Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 19:32
Verwijderd
Hoe vat ik wat op? Dat Nederland christelijk is? Boah, is net als in vele westerse landen gewoon met de paplepel ingegoten. opleving in de Middelleeuwen, maar de interesse bloedt dood. Dat heeft de Kerk voor een groot deel aan zichzelf te danken. Maar mij interesseert het weinig wat het christendom doet.
Dat heb ik al lang geleden achter me gelaten. Ik ben bezorgder over de Islam, daar zit nog eens vuur, alleen op een verkeerde manier. Velen weten niet waarvoor ze vechten, zoals het vroeger in het christendom ging.
Advertentie
Oud 21-09-2004, 19:47
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
naja, het aantal moslims word steeds groter. Maar of het een nummer 1 wereldgodsdienst word?
Oud 21-09-2004, 19:54
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 21-09-2004 @ 20:47 :
naja, het aantal moslims word steeds groter. Maar of het een nummer 1 wereldgodsdienst word?
Als je het over aantallen hebt dan is volgens mij de Islam over een paar decennia wel de religie met de meeste aanhangers.
Oud 21-09-2004, 20:11
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
mmmm schreef op 21-09-2004 @ 20:54 :
Als je het over aantallen hebt dan is volgens mij de Islam over een paar decennia wel de religie met de meeste aanhangers.
misschien in Europa alleen.
Oud 21-09-2004, 22:46
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Citaat:
Mutant schreef op 21-09-2004 @ 20:32 :
Hoe vat ik wat op? Dat Nederland christelijk is? Boah, is net als in vele westerse landen gewoon met de paplepel ingegoten. opleving in de Middelleeuwen, maar de interesse bloedt dood. Dat heeft de Kerk voor een groot deel aan zichzelf te danken. Maar mij interesseert het weinig wat het christendom doet.
Dat heb ik al lang geleden achter me gelaten. Ik ben bezorgder over de Islam, daar zit nog eens vuur, alleen op een verkeerde manier. Velen weten niet waarvoor ze vechten, zoals het vroeger in het christendom ging.
Tis nog enger als je het Amerikaanse patriotisme er tegenover zet. De nieuwe kruisvaarders afkomstig uit het oude "ontwikkelde" europa.

ps:Binnen 25 jaar , is het christendom in Nederland waarschijnlijk in de minderheid. Andere religies planten zich sneller en in grotere getallen voort.
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Oud 22-09-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 21-09-2004 @ 19:32 :
Boah, is net als in vele westerse landen gewoon met de paplepel ingegoten.
Tuurlijk krijg je iets mee van je opvoeding wat betreft geloof. Maar als jij zelf echt niet gelooft, dan heeft die opvoeding ook niet zoveel zin. Dat is het mooie van God: iedereen heeft de keus om voor of tegen Hem te kiezen.
Mijn broer & zus geloven ook allebei niet, maar het is er bij hun wel "met de paplepel ingegoten". Ieder mens kiest individueel voor of tegen God en ik geloof niet dat je opvoeding daar veel mee te maken heeft. Het heeft hooguit invloed op wat je weet over het geloof.
En misschien bloedt de interesse inderdaad wel dood. Maar let maar eens op wat de mensheid doet als er weer eens een ramp o.i.d gebeurt: ze rennen om het hardst naar de kerk.
Oud 22-09-2004, 17:02
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 21-09-2004 @ 20:47 :
naja, het aantal moslims word steeds groter. Maar of het een nummer 1 wereldgodsdienst word?
Als het in dit tempo door gaat wel... maar ja over 20 jaar is de aarde toch vol met atoom en-waterstofbommen gebombardeerd en dan hoeven we er lekker nix meer van te merken
Oud 22-09-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 22-09-2004 @ 18:02 :
Als het in dit tempo door gaat wel... maar ja over 20 jaar is de aarde toch vol met atoom en-waterstofbommen gebombardeerd en dan hoeven we er lekker nix meer van te merken
Al-Qaida! Terroristen! Moord! Brand!
Oud 22-09-2004, 17:21
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Big M schreef op 22-09-2004 @ 18:02 :
maar ja over 20 jaar is de aarde toch vol met atoom en-waterstofbommen gebombardeerd
dat is natuurlijk bullshit
Oud 22-09-2004, 17:22
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-09-2004 @ 18:19 :
Al-Qaida! Terroristen! Moord! Brand!
hahaha zoiets ja

maar ik hou er over op want strax komen ze me nog halen en dan word ik onthoofd..................
Oud 22-09-2004, 17:22
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 22-09-2004 @ 18:21 :
dat is natuurlijk bullshit
laten we het hopen
Oud 22-09-2004, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 22-09-2004 @ 13:58 :
Tuurlijk krijg je iets mee van je opvoeding wat betreft geloof. Maar als jij zelf echt niet gelooft, dan heeft die opvoeding ook niet zoveel zin. Dat is het mooie van God: iedereen heeft de keus om voor of tegen Hem te kiezen.
Mijn broer & zus geloven ook allebei niet, maar het is er bij hun wel "met de paplepel ingegoten". Ieder mens kiest individueel voor of tegen God en ik geloof niet dat je opvoeding daar veel mee te maken heeft. Het heeft hooguit invloed op wat je weet over het geloof.
En misschien bloedt de interesse inderdaad wel dood. Maar let maar eens op wat de mensheid doet als er weer eens een ramp o.i.d gebeurt: ze rennen om het hardst naar de kerk.
En is dat dan geloof? Snel naar iets toerennen waarop ze hun verdriet en angst kunnen afschuiven en pretenderen dat de mens er zelf nooit de hand in zal hebben?
Waar geloof heb je ook als het goed gaat.
Oud 22-09-2004, 21:07
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Mutant schreef op 22-09-2004 @ 20:41 :
En is dat dan geloof? Snel naar iets toerennen waarop ze hun verdriet en angst kunnen afschuiven en pretenderen dat de mens er zelf nooit de hand in zal hebben?
Waar geloof heb je ook als het goed gaat.
Zelfs al zou er geen geloof bestaan daadwerkelijk, (wat ik ontken trouwens) dan is het toch fijn voor die mensen dat ze daar houvast aan kunnen vinden?
Oud 23-09-2004, 06:42
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 22-09-2004 @ 21:07 :
Zelfs al zou er geen geloof bestaan daadwerkelijk, (wat ik ontken trouwens) dan is het toch fijn voor die mensen dat ze daar houvast aan kunnen vinden?
Precies.
Ik wou er alleen mee aanduiden dat veel mensen denken dat ze God niet nodig hebben, maar toch bij Hem terugkomen als het wat minder met ze gaat.
Oud 23-09-2004, 13:02
Verwijderd
Dat vind ik ware hypocrisie. Net als met Kerst in de Kerk zitten en geld geven en de rest van het jaar je te buiten gaan aan alles wat God verboden heeft. Of pastoor zijn maar je wel vergrijpen aan kleine jongetjes en meer van die onzin.
Oud 23-09-2004, 13:13
Verwijderd
Het christendom is gebaseerd op angst, en niet op liefde.
Oud 23-09-2004, 15:41
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-09-2004 @ 14:13 :
Het christendom is gebaseerd op angst, en niet op liefde.
haha, wil jij zo aardig zijn om nu ZELF eens de gene te zijn die iets moet bewijzen?
Oud 23-09-2004, 15:42
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 23-09-2004 @ 07:42 :
Precies.
Ik wou er alleen mee aanduiden dat veel mensen denken dat ze God niet nodig hebben, maar toch bij Hem terugkomen als het wat minder met ze gaat.
inderdaad, je moet er wel wat voor over hebben. en wie zaait zal oogsten... toch?
Oud 23-09-2004, 16:37
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 22-09-2004 @ 13:58 :
Maar let maar eens op wat de mensheid doet als er weer eens een ramp o.i.d gebeurt: ze rennen om het hardst naar de kerk.
Ik heb na een ramp wel belangrijkere dingen te doen dan mijn tijd verknoeien in een kerk.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Oud 23-09-2004, 16:45
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 23-09-2004 @ 17:37 :
Ik heb na een ramp wel belangrijkere dingen te doen dan mijn tijd verknoeien in een kerk.
hoezo verknoeien?
Oud 23-09-2004, 17:01
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Big M schreef op 23-09-2004 @ 17:45 :
hoezo verknoeien?
Simpel. Stel dat er een aardbeving is geweest. Ik kan dan of stenen gaan rapen of ik kan in de kerk gaan zitten bidden en vragen of God die stenen weg wil toveren. In het eerste geval heb je kans dat er mensen levend onder het puin vandaan komen. In geval twee blijft het puin op zijn plek liggen en komt er niemand levend onder vandaan. Zelf actie ondernemen is oneindig veel effectiever dan bidden met geen enkele kans op resultaat.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Oud 23-09-2004, 17:09
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 23-09-2004 @ 18:01 :
Simpel. Stel dat er een aardbeving is geweest. Ik kan dan of stenen gaan rapen of ik kan in de kerk gaan zitten bidden en vragen of God die stenen weg wil toveren. In het eerste geval heb je kans dat er mensen levend onder het puin vandaan komen. In geval twee blijft het puin op zijn plek liggen en komt er niemand levend onder vandaan. Zelf actie ondernemen is oneindig veel effectiever dan bidden met geen enkele kans op resultaat.
ik kan wel merken dat jij nog nooit een ramp op tv hebt meegemaakt, en dat je al die brandweermannen op 11 september, bijna stuk voor stuk gelovig, niet aan het werk hebt gezien.
Oud 23-09-2004, 17:32
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Big M schreef op 23-09-2004 @ 18:09 :
ik kan wel merken dat jij nog nooit een ramp op tv hebt meegemaakt, en dat je al die brandweermannen op 11 september, bijna stuk voor stuk gelovig, niet aan het werk hebt gezien.
Dat neemt niet weg dat ze de tijd die ze in de kerk zitten ook nog eens hadden kunnen besteden aan zoeken. Ieder verloren manuur is er weer 1 en mogelijk een gemiste kans op het vinden van een overlevende.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Oud 23-09-2004, 17:39
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 23-09-2004 @ 18:32 :
Dat neemt niet weg dat ze de tijd die ze in de kerk zitten ook nog eens hadden kunnen besteden aan zoeken. Ieder verloren manuur is er weer 1 en mogelijk een gemiste kans op het vinden van een overlevende.
...mijn vermoedens worden bevestigd
Oud 23-09-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 23-09-2004 @ 16:37 :
Ik heb na een ramp wel belangrijkere dingen te doen dan mijn tijd verknoeien in een kerk.
Je begrijpt heus wel wat ik bedoel.
Kijk eens goed naar de televisie, wat zag je tijdens dat drama in Rusland? Al die mensen die buiten stonden waren aan het bidden.
Als er zulke vreselijke dingen gebeuren, merken mensen op de een of andere manier dat zíj NIKS in de hand hebben, en dat er iemand is om te bedanken voor alles wat je wél hebt én iemand die je wilt helpen als je het moeilijk hebt.
Oud 23-09-2004, 19:15
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Big M schreef op 23-09-2004 @ 18:39 :
...mijn vermoedens worden bevestigd
?

Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 23-09-2004 @ 19:48 :
Je begrijpt heus wel wat ik bedoel.
Kijk eens goed naar de televisie, wat zag je tijdens dat drama in Rusland? Al die mensen die buiten stonden waren aan het bidden.
Als er zulke vreselijke dingen gebeuren, merken mensen op de een of andere manier dat zíj NIKS in de hand hebben, en dat er iemand is om te bedanken voor alles wat je wél hebt én iemand die je wilt helpen als je het moeilijk hebt.
dat maakt het voor mij juist aannemelijker dat god een menselijk verzinsel is. bij welvaart hebben mensen geen god nodig, maar als (even als voorbeeld) hier morgen WOIII uitbreekt zal het aantal gelovigen in nederland waarschijnlijk verdubbelen. die mensen hebben zich echt niet plotseling allemaal verdiept in de bijbel, die WILLEN gewoon dat er iets is dat hen steunt.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 23-09-2004, 20:51
Verwijderd
De mens niks in de hand heeft? WIE de fuck heeft dan die wapens gemaakt? En in wiens naam doen ze dat? In wiens naam zijn die gekken in het WTC gevlogen?

De mens is ziek en dat heeft ie helemaal zelf in de hand, God erbij halen is alleen maar een excuus voor de rotzooi die we zelf aanrichten.
Oud 23-09-2004, 21:36
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Citaat:
Mutant schreef op 23-09-2004 @ 21:51 :
De mens niks in de hand heeft? WIE de fuck heeft dan die wapens gemaakt? En in wiens naam doen ze dat? In wiens naam zijn die gekken in het WTC gevlogen?

De mens is ziek en dat heeft ie helemaal zelf in de hand, God erbij halen is alleen maar een excuus voor de rotzooi die we zelf aanrichten.
De mens is niet ziek , de mens "programmeert" zichzelf verkeerd , die paar basiscommando's die we bezitten , werken alleen voor het "overlevingsprincipe" , de "rest"(=vrije wil) is voor "vooruit-gang" , maar dit schijnen we nog steeds niet te begrijpen
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Oud 24-09-2004, 16:59
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 23-09-2004 @ 19:48 :
Je begrijpt heus wel wat ik bedoel.
Kijk eens goed naar de televisie, wat zag je tijdens dat drama in Rusland? Al die mensen die buiten stonden waren aan het bidden.
Als er zulke vreselijke dingen gebeuren, merken mensen op de een of andere manier dat zíj NIKS in de hand hebben, en dat er iemand is om te bedanken voor alles wat je wél hebt én iemand die je wilt helpen als je het moeilijk hebt.
Inderdaad!

Overigens, de mens heeft heel veel in de hand, ik hoor altijd van die opmerkingen als: als God niet wou dat wij stoned werden, dan had hij geen wietplant gemaakt en dat soort dingen. Maar God is er niet om de touwtjes 100% in handen te nemen, dan zou het leven zinloos zijn, alles voorbestemd...
Dus als iemand een misdaad wil plegen, niet denken dat God het zo gewild heeft want dat is niet zo.
Oud 24-09-2004, 17:39
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
iedereen gelooft
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 24-09-2004, 17:47
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 24-09-2004 @ 18:39 :
iedereen gelooft
je hebt mensen die zeggen dat ze in zichzelf geloven, maar dat reken ik niet tot gelovigen...

anyway, verklaar dat eens
Oud 24-09-2004, 17:51
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Big M schreef op 24-09-2004 @ 18:47 :
je hebt mensen die zeggen dat ze in zichzelf geloven, maar dat reken ik niet tot gelovigen...

anyway, verklaar dat eens
de één zegt bijvoorbeeld ik geloof in een Godelijke kracht... een ander zegt weer ik geloof niet in een Goddelijke kracht.. maar omdat wij mensen zo nietig zijn, zijn beiden keuzes niet vanuit een alwetend perspectief genomen.... en dus vanuit die overweging zeg ik dat iedereen gelooft.....
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 24-09-2004, 17:54
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 24-09-2004 @ 18:51 :
de één zegt bijvoorbeeld ik geloof in een Godelijke kracht... een ander zegt weer ik geloof niet in een Goddelijke kracht.. maar omdat wij mensen zo nietig zijn, zijn beiden keuzes niet vanuit een alwetend perspectief genomen.... en dus vanuit die overweging zeg ik dat iedereen gelooft.....
Dat is een pittige theorie maar inderdaad, wij zijn heel nietig en wat betekenen wij nou tegenover grote (onbekende?) machten...

dat neemt niet weg dat je dan automatisch gelooft, ookal zouden de goden en on-goddelijke objecten waarin je maar wilt geloven rond je hoofd vliegen, wie niet wil geloven doet dat niet....
Oud 24-09-2004, 20:01
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Big M schreef op 24-09-2004 @ 18:54 :
Dat is een pittige theorie maar inderdaad, wij zijn heel nietig en wat betekenen wij nou tegenover grote (onbekende?) machten...

dat neemt niet weg dat je dan automatisch gelooft, ookal zouden de goden en on-goddelijke objecten waarin je maar wilt geloven rond je hoofd vliegen, wie niet wil geloven doet dat niet....
Precies..!
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 27-09-2004, 06:15
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 22-08-2004 @ 23:10 :
Klopt het als ik zeg dat ongeveer 95% van jullie niet gelovig is...?
dat is wel een hele gewaagde uitspraak, ik denk van niet, hoewel er hier wel heel veel ongelovigen zijn idd.

Iig ben ik wel gelovig, en weet ik dat er een God bestaat, kga er niet over in discussie, geloof maar niet en kom lekker in de hel.
Oud 27-09-2004, 06:47
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-09-2004 @ 06:15 :
dat is wel een hele gewaagde uitspraak, ik denk van niet, hoewel er hier wel heel veel ongelovigen zijn idd.

Iig ben ik wel gelovig, en weet ik dat er een God bestaat, kga er niet over in discussie, geloof maar niet en kom lekker in de hel.
Oud 27-09-2004, 09:42
Dittohead
Avatar van Dittohead
Dittohead is offline
ik ben een hardnekkige christen en dan een uit de subcatagorie Rooms Katholiek
__________________
boah
Oud 27-09-2004, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-09-2004 @ 07:15 :
dat is wel een hele gewaagde uitspraak, ik denk van niet, hoewel er hier wel heel veel ongelovigen zijn idd.

Iig ben ik wel gelovig, en weet ik dat er een God bestaat, kga er niet over in discussie, geloof maar niet en kom lekker in de hel.
Wat zul jij teleurgesteld worden als je dood bent.

Hou je zielige opmerkingen voor je.
Oud 27-09-2004, 11:36
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mutant schreef op 27-09-2004 @ 12:22 :
Wat zul jij teleurgesteld worden als je dood bent.

Hou je zielige opmerkingen voor je.

Juh, maak je niet druk, komt er vanzelf achter
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 27-09-2004, 12:09
Verwijderd
Ik geloof in een god die alle ongelovigen beloont en alle gelovigen straft.
Oud 27-09-2004, 12:15
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-09-2004 @ 13:09 :
Ik geloof in een god die alle ongelovigen beloont en alle gelovigen straft.
Haha, het wordt steeds gekker met jou
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 27-09-2004, 12:44
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Dittohead schreef op 27-09-2004 @ 10:42 :
ik ben een hardnekkige christen en dan een uit de subcatagorie Rooms Katholiek
Ow, de verkeerde subcatagorie , jullie roomse zijn echt verkeerd bezig, maar dat is een andere discussie, wordt protestants zoals ik.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 27-09-2004, 13:25
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Nee protestanten zijn lekker bezig...

Mensen, geen enkel geloof is per definitie beter dan de ander, gaat alleen vanuit een andere overtuiging/interpretatie. Dikke boeiend, laat iedereen lekker. Als je zelf maar weet wat het beste bij jou past.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 27-09-2004, 18:43
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-09-2004 @ 13:09 :
Ik geloof in een god die alle ongelovigen beloont en alle gelovigen straft.
en daar geloof jij in?
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 27-09-2004, 20:05
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-09-2004 @ 13:09 :
Ik geloof in een god die alle ongelovigen beloont en alle gelovigen straft.
dat is kut voor je.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 27-09-2004, 20:14
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 27-09-2004 @ 13:44 :
Ow, de verkeerde subcatagorie , jullie roomse zijn echt verkeerd bezig, maar dat is een andere discussie, wordt protestants zoals ik.
Bekeringspogingen!
Oud 27-09-2004, 20:26
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-09-2004 @ 07:15 :
dat is wel een hele gewaagde uitspraak, ik denk van niet, hoewel er hier wel heel veel ongelovigen zijn idd.

Iig ben ik wel gelovig, en weet ik dat er een God bestaat, kga er niet over in discussie, geloof maar niet en kom lekker in de hel.
kijk, ze zijn er nog!
Oud 27-09-2004, 20:28
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Mutant schreef op 27-09-2004 @ 12:22 :
Wat zul jij teleurgesteld worden als je dood bent.

Hou je zielige opmerkingen voor je.
het was een beetje afgezaagde opmerking van kenjirro maar dat neemt niet weg dat zo`n reactie naar mijn mening niet op zijn plaats is als forumbaas. verder geen zin om in discussie te gaan want dat haalt het niveau in het topic omlaag.
Oud 27-09-2004, 20:30
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 27-09-2004 @ 13:44 :
Ow, de verkeerde subcatagorie , jullie roomse zijn echt verkeerd bezig, maar dat is een andere discussie, wordt protestants zoals ik.
gne gne ik ben ook protestant maar beter RK dan nix toch?
Oud 27-09-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 27-09-2004 @ 21:30 :
gne gne ik ben ook protestant maar beter RK dan nix toch?
Is een dergelijke mentaliteit van "wij zijn beter dan die sukkelige agnosten" niet strijdig met de bijbeldoctrine?

"Heb u naaste lief zoals u ook uzelf lief hebt?"
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquête geloof onder jongeren
bokbier
27 20-04-2011 15:10
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloven? De uitverkiezing
Mr.Mark
45 27-12-2010 09:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Worden gelovigen voorgetrokken?
Gatara
120 15-02-2007 11:55
Levensbeschouwing & Filosofie Andere kijk op het geloof
Moonlight fairy
5 26-12-2004 09:44
Levensbeschouwing & Filosofie [B]Geloven of gewoon NIET geloven??![/B]
Rachida1986
0 29-01-2004 20:43
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof: Kwaad of niet?
nps
1 28-10-2002 16:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.