Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2002, 19:19
skatergirl15
skatergirl15 is offline
Eindelijk was het klaar,ons huis. Het was zomervakantie en in
deze zomervakantie zijn we verhuist. Ik en mijn ouders. Over 2 weken begon mijn nieuwe school.
Het was mooi weer en ik besloot buiten te gaan zitten en een boek te lezen. Ik liep naar boven om mijn boek te pakken. Ik keek naar buiten. Ik zag bij de buren een meisje zitten. Ze had zwart lang glanzend haar en een zonnebril op,en een bikini aan. Ze was knap, ze had een perfect mooi slank lichaam. Ik schrok van mezelf ‘Lotte,wat denk je nu,het is een meisje hoor’ zei ik hardop tegen mezelf. Ik kon niet anders doen dan kijken naar haar. Zo mooi dat ze was. Toen keek ze mijn richting uit,ze zag me. Ik dook weg. Ik liep snel naar beneden en ging in de zon zitten. Ik kon mijn gedachten niet bij mijn boek houden ik moest steeds aan haar denken. De deurbel ging ik deed de deur open (ik was alleen thuis).daar stond ze.haar zonnebril nu op haar hoofd,haar zwarte haren die wapperden in de wind ze had groene ogen. ‘Hoi,jij was het toch die naar me zat te loeren?’ zei ze. Ik kon niets uitbrengen. ‘ach joh…ik grap maar wat,Ik met Angie’ zei het meisje. Ik antwoordde niet nog steeds wist ik niets te zeggen, ze stond nu gewoon voor mijn deur! ‘hallo???dan hoor je meestal te zeggen wie jij bent’. ‘o,sorry eeh.. ik ben Lotte’. Ze gaf me een hand. Ze had zachte kleine handjes. ‘kom binnen’ zei ik. Waar ik het lef vandaan haalde om dat te zeggen wist ik eigenlijk niet. Ze liep met me mee de tuin in. Ze ging in de zon zitten. De zonnestralen dansten op haar huid,ze was al een beedje bruin. Normaal hield ik niet zo van gebruinde mensen maar bij haar, bij haar stond het zo mooi. Ze begon over zichzelf te vertellen en praatte honderduit. Al snel voelde ik me op mijn gemak bij haar, en begon ook te vertellen.

De 2 weken lang trokken we met elkaar op. En elke dag werd ik verliefder en verliefder. Op een avond ging ze bij me slapen. Toen we in bed lagen vroeg ze opeens ‘ben je wel eens verliefd op een meisje geweest?’. Ik zei niets ik schrok had ze het dan door? ‘ik zal je eerlijk vertellen,ik ben lesbisch’ zei ze. Mijn hart maakte een sprongetje. Zou ze dan…maar alsof ze mijn gedachten kon lezen zei ze ‘ik ben verliefd op je Lotte’ en ze boog zich na mij voorover ze zoende me. Eerst heel zachtjes en voorzichtjes. Ze stopte ‘ga nou door’ dacht ik. ‘ben jij ook…’ ‘ja…ja!!!’ riep ik uit. ze zoende me weer deze keer wilder,vuriger. Die nacht hadden we allebei niet geslapen…

De dag brak aan dat ik mijn eerste school dag had. Angie haalde me op. ‘hey lievie’ zei ze met een glimlach en gaf me een zoen. Toen we opschool waren en we onze fiets weg hadden gezet, pakte Angie mijn hand. ‘we zijn op school kunnen we dit beter niet…’ verluisterde ik maar verder kwam ik nie want midden in de aula waar het stikdruk was zoende ze me vol op de mond. Iedereen wees naar ons en keken. Het kon me allemaal niets meer schelen. Ik ben verliefd op een meisje. Nou en?!




je reactie graag!
__________________
dierentesten --->muizen gebruik je alleen om kaas te testen!

Laatst gewijzigd op 18-12-2002 om 19:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2002, 20:01
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Grappig verhaaltje, doet me een beetje denken aan Fucking Amal

Maar ik vind dat je nog wat beschrijvender zou mogen schrijven, het verhaal meer uitwerken, zodat je het wat beter voor je ziet. Af en toe gaat het voor mijn gevoel wat snel, en daardoor kan je je aandacht verliezen...
Niet dat je het moet doen, maar het lijkt mij mooier..
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 22:03
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Leuk verhaal. Iemand met lef, zeg maar. Doet me idd een beetje denken aan Fucking Amal.

In ieder geval vind ik dat je de 'angst' ofzo (weet ik veel hoe je dat noemt) die vooraf gaat aan het midden in de kantine zoenen wel beter kan beschrijven. Ik heb het idee dat je er vanuit gaat dat lezers al het idee hebben van 'iech, lesbisch'. Ik zou dus als ik jou was het gevoel van haar wat beter uitwerken.

Maar misschien is het helemaal niet waar wat ik zeg, hoor...
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 22:11
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Een paar foutjes, neem me niet kwalijk dat ik ze verbeter ajb... (Was je nou dyslectisch? Of was dat iemand anders? Tips zijn alleen bedoeld ter verbetering van je verhaal, niet persoonlijk, kee?)

Citaat:
Ik en mijn ouders.
Mijn ouders en ik.


Er beginnen heel veel zinnen met 'ik'...soms is dat een beetje storend, vind ik.

Citaat:
De deurbel ging ik deed de deur open (ik was alleen thuis).
De deurbel ging, ik deed de deur open.
Dat stukje tussen haakjes vind ik een beetje 'raar' in een verhaal...

Citaat:
‘ach joh…ik grap maar wat,Ik met Angie’ zei het meisje.
Ik ben Angie.

Citaat:
Ik antwoordde niet nog steeds wist ik niets te zeggen,
Ik antwoordde niet, ik wist nog steeds niks te zeggen.

Citaat:
beedje bruin.
beetje


Citaat:
Die nacht hadden we allebei niet geslapen…
Hadden staat een beetje raar in deze zin...

Citaat:
De dag brak aan dat ik mijn eerste school dag had.
'k vind dit een beetje een rare zin...sorry...

Citaat:
verluisterde ik maar verder kwam ik nie want midden
fluisterde ik, maar verder kwam ik niet, want midden

Citaat:
Iedereen wees naar ons en keken.
Volgens mij is het 'en keek', maar dat weet ik niet zeker.

'k vind het best een aardig verhaal...'k vind het eind wel 'apart'...'k weenie of je er ervaring mee hebt...? De mensen die ik ken die lesbisch/bi zijn, zie ik dat niet zo snel doen...de mensen die het niet zijn btw ook niet.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 22:40
karamba
karamba is offline
Ik weet wie dit geschreven heeft, en ik zal er veel voor geven om net zoveel te bereiken als dat meisje voor haar heeft bereikt.
Ik denk dag en nacht aan Ellen...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 09:57
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Het doet iedereen denken aan Fucking Amal. Mij niet.
Ik vind het wel leuk om te lezen, maar als dit in een boek zou staan, zou ik niet verder zijn gekomen dan de eerste bladzijde. Je schrijfstijl spreekt me niet zo aan. Ik weet niet of je dit snel geschreven hebt, maar er staan best wel wat typ- en stijlfouten in. Daardoor stokt het verhaal af en toe (voor mij dan).
Ik zal een paar voorbeelden geven met daarna de zin hoe ik hem zou opschrijven.

Het was zomervakantie en in
deze zomervakantie zijn we verhuist. Ik en mijn ouders.


Het was zomervakantie. En wij verhuisden. Mijn ouders en ik.

Zo heb je niet twee keer zomervakantie staan. Soms hoef je niet veel woorden te gebruiken om iets aan te geven, een paar woorden zeggen dan al genoeg.

Ik kon niet anders doen dan kijken naar haar. Zo mooi dat ze was.

Ik kon alleen nog maar naar haar kijken. Ze was zo mooi!

Vooral de zin 'Zo mooi dat ze was' stokt. Misschien dat het zo beter is.

daar stond ze.haar zonnebril nu op haar hoofd,haar zwarte haren die wapperden in de wind ze had groene ogen. ‘Hoi,jij was het toch die naar me zat te loeren?’ zei ze. Ik kon niets uitbrengen. ‘ach joh…ik grap maar wat,Ik met Angie’ zei het meisje. Ik antwoordde niet nog steeds wist ik niets te zeggen, ze stond nu gewoon voor mijn deur! ‘hallo???dan hoor je meestal te zeggen wie jij bent’. ‘o,sorry eeh.. ik ben Lotte’.

Daar stond ze. Ze had haar zonnebril nu op haar hoofd en haar zwarte haren wapperden inde wind. Ik keek haar aan. Ze had groene ogen.
"Hoi, was jij niet dat meisje dat net naar me stond te gluren?" zei ze.
Ik kon niets uitbrengen.
"Joh, het is maar een grapje," zei het meisje. "Ik ben Angie."
Ik antwoordde nog steeds niets. Wat had ik moeten zeggen? En ze stond bij mij voor de deur!
"Hallo?" Angie keek me aan. "Meestal hoor je dan nu te zeggen wij jij bent."
"O... sorry," stamelde ik. "Ik ben Lotte."


Zoals je ziet heb ik de zinnen dat iemand aan het woord is, steeds naar een nieuwe regel verplaatst. Dit maakt het een stuk duidelijker voor anderen om te lezen en het voorkomt dat mensen snel afhaken. Altijd goed om aan te denken dus. Verder zou je misschien wat beschrijvingen aan kunnen brengen, zoals Lotte's gezicht dat rood kleurt, of Lotte die opeens ziet dat er een boom tegenover hun huis staat (omdat ze niet naar Angie durft te kijken). Dat is wel herkenbaar voor de meeste lezers, denk ik en: het houdt de aandacht van mensen vast.

Die nacht hadden we allebei niet geslapen…

Die nacht sliepen we allebei niet...

'sliepen is directer dan 'hadden geslapen'.

Het kon me allemaal niets meer schelen. Ik ben verliefd op een meisje. Nou en?!

Het kon me allemaal niets meer schelen. Ik was verliefd op een meisje. Nou en?!

De zin 'Ik ben verliefd op een meisje' stond opeens in de tegenwoordige tijd. Dat kwam heel abrupt en stokte het verhaal weer. Mooier is om de verleden tijd gewoon door te laten lopen. Dat maakt het verhaal veel soepeler.
Ik denk dat je het in de tegenwoordige tijd hebt gezet om het nadruk te geven, maar ik (persoonlijk) denk dat het ook in de verleden tijd nadruk krijgt, voornamelijk door dat 'Nou en?!' dat achter de zin staat.

Maar denk vooral niet dat ik dat allemaal doe om je af te kraken. Juist niet! Ik hoop dat je het als opbouwende kritiek kunt opvatten en er misschien iets mee zal gaan doen. Ik ben heel benieuwd!

NB: Is het verhaal autobiografisch?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 12:47
skatergirl15
skatergirl15 is offline
thanx voor jullie reacties... en kritiek. ik vind het echt niet erg als ik negatieve kritiek krijg hoor. ik bedoel leer ik alleen maar van toch???
Ik heb fucking amal ook gezien vind het erook niet echt op lijken.
jah...oke dat er 2 meisjes op elkaar verliefd worden dat mischien wel maar fucking amal is wel iets andere verhaallijn.

de vele typfouten etc. komt inderdaad doordat ik het wat snel heb geschreven ik had die dag namenlijk zo'n inspiratie bui dus dan moet ik dat zo snel mogelijk van me afschrijven. ik altijd het gevoel dat ik het zo weer vergeet. en ik wou graag een reactie terug. sorry voor de schrijffouten. (volgens mij staan er in dit bericht je nu ook al een stuk of 10 als het niet meer is)

Het laatste dat dat in t.t. is. is omdat ik het wil laten lijken dat ze dat nog denken zeg maar, gewoon dat Lotte dat dus allemaal 'vertelde' op schreef in een dagboek ofzoiets en dan dat laatste dus t.t. omdat ze dat nog vind.

jah.. voor een deel is het verhaal autobiografisch niet het verhaal maar waar het omgaat zeg maar wel....
trouwens... veel mensen uit mijn omgeving reageert er wel zo van 'iiiil 2 meisjes die zoenen' ze reageren wel positief zeg maar maar als ze ut eenmaal zien.... maar bedankt voor de reacties!!
__________________
dierentesten --->muizen gebruik je alleen om kaas te testen!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 14:36
karamba
karamba is offline
Iedereen heeft zijn eigen verlangens, het is knap dat iemand er zo voor kan uitkomen. applaus.............
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 14:39
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
addy schreef:
Iedereen heeft zijn eigen verlangens, het is knap dat iemand er zo voor kan uitkomen. applaus.............
Ik denk dat je, als je eens goed gaat zoeken op Letteren en DoP, toch heel veel andere mensen tegenkomt, die er ook zo voor uitkomen.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:27
karamba
karamba is offline
Bij letteren wil ik best eens verder kijken, lijkt me intressant, maar wat is DoP?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:30
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
addy schreef:
Bij letteren wil ik best eens verder kijken, lijkt me intressant, maar wat is DoP?
Dansen op Papier
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:35
karamba
karamba is offline
toch begrijp ik het nog steeds niet? Ik zou graaf van deze auteur willen horen of ze lesbisch is of bie? dat schept ook weer duidelijkheid, daar is nog niet zoveel duidelijkheid over vind ik.
Is het nu echt een waargebeurd verhaal vanuit de ogen vd auteur? skatergirl, zou je willen reageren?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 19:00
oeski
Avatar van oeski
oeski is offline
De schrijfstijl spreekt me niet zo aan. Net zoals Anneee eigenlijk al zei. Ik zag net bijvoorbeeld vier zinnen achter elkaar staan die allemaal met ''ik" begonnen. Ik denk als je zelf even kritisch naar je verhaal kijkt je veel dingen ziet die je nog kan verbeteren.
Ik vind btw wel de laatste zin goed. Geeft erg duidelijk het verhaal eigenlijk weer en is pakkend. Als je die in de verledentijd had gezet was dat juist, denk ik, weg.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 18:07
skatergirl15
skatergirl15 is offline
klopt dat die schrijfstijl best fout is eigenlijk. maar zoals ik al zij is het verhaal een beedje gehaast gemaakt dus daarom zoveel fouten. de volgende keer is beter (hoop ik)

waarom zou ik er om heen draaien voor wat voor voorkeur ik heb.
ik bedoel zo is mijn gevoel. 'ik ben verliefd op een meisje nou en?!'
maar ik val ook op jongens hoor allebei. (addy,als het het zo graag wil weten)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Harry Potter verhaaltje door juliette!
juliettebinoche
10 23-10-2001 17:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.