Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2005, 17:34
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
bij mij is het wel 20 cm. verschil wow
bij me navel is het 100 cm.

en daarboven 80

ik vraag me af of dat klopt..

maark hbe ontzettend brede heupen..maar al me vet zit meer bij me navel... en boven me heupen vind ik me wel smal... raar..
Oud 08-02-2005, 17:44
Verwijderd
Ik weet het niet precies zeker, maar volgens mij was het dat je voor je taille dus het smalste gedeelte neemt... maar ik kan natuurlijk fout zitten.

edit: Dit heb ik net gevonden, van Achmea Health:

Om te bepalen of je te veel vet hebt rond je buik, kun je je buikomtrek meten rond het slankste deel van je taille . Daar zit je precies tussen je onderste rib en de bovenkant van je bekken. Bij vrouwen dient de omtrek bij voorkeur minder dan 80 centimeter te zijn; bij mannen minder dan 94. Bij een omtrek van meer dan 88 bij vrouwen en 102 bij mannen, is er sprake van appelvormige vetverdeling die je gezondheid ernstig in gevaar kan brengen. Het is dan verstandig om contact op te nemen met je huisarts. Die kan je eventueel doorverwijzen naar een diëtist of gedragstherapeut. Deze kan je helpen betere controle te krijgen over je eetgedrag

Bron

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 17:52.
Oud 08-02-2005, 18:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 08-02-2005 @ 17:45 :

Ik ga trouwens morgen een groentefruitdag houden..dat is goed voor me om watergewicht te verliezen ofzo ,,.,ik weet niet hoor...ik zal ff opschrijven wat het inhoudt..met de tips erbij ...voor mensen die er ook geinteresseert zijn.
Dit lijkt mij dus echt niet goed... en als je het zo gaat doen, waarom niet meer groenten en fruit? Beperk liever je zout voor altijd... Het watergewicht komt toch wel weer terug.
Oud 08-02-2005, 18:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
pindakaas is gezond en bevat goede vetten. het verlaagt het G.I-index van het brood. Het is inderdaad hoog in calorieen dus je moet er niet teveel opsmeren, maar dit is goed voor mensen die hun calorieen tellen, omdat ze dan met de calorieen rekening kunnen houden zodat hun eindtotaal toch niet verandert.
Oud 08-02-2005, 19:34
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 08-02-2005 @ 11:38 :
Dit lijkt mij dus echt niet goed... en als je het zo gaat doen, waarom niet meer groenten en fruit? Beperk liever je zout voor altijd... Het watergewicht komt toch wel weer terug.
Ik heb het van me dietiste gekregen
maar als het morgen het me niet bevalt...dan stop ik ermee
ik vind het sowieso raar, toevallig heb k nu een week vakantie, maar normaal ga ik naar school en dan heb ik al honger met mijn dieet van nu..het gaat precies goed, en volgens mij vult het ook, en ik heb ook ziets van..ik wil niet supersnel afvallen, want als ik 15 kilo in 3 maanden kan afvallen oke..maar als ik weer normaal ga eten...dan komt het net zo hard aan..en als ik dan van die groente fruit dagen moet houden..dan twijfel ik toch...

ik eet normaal
6 x brood
s;middag's crackers en dan avond eten..maar bij mij is het probleem teveel snoepen.
Oud 08-02-2005, 20:00
-(L)-

Ik heb vandaag alleen maar patat gegeten en bier gedronken
Ben nu ff thuis, en ga over 'n uurtje weer carnaval vieren.
Vanaf morgen moet ik me toch echt weer gaan gedragen, maarja dan is de carnaval ook voorbij.
Oud 08-02-2005, 20:32
Verwijderd
@happy: Minder nahja... zolang het maar leuk was dan?
Oud 08-02-2005, 20:53
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 08-02-2005 @ 21:32 :
@happy: Minder nahja... zolang het maar leuk was dan?
Ja was 't zeker. Over 'n kwartiertje weer er tegen aan

Heb net nog ontbijtkoek gegeten
Oud 08-02-2005, 23:15
Verwijderd
Vandaag:

06:00 1xbb m tomaat & komkommer, thee
08:30 150g ananas, 125g magere yoghurt met raisin bran, 125 ml halfvolle melk
10:00 150 ml grapefruitsap
11:00 1x bb m l-jam
12:00 Chef's salad (sla, tomaat, ui, blokjes kaas/ham, wortel, komkommer) met light-italian dressing, 150 ml grapefruitsap, 125 ml halvolle melk
14:00 1xbb m l-jam
16:00 1xbb m smeerkaas, capuccino
18:30 Half bord aardappeltjes uit de oven, 1 el ketchup, 100 ml appelmoes, 2 el ananas
20:30 Thee, 1/2 grapefruit
22:00 Bouilion, stuk komkommer, 6 vetarme crackertjes

Edit: ff gewijzigd ik kwam op 1460 cal uit, met 34g vet (lijkt me wat weinig, volgens mij hoort het iets meer te zijn maar goed)
Ben tevreden, heb ook weer gesport... gewichten gedaan vandaag en daarnaast zo'n 30 min stevig gewandeld.

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 23:33.
Oud 08-02-2005, 23:19
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 09-02-2005 @ 00:15 :
Vandaag:

06:00 1xbb m tomaat & komkommer, thee
08:30 150g ananas, 125g magere yoghurt met raisin bran, 125 ml halfvolle melk
10:00 150 ml grapefruitsap
11:00 1x bb m l-jam
12:00 Chef's salad (sla, tomaat, ui, blokjes kaas/ham, wortel, komkommer) met light-italian dressing, 150 ml grapefruitsap, 125 ml halvolle melk
14:00 1xbb m l-jam
16:00 1xbb m smeerkaas, capuccino
18:30 Half bord aardappeltjes uit de oven, 1 el ketchup, 100 ml appelmoes, 2 el ananas
20:30 ???
22:00 Bouilion, stuk komkommer, 1/2 grapefruit
Niet slecht hoor! Wat is raisin bran? (Waarschijnlijk iets bekends, maar ik ken 't niet ).

Ben vanavond niet meer uit geweest (zie m'n topic op L&R voor uitleg), dus ik kan ook niet in de fout gaan.
Morgen wil ik weer gewoon normaal gaan eten, moet lukken want carnaval is voorbij.

Ik wil misschien calorieen gaan tellen (ipv points zoals bij WW), maar hoe weet ik nu hoeveel ik nodig heb? Streefgewicht.nl werkt bij mij niet, althans 'k krijg 't niet geopend...
Oud 08-02-2005, 23:30
Verwijderd
Raisin bran is volkoren cornflakes (met bran dus ) en met krenten er door heen, per 1.5 cup is dat 150 cal o.i.d.
T'is lekker, je hebt er geen suiker oid bij nodig, want de krenten zijn al zoet genoeg, maar er zitten dus weer niet te veel in dat het slecht word door suikers enzo.

En je kunt met MD's documentje als je je vetpercentage hebt je dagelijkse behoefte aan cal berekenen, de link staat in de beginpost.

Trouwens, om cal te tellen is fitday.com geweldig, omdat je zelf voeding er in kunt zetten en de nutrition labels uit kunt vullen.... ook geeft dat ding grafieken aan het eind van de dag hoe je cal onderverdeeld zijn in vet/carb/protein etc. en je kunt alle bewging invullen... zelfs sex notabene!
Het vergt alleen tijd, de site is engels, en het kost dus ff moeite om je eten d'r in te zetten als het er niet in staat... maar het is het waard!!

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 23:36.
Oud 08-02-2005, 23:38
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 09-02-2005 @ 00:30 :
Raisin bran is volkoren cornflakes (met bran dus ) en met krenten er door heen, per 1.5 cup is dat 150 cal o.i.d.
T'is lekker, je hebt er geen suiker oid bij nodig, want de krenten zijn al zoet genoeg, maar er zitten dus weer niet te veel in dat het slecht word door suikers enzo.

En je kunt met MD's documentje als je je vetpercentage hebt je dagelijkse behoefte aan cal berekenen, de link staat in de beginpost.

Trouwens, om cal te tellen is fitday.com geweldig, omdat je zelf voeding er in kunt zetten en de nutrition labels uit kunt vullen.... ook geeft dat ding grafieken aan het eind van de dag hoe je cal onderverdeeld zijn in vet/carb/protein etc. en je kunt alle bewging invullen... zelfs sex notabene!
Het vergt alleen tijd, de site is engels, en het kost dus ff moeite om je eten d'r in te zetten als het er niet in staat... maar het is het waard!!
Dankjewel Mijn Engels is heel slecht, maar m'n moeder kan me morgen wel ff helpen hoop ik (die is er wel goed in )
Oud 09-02-2005, 07:25
saturday
saturday is offline
bedankt
ik ga trouwens die eet en beweegwijzer op overgewicht.nl ook even doen.
Oud 09-02-2005, 07:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Koel schreef op 08-02-2005 @ 17:14 :
Omdat we geen andere in huis hebben en ik geen zin heb om speciaal voor mij iets anders te kopen..
af een toe een laagje margarine is echt geen probleem
Zoals ik al zei, van c1000 huismerk heb je hetzelfde alleen dan betaal je voor 1 kuipje maar zo'n 65 cent. Kleine investering lijkt mij?
Oud 09-02-2005, 10:33
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-02-2005 @ 08:40 :
Zoals ik al zei, van c1000 huismerk heb je hetzelfde alleen dan betaal je voor 1 kuipje maar zo'n 65 cent. Kleine investering lijkt mij?

Ach, of je daar nou op moet gaan bezuinigen...


Ik heb gister trouwens mijn vetpercentage laten meten en het was 19.9 % en dat is echt véél lager dan ik had verwacht.
Oud 09-02-2005, 10:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 09-02-2005 @ 11:33 :
Ach, of je daar nou op moet gaan bezuinigen...


Ik heb gister trouwens mijn vetpercentage laten meten en het was 19.9 % en dat is echt véél lager dan ik had verwacht.
Ach, wij gebruikten standaard becel tot ik mijn ouders er op wees.

Becel is 1,68 euro, c1000 huismerk 65 cent. Scheelt toch aardig. Vooral als je je bedenkt dat er bij ons 1 a 1,5 kuipje per week doorgaat, scheelt toch ruim 50 euro per jaar.

Wat betreft je vetpercentage: Die is hartstikke goed! Probeer je nog af te vallen of ben je nu bezig op gewicht te blijven?
Oud 09-02-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-02-2005 @ 11:46 :
Ach, wij gebruikten standaard becel tot ik mijn ouders er op wees.

Becel is 1,68 euro, c1000 huismerk 65 cent. Scheelt toch aardig. Vooral als je je bedenkt dat er bij ons 1 a 1,5 kuipje per week doorgaat, scheelt toch ruim 50 euro per jaar.

Wat betreft je vetpercentage: Die is hartstikke goed! Probeer je nog af te vallen of ben je nu bezig op gewicht te blijven?
Ik bedoelde ook niet bezuinigen qua kosten, maar qua vetten enzo .

Ik ga niet meer proberen af te vallen, maar ik wil wel graag op gewicht blijven. Alleen vanochtend woog ik 1 kg meer dan mijn 'streefgewicht' (60 kg) maar dat gaat er hopelijk wel af met gezond eten, want daar is de afgelopen halve week niet echt iets van terecht gekomen (paaseitjes, appeltaart. Visite enzo)


Vandaag :

8.00: Grote kom havermoutpap (sojamelk en havermout)

10.30: Grapefruit, glas Roosvicee

En dit verwacht ik te gaan eten:
12.30: 3 boterhammen met suikerarme jam

14.30: 1 boterham appelstroop

16.00: Iets van fruit, sinaasappel, appel of druiven en waarschijnlijk een stukje volvette kaas of een schaaltje yoghurt met een beetje muesli.

En ik weet nog niet wat we vanavond eten. Als ik bij vriendje eet waarschijnlijk aardappelen/groente/vegading
Oud 09-02-2005, 11:36
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 09-02-2005 @ 11:33 :
Ik heb gister trouwens mijn vetpercentage laten meten en het was 19.9 % en dat is echt véél lager dan ik had verwacht.
Waar kun je dat laten meten of hoe kun je dat zelf meten? Er staat wel uitleg bovenaan in dit topic, maar daar snap ik echt helemaal niks van.

Ik ben niet zo'n rekenwonder...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 09-02-2005, 12:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Mmmmmmmmm ik heb net havermoutpannekoeken op Op het recept stond dat je geen melk moest toevoegen maar dat was ranzig. Toch wel gedaan dus mmmmmmmmmmm lekkaah joh.

Dat was mijn post-workout eten/ontbijt.
Oud 09-02-2005, 12:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Happy.. als je wil kun je babylon english - dutch - english downloaden www.babylon.com
Ik vind dat super handig... Ik klik met mijn scroller op het woordje en dat programma verschijnt in een klein popupje met de vertaling. Of je kunt gewoon onwillekeurig ergens klikken, en zelf iets intypen. Daarmee kun je eten (als vis, groenten, fruit etc.) mee vertalen. Die dingen kloppen namelijk wel altijd op fitday.com, alleen kan verwerkt eten anders zijn. Ik heb als het goed is nog een registration file ofzo. Waardoor die dus niet meer verloopt.
Oud 09-02-2005, 13:27
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 13:27 :
Happy.. als je wil kun je babylon english - dutch - english downloaden www.babylon.com
Ik vind dat super handig... Ik klik met mijn scroller op het woordje en dat programma verschijnt in een klein popupje met de vertaling. Of je kunt gewoon onwillekeurig ergens klikken, en zelf iets intypen. Daarmee kun je eten (als vis, groenten, fruit etc.) mee vertalen. Die dingen kloppen namelijk wel altijd op fitday.com, alleen kan verwerkt eten anders zijn. Ik heb als het goed is nog een registration file ofzo. Waardoor die dus niet meer verloopt.
Dankjewel, ik heb de demo bekeken en ben 't nu 't downloaden. Vast handig voor zo'n engelswonder als ik
Oud 09-02-2005, 13:33
Verwijderd
't is helaas, zoals je zelf al zegt, een demo...verder werkt het prima.
Oud 09-02-2005, 13:34
-(L)-
O ja, ik heb toch besloten WW te blijven volgen ipv calorieen te gaan tellen. Ik ben er namelijk toch aan gewend nu, en 't resultaat is goed, dus waarom zou ik dan overstappen? Ik heb me wel voorgenomen om eens wat vaker naar 't aantal calorieen te gaan kijken, zodat ik daar ook een beetje idee van krijg. Nu kijk ik alleen in 't boekje van WW en tel de points, terwijl iedereen 't hier altijd over calorieen heeft, en ik daar helemaal geen besef van heb. Maarja nogmaals; ik wil dus ook niet afvallen maar gewoon op gewicht blijven. 1 kilo wil ik er nog af, omdat ik die ben aangekomen met carnaval (en nu dus 1 kg boven m'n streefgewicht zit), maar daar blijft 't dan ook bij.
Ik heb vanmorgen trouwens de hometrainer van zolder gehaald, want ik wil meer gaan bewegen. Ik rijd alleen paard (en zelfs dat wordt de laatste tijd steeds minder). Hoelang kan ik 't beste op die hometrainer fietsen? En hoevaak per week? Of moet ik dat gewoon opbouwen? En kan/moet ik die dag meer eten? Normaal eet ik namelijk iedere dag 't zelfde, of ik sport of niet.
Oud 09-02-2005, 14:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-02-2005 @ 14:33 :
't is helaas, zoals je zelf al zegt, een demo...verder werkt het prima.
Ik heb een registration file voor jullie kan het wel via msn ofzo sturen of mail...
Oud 09-02-2005, 14:06
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 15:02 :
Ik heb een registration file voor jullie kan het wel via msn ofzo sturen of mail...
Ja graag, heb je mijn emailadres gestuurd via PM.
Oud 09-02-2005, 15:18
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Hoi iedereen..
Ben ik weer, sorry. Ik heb me vannochtend niet kunnen wegen, dus ik heb me net gewogen. Ik woog hetzelfde als vorige week, maar nu is het middag dus ik zal wel een kg zijn afgevallen. Op zich natuurlijk goed, maar de manier waarop vond ik toch niet zo geslaagd. Ik heb met een vriendin erover gehad die ook wil afvallen maar waar het ook niet bij lukt. Ben in een tussenuur met haar mee naar huis geweest en toen hebben we een hele goede site ontdekt:
http://www.slank-en-sterk.nl/
hier staat dat het wel eens zou kunnen zijn dat onze stofwisseling heel laag is, want zij heeft namelijk al heel vaak pogingen gedaan via strenge dieeten af te vallen, en als ik uitreken hoeveel kcal ik het laatste jaar naar binnenwerkte, kom ik ook niet boven de 1700-1800 uit, terwijl mijn caloriebehoefte bijna 2500 is. De laatste weken heb ik zo'n 1200-1450 kcal gegeten, veel te weinig dus. Volgens die site moet ik me 1 keer per week wegen + meten en elke week 100 kcal/per dag meer gaan eten, als ik merk dat ik nu al aankomen moet ik dat elke 2 weken doen, als ik afval 150 of 200 kcal per dag. Als ik het punt van mijn caloriebehoefte nader kom ik als het goed is aan, en dan moet ik het langzaam weer afbouwen zodat ik zou kunnen afvallen. Ik denk dat ik het zoiezo ga opbouwen, lijkt me wel gezond. Denk ook dat ik het aan mn zus ga vertellen want die eet nog steeds veel en veel te weinig, waardoor ze steeds moe en ziek is, ze weegt ook een beetje te weinig.
Er staan ook wel een paar tips over wat voor voedingsmiddelen maar t wordt best lastig omdat ik het natuurlijk weer zonder weten van mn ouders moet doen. Ik begin morgen en ik ga dan elke dag mn glaasje sap opdrinken, dat zijn wel 150 kcal dus dat is eigenlijk teveel... Maar goed, een andere optie zie ik even niet. Dat sap gooi ik normaal weer terug in het pak of in een flesje en dan drink ik het ipv dat ik lunch ofzo. Zo hoef ik dan ook niet schijnheilig en stiekem tov mijn ouders te doen. De week daarna zie ik het wel. Waar kan ik eigenlijk een meetlint kopen? en wat zal ik dan allemaal meten?

Op die site staan echt ontzettend veel goede tips, dus ik zou er maar eens een kijkje nemen
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 09-02-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 16:18 :
want zij heeft namelijk al heel vaak pogingen gedaan via strenge dieeten af te vallen
Vaak gaat je lichaam dan over in de "spaarstand" en gaat het dus juist alles wat het binnenkrijgt opslaan.

Citaat:
Maar goed, een andere optie zie ik even niet. Dat sap gooi ik normaal weer terug in het pak of in een flesje en dan drink ik het ipv dat ik lunch ofzo. Zo hoef ik dan ook niet schijnheilig en stiekem tov mijn ouders te doen. De week daarna zie ik het wel.
Mag ik zeggen dat ik heel verdrietig wordt van jouw posts? Ik snap de zorgen van je ouders enorm goed... Sap drinken ipv lunch eten en dan nog beweren dat je weet waarmee je bezig bent en dat het raar is dat je ouders zich zorgen maken ed, enz?

Citaat:
Waar kan ik eigenlijk een meetlint kopen? en wat zal ik dan allemaal meten?
Bij de Zeeman, bij de Blokker, bij een naaispullenwinkel, ...
Meet wat je wilt meten, lijkt me.

De enige tip die ik je kan geven is: ga naar je huisarts en overleg eens met hem of haar over (je manier van) dieten, je gewicht, je zelfbeeld, enz.
Oud 09-02-2005, 15:27
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-02-2005 @ 16:24 :
Vaak gaat je lichaam dan over in de "spaarstand" en gaat het dus juist alles wat het binnenkrijgt opslaan.


Mag ik zeggen dat ik heel verdrietig wordt van jouw posts? Ik snap de zorgen van je ouders enorm goed... Sap drinken ipv lunch eten en dan nog beweren dat je weet waarmee je bezig bent en dat het raar is dat je ouders zich zorgen maken ed, enz?


Bij de Zeeman, bij de Blokker, bij een naaispullenwinkel, ...
Meet wat je wilt meten, lijkt me.

De enige tip die ik je kan geven is: ga naar je huisarts en overleg eens met hem of haar over (je manier van) dieten, je gewicht, je zelfbeeld, enz.
Dat van die spaarstand, dat bedoel ik met lage stofwisseling waardoor we niet afvallen ...

Ik hou er nu toch mee op? Sorry hoor als ik iemand beledigt heb ik bedoel het echt niet zo.. ik ben gewoon heel onzeker.. Mijn lichaam betekent veel voor me... nouja, ik wil gewoon dat er iets goed aan is..
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 09-02-2005, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 16:27 :
Dat van die spaarstand, dat bedoel ik met lage stofwisseling waardoor we niet afvallen ...
Dat volg ik niet helemaal. (Maar dat geeft niet.)

Citaat:
[Ik hou er nu toch mee op? Sorry hoor als ik iemand beledigt heb ik bedoel het echt niet zo.. ik ben gewoon heel onzeker.. Mijn lichaam betekent veel voor me... nouja, ik wil gewoon dat er iets goed aan is..
Het gaat niet om beledigen (bij mij iig niet), het gaat er om dat ik het niet leuk vind om te zien hoe iemand zichzelf afkraakt, slecht voor zichzelf zorgt en ongezond bezig is.

Als je zo onzeker bent, dan moet je misschien je dan iets aan die onzekerheid doen? En dan bedoel ik dus niet in de zin van lijnen, maar dan bedoel ik "psychisch". En als je lichaam veel voor je betekend, dan moet je er goed voor zorgen, niet te weinig en ongezond eten en het op die manier "verwaarlozen".

Misschien is het al wel goed, maar zie jij het alleen anders? Ik denk dat dat ook een reden kan zijn dat je niet afvalt, als je op een gezond gewicht zit, dan val je nou eenmaal veel moeilijker af. Dan kan je excuses gaan zoeken als "trage stofwisseling" (en ik zeg niet dat het dat niet kan zijn, ik zeg alleen dat het ook andere redenen kan hebben), maar het kan ook een andere reden hebben, denk ik.
Oud 09-02-2005, 15:35
-(L)-
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 16:27 :
Dat van die spaarstand, dat bedoel ik met lage stofwisseling waardoor we niet afvallen ...

Ik hou er nu toch mee op? Sorry hoor als ik iemand beledigt heb ik bedoel het echt niet zo.. ik ben gewoon heel onzeker.. Mijn lichaam betekent veel voor me... nouja, ik wil gewoon dat er iets goed aan is..
Er zijn vast wel meerdere dingen goed aan hoor. En bovendien, je hebt toch een gezond gewicht? Wees daar blij mee ipv de gekste dingen uit te halen om af te vallen! Eet gewoon gezond (en dus niet te weinig).
Oud 09-02-2005, 15:39
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 09-02-2005 @ 16:34 :
Misschien is het al wel goed, maar zie jij het alleen anders? Ik denk dat dat ook een reden kan zijn dat je niet afvalt, als je op een gezond gewicht zit, dan val je nou eenmaal veel moeilijker af. Dan kan je excuses gaan zoeken als "trage stofwisseling" (en ik zeg niet dat het dat niet kan zijn, ik zeg alleen dat het ook andere redenen kan hebben), maar het kan ook een andere reden hebben, denk ik.
Er is inderdaad geen excuus. Als je een gezond gewicht hebt val je nu eenmaal minder snel af, en dat zul je moeten accepteren.
Oud 09-02-2005, 15:41
Mara
Mara is offline
Net bij de fysio geweest, 1e afspraak:

"Jeetje wat heb jij dikke gespierde bovenbenen"
Oud 09-02-2005, 15:49
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Ik interpeteer het misschien fout maar het lijkt net of jullie me steeds aanvallen als ik probeer gezonder bezich te zijn. Dat van die trage stofwisseling leek me gewoon logisch omdat ik lang minder calorien heb gegeten dan ik nodig heb en niet ben afgevallen. Dan is het toch juist goed dat ik dat weer wil opbouwen? Of ...?
Voor die onzekerheid heb ik al hulp bij een psycholoog maar het werkt gewoon allemaal niet..
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 09-02-2005, 15:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 16:49 :
Ik interpeteer het misschien fout maar het lijkt net of jullie me steeds aanvallen als ik probeer gezonder bezich te zijn. Dat van die trage stofwisseling leek me gewoon logisch omdat ik lang minder calorien heb gegeten dan ik nodig heb en niet ben afgevallen. Dan is het toch juist goed dat ik dat weer wil opbouwen? Of ...?
Voor die onzekerheid heb ik al hulp bij een psycholoog maar het werkt gewoon allemaal niet..
Je drinkt je sapje niet op maar gooit het terug. Of je vervangt je middageten met dat sapje. Je 'bedriegt' je ouders op deze manier.

Sorry hoor, maar dat zijn allemaal tekenen van een (beginnende) eetstoornis.
Oud 09-02-2005, 15:58
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-02-2005 @ 16:51 :
Je drinkt je sapje niet op maar gooit het terug. Of je vervangt je middageten met dat sapje. Je 'bedriegt' je ouders op deze manier.

Sorry hoor, maar dat zijn allemaal tekenen van een (beginnende) eetstoornis.
Sorry hoor, maar ik hou er niet echt van als mensen snel met dat soort opmerkingen gaan smijten. Erg gevoelig punt.
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 09-02-2005, 16:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 16:58 :
Sorry hoor, maar ik hou er niet echt van als mensen snel met dat soort opmerkingen gaan smijten. Erg gevoelig punt.
Juist daarom zou jij in moeten zien dat dit niet de goede richting opgaat.
Oud 09-02-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 16:58 :
Sorry hoor, maar ik hou er niet echt van als mensen snel met dat soort opmerkingen gaan smijten. Erg gevoelig punt.
Wat moeten we dan doen? Zeggen dat je geweldig goed bezig was/bent, dat het gezond is om je lunch te vervangen door een beetje sap, enz? Dat vind ik onzin. Ik ga niet liegen omdat jij niet tegen de, in mijn ogen, waarheid kunt. Sorry.

Als je idd echt gezonder bezig probeert te zijn, dan val ik je niet aan. Ik val je sowieso niet aan, ik zeg alleen wat ik denk en dat lijkt me niet meer dan logisch. En dat je het op wilt bouwen is zeker goed, nu het ook doen, dan is het nog beter. (En niet daarna weer af gaan bouwen.)

Goed zo dat je al naar een psycholoog gaat, bespreek je dit ook met hem of haar? Of hulp helpt is van heel veel dingen afhankelijk...daar ga ik me verder maar niet aan wagen.
Oud 09-02-2005, 16:05
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-02-2005 @ 17:02 :
Juist daarom zou jij in moeten zien dat dit niet de goede richting opgaat.
Dat klopt, endaarom probeer ik het nu dus te veranderen (door dus elke week 100kcal/pdag meer te eten)
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 09-02-2005, 16:06
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-02-2005 @ 17:04 :
Wat moeten we dan doen? Zeggen dat je geweldig goed bezig was/bent, dat het gezond is om je lunch te vervangen door een beetje sap, enz? Dat vind ik onzin. Ik ga niet liegen omdat jij niet tegen de, in mijn ogen, waarheid kunt. Sorry.

Als je idd echt gezonder bezig probeert te zijn, dan val ik je niet aan. Ik val je sowieso niet aan, ik zeg alleen wat ik denk en dat lijkt me niet meer dan logisch. En dat je het op wilt bouwen is zeker goed, nu het ook doen, dan is het nog beter. (En niet daarna weer af gaan bouwen.)

Goed zo dat je al naar een psycholoog gaat, bespreek je dit ook met hem of haar? Of hulp helpt is van heel veel dingen afhankelijk...daar ga ik me verder maar niet aan wagen.
Nee, we hebben het vooral over mijn zus en over mijn moeder en over mn ziekte en omgang met leeftijdsgenoten.. best veel eigenlijk
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 09-02-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 17:05 :
Dat klopt, endaarom probeer ik het nu dus te veranderen (door dus elke week 100kcal/pdag meer te eten)
Je had het over een glaasje sap drinken, dat is geen eten. Ik denk dat je misschien beter (ook) een boterham erbij kunt eten. Of een keer naar een dietist gaan en daarmee overleggen...die kan het toch beter op jouw afstemmen dan zo'n vrij statische site.
Oud 09-02-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 17:06 :
Nee, we hebben het vooral over mijn zus en over mijn moeder en over mn ziekte en omgang met leeftijdsgenoten.. best veel eigenlijk
Hmm, maar om het echt te laten werken, moet je het denk ik toch over "alles" hebben. En volgens mij is dat eten en het beeld dat jij van je lichaam hebt en alles daarom heen toch een behoorlijk groot deel/punt.
Oud 09-02-2005, 16:09
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-02-2005 @ 17:07 :
Je had het over een glaasje sap drinken, dat is geen eten. Ik denk dat je misschien beter (ook) een boterham erbij kunt eten. Of een keer naar een dietist gaan en daarmee overleggen...die kan het toch beter op jouw afstemmen dan zo'n vrij statische site.
Over dietist heb ik ook al zitten denken, maar dan moet ik dat ook weer verbergen voor mijn ouders.
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 09-02-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 17:09 :
Over dietist heb ik ook al zitten denken, maar dan moet ik dat ook weer verbergen voor mijn ouders.
Of juist niet. Van al dat verbergen en liegen wordt het ook niet beter. Ik denk dat je beter open of iig eerlijk kunt zijn tegen je ouders. Je wilt naar die dietiste om beter te gaan eten, dat is toch juist goed? (En ja, dan moet je ze idd vertellen dat het nu niet zo goed gaat of dat zullen ze dan zelf wel daar uit opmaken, maar ik denk toch dat het een stap ik de goede richting zal zijn. Of jij dat ook vindt, dat moet je zelf beslissen. )
Oud 09-02-2005, 16:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-02-2005 @ 17:10 :
Of juist niet. Van al dat verbergen en liegen wordt het ook niet beter. Ik denk dat je beter open of iig eerlijk kunt zijn tegen je ouders. Je wilt naar die dietiste om beter te gaan eten, dat is toch juist goed? (En ja, dan moet je ze idd vertellen dat het nu niet zo goed gaat of dat zullen ze dan zelf wel daar uit opmaken, maar ik denk toch dat het een stap ik de goede richting zal zijn. Of jij dat ook vindt, dat moet je zelf beslissen. )
Precies. Laat het ze weten, ga er heen en laat ze je advies zien. Vraag of ze je ermee willen helpen en je willen tsja, controleren.
Oud 09-02-2005, 16:40
-(L)-
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 17:05 :
Dat klopt, endaarom probeer ik het nu dus te veranderen (door dus elke week 100kcal/pdag meer te eten)
Je probeert te veranderen door een maaltijd te vervangen door een sapje bedoel je.
Oud 09-02-2005, 16:41
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 09-02-2005 @ 17:07 :
Je had het over een glaasje sap drinken, dat is geen eten. Ik denk dat je misschien beter (ook) een boterham erbij kunt eten. Of een keer naar een dietist gaan en daarmee overleggen...die kan het toch beter op jouw afstemmen dan zo'n vrij statische site.
Ik vind zelfs een sapje + boterham weinig voor ontbijt/lunch. Maar goed, dat is mijn mening.
Oud 09-02-2005, 16:44
-(L)-
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 17:09 :
Over dietist heb ik ook al zitten denken, maar dan moet ik dat ook weer verbergen voor mijn ouders.
Ik snap niet waarom je dat moet verbergen voor je ouders? Je bent dus duidelijk op een manier bezig waarvan je weet dat 't niet goed is, anders zouden je ouders er best hoogte van mogen hebben. Het is net heel belangrijk dat ouders weten hoe je je voelt enzo, dat moet je niet gaan verbergen. Ik denk dat je ouders er meer problemen mee hebben als je jezelf op deze manier voor de gek houdt, dan dat je hen aanspreekt en uitlegt wat er aan de hand is, dan kunnen ze je tenminste helpen en steunen.
Oud 09-02-2005, 16:44
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 17:40 :
Je probeert te veranderen door een maaltijd te vervangen door een sapje bedoel je.
nee, door dat sapje bij mn ontbijt te drinken
kijk ik moet eten bij mijn ontbijt: 2 boterhammen met jam + 300 ml drinkyoghurt 0% + 250 ml sap
nu gooi ik dat sap vaak terug ofzo, maar vanaf morgen wil ik dat dus wel drinken, en dan 's middags 2 boterhammen
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 09-02-2005, 16:45
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 17:44 :
Ik snap niet waarom je dat moet verbergen voor je ouders? Je bent dus duidelijk op een manier bezig waarvan je weet dat 't niet goed is, anders zouden je ouders er best hoogte van mogen hebben. Het is net heel belangrijk dat ouders weten hoe je je voelt enzo, dat moet je niet gaan verbergen. Ik denk dat je ouders er meer problemen mee hebben als je jezelf op deze manier voor de gek houdt, dan dat je hen aanspreekt en uitlegt wat er aan de hand is, dan kunnen ze je tenminste helpen en steunen.
Ik mag niet lijnen van mijn ouders en ze vinden dietisten commerciele onzin. Je moet gewoon eten als je honger hebt, en nemen wat in huis is. Zo simpel zien zij het.
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 09-02-2005, 16:48
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-02-2005 @ 17:13 :
Precies. Laat het ze weten, ga er heen en laat ze je advies zien. Vraag of ze je ermee willen helpen en je willen tsja, controleren.
Ik kan me best voorstellen dat 't niet leuk is om gecontroleerd te worden, alhoewel dat wel 't beste is. Mijn moeder slikt tabletten omdat ze een paar keer overspannen is geweest (Schizofrenie), en aangezien ze steeds met medicatie stopte omdat ze zich goed voelde (en dus weer overspannen werd) is er een afspraak gemaakt dat mijn vader controleert of ze haar medicatie neemt. Controle is inderdaad de beste manier om vooruitgang erin te krijgen, want ik wil niet dat 't weer mis gaat. Daarom raad ik jou inderdaad ook aan, om je ouders te vragen je te controleren. Dat is gewoon 't beste voor jezelf.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wie zit er nu....
Verwijderd
28 25-05-2003 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.