raar dan dat ze in de winkel geen goede advies geven maarja.. hij zal gewoon dood gaan aan zijn blaas denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 16:17
ratonita7
Avatar van ratonita7
ratonita7 is offline
Onze goudvissen leven altijd hééééél lang en ik denk dat dat komt doordat we de bak WEINIG schoonmaken. In de natuur en in vijvers en zo leven de vissen toch ook in groenig water? Ik denk dat er toch altijd een deel van de schoonmaakmiddelen blijft hangen en dat je vissen daardoor sterven. Dus niet teveel schoonmaken en niet teveel schoonmaakmiddel gebruiken. Bij ons hielp het toch...
__________________
Grow up! What for?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 13:51
De Dood
De Dood is offline
Citaat:
Bast schreef op 19-03-2004 @ 15:39:
waarschijnlijk witte stip wat de vis had dan, dat heeft een dodelijke afloop als je er niets aan doet
ja dat kan wel kloppen maar hoe is dat te voorkomen dan?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 11:07
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Nu zijn al mijn 3 laatste vissen ook ziek. Is de ziekte besmettelijk ofzo?Ik zal mijn aqarium nu een tijdje niet schoonmaken, hopen dat het helpt..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2004, 15:37
BlackLion
BlackLion is offline
Citaat:
Amisha schreef op 16-03-2004 @ 16:35:
Een tijdje geleden had ik een bericht geplaatst over mijn goudvis, die inmiddels al dood is. Hij zweefde naar boven en kwam omgekeerd te liggen. Nu doet mijn andere goudvis dat ook! Hoe kan dat worden verkomen?!!! Wat doe ik verkeerd? Ik maak de aqarium elke week school, voldoende eten, moet ik nou afwachten tot al mijn goudvissen zo dood gaan?
Bij de dieren winkel kan je esha 2000 kopen dit id een medicijn dat een groot aantal ziekte kan verhelpen. de eerste dag gebruik je 25 tot 50 drupels voor elke 100 liter water die je in je bak hebt.

Daarna halveer je het aantal druppels. Dit moet je ongeveer 1 week gebruiken.

Vaak krijgen vissen kleine witte stippeltjes op hun lijfje. Als ze dit hebben moet je ook exit kopen. Hievan moet je de bijsluiter goed lezen om te zien hoeveel druppels je moet gebruiken.

Esha 2000 en exit moet je dan gewoon samen gebruiken.

Meestal is het probleem dat wel opgelost.
__________________
Sometimes the only thing that is more dangerous than the question is an answer
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 08:24
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Het klopt wel, ik had ook ooit een tropisch aquarium en die heb ik in 2 jaar ook niet schoongemaakt. En ik gaf de vissen ook 1 keer per week eten. En ze leefden nog gewoon.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 09:20
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Ik heb een aqarium zonder apparaatjes enzo... Dus er wordt nix ook vanzelf schoongemaakt. Maar de vissen doen nog steeds raar, terwijl ik mijn aqarium niet meer schoonmaak.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:56
Mr T
Avatar van Mr T
Mr T is offline
ik heb gisteren voor mijn verjaardag ook 2 goudvissen gekregen, maarre die gaan de hele tijd lucht happen is dit omdat er te weinig zuurstof is of omdat ze honger hebben? Ik wil natuurlijk niet dat Je van het en Tot en met iets overkomt
__________________
you're as usefull as a cockflavoured lolly
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 14:30
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Mijn vissen happen ook lucht, maar dat deden ze vanaf het moment al dat ik ze gekocht had
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:54
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Mijn vissen die ik heeeeel lang geleden had gingen steeds al binnen 2 weken dood, met zuurstof en eten en ik houd niet van schoonmaken

Zeker verdronken
nee flauw grapje, ik weet het ook niet hoe het komt, maar ik weet wel dat ik nooit meer een vis neem!
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:17
Bast
Bast is offline
Citaat:
BlackLion schreef op 24-03-2004 @ 16:37 :
Bij de dieren winkel kan je esha 2000 kopen dit id een medicijn dat een groot aantal ziekte kan verhelpen. de eerste dag gebruik je 25 tot 50 drupels voor elke 100 liter water die je in je bak hebt.

Daarna halveer je het aantal druppels. Dit moet je ongeveer 1 week gebruiken.

Vaak krijgen vissen kleine witte stippeltjes op hun lijfje. Als ze dit hebben moet je ook exit kopen. Hievan moet je de bijsluiter goed lezen om te zien hoeveel druppels je moet gebruiken.

Esha 2000 en exit moet je dan gewoon samen gebruiken.

Meestal is het probleem dat wel opgelost.
Als je witte stippen ziet zou ik het eerst puur en alleen met Exit proberen, omdat dat echt voor stip en schimmel is. Zowel Esha en Exit zijn namelijk best wel 'zware middelen' die ik niet 'zomaar' zou proberen. Het combineren van esha en exit voor alleen stip is niet nodig om de stip aan te pakken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2004, 07:08
honnepon
honnepon is offline
Zal ik je eens wat vertellen,
ik deed ook altijd heel erg veel moeite om mijn vissen in leven te houden (op dezelfde manier als jij) en toch gingen ze altijd een voor een dood.
Nu ik bijna geen tijd meer heb voor mijn goudvissie vergeet ik het aquarium nog al eens schoon te maken en dan vul ik er vaak maar even wat water bij of ik haal maar een deel van het water eruit. En guess what... Deze vis heeft een record verbroken!! Het is een van mijn oudste vissekom vissen...
__________________
let's party!!!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 20:53
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Ik heb ook een sluierstaart vis en die is nu denk ik 4, maar nu drijft ie al twee weken op zn buik op het water, hij leeft nog wel en hij eet wat. We hebben wel spul voor witte stip, maar ik denk toch dat hij het niet lang vol gaat houden..acherm..
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 09:25
Bast
Bast is offline
Citaat:
vixen schreef op 21-04-2004 @ 21:53 :
Ik heb ook een sluierstaart vis en die is nu denk ik 4, maar nu drijft ie al twee weken op zn buik op het water, hij leeft nog wel en hij eet wat. We hebben wel spul voor witte stip, maar ik denk toch dat hij het niet lang vol gaat houden..acherm..
dat is waarschijnlijk geen witte stip, maar zwemblaasproblemen. (tenzij hj ook witte stippen heeft natuurlijk) Zijn sluierstaarten vrij gevoelig voor. Het kan helpen hem tijdelijk in een bakje te laten zwemmen met ondiep water, en een heel klein beetje zout erdoor (echt heel weinig!!!). Meestal is er echter weinig aan te doen...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 09:29
Bast
Bast is offline
Citaat:
honnepon schreef op 21-04-2004 @ 08:08 :
Zal ik je eens wat vertellen,
ik deed ook altijd heel erg veel moeite om mijn vissen in leven te houden (op dezelfde manier als jij) en toch gingen ze altijd een voor een dood.
Nu ik bijna geen tijd meer heb voor mijn goudvissie vergeet ik het aquarium nog al eens schoon te maken en dan vul ik er vaak maar even wat water bij of ik haal maar een deel van het water eruit. En guess what... Deze vis heeft een record verbroken!! Het is een van mijn oudste vissekom vissen...
dat klopt helemaal. Helemaal verversen is niet goed voor de vis omdat je dan
a) een te groot temperatuurverschil hebt ineens tussen het oude en het nieuwe water
b) er in 'schoon kraanwater' toch een heleboel dingen zitten die niet goed zijn voor vissen, zoals chloor en metalen. Als je toch de kom/bak helemaal ineens wilt vervangen kun je dus het beste wat waterzuiveraar toevoegen aan het nieuwe water, dat haalt de schadelijke stoffen eruit. (te koop bij DW)

Het beste is om eens in de 1 of 2 weken een kwart van het water te vervangen, en de bodem schoon te zuigen zodat alle ontlasting er wel uit is (en voer dat evebtueel ligt te rotten)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Arrr!! Ben jij een piraat?
Verwijderd
36 03-12-2007 21:31
Flora & Fauna Zieke goudvis
Amisha
12 20-02-2004 20:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.