Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2005, 20:25
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
In navolging van het topic over studentenvereningingen in Leiden: wie weet er iets over Utrecht? Ik ga daar volgend jaar heen (als ik mn examen haal dan) en ik overweeg om lid te worden van een vereniging omdat het me een leuke manier lijkt om veel mensen te leren kennen. Dus: studeer jij in Utrecht, reageer!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2005, 20:27
Wawl
Wawl is offline
Unitas S.R.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 02:25
Verwijderd
UMTC!!!!
Een kleine maar gezellige vereniging waar iedereen elkaar kent, waar de ontgroening pas is afgeschaft maar waar tradities nog in ere worden gehouden
www.umtc.nl
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:07
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
De grootste verenigingen zijn het USC/UVSV , Unitas en Veritas maar daarnaast zijn er nog veel meer. Meer dan de algemene voordelen weet ik er ook niet over, ben zelf alleen lid van mn studievereniging en dan vond ik wel genoeg
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:47
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
het enige wat ik weet is dat veritas een lastige ontgroening heeft aangezien mijn broer die heeft moeten doorlopen.
ja ach ontgroenen... het hoort er een beetje bij toch
mits het met mate is
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:08
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Door verhalen van studiegenoten weet ik ook dat de ontgroening van het USC en de UVSV ook geen pretje zijn, maar dat is denk ik altijd met ontgroeningen van zulke grote verenigingen (is ook afhankelijk van de achtergrond van de vereniging)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:58
born2dance
born2dance is offline
Vanmiddag, nadat er 2 reacties op dit onderwerp werden gegeven, wou ik een bericht posten met alle vernenigingen, maar die kun je toch allemaal nazoeken op www.waardeleden.nl .
Maar ik was ook benieuwd hoe lang het zou duren voordat men zou gaan hebben over het feit dat bijv. bij USC ontgroening is en bij Biton niet......

tip: ontgroening is niet de enige leuke ding die je bij een studentenvereniging tegenkomt. daarom vind ik het een beetje raar dat waneer men over studentenverenigingen gaat hebben er altijd, echt altijd, iemand is die over ontgroeningen begint, en niet bijvoorbeeld over jaarclubpresentaties, of uitvallen, of gigantische feesten, of gigantisch veel andere dingen die ook met studentenverenigingen te maken hebben

kan iemand mij dat uitleggen???
________________________________________

TS : wacht maar tot de UIT-dagen met je conclusie over studentenverenigingen....dan zie je pas bij welke soort mensen jij thuishoort...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:58
Onherkenbaar
Avatar van Onherkenbaar
Onherkenbaar is offline
Mja, ik ga volgend jaar wel naar Utrecht, maar een studentenvereniging Ik weet niet of dat wel helemaal bij mij zou passen, ook al leer je er wel veel nieuwe mensen kennen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 21:43
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-03-2005 @ 03:25 :
UMTC!!!!
Een kleine maar gezellige vereniging waar iedereen elkaar kent, waar de ontgroening pas is afgeschaft maar waar tradities nog in ere worden gehouden
www.umtc.nl
UMTC, daar zit een vriendinnetje van mij ook bij.
Erg gezellig, en inderdaad "klein en intiem"

En zo te zien, zitten jullie in t zelfde jaarclubje
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Sparkle. schreef op 22-03-2005 @ 22:43 :

En zo te zien, zitten jullie in t zelfde jaarclubje
Ben benieuwd waaraan je dat hebt afgeleid
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 22:48
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Onherkenbaar schreef op 22-03-2005 @ 21:58 :
Mja, ik ga volgend jaar wel naar Utrecht, maar een studentenvereniging Ik weet niet of dat wel helemaal bij mij zou passen, ook al leer je er wel veel nieuwe mensen kennen.
mijn ervaring -en die ligt dan in groningen- is dat er voor de meeste mensen wel een vereniging te vinden is, vooral omdat je erg veel verschillende verenigingen hebt.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 09:52
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-03-2005 @ 23:35 :
Ben benieuwd waaraan je dat hebt afgeleid
Was aant kijken bij jaarclubje van vriendinnetje.
En toen zag ik jou naam (geconcludeerd uit je email-adres )
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 10:49
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 22-03-2005 @ 23:48 :
mijn ervaring -en die ligt dan in groningen- is dat er voor de meeste mensen wel een vereniging te vinden is, vooral omdat je erg veel verschillende verenigingen hebt.
Maar het probleem is dat veel onwetenden het begrip 'studentenvereniging' verwarren met 'traditionele gezelligheidsvereniging'.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 11:19
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-03-2005 @ 11:49 :
Maar het probleem is dat veel onwetenden het begrip 'studentenvereniging' verwarren met 'traditionele gezelligheidsvereniging'.
dat ben ik met je eens. Mensen denken bij een studentenvereniging al snel aan dingen als Vindicat, USC, RVSV, ASC, etc, etc, etc. En daarbij scheren ze alle andere verenigingen (Cleopatra c.s, de algemene verenigingen als dizkartes ed.) over dezelfde kam.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 02:26
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 23-03-2005 @ 12:19 :
dat ben ik met je eens. Mensen denken bij een studentenvereniging al snel aan dingen als Vindicat, USC, RVSV, ASC, etc, etc, etc. En daarbij scheren ze alle andere verenigingen (Cleopatra c.s, de algemene verenigingen als dizkartes ed.) over dezelfde kam.
En die komen uit Groningen?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 19:01
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
het "idee" achter studentenverenigingen lijkt me onwijs leuk. Het enige wat ik absoluut niet wil, zijn die ontgroeningen. Een vriendin van mij kwam terug met een gebroken pols, omdat "de leiding" iets te hardhandig was geweest tijdens een vaag spelletje. (welliswaar niet in utrecht, moet ik toegeven).

ikzelf ben nu "net" begonnen (eerstejaars..) bij een opleiding aan de HvU, en moet zeggen dat ik zonder studentenvereniging in korte tijd een heleboel mensen heb leren kennen, waarvan ik een paar inmiddels tot mijn vriendengroep mag rekenen. En dan hbe ik het nog niet gehad over de terrasjes / stapavondjes...

kortom, ik denk dat wanneer je in ECHT heel snel mensen wilt leren kennen (bijv. als je vaniut groningen naar utrecht komt), dan is het misschien wat voor je. Maar ik woon redelijk in de buurt (3 kwartier van deur tot deur), dan is het geen noodzaak. Mijn tip: sta open voor de nieuwe mensen om je heen, en dan kom je al heel snel een heel eind..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:56
Battery
Battery is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 24-03-2005 @ 03:26 :
En die komen uit Groningen?
ja
__________________
Smashing through the boundaries lunacy has found me cannot stop the battery
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 12:08
Verwijderd
Ik zal ff opnoemen welke ik allemaal ken:
Gezelligheidsverengingen en geen studieverenigingen

USC, UVSV (corps)
Unitas, Veritas, UMTC, Biton, SSR-Nu, Aegee, Ichthus, Triton (roeien) Histos (zeilen), Uthres
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2005, 15:17
Onherkenbaar
Avatar van Onherkenbaar
Onherkenbaar is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 22-03-2005 @ 23:48 :
mijn ervaring -en die ligt dan in groningen- is dat er voor de meeste mensen wel een vereniging te vinden is, vooral omdat je erg veel verschillende verenigingen hebt.
Ik merk het ook nog wel
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:28
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 25-03-2005 @ 13:08 :
Ik zal ff opnoemen welke ik allemaal ken:
Gezelligheidsverengingen en geen studieverenigingen

USC, UVSV (corps)
Unitas, Veritas, UMTC, Biton, SSR-Nu, Aegee, Ichthus, Triton (roeien) Histos (zeilen), Uthres
Orca (roeien) Triton is toch redelijk verbonden met het corps, of niet?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 16:25
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
UVSV/NVVSU

Daar ben ik lid. Geweldig dus. Maar je kunt het beste kijken waar jij je het beste thuisvoelt. Als ' corps-tutje' moet je hier lid worden (het kost je wel ongeeer 2500 euro in je eerse jaar. maar je krijgt er heel veel voor terug), maar als 'alto' bij Biton. Haha.

Ik ga trouwens ook uitweekmentot worden
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 16:26
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
fractuur schreef op 25-03-2005 @ 16:28 :
Orca (roeien) Triton is toch redelijk verbonden met het corps, of niet?
Triton is nog steeds de roei subvereniging van ons (uvsv en usc). Maar ze zijn zo groot geworden dat ze een eigen vereniging zijn geworden. Maar niet echt super verbonden zijn ze verder hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 16:31
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Angel schreef op 25-03-2005 @ 17:25 :
het kost je wel ongeeer 2500 euro in je eerse jaar. maar je krijgt er heel veel voor terug
WTF dat is bijna een volledige jaar basisbeurs voor een uitwonende student!!!!!!!!!!!!
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:32
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 25-03-2005 @ 17:31 :
WTF dat is bijna een volledige jaar basisbeurs voor een uitwonende student!!!!!!!!!!!!
Gelukkig sponsoren mn ouders mij.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:52
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Ik zit bij B.I.T.O.N. leuke vereniging, geen ontgroening, geen verplichtingen. Leuk introductiekamp

www.biton.nl
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 21:57
Romance
Romance is offline
en wat versta je dan onder een typisch corps trutje?

t heeft somehow nogal een negatieve bijklank,..word je trouwens altijd graccepteerd daar of hebben jullie ook outkasts?

en is de ontgroening niet vreselijk?wat makt uvsv zo leuk?
__________________
Het leven is een feest en JIJ bent uitgenodigd!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Angel schreef op 25-03-2005 @ 18:32 :
Gelukkig sponsoren mn ouders mij.
how surprising
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:11
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
Romance schreef op 25-03-2005 @ 22:57 :
en wat versta je dan onder een typisch corps trutje?

t heeft somehow nogal een negatieve bijklank,..word je trouwens altijd graccepteerd daar of hebben jullie ook outkasts?

en is de ontgroening niet vreselijk?wat makt uvsv zo leuk?
"De mooiste maar ook de arrogantste (hockey) meisjes zitten bij het corps" zei laatst een gozer tegen mij (die bij veri lid is).
Je hebt ook 'outkasts' natuurlijk, maar die worden niet echt geaccepteerd. Je hebt bij ons rangen in hierarchie qua beste en moioste jarclubsclubs.
Verder is uvsv echt super leuk. Je leert zoveel mensen kennen. En zo veel mooie feestjes. Vele intercorperale feestjes. Laatst de Sine Regno van Minerva etc. En deze week weer een gala. En volgend weekend ga ik met mn jaarclub op jaarclubweekend.
Mensen enken vaak bij uvsv "alleen maar meiden bij elkaar?! wat een kippehok. En wat is er nou zo leuk an als er geen mannen bij zijn?" Maar daarvoor heb je de Woo (www.woofoto.nl) en de vele 'gemengde' feestjes. En op vrijdag lopen de kerels van de kroeg in de club. (kroeg= usc. club = uvsv).

Ach ontgroening.. Toen was het echt verschrikkelijk (het enige pluspuntje was dat ik 4 kilo lichter woog na afloop), maar achteraf is het zo grappig.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:42
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Angel schreef op 26-03-2005 @ 16:11 :
Je hebt ook 'outkasts' natuurlijk, maar die worden niet echt geaccepteerd. Je hebt bij ons rangen in hierarchie qua beste en moioste jarclubsclubs.
hoe achterlijk is dat..
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Angel schreef op 26-03-2005 @ 17:11 :
"De mooiste maar ook de arrogantste (hockey) meisjes zitten bij het corps" zei laatst een gozer tegen mij (die bij veri lid is).
Je hebt ook 'outkasts' natuurlijk, maar die worden niet echt geaccepteerd. Je hebt bij ons rangen in hierarchie qua beste en moioste jarclubsclubs.
Verder is uvsv echt super leuk. Je leert zoveel mensen kennen. En zo veel mooie feestjes. Vele intercorperale feestjes. Laatst de Sine Regno van Minerva etc. En deze week weer een gala. En volgend weekend ga ik met mn jaarclub op jaarclubweekend.
Mensen enken vaak bij uvsv "alleen maar meiden bij elkaar?! wat een kippehok. En wat is er nou zo leuk an als er geen mannen bij zijn?" Maar daarvoor heb je de Woo (www.woofoto.nl) en de vele 'gemengde' feestjes. En op vrijdag lopen de kerels van de kroeg in de club. (kroeg= usc. club = uvsv).

Ach ontgroening.. Toen was het echt verschrikkelijk (het enige pluspuntje was dat ik 4 kilo lichter woog na afloop), maar achteraf is het zo grappig.
Duidelijk geval van helemaal verpest door het milieutje. Walgelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 19:33
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
Scatterbrain schreef op 26-03-2005 @ 19:42 :
hoe achterlijk is dat..
Citaat:
MetalliCat schreef op 26-03-2005 @ 20:19 :
Duidelijk geval van helemaal verpest door het milieutje. Walgelijk.
jullie zeiken als een stelletje wijven. duizenden mensen per jaar net als jullie worden lid van een corps en ze hebben allemaal een toptijd, en jullie zitten ze alleen maar een beetje afzeiken zonder dat jullie goed weten waar het over gaat

ik ben ook niet overal mee met Angel eens. Maar ik begrijp dat ze het leuk vindt, en heb daar respect voor. Waarom kunnen jullie haar standpunt niet begrijpen???

'Meisjes die verbaal heel sterk zijn zitten bij het corps' - daar ben ik meer mee eens
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 19:35
Verwijderd
Mensen zoals ik gaan niet bij het corps.
Het zijn wél bepaalde types die zich daarin prettig voelen. Geloof me. Ik ken ze.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 19:39
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 26-03-2005 @ 20:35 :
Mensen zoals ik gaan niet bij het corps.
Het zijn wél bepaalde types die zich daarin prettig voelen. Geloof me. Ik ken ze.
dus jij wil mij vertellen dat 3500 ASC'ers, 2000 Vindi's, 2000 USC-UVSV'ers, 2000 Minervanen, 1500 DSC'ers, 1500 RSC-RVSV'ers allemaal hetzelfde type zijn??
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 20:56
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
born2dance schreef op 26-03-2005 @ 19:33 :
jullie zeiken als een stelletje wijven. duizenden mensen per jaar net als jullie worden lid van een corps en ze hebben allemaal een toptijd, en jullie zitten ze alleen maar een beetje afzeiken zonder dat jullie goed weten waar het over gaat

ik ben ook niet overal mee met Angel eens. Maar ik begrijp dat ze het leuk vindt, en heb daar respect voor. Waarom kunnen jullie haar standpunt niet begrijpen???

'Meisjes die verbaal heel sterk zijn zitten bij het corps' - daar ben ik meer mee eens
wat zit jij nou mn woorden te verdraaien.. ik zeg toch niet dat ik haar standpunt niet begrijp of respecteer? ik vind het hierarchische systeem bij zo'n vereniging gewoon achterlijk.. en zeggen dat ik niet weet waar het over gaat, ik ben ervan overtuigd dat ik er minstens zoveel over weet als jij, als niet meer.
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 21:19
miss Elise
Avatar van miss Elise
miss Elise is offline
Wacht op de UIT week en kies dan!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 11:43
Verwijderd
Citaat:
born2dance schreef op 26-03-2005 @ 20:39 :
dus jij wil mij vertellen dat 3500 ASC'ers, 2000 Vindi's, 2000 USC-UVSV'ers, 2000 Minervanen, 1500 DSC'ers, 1500 RSC-RVSV'ers allemaal hetzelfde type zijn??
buhh... tis generaliserend, maar maak daar maar 'modaal' van dan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-03-2005, 13:04
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Angel schreef op 26-03-2005 @ 17:11 :
"De mooiste maar ook de arrogantste (hockey) meisjes zitten bij het corps" zei laatst een gozer tegen mij (die bij veri lid is).
Je hebt ook 'outkasts' natuurlijk, maar die worden niet echt geaccepteerd. Je hebt bij ons rangen in hierarchie qua beste en moioste jarclubsclubs.
Verder is uvsv echt super leuk. Je leert zoveel mensen kennen. En zo veel mooie feestjes. Vele intercorperale feestjes. Laatst de Sine Regno van Minerva etc. En deze week weer een gala. En volgend weekend ga ik met mn jaarclub op jaarclubweekend.
Dat moet idd heel wat kosten.

Studeer je ook nog? Mijn achterbuurjongen zit bij het corps in Groingen, en die is met Geneeskunde een jaar verloren vanwege het 'inburgenren', om het zo maar te noemen. Is dat normaal?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 13:21
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Angel schreef op 26-03-2005 @ 17:11 :
Verder is uvsv echt super leuk. Je leert zoveel mensen kennen. En zo veel mooie feestjes. Vele intercorperale feestjes. Laatst de Sine Regno van Minerva etc. En deze week weer een gala. En volgend weekend ga ik met mn jaarclub op jaarclubweekend.
Ik hoop niet dat je denkt dat dat specifiek is voor het corps. Dat heeft elk verband hoor. Ook het AHC heeft grote feesten waar de verschillende verengingen allemaal naar toe gaan. En zelfs kleinere verenigingen die georganiseerd zijn hebben gezamelijke feesten, gala's, dies weken, open weken en sportdagen. Zo ken ik bijvoorbeeld de FUB, waarbij 5 verenigingen zijn aangesloten (met samen nog geen 1500 leden) die oa elk jaar per vereniging een feest geven met 1000 liter gratis bier, nou daar kan je aardig beschonken van worden als dat een doel is.

M'n eigen vereniging is niet ergens bij aangesloten ofzo, maar we hebben wel veel feesten, dies, sine regno, kampweek (voor de hele verening!), gala etc etc. Alle disputen (14) gaan wel zo'n beetje een keer per jaar met elkaar op weekend en organiseren een feest op de vereniging.

Echt waar, in grote lijnen heeft elke vereniging het zelfde: feesten met alcohol en je leert er veel nieuwe vrienden kennen. Het is maar net waar je je thuis voelt.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 14:50
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
Scatterbrain schreef op 26-03-2005 @ 21:56 :
wat zit jij nou mn woorden te verdraaien.. ik zeg toch niet dat ik haar standpunt niet begrijp of respecteer? ik vind het hierarchische systeem bij zo'n vereniging gewoon achterlijk.. en zeggen dat ik niet weet waar het over gaat, ik ben ervan overtuigd dat ik er minstens zoveel over weet als jij, als niet meer.
hmm als zij zegt dat hierarchische systeem wel meevalt en jij vertelt dat jij het achterlijk vindt kun je het inderdaad opvatten als verschil van mening, maar ik vind toch dat jij haar niet begrijpt, ze is immers lid en jij niet(toch??).........

en of je er meer van weet dan ik. Weet ik veel of het zo is, maakt mij ook niks uit. Ik weet alleen maar dat eerstejaars die pas net lid zijn geworden ook niet meteen fans zijn van al die 'systemen' enzo, maar na verloop van tijd dringt het tot hun langzaam door hoe leuk het is. Bij mij en Angel is het zover, bij jou nog (lang) niet........
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 15:18
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
born2dance schreef op 27-03-2005 @ 14:50 :
hmm als zij zegt dat hierarchische systeem wel meevalt en jij vertelt dat jij het achterlijk vindt kun je het inderdaad opvatten als verschil van mening, maar ik vind toch dat jij haar niet begrijpt, ze is immers lid en jij niet(toch??).........

en of je er meer van weet dan ik. Weet ik veel of het zo is, maakt mij ook niks uit. Ik weet alleen maar dat eerstejaars die pas net lid zijn geworden ook niet meteen fans zijn van al die 'systemen' enzo, maar na verloop van tijd dringt het tot hun langzaam door hoe leuk het is. Bij mij en Angel is het zover, bij jou nog (lang) niet........
gast, ik snap jou echt niet.. en jij mij nog minder lijkt wel. en jij kunt wel vinden dat ik haar niet begrijp, maar dat is het hele punt niet. mij zul je niet horen zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat het leuk zal zijn, het is gewoon niet mijn ding, maar dat neem niet weg dat ik wel in kan zien dat anderen er niks op tegen hebben. een vriendin van me zit bij minerva in leiden en ik weet hoe leuk ze het daar heeft. maar nogmaals, ik ben het gewoon niet eens met het hierarchische systeem.
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:02
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
Scatterbrain schreef op 27-03-2005 @ 16:18 :
gast, ik snap jou echt niet.. en jij mij nog minder lijkt wel. en jij kunt wel vinden dat ik haar niet begrijp, maar dat is het hele punt niet. mij zul je niet horen zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat het leuk zal zijn, het is gewoon niet mijn ding, maar dat neem niet weg dat ik wel in kan zien dat anderen er niks op tegen hebben. een vriendin van me zit bij minerva in leiden en ik weet hoe leuk ze het daar heeft. maar nogmaals, ik ben het gewoon niet eens met het hierarchische systeem.
Het is gewoon de traditie (van het corps dan). Het hierarchies systeem, dat eerstejaars veel minder zijn dan ouderejaars, verschillen in rangen en standen qua jaarclubs en zelfs de ledenhuizen. En jij vind dat dus niks, dus dan vind je dus meteen het hele corps niets. Maar mij bevalt uvsv echt prima, ik heb het super naar mn zin, voel me hier echt thuis. En ik zie die 'hierarchie' dan ook niet als een bedreiging of als iets stoms.

Viache, ook al ben je een knor, je bent geweldig. En hoe gaat het met de almanak?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:06
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
fractuur schreef op 27-03-2005 @ 14:04 :
Dat moet idd heel wat kosten.

Studeer je ook nog? Mijn achterbuurjongen zit bij het corps in Groingen, en die is met Geneeskunde een jaar verloren vanwege het 'inburgenren', om het zo maar te noemen. Is dat normaal?
Dat gala van aanstaande donderdag kost me bijna 400 euro (ik moet voor mn date betalen, omdat een uvsv gala is. bij het gala van usc betaalt die kerel alles..) Maar ja..

Ik doe een makkelijke studie die me weinig tijd kost, psychologie. En tot nu toe heb ik 22,5 van de 30 punten gehaald.
Maar als er geen bindend studie advies was, had ik waarschijnlijk stukken minder aan mn studie gedaan..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:08
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Allemaal super bedankt voor jullie antwoorden. Als ik in Leiden zou gaan studeren zou ik wss voor Minerva gaan, welke studentenvereniging in Utrecht lijkt daar het meest op?
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:14
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 27-03-2005 @ 17:08 :
Allemaal super bedankt voor jullie antwoorden. Als ik in Leiden zou gaan studeren zou ik wss voor Minerva gaan, welke studentenvereniging in Utrecht lijkt daar het meest op?
uvsv
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:54
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Angel schreef op 27-03-2005 @ 16:02 :
Het is gewoon de traditie (van het corps dan). Het hierarchies systeem, dat eerstejaars veel minder zijn dan ouderejaars, verschillen in rangen en standen qua jaarclubs en zelfs de ledenhuizen. En jij vind dat dus niks, dus dan vind je dus meteen het hele corps niets.
dat zeg ik niet, dat zou wel heel snel conlusies trekken zijn en daarvoor weet ik er dan toch net iets te weinig van. het systeem is slechts een aspect van het corps, dus dat wil niet meteen zeggen dat ik het hele corps niks vind. ik heb er genoeg positieve verhalen over gehoord om te kunnen geloven dat veel mensen het leuk vinden, good for them.
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:01
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Angel schreef op 27-03-2005 @ 17:06 :
Dat gala van aanstaande donderdag kost me bijna 400 euro (ik moet voor mn date betalen, omdat een uvsv gala is. bij het gala van usc betaalt die kerel alles..) Maar ja..

Ik doe een makkelijke studie die me weinig tijd kost, psychologie. En tot nu toe heb ik 22,5 van de 30 punten gehaald.
Maar als er geen bindend studie advies was, had ik waarschijnlijk stukken minder aan mn studie gedaan..
Ok dus nog es klauwen met geld betalen........

Trouwens echt fantastisch dat je al bijna de helft van de punten hebt gehaald Je zegt zelf al: ik doe een makkelijke studie is het dan niet logische dat je meer punten zou halen dan die 30 Je gooit gewoon een jaar van je studie weg. Studentenleven is allemaal leuk en aardig hoor, maar in de eerste plaats gaat studeren gewoon om het halen van je studie binnen een redelijke tijd.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:04
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Angel schreef op 25-03-2005 @ 17:25 :
UVSV/NVVSU

Daar ben ik lid. Geweldig dus. Maar je kunt het beste kijken waar jij je het beste thuisvoelt. Als ' corps-tutje' moet je hier lid worden (het kost je wel ongeeer 2500 euro in je eerse jaar. maar je krijgt er heel veel voor terug), maar als 'alto' bij Biton. Haha.

Ik ga trouwens ook uitweekmentot worden
Kun je me vertellen waar die kosten dan in gaan zitten? Want ik snap niet waar je zoveel geld aan uit kunt geven eigenlijk.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:30
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 27-03-2005 @ 19:01 :
1: Ok dus nog es klauwen met geld betalen........

2:Trouwens echt fantastisch dat je al bijna de helft van de punten hebt gehaald

3: Je zegt zelf al: ik doe een makkelijke studie is het dan niet logische dat je meer punten zou halen dan die 30 Je gooit gewoon een jaar van je studie weg.

4tudentenleven is allemaal leuk en aardig hoor, maar in de eerste plaats gaat studeren gewoon om het halen van je studie binnen een redelijke tijd.
1: hoewel € 400 voor een gala veel geld is, kost niet iedere vereniging zoveel. Voor mijn vereniging betaal ik in het "slechtste" geval (dwz: als ik ook voor mijn date moet betalen) ongeveer € 80.

2: 22,5 punt is volgens mij meer dan de helft van 30...

3: Waarom zou je meer dan die punten gaan halen? Tuurlijk, dan heb je je studie eerder af. Maar, als ik dat nou niet wil en gewoon een leuk studentenleven wil? Ik vind trouwens niet dat je een jaar van je studie weggooit als je te weinig punten haalt, maar wel een leuk jaar hebt. Andersom (meer punten halen, maar een rotjaar hebben) lijkt mij eigenlijk weggooide tijd.

4: correctie: voor jou gaat het om het halen van je studie binnen een redelijke tijd.

Als ik zeven jaar over mijn studie wil doen, en daarvoor wil betalen: who fucking cares?! Ik wil graag een leuke studententijd hebben, en als me dat 1 of 2 jaar extra studietijd kost: so be it.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:39
Madeleine1985
Madeleine1985 is offline
Vriendinnetje van mij is ook lid bij uvsv en die betaalt toch echt géén 400 E daarvoor hoor
En ja die is 1e jaars dus we hebben het ongetwijfeld over hetzelfde gala
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 19:20
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 27-03-2005 @ 19:30 :
........
1) ja dat kopt, maar aangezien t op t moment alleen maar meer over uvsv gaat wil ik ff wat tegengas bieden. Ik weet ook wel dat t op andere vereningen minder kost. T topic was niet bedoeld om wat te horen over 1 vereniging. (als je dan weet dat ik bij een vereniging zit en deze bedragen hier belachelijk vind kan je hopelijk concluderen dat t ook goedkoper kan)

2) dat is idd wel meer dan de helft van 30, maar een studiejaar bestaat uit 60 ects punten. Als je dan nu al zoiets hebt van nou als ik m'n bsa haal is t wel voldoende, maar anders zou ik niet zo veel doen, dan vind ik dat toch een hele slechte instelling.

3) ik bedoel dus meer dan 30 ects punten, k zeg niet dat je meer dan 60 punten moet halen


En in het algemeen vind ik gewoon dat t om veel geld gaat. Studeren is ook leren zelfstandig in het leven te staan en dus ook je eigen dingen betalen. Hoe langer je studeert hoe duurder het wordt (langer collegegeld betalen en op een gegeven moment geen stufi meer). Dat zij steeds bij d'r pa & ma komt aankloppen en om geld loopt te vragen (en krijgt) vind ik erg fout. Zo van nou pa k ga bij een studentenvereniging, maar jullie moeten me wel ff sponsoren met 3000 euro, want anders kan ik er niet lid worden

Daarom boeit het dus dat je een beetje in een redelijke tijd afstudeerd. Dat zij nou kruiwagens met geld kan krijgen van haar ouders is leuk voor haar, maar er zijn ook heel veel studenten die dat niet kunnen en die zich suf moeten leren en werken om alles rond te krijgen. Als dan iemand met een air van hier tot Tokio langskomt dan heb ik daar problemen mee ja.

Ik wil na m'n studie bijv nog wel een extra bachelor gaan doen (om m'n blikveld te veruimen), maar als de plannen van Rutte doorgaan (collegegeld na x+1,5 jaar van 1500 naar 4500 euro) dan gaat me dat mooi toch niet lukken. Blijkbaar is het toch echt wel belangerijk om door te studeren en niet alleen maar te feesten. (wat een onzin dat iedereen in Nederland zou moeten kunnen studeren hoe hoog t collegegeld ook is, want ik heb het echt niet slecht ofzo, maar kan doordat ik niet uit een rijke familie kom ben ik maar mooi de lul (zo moest ff m'n frustraties over Rutte kwijt)
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Den Haag, Utrecht of Amsterdam? welke studentenstad??
lauraa_aaa
1 15-03-2013 17:50
Studeren Studeren in Utrecht do's en don'ts
Smurre
5 25-08-2010 18:56
Studeren studentenverenigingen in Amsterdam en Utrecht
nellekevh
7 30-05-2009 11:29
Studeren Studentenverenigingen Utrecht
Captured2
41 11-02-2009 13:42
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 11:21
Algemene schoolzaken studentenverenigingen
Charlottetje
52 20-05-2004 21:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.