Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 16:28
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
binnenkort wil ik mijn thorowgood veelzijdigheidszadel verkopen. maarrr nu zit ik met het probleem dat ik buiten het thorowgood merkje totaal geen info over het ding heb. hoe moet je de maat van de boom bepalen en hoe zie je hoeveel inch het is? is toch best handig bij de verkoop en hoeveel kan ik er ongeveer voor vragen? het gaat om een oud type wat ( op internet iig) niet meer te vinden is. het verkeerd in een uitstekende staat met wat kleine beschadigingen. ik zat zelf te denken aan een bedrag tussen de 50 en 75 euro. kunnen jullie me helpeeen?
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2005, 17:11
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Volgens mij meten vanaf de boom tot de lepel. En las ik jou was gaf ik geen bedrag op en liet ik mensen zelf maar bedenken wat ze er voor willen geven. Stel jij vraagt 50, maar misschien had er ook wel iemand 100 willen bieden
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:14
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
ja ik heb hetzelfde type inmiddels ook gezien voor 150 bij iemand anders dus ik kan best wat meer vragen maar de inches moet je dus aan de bovenkant meten alleen nog weten hoe de maat van de boom te bepalen, maar klopt het dat die alleen in smal medium en wijd zijn?
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 10:53
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Oei, nou moet je geen moeilijke vragen stellen hoor Ach maar als je zegt dat een zoveel inch zadel is en beschrijft op welk paard het heeft gelegen dan komt het ook wel goed.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 21:53
MarMaar
MarMaar is offline
Een Engels zadel meet je van de achterkant van de lepel tot de voorzijde van de boom ( vanaf zadelnagel ), de uitkomst in centimeters deel je door 2,5 ( een inch is 2,5 cm. ) dan heb je de maat in inches. (Dit is dus de maat van het zitoppervlak, en heeft verder niks met de pasvorm te maken)

Om toch een goede maat omschrijving van het zadel te kunnen geven zou je de boombreedte kunnen opmeten, en kunnen vermelden of de kamer ver is teruggesneden of niet.

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt!
succes met de verkoop!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:24
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
dankjewel voor je antwoord
alleen zie ik heel veel advertenties van zadels waarvan de boom ongeveer 30-33 cm is, en als ik dat met de mijne vergelijk twijfel ik ineens aan of ik wel weet wat een boom is want dat is bij mijn zadel nog niet eens de helft! op welke plek wordt die maat opgemeten? want dan zit ik waarschijnlijk naar een geheel verkeerd deel van de boom te kijken
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:55
MarMaar
MarMaar is offline
Je brengt mij nu ook aan het twijffelen....
Heb het hele internet voor je afgezocht naar een plaatje waar de onderdelen van het zadel beschreven staan, maar ik kan nix vinden...
vraag het anders ff op het bokt forum, die mensen weten echt alles. Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:44
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
ja haha daar zat ik ook al aan te denken maar dan denken ze dat ik een complete n00b ben ach ik maak wel even een undercover aan
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Dierenbescherming bellen of niet?
Eend
17 22-09-2004 19:43
Flora & Fauna Wat te doen bij stress bij een paard?
Eend
22 07-11-2003 11:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.