Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2003, 11:04
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik wil zelf een hok gaan maken voor mijn cavia en konijn, maar ik zou niet weten hoe of wat.

Heeft iemand hier een bouwinstructie van toevallig?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2003, 11:11
fib
Avatar van fib
fib is offline
je kan ook zelf iets ontwerpen..........
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 12:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In de bieb zijn boekjes te vinden waar voorbeelden in staan. Ook kan je bijv. een oud kastje met deurtjes nemen en een van die deurtjes vervang je dan door gaas en in het andere deurtje zaag je een gat en daar doe je gaas in maar je moet het deurtje wel laten zitten zodat je daar de kooi mee open en dicht kan doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 13:05
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Bij ons bij de kinderboerderij hadden ze een heel groot hok met heel veel cavia's. Het waren gewoon 4 schotten hout tegen elkaar aan in een vierkant. Op de grond lag een dikke laag zaagsel en hooi. Je moet het hok dan wel hoog genoeg maken, want anders springen ze dr uit. Ik heb namelijk 1 cavia die het nog weleens voor elkaar krijgt om zn hok uit te springen Cool beest!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 20:06
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Op zich is z'n ding simpel te maken heb je niet eens een tekening bij nodig. Maar wel even van tevoren uitreken hoeveel hout en gaas je nodig hebt, want het is altijd lastig als je teweinig hebt gekocht.

@xStefjuhx vier schotten hout tegen elkaar aan noem ik eerder een kist dan een hok.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 21:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
heb ooit eens een website gezien waar je een materialenlijst en bouwtekeningen kon downloaden voor allerlei dierenhokken... zal eens kijken of ik die nog terug kan vinden
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 08:31
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
-Koop een oud dressoirkastje (kringloop oid)
-Maak er trappetjes in (zo'n ding heeft meestal zo'n 3 verdiepingen)
-Schuur het (of andersom, geen idee )
-Verf het wit (oogt ruimtelijker en lichter enzo)
-Haal de deurtjes eruit, zaag het grootste gedeelte eruit (dat je aan de zij- en bovenkanten nog 4 balkjes hebt zeg maar), span gaas voor de open plekken en hang de deurtjes terug in de scharnieren
-Zorg wel voor een goede sluiting oid!

Of dit:



__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 08:31
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-12-2003 @ 13:24:
In de bieb zijn boekjes te vinden waar voorbeelden in staan. Ook kan je bijv. een oud kastje met deurtjes nemen en een van die deurtjes vervang je dan door gaas en in het andere deurtje zaag je een gat en daar doe je gaas in maar je moet het deurtje wel laten zitten zodat je daar de kooi mee open en dicht kan doen.
Oeps
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 09:17
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:

@xStefjuhx vier schotten hout tegen elkaar aan noem ik eerder een kist dan een hok. [/B]
Als je een grote ruimte van een kamer afzet met 4 schotten hout, hebben die beestjes alle ruimte om te rennen enzo. IIg beter dan een klein hokje met tralies.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 10:52
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
wilde je trouwens een binnen of een buitengeval?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 13:20
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 17-12-2003 @ 10:17:
Als je een grote ruimte van een kamer afzet met 4 schotten hout, hebben die beestjes alle ruimte om te rennen enzo. IIg beter dan een klein hokje met tralies.
De meeste dieren vindne het niet fijn om niet te kunnen zien wat er om hun heen gebeurd
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 11:02
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Laat maar allemaal. Keb een kleinere kooi voor mn cavia gekocht net (met verdiepingen hoe hip) en mn grote kooi is niet meer nodig want mn konijn is vandaag doodgegaan
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 11:58
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Eend schreef op 18-12-2003 @ 12:02:
Laat maar allemaal. Keb een kleinere kooi voor mn cavia gekocht net (met verdiepingen hoe hip) en mn grote kooi is niet meer nodig want mn konijn is vandaag doodgegaan
Awww... sorry
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 09:28
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 18-12-2003 @ 12:58:
Awww... sorry
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.