Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2005, 21:34
Quickbeam
Quickbeam is offline
Ik wil misschien rechten gaan combineren met mijn huidige studie (bedrijfseconomie) maar ben benieuwd naar de werkdruk van de gemiddelde rechtenstudent. Ik hoef niet per se 8's te halen, zo lang ik het merendeel maar in een keer haal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2005, 01:15
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
same here
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 06:55
Quickbeam
Quickbeam is offline
rechten WO, Bedrijfseconomie WO ter verduidelijking.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 08:54
Verwijderd
Ik geloof dat dat zo rond de 20 à 25 uur ligt voor een gemiddelde rechtenstudent. (per week natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 09:33
Quickbeam
Quickbeam is offline
ja dat realiseer ik mij ook wel, maar een dergelijke tabel staat ook in de elsevier. Ik ben zelf ook geen 25 uur kwijt aan mijn huidige studie. Ik denk eerder dat dat effectief of 10-15 uur ligt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 09:36
Verwijderd
Dan zal je bij rechten ook wel op zoiets uitkomen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 12:08
Verwijderd
Hangt er een beetje vanaf of je makkelijk leest. Maar in de regel zal de studiedruk niet boven de 20 uur per week uitkomen, 15 als je mazzel hebt.

Laat ik het zo zeggen: de meeste universiteiten geven colleges die feitelijk niets meer zijn dan een docent die het handboek opleest, dus hoef je thuis niets te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 12:37
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Mijn studiedruk per week was zo goed als 0 uur (werkcollege bezoeken niet meegeteld). Maar ik kan je zeggen dat dit niet iedereen lukt.

Hangt dus erg van jezelf af, of de stof je goed ligt en of je idd gemakkelijk leest en het nodige begrijpt en onthoudt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:26
NN
NN is offline
Het gemiddelde ligt zo rond de 25 uur. Toch doet de gemiddelde jurist in opleiding waarschijnlijk niet genoeg aangezien men pas naar plm 5,5 à 6 jaar afstudeert (bij een 4-jarige studie).

Het is voornamelijk een 'leesstudie'. Vaak moet je 500 à 1000 pagina's literatuur, jurisprudentie, e.d. per vak leren, het hangt er dus vanaf hoe snel je dat kan doornemen.

Het is best goed te doen, maar ga er wel van uit dat als je het wil combineren met een andere studie je mogelijk wat studievertraging op zal lopen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:28
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 13-06-2005 @ 12:26 :
Het gemiddelde ligt zo rond de 25 uur. Toch doet de gemiddelde jurist in opleiding waarschijnlijk niet genoeg aangezien men pas naar plm 5,5 à 6 jaar afstudeert (bij een 4-jarige studie).
Dat is ook wel zwaar triest. OK, ik ben ook al bijna vijf jaar bezig en moet me waarschijnlijk opnieuw inschrijven. Maar in die vijf jaar en drie maanden heb ik straks wel meer dan 140 studiepunten in de laatste twee jaar gehaald.

De mensen die jij noemt zijn mensen die inderdaad echt in hun laatste twee jaar slechts een master doen en er dán nog zes jaar over doen. Dat is echt erg.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:33
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2005 @ 12:28 :
Dat is ook wel zwaar triest. OK, ik ben ook al bijna vijf jaar bezig en moet me waarschijnlijk opnieuw inschrijven. Maar in die vijf jaar en drie maanden heb ik straks wel meer dan 140 studiepunten in de laatste twee jaar gehaald.

De mensen die jij noemt zijn mensen die inderdaad echt in hun laatste twee jaar slechts een master doen en er dán nog zes jaar over doen. Dat is echt erg.
Die mensen waar ik op doel hebben naar vier à vijf jaar soms nog niet eens hun bachelor (voor de studenten van jouw generatie: basisdoctoraal ) gehaald.

Dat is toch best wel bedroevend...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 13-06-2005 @ 12:33 :
Die mensen waar ik op doel hebben naar vier à vijf jaar soms nog niet eens hun bachelor (voor de studenten van jouw generatie: basisdoctoraal ) gehaald.

Dat is toch best wel bedroevend...
Ik ben dan ook een groot voorstander van het individuele voortgangsgesprek. Ik heb het niet zo op hakken met de botte bijl zoals het selecteren op cijfers na de middelbare school of na de propedeuse. Cijfers zeggen wel iets, maar niet alles. Het zou gewoon beter zijn als elke student beter in de gaten werd gehouden door de studie-adviseur, als er tijdig werd gesignaleerd wanneer iemand teveel hooi op zijn vork neemt, et cetera. Maarja, daar is de mankracht gewoon niet voor in het wetenschappelijk onderwijs.

Het moet allemaal snelsnel, anoniem, hup inschrijven, collegegeld betalen, binnen vier jaar bul scoren en oprotten. Van mij mag het aantal rechtenstudenten op de grootste faculteiten best terug van ~350 naar 150, als die 150 dan ook allemaal echt goede juristen worden en echt de rechterlijke macht ingaan, een goed advocaat worden of de wetenschap ingaan. Nu is er zo weinig aandacht voor studenten dat een enorme hoeveelheid afstudeert met magere zesjes en terechtkomt achter een nutteloos bureautje met een nutteloze bezigheid.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 13-06-2005 @ 12:33 :
Die mensen waar ik op doel hebben naar vier à vijf jaar soms nog niet eens hun bachelor (voor de studenten van jouw generatie: basisdoctoraal ) gehaald.

Dat is toch best wel bedroevend...
Behoorlijk. Ik ken ook een derdejaars student TN die zijn P nog niet heeft gehaald (of misschien inmiddels wel, ken hem niet zo goed), omdat hij te beroerd is voor één vak van 2 ECTS een schriftelijke opdracht te maken. Dát is pas erg.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:51
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2005 @ 12:36 :
Ik ben dan ook een groot voorstander van het individuele voortgangsgesprek. Ik heb het niet zo op hakken met de botte bijl zoals het selecteren op cijfers na de middelbare school of na de propedeuse. Cijfers zeggen wel iets, maar niet alles. Het zou gewoon beter zijn als elke student beter in de gaten werd gehouden door de studie-adviseur, als er tijdig werd gesignaleerd wanneer iemand teveel hooi op zijn vork neemt, et cetera. Maarja, daar is de mankracht gewoon niet voor in het wetenschappelijk onderwijs.

Het moet allemaal snelsnel, anoniem, hup inschrijven, collegegeld betalen, binnen vier jaar bul scoren en oprotten. Van mij mag het aantal rechtenstudenten op de grootste faculteiten best terug van ~350 naar 150, als die 150 dan ook allemaal echt goede juristen worden en echt de rechterlijke macht ingaan, een goed advocaat worden of de wetenschap ingaan. Nu is er zo weinig aandacht voor studenten dat een enorme hoeveelheid afstudeert met magere zesjes en terechtkomt achter een nutteloos bureautje met een nutteloze bezigheid.
Voor kleinschalig goed juridisch onderwijs moet je nu naar het ULC.

Je hebt gelijk, zoals ons onderwijs nu is ingericht is het te massaal. De ondersteuning door studie-adviseurs e.d. wordt alleen maar minder door alle bezuinigingen. Er zou naar de grote massa-studies gewoon een groot schip met geld moeten om alles (student/staf-ratio, studiebegeleiding, e.d.) weer wat op peil te brengen.

Overigens zou het al aardig zijn als er 350 per jaar beginnen aan de grootste faculteiten, dat zijn er nu namelijk meetsal nog 600 of meer. Het is zonde dat er veel studenten zitten die geen studiekeuze konden maken of bij een vereniging willen en daarom een studie met weinig verplichtingen en daarom maar rechten zijn gaan doen. Die missen de motivatie en haken toch vroeg of laat af.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:23
Verwijderd
Juist. Ik heb zelfs al met de gedachte zitten spelen of een harde 'eenjarige' propedeuse-regel misschien een goed idee is. Dus gewoon slikken of stikken: of je haalt binnen één jaar je P, of je stopt met de opleiding, behoudens uitzonderlijke omstandigheden (ernstige ziekte, door verschoonbare omstandigheden later begonnen e.d.) per concreet geval te beoordelen door een studievoortgangsadviseur.

Maar sowieso stoppen mensen al vaak na een jaar met rechten, ook zonder bindend advies. Minstens de helft haakt vaak al af, bij mijn eerstejaarsgenoten waren er al minstens twintig die na een week foetsie waren. Dat is denk ik niet te vermijden, tenzij je toch echt eisen gaat stellen aan de instroom, maar het is zo problematisch om die goed in te kleden.

Misschien toch een idee om ze een soort test te laten doen als bij geneeskunde (dwz. gewoon een enorme stapel supermoeilijke boeken meegeven, twee maanden de tijd, en zien wie het er het beste vanaf brengt). Het is problematisch, maar rechten heeft momenteel echt een gemiddeld verschrikkelijk slechte output van studenten. Zoveel sukkels, zoveel middelmatige kneusjes. Daar moet eigenlijk echt wat aan gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:31
Quickbeam
Quickbeam is offline
Ja, maar een klein beetje studievertraging is niet erg omdat ik al een jaar economie heb gestudeert. Ik kan dus in feite een jaar vertraging oplopen zonder dat het mij extra tijd kost.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:33
Verwijderd
Als je bereid bent af en toe er iets harder aan te trekken moet het geen enkel probleem zijn om die twee studies naast elkaar te doen. Het is denk ik niet eens zozeer een kwestie van een teveel aan stof, maar meer de continue eis van goede afstemming van die studies op elkaar, telkens eraan denken dat je weer met het volgende vak in de andere studie moet beginnen, e.d.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:43
Quickbeam
Quickbeam is offline
ja idd, ik realiseer mij dat het druk zal worden. Echter is het wel zo dat ik met mijn huidige studie een redelijk lage studiedruk heb. Ik zou best 15-20 uur er naast kunnen gaan werken, wat naar mijn mening ongeveer gelijk staat aan een extra studie. Ook zal ik ook redelijk veel discipline moeten opbrengen. Je weet natuurlijk nooit of dit gaat lukken, maar het is wel het proberen waard.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2005, 12:47
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2005 @ 13:23 :
Juist. Ik heb zelfs al met de gedachte zitten spelen of een harde 'eenjarige' propedeuse-regel misschien een goed idee is. Dus gewoon slikken of stikken: of je haalt binnen één jaar je P, of je stopt met de opleiding, behoudens uitzonderlijke omstandigheden (ernstige ziekte, door verschoonbare omstandigheden later begonnen e.d.) per concreet geval te beoordelen door een studievoortgangsadviseur.
Zo'n harde P-regel lijkt mij niet de oplossing. er zijn ook genoeg studenten die de studie leuk vinden, gemotiveerd zijn, maar toch nog niet direct alles halen i.v.m. opstartproblemen, andere manier van leren, andere woonplaats, etc.. Die groep moet je volgens mij niet uitsluiten.

Ik zie meer in een persoonlijkere begeleiding van de student door de faculteit. Als dat niet door de studieadviseurs kan(vanwege personele & financiële tekorten), is het misschien iets om een paar ouderejaars student-assistenten aan te stellen die jongerejaars begeleiden.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 13:01
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2005 @ 12:36 :
Nu is er zo weinig aandacht voor studenten dat een enorme hoeveelheid afstudeert met magere zesjes en terechtkomt achter een nutteloos bureautje met een nutteloze bezigheid.
Men wordt ook niet echt gestimuleerd om hogere cijfers te halen. Misschien zou men er wat tegenover moeten stellen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 13-06-2005 @ 13:47 :
Zo'n harde P-regel lijkt mij niet de oplossing. er zijn ook genoeg studenten die de studie leuk vinden, gemotiveerd zijn, maar toch nog niet direct alles halen i.v.m. opstartproblemen, andere manier van leren, andere woonplaats, etc.. Die groep moet je volgens mij niet uitsluiten.
Mja, dat is het probleem. Maar toch, ook met een andere manier van leren, andere woonplaats, et cetera moet het mogelijk zijn tenminste een flink aantal van de punten te halen, bijvoorbeeld 50 uit 60. Dan staat natuurlijk wel voorop dat je over de intelligentie beschikt die van een universitair student verwacht mag worden.

Citaat:
Ik zie meer in een persoonlijkere begeleiding van de student door de faculteit. Als dat niet door de studieadviseurs kan(vanwege personele & financiële tekorten), is het misschien iets om een paar ouderejaars student-assistenten aan te stellen die jongerejaars begeleiden.
Lijkt me ook een goed idee. Gewoon een vraagsessie elke middag, waarvoor ouderejaars gewoon ingeschakeld worden.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 14:20
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
bij ons (economie, eur) werken ze tegenwoordig met een mentor-systeem.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 13-06-2005 @ 15:20 :
bij ons (economie, eur) werken ze tegenwoordig met een mentor-systeem.
Bij mij (geschiedenis, vu) hebben ze dat ook. Aan het begin van het jaar wordt je met een klein groepje ingedeeld bij een studentmentor en een van de docenten die je dat jaar krijgt. En 4x per jaar heb je dan een soort voortgangsgesprek waar je eventuele problemen kan aankaarten. Daarnaast kan je die mensen altijd mailen/bellen als je ergens mee zit. Het werkt best goed, hoewel het op een opleiding met 600 man wel wat moeilijker zal worden.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 14:53
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 13-06-2005 @ 15:50 :
Bij mij (geschiedenis, vu) hebben ze dat ook. Aan het begin van het jaar wordt je met een klein groepje ingedeeld bij een studentmentor en een van de docenten die je dat jaar krijgt. En 4x per jaar heb je dan een soort voortgangsgesprek waar je eventuele problemen kan aankaarten. Daarnaast kan je die mensen altijd mailen/bellen als je ergens mee zit. Het werkt best goed, hoewel het op een opleiding met 600 man wel wat moeilijker zal worden.
Lijkt wel HBO, daar had ik dat ook.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 13-06-2005 @ 15:53 :
Lijkt wel HBO, daar had ik dat ook.
Je klinkt wel erg denigrerend erover.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2005, 10:56
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 13-06-2005 @ 15:53 :
Lijkt wel HBO, daar had ik dat ook.
Dus daarom ben jij pas op je 29e afgestudeerd. Jij bent zo'n lastige HBO-doorstromer die maar niet wilde opschieten...

Op zich vind ik, vooral aan het begin van de studie, een beetje begeleiding van studenten best wel goed.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:58
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 14-06-2005 @ 11:56 :
Dus daarom ben jij pas op je 29e afgestudeerd. Jij bent zo'n lastige HBO-doorstromer die maar niet wilde opschieten...
Ik dacht het niet

En begeleiding is prima, maar dan moet het wel wat betere vormen aannemen dan bij ons. Wij hadden alleen in het eerste jaar een jonge aio als mentor, en die vertelde niets anders dan dat op kamers wonen zo geweldig was voor je zelfstandigheid enzovoorts, en dat je toch echt wel een goede keuze had gemaakt voor rechten en voor Nijmegen enz. enz. pure shit dus.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 11:04
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-06-2005 @ 11:58 :
En begeleiding is prima, maar dan moet het wel wat betere vormen aannemen dan bij ons. Wij hadden alleen in het eerste jaar een jonge aio als mentor, en die vertelde niets anders dan dat op kamers wonen zo geweldig was voor je zelfstandigheid enzovoorts, en dat je toch echt wel een goede keuze had gemaakt voor rechten en voor Nijmegen enz. enz. pure shit dus.
Ik zie meer in een praktische begeleiding. Dingen als: waar kun je belangrijke info achterhalen (studiegids, website, e.d.), waar kun je heen met bepaalde problemen, eerste aanspreekpunt voor vragen, e.d..

Ben jij straks zelf ook zo'n jonge AIO-mentor? Wat ga jij al je studentjes vertellen dan?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:32
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 14-06-2005 @ 12:04 :

Ben jij straks zelf ook zo'n jonge AIO-mentor? Wat ga jij al je studentjes vertellen dan?
Dat ze er maar beter mee kunnen kappen en dat alleen de besten de eindstreep halen? Althans, dat zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:42
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 14-06-2005 @ 13:32 :
Dat ze er maar beter mee kunnen kappen en dat alleen de besten de eindstreep halen? Althans, dat zou ik zeggen.
... en ook dat als je op je 29e pas klaar bent het lastig is om werk te vinden en je dan je tijd verdoet op een scholierenforum?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 13:18
Verwijderd
Is het niet gewoon beter om gewoon het curriculum te verzwaren?

Ik noem maar iets, niet van die achterlijke MC-tentamens bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 13:42
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 14-06-2005 @ 13:42 :
... en ook dat als je op je 29e pas klaar bent het lastig is om werk te vinden en je dan je tijd verdoet op een scholierenforum?


Pot kettle black.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:07
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik zou gewoon van mensen die niet studeren een deel van de studiefinanciering intrekken. gewoon, betaal studenten per studiepunt/ects. (met een maximum natuurlijk; lijkt me niet dat studeren echt een baan moet worden...)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-06-2005 @ 15:07 :
ik zou gewoon van mensen die niet studeren een deel van de studiefinanciering intrekken. gewoon, betaal studenten per studiepunt/ects. (met een maximum natuurlijk; lijkt me niet dat studeren echt een baan moet worden...)
Lijkt me moeilijk omdat studiefinanciering bedoeld is om juist vooraf de student in staat te stellen te studeren, zodat hij zich niet tijdens zijn tentamens nog eens druk moet maken over financiën of bijbaantjes e.d.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 19:44
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 14-06-2005 @ 14:42 :


Pot kettle black.
Wat?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 19:46
NN
NN is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2005 @ 14:18 :
Is het niet gewoon beter om gewoon het curriculum te verzwaren?
Als je ziet dat de P altijd maar door een kleine minderheid in één jaar wordt gehaald, lijkt me het verzwaren van het curriculum tot niet echt een goed idee.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 15-06-2005 @ 20:46 :
Als je ziet dat de P altijd maar door een kleine minderheid in één jaar wordt gehaald, lijkt me het verzwaren van het curriculum tot niet echt een goed idee.
Je redeneert verkeerd om. Zo kunnen ze een heleboel studies wel een minder druk curriculum geven. Het punt is dat opleidingen op een bepaalde manier geaccrediteerd zijn. Ze staan ergens voor. En omdat er nou een heleboel luie rechtenstudenten zijn die in twintig commissies en vijf gezelligheidsverenigingen zitten, van het hbo komen en misschien niet goed mee kunnen komen of gewoon te dom zijn om universiteit te kunnen doen, betekent allerminst dat het curriculum verlicht moet worden. Dat een minderheid hun propedeuse in één jaar haalt, ligt niet aan de opleiding, maar aan de studenten zelf.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:04
NN
NN is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-06-2005 @ 20:55 :
Je redeneert verkeerd om. Zo kunnen ze een heleboel studies wel een minder druk curriculum geven. Het punt is dat opleidingen op een bepaalde manier geaccrediteerd zijn. Ze staan ergens voor. En omdat er nou een heleboel luie rechtenstudenten zijn die in twintig commissies en vijf gezelligheidsverenigingen zitten, van het hbo komen en misschien niet goed mee kunnen komen of gewoon te dom zijn om universiteit te kunnen doen, betekent allerminst dat het curriculum verlicht moet worden. Dat een minderheid hun propedeuse in één jaar haalt, ligt niet aan de opleiding, maar aan de studenten zelf.
Je begrijpt me verkeerd, ik stel helemaal niet dat de studie lichter moet worden. Natuurlijk heb je gelijk dat er veel te veel rechtenstudenten zijn die 1000 en 1 dingen naast hun studie doen en daardoor onvoldoende presteren.

Het gaat me meer om het P-rendement, als we de P zwaarder maken, zal nog meer studenten vertraging oplopen en/of afhaken. Het is maar de vraag of dat wenselijk is.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 15-06-2005 @ 21:04 :
Het gaat me meer om het P-rendement, als we de P zwaarder maken, zal nog meer studenten vertraging oplopen en/of afhaken. Het is maar de vraag of dat wenselijk is.
Ik snap je punt op zich wel, maar ik zie het probleem niet echt in het curriculum zwaarder maken. Dat is namelijk redelijk onmogelijk - een zwaarder curriculum betekent meer punten betekent dat je er dus langer over kunt doen. Maar misschien draaf ik door. Ik bedoelde alleen dat het feit dat het P-rendement (mooi woord) zo laag is, niet de reden mag zijn tot een verlichting of het bezwaar tegen een verzwaring van het curriculum.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:28
NN
NN is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-06-2005 @ 21:06 :
Ik snap je punt op zich wel, maar ik zie het probleem niet echt in het curriculum zwaarder maken. Dat is namelijk redelijk onmogelijk - een zwaarder curriculum betekent meer punten betekent dat je er dus langer over kunt doen. Maar misschien draaf ik door. Ik bedoelde alleen dat het feit dat het P-rendement (mooi woord) zo laag is, niet de reden mag zijn tot een verlichting of het bezwaar tegen een verzwaring van het curriculum.
Gezien dat de faculteiten gebonden zijn aan rendementen voor afgestudeerde studenten e.d. zijn die er niet ecth bij gebaat om meer afvallers te hebben.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 15-06-2005 @ 21:28 :
Gezien dat de faculteiten gebonden zijn aan rendementen voor afgestudeerde studenten e.d. zijn die er niet ecth bij gebaat om meer afvallers te hebben.
Maar het onderwijs wel. En ik ben voor goed onderwijs
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:31
NN
NN is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-06-2005 @ 21:30 :
Maar het onderwijs wel. En ik ben voor goed onderwijs
Ik ook, maar je moet ook naar de positie van de instelling kijken.

Minder afgestudeerde studenten = minder geld = minder goed onderwijs.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 22:59
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 15-06-2005 @ 20:44 :
Wat?
Ken je de uitdrukking niet?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 23:00
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-06-2005 @ 20:55 :
Dat een minderheid hun propedeuse in één jaar haalt, ligt niet aan de opleiding, maar aan de studenten zelf.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:34
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 15-06-2005 @ 23:59 :
Ken je de uitdrukking niet?
Nee. Leg eens uit...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:57
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
NN schreef op 16-06-2005 @ 12:34 :
Nee. Leg eens uit...
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:02
NN
NN is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-06-2005 @ 12:57 :
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Dat ken ik wel.

Sovvy, er is natuurlijk nog wel een verschil tussen ons. Ik ben nog geen 30 en ook niet werkloos.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:52
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 16-06-2005 @ 13:02 :
Dat ken ik wel.

Sovvy, er is natuurlijk nog wel een verschil tussen ons. Ik ben nog geen 30 en ook niet werkloos.
Zeg, maak me niet moedeloos.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 16-06-2005 @ 13:02 :
Dat ken ik wel.

Sovvy, er is natuurlijk nog wel een verschil tussen ons. Ik ben nog geen 30 en ook niet werkloos.
Nee, jij zit op je 30e waarschijnlijk stempels op sloopvergunningen voor duivenhokken te plaatsen in het gemeentehuis van Broek in Waterland ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 13:42
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-06-2005 @ 14:37 :
Nee, jij zit op je 30e waarschijnlijk stempels op sloopvergunningen voor duivenhokken te plaatsen in het gemeentehuis van Broek in Waterland ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren IOIB & internationaal en Europees recht
twijfelaartje
2 13-02-2007 15:41
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren Rechten combineren met Wijsbegeerte
Green87
7 07-05-2006 20:50
Studeren [Rechten] vs [Bedrijfseconomie]
Love & Peace
51 18-01-2005 16:17
Studeren Eeek:
Kkowboy
10 01-12-2004 13:51
Algemene schoolzaken Niveau van studie
NN
39 29-06-2004 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.