Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 11:03
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Hmm. Ik heb dus een nieuw paardje: Rowan. Leuke Welsh Cob ruin van 4 jaar. Schat van een dier.



Ben eergisteren op een zadel uitgeweest en bij Arthur in Vorstenbosch een prachtig simple zadel gevonden. Ik was er gelijk gek op, en het bleek nog te passen ook.

Op dit moment tenminste

't nieuwe paardje is een zoon van Carnifor Defiance, en die is behoorlijk zwaar - ik verwacht dus dat Rowan nog flink uit zal zwaren, en dan past het zadel natuurlijk niet meer.

Wie heeft er hier ervaring met 'de zadel kwestie' voor jonge paarden, en hoe hebben jullie dit opgelost? Het zadel dat ik nu heb zal hem denk ik binnen 6 maanden niet meer passen, maar ik kan natuurlijk geen veel te groot zadel kopen, dan kan ik nu niets...

Is de enige oplossing om zadels in te blijven ruilen totdat hij uitgegroeid is? (dat zal pas over 2 - 3 jaar zijn, gok ik)

Ik vind dit eeuwig zonde want dit zadel was echt een zeldzame vondst, maargoed...
__________________
You can't have everything. Where would you put it?

Laatst gewijzigd op 24-08-2002 om 11:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2002, 17:29
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Z'n vader is hengst, en hengsten zijn vaak een stuk zwaarder.
Ik zou het zadel kopen, je paardje dijdt (?) misschien nog wel een stukje uit, maar met een jaar of 4 is ie toch wel voor het grootste gedeelte uit gegroeid.

Tis overigens super leuk een jong paard beleren, t gaat wel met vallen en opstaan, maar tis leuk. Succes
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 20:51
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Oh, ik heb het zadel ook gekocht, en we kijken wel hoelang het nog past. 'k heb met Arthur afgesproken dat ik 't in kan komen ruilen, en dat hij uit zal kijken naar eenzelfde (maar breder) zadel.

Ik weet dat z'n vader zwaarder is omdat 'ie een hengst is, maar Rowan is nu zeker niet smal, en heeft nog niet veel gewerkt. in mijn ervaring zijn Welsh Cobs pas echt 'klaar' met de ontwikkeling als ze een jaar of 6, 7 oud zijn.

En ik heb eerder met jonge paarden gewerkt, hoewel 't nu wel weer wennen is - m'n vorige stond zo asociaal zelfverzekerd in z'n schoenen dat niets 'm van z'n stuk bracht..
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:29
marleentjuh
marleentjuh is offline
ben het met rodina eens, zo veel zwaarder zal hij niet meer worden, tenminste dat denk ik weet het tuurlijk niet zeker, er zijn namelijk uitzonderingen. trouwens toeval zeg ik heb namelijk een dochter van Carnifor Defiance.
ze is 3 jaar oud en gaan dus ook beginnen met inrijden, alleen het is nogal een koppig exemplaar, en aangezien ik absoluut geen ervaring heb met welsh cobs, alleen maar met KWPN'ers een groot verschil moet ik zeggen wordt het denk wel ff lastig met inrijden maar ja dat zien we dan wel weer, groetjes en succes marleen xxx
__________________
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 01:00
FeestVisje
Avatar van FeestVisje
FeestVisje is offline
Wat een lieve paard zeg!
Tot mijn 12e heb ik ook een hele lieve paard mogen verzorgen van vrienden van mijn ouders!

Het was echt mijn lust en mijn leven!

Helaas kregen mijn ouders ruzie met die vrienden, dus tja....dat verzorgen ging ook niet meer door!
__________________
Mind me if I'm wrong but I think you are paranoid
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 14:34
miro
Avatar van miro
miro is offline
Toen ik nog een jong paard had, had ik zo'n kunstof zadel. Neemt de pasvorm aan van de rug van t paard, zit lekker is alleen niet mooi maar heel goedkoop. Een zadel waar je op kan rijden tot je paard uit gegroeid is en een mooi zadel kan kopen.. (de meeste mensen vinden het trouwens niet superlekker zitten, ik wel )
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 19:55
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
'k heb 't toch maar teruggebracht.. hij kreeg er drukkingen van. Heb nu een -nog simpeler- Endurance/western zadel. Morgen passen...
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 10:32
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
miro schreef:
Toen ik nog een jong paard had, had ik zo'n kunstof zadel. Neemt de pasvorm aan van de rug van t paard, zit lekker is alleen niet mooi maar heel goedkoop. Een zadel waar je op kan rijden tot je paard uit gegroeid is en een mooi zadel kan kopen.. (de meeste mensen vinden het trouwens niet superlekker zitten, ik wel )
Ik heb een kunststof zadel gehad, een Wintec, dressuurmodel, wat een klote ding zeg. Ik heb 'm nieuw gekocht en na 2 weken was ie al helemaal verzakt, en vet gezeik daarna bij die winkel, want die wouden 'm niet terug nemen.
Zo goedkoop was ie overigens niet; zo'n 950 gulden; en dan komen je beugels/beugelriemen/singel/shabrak er nog bij...

Anders moet je een Ainsley proberen; zo'n zadel heb ik nu, en serieus tis geweldig. Ik heb 'm nou 2 jaar denk ik, en tzit nog steeds super
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Onhandelbare Fjord
Skilly
60 09-03-2007 11:49
Verhalen & Gedichten De Ronde Kamer [Vervolgverhaal]
Eztherz
0 21-03-2006 16:01
Flora & Fauna Paard [elastiek]
11568
42 22-12-2005 13:05
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35
Flora & Fauna 2de hands paardenspullen
Orpa
35 03-10-2003 16:13
Flora & Fauna Hoe trainen jullie je paard/pony??
flapje
77 08-04-2003 11:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.