Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2002, 21:49
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Op SBS6 was gisteren williebrord, daar lieten ze jagers zien hoe ze zeehondjes levend villen en doodknuppelen. Ik ben een groot dieren liefhebber en kan wel janken als ik dat zie, en dat meen ik oprecht. Mischien hoort deze topic hier dan wel niet, maar toch ik moest het ff kwijt. Het is gewoon niet normaal wat die met zeehonden doen.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2002, 21:52
Shrappers
Shrappers is offline
Zeker, het is erg wreed, maar ik neem aan dat het eskimo's waren die het doen om te overleven?

Levend villen lijkt me trouwens onwaarschijnlijk, dat is erg onpraktisch... Een tegenstribbelende zeehond is volgens mij moeilijk te villen.
__________________
More...much more than meets the eye...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Shrappers schreef:
Levend villen lijkt me trouwens onwaarschijnlijk, dat is erg onpraktisch... Een tegenstribbelende zeehond is volgens mij moeilijk te villen.
1 woord: shock.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 22:30
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Walgelijk!
Die mensen die dat doen moeten zelf levend gevild worden!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 22:31
Shrappers
Shrappers is offline
hmmmm..... ja, dat had ik niet overwogen. Goed punt!

Nee, dan is het gewoon gruwelijk. Als ze die zeehonden dan toch moeten villen, laat ze ze dan een HARDE mep op de schedel geven...
__________________
More...much more than meets the eye...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 22:32
~*DeathlyDiva*~
Avatar van ~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
ik ben het helemaal met je eens.. zulke mensen verdienen een ontzettende lijdensweg nog geen eens.. serieus.. is misschien erg wat ik net zei maar diep in me hart ben ik bang dat ik het wel meen...
waar halen hun het recht vandaan??
tsss

ik sta achter je!

liefs
~*DeathlyDiva*~
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 23:13
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Ik denk dat dit topic beter past op ons mooie Flora en Fauna forum

Ik verplaats 'm even voor je...
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:23
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Shrappers schreef:
Zeker, het is erg wreed, maar ik neem aan dat het eskimo's waren die het doen om te overleven?

Levend villen lijkt me trouwens onwaarschijnlijk, dat is erg onpraktisch... Een tegenstribbelende zeehond is volgens mij moeilijk te villen.
Eskimo's doen het niet op zo'n gruwelijke manier. Die gaan gewoon bij een wak zitten met een speer en als dan een zeehond omhoog komt doorboren ze het beesje vlug met de speer. Dit is wel een minder pijnelijke manier om te sterven. En als je gisteren Willie Brord had gekeken zag je wel hoe ze zeehonden levend villen. Echt niet normaal.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:06
Actieram
Actieram is offline
en het zijn niet alleen de zeehonden die een verschrikkelijk leven hebben. Er zijn zoveel dieren die een verschrikkelijk bestaan hebben, alleen maar door de mens.....
__________________
het leven is wat jij er van maakt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 14:46
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
sbs is zowiezo al

Maar ik ben het met je eens, ik vind het niet kunnen, echt totaal niet. Belachelijk hoe komt het in je op om onschuldige wezens de vermoorden..
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:49
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Ik vind het ook echt niet kunnen hoor!
Ik ben opzich geen vegetarier, en om vlees te eten moeten dieren geslacht worden, dat is zo. maar dat kan je wel op een pijnloze manier doen. en ik vind het belachelijk om dieren te slachten om hun pelzen, zoals bij die kleine zeehondjes gebeurt.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 15:33
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
ik vind het ook belachelijk
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 19:28
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Eskimo's doen het niet op zo'n gruwelijke manier. Die gaan gewoon bij een wak zitten met een speer en als dan een zeehond omhoog komt doorboren ze het beesje vlug met de speer. Dit is wel een minder pijnelijke manier om te sterven. En als je gisteren Willie Brord had gekeken zag je wel hoe ze zeehonden levend villen. Echt niet normaal.
en dan zoiezo al...eskimo's (eigenlijk is dat een scheldnaam) doen het omdat ze ervan meoten leven..en ze doden neit meer dan ze nodig hebben en die jagers doen t om het bont omdat dat wat geld oplevert...niet eens uit noodzaak
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 19:51
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Hoe heten ze ook al weer in het echt? Ninjoes? Ik weet het echt niet meer!
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 07:54
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Op SBS6 was gisteren williebrord, daar lieten ze jagers zien hoe ze zeehondjes levend villen en doodknuppelen. Ik ben een groot dieren liefhebber en kan wel janken als ik dat zie, en dat meen ik oprecht. Mischien hoort deze topic hier dan wel niet, maar toch ik moest het ff kwijt. Het is gewoon niet normaal wat die met zeehonden doen.
Volgens mij waren die zeehondjes al dood toen ze gevilt werden, als ze nog bewogen waren dat zenuwtrekken( net dat verhaal van een kip zonder kop. het dier is allang dood maar het beweegt nog omdat de spieren zonder zuurstof komen en dat kan nog wel een paar minuten duren. Het waren GEEN jagers maar stropers.
en dit is typisch sbs6 en williebrord om zoiets uit te zenden alleen maar om de kijkcijfers.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 10:59
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
kees17 schreef:


Volgens mij waren die zeehondjes al dood toen ze gevilt werden, als ze nog bewogen waren dat zenuwtrekken( net dat verhaal van een kip zonder kop. het dier is allang dood maar het beweegt nog omdat de spieren zonder zuurstof komen en dat kan nog wel een paar minuten duren. Het waren GEEN jagers maar stropers.
en dit is typisch sbs6 en williebrord om zoiets uit te zenden alleen maar om de kijkcijfers.
Hoewel ik het totaal met het tweede gedeelte eens ben vind ik dat je hierbij de kanttekening moet plaatsen dat sommige hartelozen er juist van genieten een zeehond levend te villen. En ik ben ervan overtuigd dat die types ook tussen de zeehondenjagers zitten.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 20:24
basje!
basje! is offline
ik droomde laatst dat ik een zeehondje ging neerknuppelen maar ik had heen knuppel, en toen ging hij op zijn achterpoten staan ( nee vinnen, nou ja wtf je snapt me wel) en hij was heel groot en eng en sindsdien ben ik ook tegen het zeehondjes-neerknuppel-gebeuren...!
__________________
live your life de basje!-way!"we can still find them and kill them"...uit de heilige Turner Diaries
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 10:16
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Tampert schreef:


Hoewel ik het totaal met het tweede gedeelte eens ben vind ik dat je hierbij de kanttekening moet plaatsen dat sommige hartelozen er juist van genieten een zeehond levend te villen. En ik ben ervan overtuigd dat die types ook tussen de zeehondenjagers zitten.
Ik kan dat niet voorstellen dat die dieren levendgevilt werden,
deze stropers doen het om de huid van de zeehondjes kunnen ze veel geld mee verdienen. maar als je z'n zeehondje levend veelt heeft dat beest veel pijn vooral met dat zoute water. dus gaat hij als een gek spartelen en dan mag je wel knap er in zijn om er geen gaten in hun vacht te krijgen

ps het is williebrord het moet echt zielig lijken en een zielig verhaal er bij
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2002, 10:31
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
kees17 schreef:


Ik kan dat niet voorstellen dat die dieren levendgevilt werden,
deze stropers doen het om de huid van de zeehondjes kunnen ze veel geld mee verdienen. maar als je z'n zeehondje levend veelt heeft dat beest veel pijn vooral met dat zoute water. dus gaat hij als een gek spartelen en dan mag je wel knap er in zijn om er geen gaten in hun vacht te krijgen

ps het is williebrord het moet echt zielig lijken en een zielig verhaal er bij
Word es wakker verdomme!!
Ze lieten amateurbeelden zien, die zijn nooit opgenomen door Williebrord zelf, het enige wat Williebrord zelf opnam was dat hij naar de jagers ging en vragen stellen waarom ze zo lomp deden.
En dan nog iets, ze slaan met een knuppel de schedel in van een zeehondje, de meeste (als ze geluk hebben) zijn dan dood, en als ze daarna gevild worden is er niks aan de hand, maar nou lieten ze ook beelden zien van zeehondjes die alleen bewusteloos waren door de klap. Toen ze de diertjes gingen villen waren ze wakker, en natuurlijk spartelen die dieren als een gek! Dat was echt hard om te zien, die zeehond kroop weg en die stroper zat nog met dat mes in die huid te snijden. Ik zou als ik jou was maar eerst es goed naar die beelden kijken voordat je zo'n domme dingen gaat zeggen!
Dus nogmaals het kan niet exta zielig zijn gemaakt door Williebrord omdat hij ze niet had opgenomen maar natuurbeschermers met amateurbeelden. Het is al zielig genoeg om te zien hoe dat gebeurt, dat kun je gewoon niet harder maken.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 19:58
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Ik heb de beelden niet op tv gezien, omdat ik nooit naar williebrord zie, ik vind het een afschruwelijke vent en voor mijn part mochten die stropers hem neerknuppelen inplaats van die zeehonden. Maar waar waren die beelden gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 10:57
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Op SBS6 was gisteren williebrord, daar lieten ze jagers zien hoe ze zeehondjes levend villen en doodknuppelen. Ik ben een groot dieren liefhebber en kan wel janken als ik dat zie, en dat meen ik oprecht. Mischien hoort deze topic hier dan wel niet, maar toch ik moest het ff kwijt. Het is gewoon niet normaal wat die met zeehonden doen.
IK ben ook een groot dierenliefhebber.En mijn mening is ook dat het verschrikkelijk is enzo...Maar je moet eens rondkijken in de maatschappij..Dr bestaat een verschrikkelijk groot dierenleed...
Dit staat een beetje in de aandacht en iedereen vindt dit weer eng en vergeet al de rest...Dat vind ik ook jammer.
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 08:22
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Frida schreef:


IK ben ook een groot dierenliefhebber.En mijn mening is ook dat het verschrikkelijk is enzo...Maar je moet eens rondkijken in de maatschappij..Dr bestaat een verschrikkelijk groot dierenleed...
Dit staat een beetje in de aandacht en iedereen vindt dit weer eng en vergeet al de rest...Dat vind ik ook jammer.
welk dierenleed dan?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 12:32
Anymalz
Anymalz is offline
Citaat:
kees17 schreef:


welk dierenleed dan?
stierenvechten,villen van andere dieren,dierenmishandeling(laatst een kip door een kruisboogpijl getroffen-was niet eens goed raak dat dat arme beest verdomme kon sterven-)
__________________
Als Evolutie Verbetering is ** Waarom zouden we het dan testen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 00:29
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Walgelijk gewoon! Moord!!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 06:44
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Citaat:
kees17 schreef:


welk dierenleed dan?
www.gaia.be
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 18:46
Anymalz
Anymalz is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Hoe heten ze ook al weer in het echt? Ninjoes? Ik weet het echt niet meer!
Volgens mij was het Inuit
__________________
Als Evolutie Verbetering is ** Waarom zouden we het dan testen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 07:22
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Ik ben tegen onnodig dierenleed, maar ik ben een grote voorstander van de jacht
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 13:05
Black Reina
Avatar van Black Reina
Black Reina is offline
k vinnet walgelijk!! k ga al bijna spontaan over m'n nek als k dat soort dingen op tv zie! die idiote *cencuur* die die arme beestjes zo afmaken, hoe kunnen ze! ga lekker kleding maken van ander stof! en laat die arme zeehondjes met rust!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 13:48
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
rodina schreef:
sbs is zowiezo al

Maar ik ben het met je eens, ik vind het niet kunnen, echt totaal niet. Belachelijk hoe komt het in je op om onschuldige wezens de vermoorden..
Is een koe, varken of paard die ieder dag op je bord ligt wel schuldig aan iets?


Die mensen die aan die jacht doen, doen dat omdat er voor de rest niks is om hun geld aan te verdienen......
Als je leven afhangt van die beesten, dan leg jij je pricipes ook wel opzij....
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.