Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2006, 08:06
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb toen sex gehad toen ik net weer begonnen was met een nieuwe strip, in de eerste week dus en in de tweede.
Met diezelfde strip ben ik nu nog steeds bezig en nu ben ik weer 2 vergeten. Ik snap het zelf ook allemaal niet zo goed meer. Ik ga wel even een test halen.

En bedankt voor de tips Konijn, ik ben normaal gesproken ook niet zo vergeetachtig maar het gaat niet zo lekker allemaal op dit moment en ik denk dat het daar mee te maken heeft.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 19-04-2006, 22:10
Verwijderd
Ik slik al een jaar of 2-3 de pil, maar omdat ik een nieuwe strip vergeten mee te nemen was op wintersport heb ik een aantal weken geen pil geslikt. Nadat de strip die ik mee had op wintersport leeg was werd ik gewoon ongesteld, daarna ben ik dus niet aan een nieuwe strip begonnen omdat ik die niet bij had en na ong. 3 weken werd ik weer ongesteld. Daarna ben ik nog steeds niet aan een nieuwe strip begonnen en nu, 3 of 4 weken later, ben ik vandaag weer ongesteld geworden. Als ik vandaag, de eerste dag dat ik ongesteld ben, weer aan een nieuwe strip begin is de pil toch vanaf dag 1 veilig?
Oud 19-04-2006, 22:26
Verwijderd
ja
Oud 19-04-2006, 22:31
Verwijderd
Hehe, thank you.

Eigenlijk weet ik het wel, maar ik wilde gewoon even bevestiging van iemand.
Oud 22-04-2006, 08:41
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik vroeg mij iets af. Wanneer je de pil goed slikt, heb je nog steeds 2 à 3 kansen op 1000 om zwanger te raken. Waaraan ligt dat? Kan dat iedereen overkomen? Ik heb eens gehoord dat wat dikkere mensen meer kans hadden om zwanger te worden terwijl ze de pil slikken, maar 'k ben niet zeker of het klopt...
Oud 22-04-2006, 12:03
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 22-04-2006 @ 09:41 :
Ik vroeg mij iets af. Wanneer je de pil goed slikt, heb je nog steeds 2 à 3 kansen op 1000 om zwanger te raken. Waaraan ligt dat? Kan dat iedereen overkomen? Ik heb eens gehoord dat wat dikkere mensen meer kans hadden om zwanger te worden terwijl ze de pil slikken, maar 'k ben niet zeker of het klopt...
Bij sommige mensen (2 a 3 op de 1000 dus) slaat de pil niet goed aan. Het lichaam reageert dan onvoldoende op de stoffen uit de pil. Elk lichaam is anders en het is heel normaal dat niet bij iedereen een medicijn goed pakt; veel medicijnen werken maar bij ongeveer de helft van de mensen. Het is dus eerder bijzonder dat de pil bij 998 van de 1000 vrouwen wél goed werkt . Het is dus ook niet zo dat iedereen een kans heeft van 2 op 1000; het is eerder zo dat 2 van de 1000 vrouwen een kans van bijna 100 % hebben om toch zwanger te raken, en dat de andere 998 vrouwen een kans van 0 % hebben.
Oud 22-04-2006, 18:12
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik heb een vraagje.
ik ben op een dinsdag begonnen met de pil. ik heb de strip afgemaakt. er is niks misgegaan. Om een bepaalde reden heb ik besloten de pil door te slikken (nog 2 weken). in die twee weken was ik de pil een keer vergeten. ik heb hem de volgende ochtend alsnog ingenomen (binnen 12 uur) dus dan moet er niks aan de hand zijn. Echter, hier komt het, de volgende avond moest ik natuurlijk gewoon de pil innemen, maar toen ben ik het weer vergeten. ik heb hem toen weer 's ochtends genomen (binnen 12 uur waarop ik normaal mijn pil inneem). Is de kans op zwangerschap wanneer je seks hebt nu groter en is het verstandiger een condoom te gebruiken?
xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 22-04-2006, 20:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 22-04-2006 @ 19:12 :
ik heb een vraagje.
ik ben op een dinsdag begonnen met de pil. ik heb de strip afgemaakt. er is niks misgegaan. Om een bepaalde reden heb ik besloten de pil door te slikken (nog 2 weken). in die twee weken was ik de pil een keer vergeten. ik heb hem de volgende ochtend alsnog ingenomen (binnen 12 uur) dus dan moet er niks aan de hand zijn. Echter, hier komt het, de volgende avond moest ik natuurlijk gewoon de pil innemen, maar toen ben ik het weer vergeten. ik heb hem toen weer 's ochtends genomen (binnen 12 uur waarop ik normaal mijn pil inneem). Is de kans op zwangerschap wanneer je seks hebt nu groter en is het verstandiger een condoom te gebruiken?
xxx
Als je twee pillen vergeet in een strip is ie eigenlijk niet meer veilig en moet je contact opnemen met je huisarts over hoe je verder moet. Ik zou zeker ook een condoom gebruiken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-04-2006, 21:40
LaY-D-14
Avatar van LaY-D-14
LaY-D-14 is offline
hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik had vandaag moeten beginnen met een nieuwe strip, maar ben erachter gekomen dat wat in het doosje rammelde niet de strip maar de gebruiksaanwijzing was. Aangezien het nu zaterdag is kan ik niet naar de dokter, apotheek voor een recept. Ik heb gisteravond sex gehad, maar mijn vriend is niet klaargekomen (dan kan je toch zwanger raken, maar kleinere kans toch?). Maar ik kan toch ook niet zomaar de 1e 3 dagen vergeten en dan verdergaan met de pil enzo? ik kan nergens vinden op internet wat ik moet doen in ieder geval...?
Oud 22-04-2006, 22:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
LaY-D-14 schreef op 22-04-2006 @ 22:40 :
hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik had vandaag moeten beginnen met een nieuwe strip, maar ben erachter gekomen dat wat in het doosje rammelde niet de strip maar de gebruiksaanwijzing was. Aangezien het nu zaterdag is kan ik niet naar de dokter, apotheek voor een recept. Ik heb gisteravond sex gehad, maar mijn vriend is niet klaargekomen (dan kan je toch zwanger raken, maar kleinere kans toch?). Maar ik kan toch ook niet zomaar de 1e 3 dagen vergeten en dan verdergaan met de pil enzo? ik kan nergens vinden op internet wat ik moet doen in ieder geval...?
De huisarts bellen en in jouw geval de huisartsenpost. Misschien kan je dan alsnog en doosje pillen krijgen en anders een morningafterpil ofzo. Die arts kan in elk geval zeggen wat je moet doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-04-2006, 09:53
Zebra
Avatar van Zebra
Zebra is offline
Falderaldera-ra-ra-ra-ra! Goed, vraagje.

Tot voorkort slikte ik de pil microgynon 30, maar doordat deze pil zo enorm veel bijwerkingen voor mij bleef houden heb ik na 2 jaar eindelijk een andere pil voorgeschreven gekregen; Lovette.

Ik heb mijn laatste strip microgynon 30 afgemaakt, zoals de huisarts gezegd had, en toen een stopweek ingelast. Vervolgens ben ik met Lovette begonnen. Nu begin ik wederom alleen ernstig te twijfelen vanaf wanneer mijn nieuwe pil nu veilig zou moeten zijn.... Na een week? Of een complete maand?

Graag snel antwoord, want anders moet ik gaan rennen om ergens een Morning After vandaan te halen.
__________________
Nooit geen scholieren.com meer *traan* [ was ooit HvJ ]
Oud 23-04-2006, 13:34
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-04-2006 @ 13:44 :
volgens de bijsluiter van microgynon moet je bij overstappen vanaf een andere pil op microgynon óf geen stopweek houden en dan is-ie meteen veilig, óf wel een stopweek houden en dan is-ie na 7 dagen veilig. Dat is denk ik omdat verschillende pillen verschillende oestrogeenvervangers bevatten.
Deze reactie staat op de eerste bladzij, hier heb je wel wat aan denk ik.
__________________
Keep on rockin'
Oud 23-04-2006, 13:45
Zebra
Avatar van Zebra
Zebra is offline
Citaat:
Konijn schreef op 23-04-2006 @ 14:34 :
Deze reactie staat op de eerste bladzij, hier heb je wel wat aan denk ik.
Goed, dankjewel. Sprak net de vader van een klasgenoot (huisarts) en die had zelf toch sterk het idee dat een pil pas na een maand veilig zou zijn. Vandaar dat ik ook begon te twijfelen...

Dan gok ik het er maar op. Help
__________________
Nooit geen scholieren.com meer *traan* [ was ooit HvJ ]
Oud 23-04-2006, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Zebra schreef op 23-04-2006 @ 14:45 :
Goed, dankjewel. Sprak net de vader van een klasgenoot (huisarts) en die had zelf toch sterk het idee dat een pil pas na een maand veilig zou zijn. Vandaar dat ik ook begon te twijfelen...

Dan gok ik het er maar op. Help
Toen de pil in de jaren 70 werd ontwikkeld wisten ze nog niet precies hoe lang dat zou duren, voor het veilig zou zijn, omdat er nog niet veel onderzoek naar was gedaan, en hielden ze voor de zekerheid een maand aan. Veel artsen die in die tijd zijn opgeleid doen dat nog steeds
Oud 23-04-2006, 15:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Just wondering: ik slik sinds 3 maand de diane 35. Al vrij snel trad een puistloze periode op, (ongekend ) Maar goed, nu heb ik de pil een maand doorgeslikt en heb ik ineens spontaan een pui$taanval Heeft het langer doorslikken zonder stopweek daar invloed op? Of is het een toevalligheid?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 23-04-2006, 16:54
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-04-2006 @ 16:53 :
Just wondering: ik slik sinds 3 maand de diane 35. Al vrij snel trad een puistloze periode op, (ongekend ) Maar goed, nu heb ik de pil een maand doorgeslikt en heb ik ineens spontaan een pui$taanval Heeft het langer doorslikken zonder stopweek daar invloed op? Of is het een toevalligheid?
Ik denk dat het toeval is.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 23-04-2006, 19:03
Zebra
Avatar van Zebra
Zebra is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-04-2006 @ 16:25 :
Toen de pil in de jaren 70 werd ontwikkeld wisten ze nog niet precies hoe lang dat zou duren, voor het veilig zou zijn, omdat er nog niet veel onderzoek naar was gedaan, en hielden ze voor de zekerheid een maand aan. Veel artsen die in die tijd zijn opgeleid doen dat nog steeds
Dat verklaart een hoop.

Vriendlief heeft even een morning-afterpil voor me gehaald vanmiddag, en door die wisselende reacties/verhalen die ik van mensen krijg weet ik nu niet waar ik verstandig aandoe. Ik ben immers geen pil vergeten, enkel overgestapt naar een andere... In de 1e week alles veilig gedaan, alleen gisteren op dag 8 niet. Ik denk dat ik hem maar gewoon opberg en bewaar voor een eventuele toekomstige 'nood'.
__________________
Nooit geen scholieren.com meer *traan* [ was ooit HvJ ]
Oud 23-04-2006, 21:13
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Ik zit dus nu aan de nuvaring, ik laat hem altijd 4 weken zitten.. dus van bijvoorbeeld 23 maart tot 23 april, maar nu was mijn vraag als je dan je stopweek houd ben je toch gewoon veilig?

weet het ff niet meer
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 23-04-2006, 21:35
Mori
Avatar van Mori
Mori is offline
Ik heb 2 jaar de prikpil gehad en die tijd ook niet meer ongesteld geweest. Nu ben ik weer overgestapt op de gewone pil (Microgynon 30), om toch maar weer eens ongesteld te zijn (niet dat ik het miste, maar na 2 jaar leek het me misschien wel een goed plan ). Na de 1e strip werd ik niet ongesteld, nu is het bijna een week na het einde van de 2e strip en nog steeds niks... Nou weet ik wel dat je lichaam na de prikpil makkelijk een jaar nodig kan hebben om weer helemaal normaal op gang te komen, maar kan de menstruatie ook nog zo'n tijd uitblijven?
Toen ik weer aan de pil begon vroeg ik mijn dokter hoe het zat en volgens hem zou ik direct weer ongesteld worden. Maar van de andere kant, hij zei ook dat de menstruatie gewoon zou blijven bij de prikpil...
Dus misschien iemand met ervaring?
__________________
♪ VNV Nation ♪

Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 21:56.
Oud 24-04-2006, 09:41
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
waarom is het niet erg om binnen 4 uur na het innemen van de pil gewone ontlasting te hebben, terwijl waterdunne diarree wel erg is?
en maakt het uit als je de pil iets vroeger slikt (bijvoorbeeld een kwartier)?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 24-04-2006, 09:52
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 24-04-2006 @ 10:41 :
en maakt het uit als je de pil iets vroeger slikt (bijvoorbeeld een kwartier)?
Dat maakt totaal niks uit. De 12 uur-regel geldt zelfs als je het goed bekijkt ook van te voren, in plaats van bij te laat.

Denk er wel aan dat je als je een pil vergeet, je die binnen 36 uur moet innemen vanaf het tijdstip dat je de pil die vorige dag hebt ingenomen. Was dat twee uur eerder dan normaal, dan moet dat dan ook.

Dus: Stel je neemt je pil normaal in rond 10 uur 's avonds, maar op een woensdag een keer om 8 uur. Mocht je dan donderdagavond je pil vergeten, moet je hem voor vrijdagochtend 8 uur slikken, niet voor 10 uur.
__________________
Keep on rockin'
Oud 24-04-2006, 10:42
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 24-04-2006 @ 10:41 :
waarom is het niet erg om binnen 4 uur na het innemen van de pil gewone ontlasting te hebben, terwijl waterdunne diarree wel erg is?
Normaal gesproken doet je lichaam er ongeveer een dag over om dat wat er bij je mond in is gegaan, tot ontlasting te verwerken. De pil heeft 4 uur nodig om opgenomen in je bloed, en is dus allang opgenomen tegen de tijd dat je ontlasting hebt; als je normale ontlasting hebt binnen 4 uur na het innemen is dat nog van het eten van de vorige dag. Als je erg dunne diarree hebt is dit echter niet meer zo, dan gaat het eten razendsnel van je maag door je darmen en weer naar buiten. Dan kan het voorkomen dat de werkzame stoffen uit de pil nog niet opgenomen zijn op het moment dat je de diarree hebt. Beetje chaotisch verhaal, ik hoop dat je 't begrijpt
Oud 24-04-2006, 11:32
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Heartworm schreef op 23-04-2006 @ 22:35 :
Ik heb 2 jaar de prikpil gehad en die tijd ook niet meer ongesteld geweest. Nu ben ik weer overgestapt op de gewone pil (Microgynon 30), om toch maar weer eens ongesteld te zijn (niet dat ik het miste, maar na 2 jaar leek het me misschien wel een goed plan ). Na de 1e strip werd ik niet ongesteld, nu is het bijna een week na het einde van de 2e strip en nog steeds niks... Nou weet ik wel dat je lichaam na de prikpil makkelijk een jaar nodig kan hebben om weer helemaal normaal op gang te komen, maar kan de menstruatie ook nog zo'n tijd uitblijven?
Toen ik weer aan de pil begon vroeg ik mijn dokter hoe het zat en volgens hem zou ik direct weer ongesteld worden. Maar van de andere kant, hij zei ook dat de menstruatie gewoon zou blijven bij de prikpil...
Dus misschien iemand met ervaring?
Ik heb 1x de prikpil gehad. Mijn menstruatie verdween ook en het duurde maanden voordat deze weer op gang kwam. Mijn huisarts zei dat het zelfs mogelijk was dat je pas na 2 jaar weer vruchtbaar bent. Het maakt niet uit of je nu eenmalig of 4 jaar de prikpil hebt gehad mbt wanneer je weer ongesteld wordt.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 24-04-2006, 12:33
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 24-04-2006 @ 10:41 :
en maakt het uit als je de pil iets vroeger slikt (bijvoorbeeld een kwartier)?
Tjemig, je hoeft er de wekker niet op te zetten Heb je geen bijsluiter?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 24-04-2006, 13:21
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
uhm...eerst slikte ik altijd lovette, maar omdat ik die af en toe vergat was ik ff overgeschakelt op de nuva ring...heb 2 ringperiode's het geprobeert maar vond het toch niks meer voor mij. Dus vandaag heeft de docter me weer de pil voorgeschreven de microgynon30.

Woensdag moet ik het dus slikken en toen zei hij dat ik 2 weken voor de zekerheid extra moe opletten en dat het daarna wel goed was, maar als ik dus gewoon woensdag slik(wat dan het einde is van mn periode) dan hoort het toch meteen veilig te zijn?

en oja...wat is het verschil tussen de lovette en de microgynon30?
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 24-04-2006, 14:37
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-04-2006 @ 21:18 :
Als je twee pillen vergeet in een strip is ie eigenlijk niet meer veilig en moet je contact opnemen met je huisarts over hoe je verder moet. Ik zou zeker ook een condoom gebruiken.

nou ik was dus daarna gestopt met de pil en ben intussen ongesteld, dus worries voor niks
xx
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 24-04-2006, 14:43
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-04-2006 @ 11:42 :
Normaal gesproken doet je lichaam er ongeveer een dag over om dat wat er bij je mond in is gegaan, tot ontlasting te verwerken. De pil heeft 4 uur nodig om opgenomen in je bloed, en is dus allang opgenomen tegen de tijd dat je ontlasting hebt; als je normale ontlasting hebt binnen 4 uur na het innemen is dat nog van het eten van de vorige dag. Als je erg dunne diarree hebt is dit echter niet meer zo, dan gaat het eten razendsnel van je maag door je darmen en weer naar buiten. Dan kan het voorkomen dat de werkzame stoffen uit de pil nog niet opgenomen zijn op het moment dat je de diarree hebt. Beetje chaotisch verhaal, ik hoop dat je 't begrijpt
ik snap het bedankt voor de uitleg
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 24-04-2006, 14:44
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-04-2006 @ 13:33 :
Tjemig, je hoeft er de wekker niet op te zetten Heb je geen bijsluiter?
ach, ik wilde het gewoon even voor de zekerheid weten
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 24-04-2006, 19:24
sinaasje
sinaasje is offline
eila kheb een vraagje:

als ik nu men strip pillen neem en dan nog 20 (dus nen strip min 1) direct erachter zonder stopweeek dus. mag ik dit? als ik na de 41 pillen 1 week stopweek doe en dan gewoon weer telkens 1 strip neem?
Oud 24-04-2006, 19:26
Verwijderd
Citaat:
sinaasje schreef op 24-04-2006 @ 20:24 :
eila kheb een vraagje:

als ik nu men strip pillen neem en dan nog 20 (dus nen strip min 1) direct erachter zonder stopweeek dus. mag ik dit? als ik na de 41 pillen 1 week stopweek doe en dan gewoon weer telkens 1 strip neem?
Ja, dat mag . Zo lang je steeds minstens 21 dagen achter elkaar een pil slikt en de stopweek maximaal 7 dagen duurt, ben je veilig. Dus ook als je 41 dagen slikt
Oud 24-04-2006, 20:38
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
kan iemand me aub antwrd geven
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 24-04-2006, 23:00
Mori
Avatar van Mori
Mori is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-04-2006 @ 12:32 :
Ik heb 1x de prikpil gehad. Mijn menstruatie verdween ook en het duurde maanden voordat deze weer op gang kwam. Mijn huisarts zei dat het zelfs mogelijk was dat je pas na 2 jaar weer vruchtbaar bent. Het maakt niet uit of je nu eenmalig of 4 jaar de prikpil hebt gehad mbt wanneer je weer ongesteld wordt.
Dus gewoon maar afwachten dan... Ik had idd gelezen dat weer vruchtbaar zijn best nog een tijd kon duren, maar nergens echt duidelijk iets over of de menstruatie ook nog zolang zou uitblijven (want de meeste verhalen waren van vrouwen die zwanger wilden worden, maar dat hoeft nou ook weer niet ). En aangezien mijn huisarts me steeds het tegenovergestelde vertelt van wat ik lees heeft hem iets vragen blijkbaar ook niet veel nut
__________________
♪ VNV Nation ♪
Oud 25-04-2006, 05:13
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 24-04-2006 @ 14:21 :
uhm...eerst slikte ik altijd lovette, maar omdat ik die af en toe vergat was ik ff overgeschakelt op de nuva ring...heb 2 ringperiode's het geprobeert maar vond het toch niks meer voor mij. Dus vandaag heeft de docter me weer de pil voorgeschreven de microgynon30.

Woensdag moet ik het dus slikken en toen zei hij dat ik 2 weken voor de zekerheid extra moe opletten en dat het daarna wel goed was, maar als ik dus gewoon woensdag slik(wat dan het einde is van mn periode) dan hoort het toch meteen veilig te zijn?

en oja...wat is het verschil tussen de lovette en de microgynon30?
als je overstapt van pil wordt meestal (ik weet niet zeker of het altijd zo is) aangeraden om de eerste 2 weken extra op te letten. je kunt dan beter, behalve de pil, ook andere voorbehoedsmiddelen gebruiken. ik heb ook lovette gehad, maar werd daar erg ziek van. Het verschil zal hem waarschijnlijk zitten in de verhouding van de hormonen. Maar ik ben niet zo'n pilexpert dus ik hoop dat iemand anders je een zekerder antwoord kan geven.
xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 25-04-2006, 09:54
hola
hola is offline
Moet je , als je een nieuwe lading pillen gaat halen, per see een doosje mee? Ik had er nog één, maar die heeft mijn moeder ergens opgeborgen en ze is er niet tot morgen, en vandaag moet ik nieuwe halen..

zucht.. moeders..
__________________
8-)
Oud 25-04-2006, 09:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
hola schreef op 25-04-2006 @ 10:54 :
Moet je , als je een nieuwe lading pillen gaat halen, per see een doosje mee? Ik had er nog één, maar die heeft mijn moeder ergens opgeborgen en ze is er niet tot morgen, en vandaag moet ik nieuwe halen..

zucht.. moeders..
Heb je de vorige keer geen herhaalrecept gekregen? Anders zou ik even de assistente bellen om een nieuw recept te vragen. Ik hoefde nooit een doosje mee maar moest of bellen voor een herhalingsrecept of kreeg er een mee als ik pillen ging halen. Soms kan je ook gewoon zo langsgaan, dan kijken ze evenin de computer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-04-2006, 09:58
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Dat hoeft tegenwoordig niet meer, geen doosje en geen herhaalrecept nodig.
Bedenk wel dat je misschien voor de zekerheid geld mee moet nemen als je ook niet precies weet hoe het nu zit met je verzekering.
__________________
Keep on rockin'
Oud 25-04-2006, 09:59
hola
hola is offline
Als ik al een recept heb, weet ik al helemaal niet waar die is, ik neem namelijk altijd een doosje mee, en verder vragen ze nergens naar..
Ik ga denk ik maar gewoon langs..
__________________
8-)
Oud 25-04-2006, 10:33
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als je weet welke pil het is, kan je gewoon zo gaan. In NL dan tenminste.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 25-04-2006, 10:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
hola schreef op 25-04-2006 @ 10:59 :
Als ik al een recept heb, weet ik al helemaal niet waar die is, ik neem namelijk altijd een doosje mee, en verder vragen ze nergens naar..
Ik ga denk ik maar gewoon langs..
Je kunt ook telefonisch herhalingsrecepten doorbellen. (Bij mijn vorige huisarts was er een receptenlijn die 24 uur per dag ingesproken kon worden. Nu heb ik een old fasion huisarts en kan je alleen op bepaalde tijden herhalingsrecept doorbellen). Over het meenemen van een doosje: volgens mij is dat hier serieus 8 jaar geleden al afgeschaft of zo
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 25-04-2006, 11:51
hola
hola is offline
Tis al opgelost..

mijn moeder had het doosje bij de huisarts ingeleverd. Heb net de voorraad opgehaald.
Mycrogynon 30( spel je niet zo?) had ik, maar heb nu andere gekregen, maar zal wel hetzelfde zijn, want ze zei wel dat de verpakking anders was, maar dat ik daar niet van moest schrikken.
__________________
8-)
Oud 25-04-2006, 17:53
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
is het erg als je de pil 1 dag eerder slikt?...en als dat savonds is en de rest sochtends...maakt het dan wat uit of niet?
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 25-04-2006, 18:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 25-04-2006 @ 18:53 :
is het erg als je de pil 1 dag eerder slikt?...en als dat savonds is en de rest sochtends...maakt het dan wat uit of niet?
bijsluiter
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 25-04-2006, 18:19
Verwijderd
Citaat:
jewelicious schreef op 25-04-2006 @ 18:53 :
is het erg als je de pil 1 dag eerder slikt?...en als dat savonds is en de rest sochtends...maakt het dan wat uit of niet?
Ja, anders zou je gewoon aan het begin van de maand 21 pillen achterover kunnen slaan en dan de hele maand safe zijn zo werkt het dus niet.
Oud 25-04-2006, 18:57
MissT.
Avatar van MissT.
MissT. is offline
Wat heeft roken voor effect in combinatie met pilgebruik? Is het dan zo dat het roken nóg ongezonder is, of werkt de pil dan niet meer goed? Heb wat gehoord maar niet alles goed begrepen
Oud 25-04-2006, 19:20
belli
belli is offline
het schijnt dat roken in combi met pil de kans op trombose verhoogd. maar als je de microgynon 30 gebruikt, schijnt die kans echt heeeel klein te zijn. een aangezien dat de meest voor geschreven pil is... daar komt bij dat roken de kans op trombose zowiezo verhoogd, en de pil ook. maar goed. trombose is ook niet tjil.



Ik heb ook een vraagje:
ik ben nu bezig met mijn tweede strip. en eigelijk zou ik de pil nu al graag 2 maanden willen door slikken. is dat een domme keuze? aangezien mijn lichaam nog niet aan de pil gewend is en zo? of kan ik het gewoon doen?
Oud 26-04-2006, 09:14
Verwijderd
De pil vergroot de kans op trombose láng niet zo erg als roken dat doet, dus als je je kans op trombose wilt verkleinen kun je beter stoppen met roken dan stoppen met de pil . Als je jong bent krijg je hoe dan ook niet zo gauw trombose.

Citaat:
ik ben nu bezig met mijn tweede strip. en eigelijk zou ik de pil nu al graag 2 maanden willen door slikken. is dat een domme keuze? aangezien mijn lichaam nog niet aan de pil gewend is en zo? of kan ik het gewoon doen?
Dat is niet gevaarlijk of iets dergelijks, maar het zou wel kunnen dat je door de combinatie van het doorslikken en het feit dat je nog niet gewend bent, last krijgt van ongevaarlijke bijwerkingen (zoals hoofdpijn, misselijkheid, libidovermindering) die je normaal niet hebt.
Oud 26-04-2006, 09:56
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik heb vrijdag ene afspraak bij de HA. ik wil graag beginnen met de nuva-ring. ik slik nu een tijd de diane pil en heb eigenlijk 2 redenen om over te stappen:
*ik ben vaker zo panisch over de pil, ik haal me de vreemdste dingen in mn hoofd. zo denk ik dat als ik de pil doorslik (ik neem er notabene altijd een slok water na) dat als ik ga praten, dat de pil weer uit mn mond valt, komt enz., terwijl ie natuurlijk al in mn maag zit. ik weet het, een hele rare gedachtenkronkel . ik wil me niet meer zo druk hieven maken.
*mocht ik tijdens pil-gebruik zwanger raken, dan is de diane pil niet goed voor de baby. in feite heb ik dan niks te kiezen en moet ik de baby weg laten halen. als ik de nuva-ring heb, heb ik ten minste ene keuze.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 26-04-2006, 15:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 26-04-2006 @ 10:56 :
ik heb vrijdag ene afspraak bij de HA. ik wil graag beginnen met de nuva-ring. ik slik nu een tijd de diane pil en heb eigenlijk 2 redenen om over te stappen:
*ik ben vaker zo panisch over de pil, ik haal me de vreemdste dingen in mn hoofd. zo denk ik dat als ik de pil doorslik (ik neem er notabene altijd een slok water na) dat als ik ga praten, dat de pil weer uit mn mond valt, komt enz., terwijl ie natuurlijk al in mn maag zit. ik weet het, een hele rare gedachtenkronkel . ik wil me niet meer zo druk hieven maken.
*mocht ik tijdens pil-gebruik zwanger raken, dan is de diane pil niet goed voor de baby. in feite heb ik dan niks te kiezen en moet ik de baby weg laten halen. als ik de nuva-ring heb, heb ik ten minste ene keuze.
Lijkt me verstandig, je komt idd wel eens wat stressig over mbt de pil. Maar goed, ik denk dat je dan beter je hersenspinsels kunt aanpakken: je gedachten kunnen met de NuVa-ring ook op de loop gaan. (Als je begrijpt wat ik bedoel (heb ik em wel goed ingebracht, kan ik hierbij een paracetamol slikken etc)

Succes
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 27-04-2006, 09:05
Verwijderd
Ik heb misschien wel een heel erg n00bistische vraag, maar ik ben als de dood dat ik iets fout doe en dat ik dan zwanger kan worden.

Ik heb van de huisarts de Diane35 voorgeschreven gekregen, voor mijn huid.
In de bijsluiter staat dat ik op de eerste dag van mn ongesteldheid moet gaan slikken, maar ik vind dat raar, omdat je normaal ongesteld moet worden in je stopweek. Sowieso word ik meestal 's nachts ongesteld en is mn cyclus nog steeds niet erg regelmatig, dus hoe weet ik dan wat de eerste dag van ongesteldheid is? Dat vraag ik me vooral af omdat ik de pil graag 's avonds wil gaan slikken, voordat ik ga slapen.
Oud 27-04-2006, 09:15
Verwijderd
De eerste dag van je ongesteldheid beginnen is handig omdat je op die dag nooit een eisprong kunt hebben, dus op die manier ben je meteen veilig. Als je begint op de 2e tot 5e dag van je menstruatie duurt het 7 dagen voordat de pil goed werkt; begin je op een andere dag, dan duurt het eigenlijk ook 7 dagen maar houden veel mensen 21 dagen aan.
Als je 's nachts ongesteld wordt, is de volgende dag de eerste dag van je menstruatie . Maar als je twijfelt kun je natuurlijk voor de zekerheid 7 dagen wachten.
Lees de bijsluiter goed door, daar staat veel nuttige informatie in

Laatst gewijzigd op 27-04-2006 om 09:19.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Zwanger???
sweetgirl00
20 12-04-2006 17:05
Lichaam & Gezondheid Dringende vraag
Sexiejjj!!
2 02-01-2005 15:00
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Seksualiteit Sex in stopweek
Kleintjeyakult
29 03-08-2003 00:16
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.