Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2006, 22:17
Saarah
Saarah is offline
Hoi,
Ik was al een tijdje aan het nadenken over een goede sport, omdat ik overgewicht heb en dus wil afvallen. Nu besloot ik het niet bij denken te laten, maar er aan te beginnen!
Ik ga geen diëtiste inschakelen, ga het (eerst) op eigen houtje proberen.

Ten eerste ga ik natuurlijk minder snoepen en gezonder proberen te eten. Dat minder snoepen wordt nog erg hard, want ik heb de gewoonte ontwikkeld voor de tv bv. een zakje chips op te eten, of een koek ofzo. Van die gewoonte moet ik zien af te komen, natuurlijk... En ik hou gewoon geweldig veel van chips . Iemand nog tips daarvoor?

En nu mijn echte vraag: ik zoek een goede sport.
Zelf is mijn eerste gedachte spinning. Nu heb ik altijd wel gehoord dat je daar "strak" van wordt enzo, maar val je er ook van af?
Gewoon gaan fitnessen en een abonnement op de sportschool lijkt me ook wat, maar dan moet ik wrs alleen gaan en daar heb ik geen zin in.

Tennis lijkt me ook leuk, val je daar vanaf? Mijn oom heeft een tennisclub en m'n moeder gaat er ook tenissen, het zou dus wel leuk zijn. Enige nadeel is dat een vroegere vriendin van mij er ook tennist, en dat ik haar eigenlijk liever vermijd.

Zwemmen raden sommige mensen me ook aan, maar dat lijkt me niet echt iets. Ik ben nogal beschaamd in bikini/badpak .

Mijn vader raadde me een vechtsport aan maar ik weet niet dat dat echt iets voor mij is. Heeft iemand hier daar ervaringen mee?
Hij raadde me trouwens ook aan te gaan dansen, dat lijkt me ook wel leuk! Maar wat voor danssoort kan ik dan het beste nemen?

Wat is de "beste" sport om af te vallen, en hebben jullie mss nog andere tips?

Sorry voor de lange post! Ik hoop toch op reacties , alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 22:28
Verwijderd
Ik heb net een abonnement bij de sportschool genomen en ik vind het heerlijk! Natuurlijk is het voor iedereen verschillend, maar ik heb wel een aantal sporten gedaan en ik was nergens goed in en had constant het gevoel dat ik raar aan werd gekeken. Ik voelde me niet thuis. Nu doe ik alles individueel, ben niemand tot last en kan alles op mijn eigen niveau doen.

Kies vooral iets wat je leuk vind, ga bij een paar sporten een proefles volgen, dat werkt heel verhelderend! Volgens mij val je van alle sporten af, hoe actiever je bezig bent, des te meer val je af. Ik heb wel ergens gelezen dat je met boksen heel veel calorieën verbrand.

succes met het vinden van de juiste sport!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 01:51
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Saarah schreef op 29-08-2006 @ 23:17 :
Hoi,


Wat is de "beste" sport om af te vallen, en hebben jullie mss nog andere tips?

Veel wielrennen, lange wandeltochten maken, en héél belangrijk...Geen chips meer eten!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 07:46
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zoals me blackrose al zei: volg een proefles van elke sport die je leuk lijkt. Daaruit blijkt of je een sport leuk vindt of niet, en hoe leuker je de sport vindt, hoe meer je er met plezier naar toe gaat (des te langer hou je het vol!)

Wat ik zelf erg leuk vind is bodyjam. Een soort streetdance, danspassen op muziek.

Kijk eens bij een sportschool in de buurt wat ze daar allemaal aanbieden (die van ons heeft het hele 'body...' programma, en dat zijn echt een stuk of 8 verschillende groepsfitness programma's).

Misschien kun je er ook bij gaan fitnessen. Begin met 1x in de week fitness en 1x in de week groepsfitness. (Ikzelf doe dan ook nog 1x in de week baantjes trekken in het zwembad). Zo doe je allerlei verschillende dingen die weer voor allemaal andere spiergroepen goed zijn

Qua eten kan ik je adviseren om niet te stoppen met snoepen, maar te minderen. Ik ben zelf een ongelofelijke zoetekauw en wat bij mij helpt is alles in porties doen.
Dus als je 's avonds chips bij de TV wilt, dan pak je de zak chips, doet een beetje in een bakje (niet meer dan de halve zak!!) en dit is wat je mag. Vergt wel wat discipline
Minder snoepen werkt namelijk beter dan niet snoepen, omdat je anders op een gegeven moment zo'n trek in snoep krijgt dat je meteen weer begint te snaaien

Succes!
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 09:05
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik zou je aanraden om niet die halve zak chips te eten, maar iets te zoeken waar je ook een *snack-gevoel* van krijgt, maar wat een stuk gezonder is. Kan je niet op worteltjes knauwen, geeft fruit niet genoeg snack-vervulling... kies dan bijvoorbeeld snack a jacks, japanse mix, toastjes met komkommerspread oid.

Dat is al een stuk lichter en minder calorierijk allemaal. Ik zou zeggen, neus eens in de supermarkt rond. Ze hebben best veel, als je er oog voor hebt. En uiteindelijk gaan al die andere zoetigheden je wel wat tegenstaan als je ze langere tijd niet meer eet.

En inderdaad, een fatsoenlijke afvallijst wil ik ook wel lezen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 09:17
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Mischien kan je gaan roeien? Het schijnt dat je daar heel strak van wordt.
Ikzelf ben ontzettend gefaald bij de fitness school, het is echt te saai! Al die gewichten enzo, het is echt niet leuk en het kost erg veel geld. Op een gegeven moment zie je er zo ontzettend tegenop om naar die school te gaan, en je bent ook niks verplicht. Bijv. je spreekt af met jezelf ik ga er morgen om 6 uur heen, dan denk je neeeeh ik kom wat later, en later en later. En dan ben je een week later nog niuet geweest. Bij groepsporten moet je gewoon om 6 uur ergens zijn, en anders ben je te laat.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 10:50
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Je moet jezelf inderdaad niet al het snoep ontzeggen, maar er bijvoorbeeld op letten dat je na je avondeten niks meer eet. Als je 's middags chips of chocola ofzo eet maakt dat minder uit aangezien je de hele dag nog voor je hebt om het te verbranden. Let er natuurlijk wel op dat je het in minimale porties eet, dus inderdaad wat chips in een bakje doen of een paar stukjes afbreken van een chocoladereep en dat eten. Als je los van die paar snacks die je jezelf toelaat nog steeds trek hebt, kun je gezonde snacks bedenken als fruit (maak een beetje een interessante fruitsalade met dingen die je lekker vindt), of yoghurt ofzo. Als je nog steeds trek blijft hebben moet je gewoon onthouden dat je lichaam dat helemaal niet nodig heeft, je hebt jezelf aangeleerd om trek te hebben bij het aanzetten van de TV, maar dat kan je je lichaam ook weer afleren. Misschien wil je gewoon iets om handen hebben, dus kan je ook gewoon een glas cola light drinken of een zelfgemaakt vruchtensapje ofzo (bedenk iets van kiwi met banaan en honing ofzo in de blender, dingen die je echt lekker vindt).
Als ik het goed begrijp heb je het er met je ouders over gehad? Ik weet niet hoe jullie normaal gezien thuis eten, maar misschien kunnen je ouders er rekening mee houden dat ze magerder voor je koken. Daarbij hoef je niet vanaf nu op salades te leven, maar bv brood met kipfilet of filet de saxe ipv kaas of salami (ik zeg maar wat he, ik weet niet wat je normaal eet).

Het is in ieder geval belangrijk dat je jezelf niet opeens alles wat je lekker vindt ontzegt, want op die manier ben je zo bezig met het NIET eten dat je alleen aan eten denkt. Bovendien houdt geen mens dat langer dan een maand vol. Als je je dan een keer laat gaan en weer normaal eet (nog niet eens overmatig) dan neemt je lichaam deze voedingsstoffen dubbel op als een soort van voorbereiding op een volgende ontzegging (dat heet het refugee-effect, ik heb opgelet bij biologie vroeger ). Let er dus op dat je niet OPEENS overstapt op een dieet, maar probeer gewoon langzaamaan je eetpatroon te veranderen: door jezelf niet te pesten als je trek hebt, maar gewoon dingen te eten die je toch lekker vindt maar die minder vet zijn.
Herhaal gewoon tegen jezelf dat chips je op dat moment wel voldoening geven maar dat het gevoel om af te vallen veel beter voelt.

Qua sport zijn die sporten die je op een sportschool doet inderdaad misschien wel leuk. Je bent verplicht om op een bepaald uur te komen (en je hebt er voor betaald, dus niet gaan zou jammer zijn) en je zult ook niet zo snel zeggen "ik ben moe, ik stop ermee" omdat de rest van de groep gewoon wel doorgaat (beetje sociale druk). Kijk eens naar tae bo of aerobic, dat soort dingen waarbij je op een neer kunt springen op een beetje pump-up muziek. Ik ken wat mensen die spinning hebben gedaan en die vonden het allemaal extreem zwaar - dat is toch oefeningen doen op van die hometrainers? Doe is een proefles, als het echt te zwaar lijkt zou ik eerst beginnen met iets minder fysiek afbrekend en waar je nog met plezier heengaat, totdat je een beetje gewend bent aan sporten.
Als je het moeilijk vindt om bepaalde uren vrij te houden voor sport maar gewoon wilt gaan wanneer het je uitkomt kun je misschien aan squash denken. Ik heb altijd gehoord dat je daarmee veel calorieen verbrandt omdat je naast fysieke inspanning je je ook op dat kleine balletje moet concentreren - waar hij precies kaatst - en met hersen activiteit verbrand je glucosen (suikers). Misschien weet je wel iemand die dat met je zou doen en die ook gemotiveerd is om 2 keer per week een uurtje te gaan ofzo.
Tennis zou wel ongeveer hetzelfde zijn, maar als je er al zo tegenop ziet om die vriendin terug te zien zul je misschien uiteindelijk niet meer gaan.
Van zwemmen wordt je inderdaad strak, bovendien is dit samen met fietsen 1 van de enige sporten waarbij je je spieren niet ongezond belast maar toch intensief kunt bewegen. Misschien kun je eens naar een sportzaak gaan en verschillende soorten badpakken passen, je hebt ook getailleerd badpakken of badpakken met kleine pijpjes waar je je misschien beter in voelt.
Het verstandigste lijkt mij om 2 sporten met elkaar te combineren, dan heb je een beetje afwisseling en raak je het minder snel beu enzo...
Voor de rest moet je gewoon sport een onderdeel van je leven maken. Zoek je vrienden op met de fiets ipv de bus/auto, neem geen liften of roltrappen meer (tenzij het niet anders kan uiteraard), plan automatisch een soort van bil/buik/been-oefenschema in in je dag. Door buikspieroefeningen te doen en beenoefeningen (dit leer je bij aerobic), begin met 25 buikspieroefeningen, voor een week of 2, en bouw op naar 50 per dag, tot 100 per dag.

In ieder geval veel succes ermee! Je zult zien, sport is echt een ideale manier om eens uit te waaien.
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 10:53
Verwijderd
Van elke sport val je wel af, want het zorgt er toch altijd voor dat je meer lichaamsbeweging hebt dan eerst
Het gaat 't snelst met 'duursporten', zoals hardlopen, fietsen (of spinning), zwemmen, enzovoort. Of aerobics. Maar het is natuurlijk veel beter vol te houden als het een sport is die je ook léuk vindt
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 12:38
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik zou denk ik eerst met fitness beginnen voordat je gaat op spinning gaat. Dat is nogal intensief namelijk!! Een beetje conditie is dan wel handig!
Verder heb ik zelf een vechtsport gedaan, namelijk B-kick. Dat is echt supermooi! Dan sla, stoot en trap je tegen een paal aan. Met verschillende technieken achterelkaar op muziek. Ook intensief!

Ook een tip voor het lijnen is het om als je honger hebt, een glas water te drinken. Dat helpt bij mij vaak.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 12:52
Verwijderd
Van alle sporten val je af. Het belangrijkste met een sport is, denk ik, dat je het leuk vindt, dan houdt je het over het algemeen het langste vol. Ik heb een paar keer gefitnesst en ik vond het zo verschrikkelijk suf, dat hield ik dus ook niet lang vol. Hardlopen heb ik ook geprobeerd, maar ook dat vind ik vrij saai. Waterpolo doe ik daarentegen al weet ik het hoeveel jaar, dat vind ik een geweldige sport en dat houd ik dus ook vol (en op waterpolo zitten niet alleen hele slanke mensen ). Kijk wat je leuk lijkt en ga bij alles wat je leuk lijkt idd een keer (of meerdere keren als dat mogelijk is) mee doen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 13:17
Saarah
Saarah is offline
Bedankt voor de tips!!

Ik ga er nog even over nadenken welke sport(en) mij het leukst lijkt/lijken en dan eens een proefles proberen te volgen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 16:39
Bertje B.
Bertje B. is offline
Tennis lijkt me een goeie sport aangezien je dat blijkbaar wel leuk vindt, alleen die vriendin. Boksen is ook een hele goeie sport en dacht ik ook aan en ga het volgend jaar ook doen denk ik (toch altijd al een stevige bouw gehad). Qua snoepen betreft: zorg eerst dat je gaat minderen. In plaats van dat je normaal elke pauze een chocoreep neemt, neem je er nu maar 1. In plaats van 2 zakjes chips op een avond, neem je er maar 1. En dan ga je dat langzaam vervangen door yoghurt muesli, boterham met jam (ook lekker) of fruit. Zorg er voor dat je niet eet wanneer je honger hebt maar gewoon verspreid over de dag. Veel water drinken (o.a. ook goed om de honger te onderdrukken) Moet je niet de hele dag niets eten en 4 liter water drinken, maar je begrijpt het wel. Gewoon langzaam overgaan op de gezonde (minder ongezonde) dingen. In plaats van cola, cola light en in plaats van witte boterhammen, bruine boterhammen. Doe dit nu al 3 weken en ik moet zeggen dat ik nog niet echt een vreetbui of zo heb gehad. Tuurlijk neem ik af en toe wel een chipje of doe ik af en toe chocopasta (wel dun besmeerd) op m'n boterham, maar echt zakken chips leegeten of snickers eten doe ik niet en het werkt tot nu prima. Onthoud wel dat iedereen anders is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 17:12
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik zou voor een team sport gaan, want ik vind persoonlijk fitness saai en moeilijk vol te houden. Door op een team sport heb je een sociale verplichting en dat is ook vaak veel minder kostbaar. Verder heb je ook nog een sociale gebeuren, het is gezellig, je kunt elkaar beter motiveren te gaan, zeker als je het leuk en gezellig vindt, zul je ook eerder gaan.

Iets van handbal, volleybal, korfbal, zoiets. Bij korfbal zitten overgens veel mensen met overgewicht, dus je zou niet de enige zijn en het maakt voor de sport ook niet uit. En het is natuurlijk de leukste sport die er is ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 17:23
roosjemarijn
Avatar van roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik zou niet gaan tennissen als het je vooral op het afvallen gaat. Vooral als je op een beginnnend niveau tennist is het niet heel erg intensief. Je kan natuurlijk wel ontzettend fanatiek aan de gang gaan, maar dat gaat met tennis niet zo makkelijk. Bij trainingen ben je ook vooral veel met techniek bezig, en dan sta je niet altijd keihard te zweten. (wat je bijvoorbeeld wel doet met fitness) Dit is in iedergeval mijn ervaring. Uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon doen wat je het leukst vind omdat je dat het langste vol kan houden.

Maar wat iedereen al zegt, gezond eten is natuurlijk het belangrijkste. Zorg dat er geen verleidelijke dingen in huis zijn, en bedenk een vervangende producten voor de tijden dat je normaal chips of koek eet. Er zijn genoeg lekkere gezonde 'snacks'.

Probeer iedere dag te bewegen, ga iedere avond een half uurtje buiten joggen. En ik denk dat dat je er uiteindelijk het meeste aan hebt om naar een goede sportschool te gaan. Daar kunnen ze je ook adviseren over hoe je het beste gewicht kwijt kunt raken, en je kunt het daar ook meestal je eigen vorderingen bijhouden. Probeer bijvoorbeeld een leuke sportschool te vinden waar je tv kunt kijken tijdens het bewegen (scheelt een hoop )

Succes
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 17:29
Gerard316
Gerard316 is offline
Weet je wat ik deed toen ik zwaar was..

Ma t/m Vrij
Ochtend: (voor dat je naar school/werk gaat)
Cornflakes of mussli met melk en een beetje suiker.
Vitamin pilletje

Middag: (pauze van school/werk)
2 boterhammen met beleg
Liga koekje
bekertje melk

Late middag (pauze van school/werk)
2 boterhammen met beleg.
Bekertje melf/thee

Avond (avond eten)
Rijst met groente en een stuk vlees

Za t/m zo

Ochtend:
2 botherhammen met beleg.
Bekertje melk of jokiedrink
vitamien pilletje

Middag: 2 botherhammen met belg en een met zoet.
Bekertje melk of thee

Avond: Rijst met groenten en een stuk vlees
Af en toe een chipje
-----------

Dit at ik toen ik 1.5 jaar bij me pleeg oduers woonde!

2keer in de week ging ik sporten!
Woensdag basketbal training: voor ik ging trainen nam ik zo oennudoels ofzo hoe dat mag heten en na de training als ik thusi kwam mijn toetje!

In de weekend moet ik wedstrijden spelen en de dag voor de wedstrijd of na liep ik hard!

Wat ik wel wil zeggen:
Na het sporten GEEN eten eten! Pas na een klein half uurtje aan een uur!

Na het sporten eerst met lauw douch douchen en daarna beetje koud!

Als je gaat eten goed kauwen!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:39
Saarah
Saarah is offline
Een dansinstituut in de buurt biedt dit aan:

Citaat:
TOTAL BODY CONDITIONING (TBC)

½ uur aerobics op muziek uit de hitparade + ½ uur grondoefeningen (= buik- en beenspieren). Een totale workout waarbij men in een min. van tijd een max. aan resultaat behaalt. Het is een complete conditietraining. Voel je fitter, krijg meer energie en heb plezier. Door specifieke spiergroepen te trainen wordt je lichaam steviger en strakker; vooral de “probleemzones” (heup, billen,dijen en buik) worden extra getraind. Ideaal om zowel geest als lichaam aan een gezonde inspanning te onderwerpen.
Handdoek (en eventueel matje) meebrengen.
Dit lijkt me wel leuk, en er is een proefles op dinsdag 12 september.
Is dit volgens jullie ook geschikt om mee af te vallen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:40
Saarah
Saarah is offline
Dit stond er ook bij:

Citaat:
FAT BURNING

Les bestaat uit een opwarming, conditieoefeningen (springen) afwisselend met spierverstevigende oefeningen en wordt afgesloten met een rustige stretch. Leuke muziek, hits van vroeger en nu. De les is erg leuk door de constante afwisseling van oefeningen en muziek. Een echte vetverbrandingwaarbij je niet moet nadenken, wel veel zweten, lachen, goed voelen …
Handdoek meebrengen.
Dit laatste is wrs beter om af te vallen, niet?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:46
Saarah
Saarah is offline
Nog een laatste :

Citaat:
FIGUURTRAINING

Zowel cardio als kracht komt aan bod. Er wordt gewerkt op conditie waardoor we calorieën verbranden zonder moeilijke choreografieën. Door verschillende spiergroepen te trainen gaan we ons lichaam aflijnen en steviger maken.
Handdoek (en eventueel matje) meebrengen.
Dus, welke van deze drie raden jullie aan?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 21:35
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Krachttraining+cardio+goede voeding.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 21:37
Black Soul
Black Soul is offline
degene die jou het leukst lijkt
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 22:01
Vip3r
Vip3r is offline
Laat ik ff een kort antwoord neerplempen. Ik ben te moe voor iets langs.

Begin aub eerst eens met alle snoep en snackrotzooi te dumpen en echt serieus stoppen met het eten van zulke troep. Ook andere lekkere drankjes aan de kant schuiven en plaats maken voor water. Pas als je dit hebt gedaan zul je echt verschil gaan merken. Het kan al goed zijn dat je zelfs al gewicht verliest alleen al bij het laten van deze dingen.

Waarom zeg ik dit?
Omdat als je dat soort dingen blijft doen, je dadelijk gaat sporten, maar geen flikker afvalt, alleen omdat je gewoon zoveel van die troep eet, dat zelfs erbij trainen nog niet genoeg verbrandt waardoor je gewicht verliest. Wat krijg je dan? Gedemotiveerde mensen die na 2 maanden ermee stoppen en vervolgens roepen: "Het werkt gewoon niet voor mij, ik denk dat ik gewoon aanleg heb om dik te zijn".

Zo, dit wilde ik ff kwijt. Doe ermee wat je wil.

Oja, en mocht het je gewoon niet lukken om al die lekkere zooi te laten staan, ga dan eens bij de psych langs, die kan je beter helpen je discipline omhoog te krikken dan een sportschoolbegeleider.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 00:07
Luego
Luego is offline
Afvallen+strak/sterk lijf+leuk sporten = roeien .....

Simpel.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 00:34
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ga eerst maar is stoppen met tv kijken als je dat niet kunt zonder chips te eten.
heb je mooi tijd over om elke avond een uurtje te gaan hardlopen
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 10:19
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Alle sporten zijn volgens mij wel goed om af te vallen. Bij sporten kweek je spieren, en spieren verbranden vet als ik het goed heb. Ik denk dat je gewoon een sport moet kiezen die je graag doet, en als je al een tijdje niet hebt gesport is spinning niet zo'n goed idee, denk ik. Zelf doe ik ook spinning, maar ik had al een behoorlijk goede conditie vóór ik hiermee begon. Spinning is echt vermoeiend en vereist een hele goede conditie, hoor ik vaak en ondervind ikzelf.

Verder doe ik ook aan ballet, voetbal en joggen, en fietsen. Je zou denken dat je van joggen meer calorieën verbrandt, maar volleybal is de sport die dat het meeste doet... volgens mij moet je dus echt maar iets kiezen dat je fijn vindt. Alle sporten zijn gezond om te doen (nouja, allemaal veilig is dan weer wat anders)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 11:56
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Hulk schreef op 31-08-2006 @ 01:34 :
ga eerst maar is stoppen met tv kijken als je dat niet kunt zonder chips te eten.
heb je mooi tijd over om elke avond een uurtje te gaan hardlopen
Ik kijk niet veel tv, heel weinig zelfs. Dat voorbeeld dat ik gaf was maar een voorbeeld. Ik kijk alleen elke dag naar FC De Kampioenen en dat duurt maar een half uurtje. En dan eet ik meestal niks, dat is meer als ik naar een film kijk. En dat ik een film kijk gebeurt mss één keer per week.
Maar ik heb ook de gewoonte van bv. voor de pc iets te eten, of als ik aan het lezen ben. Nu is dat in de vakantie wel erger geworden, omdat ik me vaker verveel.

Natuurlijk kan ik idd altijd gaan joggen als ik me verveel.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 31-08-2006 @ 12:56 :

Maar ik heb ook de gewoonte van bv. voor de pc iets te eten, of als ik aan het lezen ben. Nu is dat in de vakantie wel erger geworden, omdat ik me vaker verveel.
Die gewoonte afleren dan. En afleiding zoeken als je je verveelt, idd bv. joggen. Kauwgom kauwen kan ook helpen, dan heb je toch iets in je mond, of wat fruit ofzo, maar beter is het gewoon niet te doen en alleen te eten als je er echt met je aandacht bij bent.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 11:59
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Luego schreef op 31-08-2006 @ 01:07 :
Afvallen+strak/sterk lijf+leuk sporten = roeien .....

Simpel.
Maar het is denk ik minder simpel een roeivereniging hier in de buurt te vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 12:00
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-08-2006 @ 12:58 :
Die gewoonte afleren dan. En afleiding zoeken als je je verveelt, idd bv. joggen. Kauwgom kauwen kan ook helpen, dan heb je toch iets in je mond, of wat fruit ofzo, maar beter is het gewoon niet te doen en alleen te eten als je er echt met je aandacht bij bent.
Ja, dat ga ik ook proberen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 15:07
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Even een tip over ships. Ikzelf eet ook snel een hele zak leeg, bij mij helpt het om kleine zakjes te kopen, zo'n verzamel zak met allerlij smaken.

En wat sport betreft, ik ben gaan hardlopen, eerst snel wandelen en dat is inmiddels over gegaan in hardlopen, Ik kan het doen waneer ik wil, het kost geen geld en ik voel me er heerlijk bij.

Succes
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 15:10
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
Nouja ik heb zelf kickboxen gedaan, en daar val je onwijs van af. Ik weet niet of je een beetje into vechtsporten bent, maar dat is zeker een aanrader.
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 15:56
Verwijderd
Bepaal anders regels voor het eten van dingen, dat je altijd aan de eettafel moet zitten bijvoorbeeld. Dan concentreer je je veel meer op het eten, vind je het lekkerder, eet je het bewuster en snaai je het niet gedachteloos weg zoals achter de computer of de tv.
Sport kan je inderdaad het beste iets doen waarvan je zeker weet dat je het leuk vindt, wellicht is het handig om samen met een vriendin te gaan of zoals tennis met je moeder. Dan heb je ook die sociale druk een beetje. En laat je niet tegen houden door een oude vriendin, daar is het veel te leuk voor

succes ermee
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 17:55
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik eet de laatste weken ook geen tussendoortjes meer, ik drink water en ik let op wat er in de producten zit die ik eet. Sommige mensen zeggen dat het makkelijker is vol te houden als je af en toe nog iets lekkers eet maar mijn ervaring is dat ik het dan helemaal niet volhoud. Ik vind persoonlijk fruitshakes erg lekker voor tussendoor (die maak je zelf met yoghurt, banaan en sinasappelsap).

Reden dat ik nu stop met een vechtsport (ninjutsu is niet echt een vechtsport, maar goed) is dat je er meer leert dan dat je echt wat aan je figuur doet. Nou is laten we zeggen, karate toch intensiever lijkt me, maar ik denk dat je beter iets anders kunt kiezen.

Succes ermee .

Laatst gewijzigd op 31-08-2006 om 18:15.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 21:08
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik ga voor mijn conditie, mijn geestelijke welzijn, en mijn lichamelijke balans waarschijnlijk op aikido. Dodnerdag een proefles! Yee! Ik hoef niet af te vallen, maar dat gebeurd ws vanzelf wel als ik me beter ga voelen. Misschien zou je over een sport kunnen denken met een geestelijke component. Vaak kan lekker in je lichaam zitten heel erg helpen om beter naar je lichaam te luisteren en dus te merken dat je helemaal geen behoefte hebt aan chips.

Iik heb dat zelf heel sterk, in periodes dat ik gelukkig ben, eet ik heel gezond, en geeft mijn lichaam heel goed aan wat het nodig heeft. Ik heb dan alleen zin in gezonde dingen. En andersom als dat niet zo is.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 13:53
Rockbottom
Rockbottom is offline
Als er geen chips in huis is hoef je ook niet bang te zijn voor de verleiding, dus geen rotzooi meer kopen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 16:13
Verwijderd
Zoals al vaker gezegd - kies een sport die je écht leuk vindt, en niet de sport waarbij je het meest afvalt of de strakste billen krijgt. Op die manier ga je met tegenzin sporten en dat is niet bepaald bevordelijk voor je humeur. En als je een sport doet die je leuk vindt, merk je vanzelf dat je slanker wordt...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 17:19
mar87
mar87 is offline
Mijn ervaring is dat je niet echt afvalt wanneer je puur gaat sporten en wanneer je je eetgewoontes níet veranderd.

Zelf ben ik vorig jaar gaan skeeleren om mijn conditie te verbeteren, om af te vallen en gewoon om te sporten. Ik heb echter mijn eetgewoontes toen níet veranderd. Ik ben toen dus ook geen gram afgevallen. Inmiddels let ik meer op wat ik eet en probeer dus ook veel minder chips, koek en snoep te eten en pas nu gaat het werken.
Vorige week heb ik bijgehouden wat ik aan kcal ed. binnenkreeg. En het werd duidelijk dat ik met het gewone eten niet boven die dagelijkse behoefte uitkom. Door teveel chips ed. te gaan eten gebeurde dat wél.
Maargoed, ik beweeg nu meer dan ik deed en ik eet minder ongezonde dingen.

Dus kies een sport die je leuk vind en ga dit een aantal keer per week gewoon dóen. En verander je eetgewoontes.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 17:47
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Als er een vereniging in de buurt is, zou ik echt eens een keer gaan roeien. Het is goed voor conditie, spieren, strakke buik, maar het is bovenal een hele leuke sport. Je bent lekker buiten op het water en bij ploegroeien heb je de gezelligheid van andere mensen.
Verder vooral gaan doen wat je leuk vindt natuurlijk . Maar als je toch verschillende dingen probeert, doe dit dan ook eens. In combinatie met gezondere eetgewoontes moet het helpen.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:22
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 04-09-2006 @ 18:47 :
Als er een vereniging in de buurt is, zou ik echt eens een keer gaan roeien. Het is goed voor conditie, spieren, strakke buik, maar het is bovenal een hele leuke sport. Je bent lekker buiten op het water en bij ploegroeien heb je de gezelligheid van andere mensen.
Verder vooral gaan doen wat je leuk vindt natuurlijk . Maar als je toch verschillende dingen probeert, doe dit dan ook eens. In combinatie met gezondere eetgewoontes moet het helpen.
Dat zou ik ook wel willen... Helaas gaat dat hier niet bijster goed...
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 18:31
-Liianne-
-Liianne- is offline
heey!

je kunt op de sportschool ook verschillende sporten op muziek volgen zoals bodypumps, bodycombat en bodyshape.
bodyshape is een soort aerobics. bodycombat is vooral voor je conditie, hiebij moet je vechten op de maat van de muziek (gewoon in de lucht niet tegen iemand slaan). en bodypumps is mbv gewichten je spieren trainen op de maat van de muziek. je pakt hierbij verschillende spiergroepen aan en je kunt je gewichten aanpassen.
misschien is het wat voor je
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 22:02
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline

En nu mijn echte vraag: ik zoek een goede sport.
Zelf is mijn eerste gedachte spinning. Nu heb ik altijd wel gehoord dat je daar "strak" van wordt enzo, maar val je er ook van af?
Gewoon gaan fitnessen en een abonnement op de sportschool lijkt me ook wat, maar dan moet ik wrs alleen gaan en daar heb ik geen zin in.

Van spinning val je volgens mij wel af hoor. Ik vind het een ontzettend vervelende sport, maar dat komt omdat ik erg snel hoofdpijn krijg daarvan (en neit een klein beetje). het is natuurlijk wel leuk omdat het op muziek is, in een groepje en er op die manier wat variatie in snelheid e.d. zit. Een abbo is ook een idee, maar dat moet je van jezelf weten dat je er écht heen gaat als je dat doet. zeker omdat je aan niemand iets verplicht bent, is het makkelijk het een keertje (of een paar keertjes over te slaan). misschien dat je met iemand kunt afspreken om dat samen te doen.

Tennis lijkt me ook leuk, val je daar vanaf? Mijn oom heeft een tennisclub en m'n moeder gaat er ook tenissen, het zou dus wel leuk zijn. Enige nadeel is dat een vroegere vriendin van mij er ook tennist, en dat ik haar eigenlijk liever vermijd.
Tennis is vrij intensief als je van de ene kant van de baan naar de andere kant wordt geslagen, je beweegt en verbrand calorieen, je zal er dus zeker van afvallen. En die exvriendin... je hoeft toch niet met haar te tennissen? (misschien tegen haar, maar das extra motivatie om hard te trainen zodat je dr kan verslaan )

Zwemmen raden sommige mensen me ook aan, maar dat lijkt me niet echt iets. Ik ben nogal beschaamd in bikini/badpak
Als je zwemmen leuk vind is het misschien een optie om eerst iets van spinning/fitness/tennis te doen en als je wat beter in je vel zit voor de variatie ook te gaan zwemmen. Trouwens, als je niet direct op wedstrijdzwemmen gaat (maar bijv. op conditiezwemmen) dan kan je op je eigen tempo trainen en het tempo opbouwen en daar komen heel veel mensen die gewoon wat kilootjes willen kwijtraken . en bovendien, het is toch alleen maar goed als je er wat aan wilt doen!

Mijn vader raadde me een vechtsport aan maar ik weet niet dat dat echt iets voor mij is. Heeft iemand hier daar ervaringen mee?
Hij raadde me trouwens ook aan te gaan dansen, dat lijkt me ook wel leuk! Maar wat voor danssoort kan ik dan het beste nemen?
Met vechtsporten als boksen (en varianten erop) raak je volgens mij behoorlijk wat calorietjes kwijt. je kan natuurlijk altijd een proefles nemen om te kijken of het je leuk lijkt. Je hebt ook vecht/verdedigingssporten waarbij het vooral om tactiek gaat, hierbij zal je wat minder calorieen verbranden. Als het je bij het dansen te doen is om calorieen verbranden is streetdance misschien wat voor jou?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 22:03
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
p.s. op veel sportscholen wordt er eerst met je doorgepraat wat je wilt bereiken (welke lichaamsonderdelen wil je vooral trainen, hoeveel gewicht wil je kwijt e.d.) en dan kunnen ze samen met jou een programma opstellen zodat je wel gericht bezig bent.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 22:07
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Breakdance.

Als je echt wil afvallen moet je minder eten, en daarnaast voor het optimale resultaat gaan duursporten. Maar dat zijn voor jongeren nou eenmaal niet de leukste sporten.

Breakdance is zeer veelzijdig, je traint er je kracht in alle mogelijke spieren mee, je uithoudingsvermogen en daarnaast is het een leuke dansvorm.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 08:55
carmen_46
Avatar van carmen_46
carmen_46 is offline
Eet alleen aan bijvoorbeeld de eettafel. Als je nu voor de tv zit doet je dat waarschijnlijk denken aan chips omdat je dat daar altijd eet. En dit geldt ook voor alle andere plekken waar je vaak ongezond zit te eten.

Let er wel op dat je uiteindelijk niet te weinig gaat eten want dan val je als nog niet af omdat je lichaam alles op slaat.

Succes!
__________________
"Being human that is my crime''
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 09:42
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
een vechtsport kan zeker leuk zijn.
Als je wilt afvallen kan bijv. kickboxen erg leuk zijn!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 11:14
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik ga me deze week idd ook inschrijven bij een sportschool, aangezien ik volgend jaar wil duiken en ik een hekel heb aan striae maar ik geef me gewoon op voor aerobics, simpelweg omdat ik geen tijd of behoefte heb om aan competitie te doen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 11:56
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 18-09-2006 @ 12:14 :
Ik ga me deze week idd ook inschrijven bij een sportschool, aangezien ik volgend jaar wil duiken en ik een hekel heb aan striae maar ik geef me gewoon op voor aerobics, simpelweg omdat ik geen tijd of behoefte heb om aan competitie te doen.
die striae gaat daar niet van weg hoor.. of bedoel je dat niet
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 14:43
duveltje iris
duveltje iris is offline
ik doe zelf al 10 jaar aan turnen maar ik weet niet of dat iets voor jou is probeer anders is iets als dansen of aerobics!! is allebij erg goed voor je lijn en natuurlijk voor je conditie!!!!

succes met het vinden van een sport!!!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:37
Verwijderd
Ik zou gaan hardlopen of wielrennen! als jij 2x per week begint met hardlopen zul je zien dat je afvalt. Natuurlijk moet je ook je eetpatroon aanpassen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:47
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Hulk schreef op 18-09-2006 @ 12:56 :
die striae gaat daar niet van weg hoor.. of bedoel je dat niet
Nee dat bedoel ik niet, ik wil juist voorkomen dat er meer komen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:32
Canine 13
Canine 13 is offline
Ik doe aan een vechtsport, AIKIDO. En volgens mij zijn er aardig wat mensen bij ons in de dojo die er wel van afvallen. (Ze worden in ieder geval dunner) En AIKIDO is ook niet zo'n "Ik mep je in elkaar" sport. Maar meer gericht op je eigen verdediging.
--> Maar wel heel stoer!!!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Concept: Sportgenoot Gezocht
Klaas B.
6 16-01-2008 21:08
Vrije tijd Vecht sport/kunst.
saturday
17 25-12-2006 11:23
Vrije tijd Sport Gezocht!!
Eagle_13
3 13-07-2006 21:37
Vrije tijd Sport gezocht.
Sortjuh
14 09-12-2005 23:04
Lichaam & Gezondheid opgezette handen ed tijdens het sporten
Verwijderd
6 09-01-2005 12:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gezocht: verslag over gevaarlijke sporten
Verwijderd
2 22-04-2001 12:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.