Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2007, 13:38
Verwijderd
Jeuj, paar hemdjes voor vakantie en Lush-spulletjes en boeken en een spelletje, en woei. Zinzinzin! Overmorgen gaan we al

Alleen stom dat ik vriendje niet meer kan zien
Advertentie
Oud 03-07-2007, 13:39
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 03-07-2007 @ 14:19 :
*mengt zich ook even in de discussie over artsen*

Er zijn goede en ronduit slechte artsen, heb met beide ervaring. Al ben ik negatiever over 'ziekenhuis'artsen dan over huisartsen; met huisartsen heb ik eigenlijk alleen maar goed ervaringen.

Verpleegkundigen doen het op communicatief gebied dan weer een stuk beter vind ik (al ben ik natuurlijk wel wat bevooroordeeld ) Sowieso hebben zij een veel socialer contact met de patiënten/cliënten dan de meeste artsen, puur en alleen al gezien de werkzaamheden van beiden. En deels ligt het ook aan de opleiding zelf denk ik. Ik ben zelf in mijn opleiding doodgegooid met onderwerpen en vakken als 'psychologische gespreksvoering', 'sociaal en emotionele ondersteuning', 'ondersteuning na slecht-nieuws gesprekken', 'opvang bij rouw en verliesverwerking' en ga zo maar door. Studenten die een artsenopleiding volgen, hoor ik hier doorgaans zelden over, helaas. Het zou een hele hoop schelen denk ik als binnen een artsenopleiding ook veel meer de nadruk op dit soort onderwerpen komt te liggen.

Maarja, misschien laten ze daar juist wel een bewuste scheiding liggen tussen artsen en verpleegkundigen.
Dat is in Rotterdam iig niet zo. Ligt wel degelijk nadruk op. Maar je moet niet vergeten dat verpleegkundigen meer tijd hebben voor patienten en ook meer tijd met ze doorbrengen. Daarom vind ik trouwens die verpleegkundigen poli's zo goed. Waarin ze verpleegkundigen als vraagbaak aanstellen waar patienten met al hun 'simpele' vragen heen kunnen en voor informatievoorziening, zodat artsen zich kunnen concentreren op andere dingen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-07-2007, 13:47
Verwijderd
oooh mijn baantje is echt leuk! Ik werk in de thuiszorg en het geeft zo'n voldoening en (tot nu toe) zijn de mensen hartstikke lief. Met de een heb je natuurlijk wat meer dan met de ander maar tot nu toe blijft iedereen vriendelijk tegen me . Gisteravond was trouwens ook heel tof. Er is een festival in Maastricht gaande waarin de kunstacademie en de toneelacademie laten zien waar ze aan gewerkt hebben het afgelopen jaar. Met een vriendin ben ik nu al een paar dagen wat toneelstukken aan het bezoeken. Echt leuk! En er is een acteur waar ik helemaal weg van ben. Eerder dit jaar ben ik, ook weer met die vriendin, ook naar een toneelstuk geweest waarin hij speelde en dat was echt geweldig! Hij speelde toen een vogeltje . Gister vond ik hem iets minder sterk in zijn toneelspel maar het is echt een mooie jongen met een hele lieve lach. Dream on Miriam ...
Oud 03-07-2007, 14:02
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-07-2007 @ 14:39 :
Dat is in Rotterdam iig niet zo. Ligt wel degelijk nadruk op. Maar je moet niet vergeten dat verpleegkundigen meer tijd hebben voor patienten en ook meer tijd met ze doorbrengen. Daarom vind ik trouwens die verpleegkundigen poli's zo goed. Waarin ze verpleegkundigen als vraagbaak aanstellen waar patienten met al hun 'simpele' vragen heen kunnen en voor informatievoorziening, zodat artsen zich kunnen concentreren op andere dingen.
Ja, dat is natuurlijk hét verschil tussen artsen en verpleegkundigen, ze hebben beiden natuurlijk een heel ander takenpakket en zijn daarop opgeleidt. Dus het verschil is ook wel logisch en naar mijn mening ook gewoon goed dat het er is, maar voor patiënten is het niet altijd even prettig. Maar wat ik zo meekrijg uit dit topic, zijn er de laatste tijd dus wel degelijk veranderingen te zien in de opleidingsmentaliteit voor de geneeskundestudenten
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 03-07-2007, 14:39
Verwijderd
Zondag mijn zus gezien; ze was vrij suf, maar ze zag er echt goed uit. Gezonde kleur en ze lachte telkens. Ze is echt al flink bijgekomen door al die slaappillen. Nu is er nog het wachten op de antidepressiva; zodra die hun werk gaan doen, is ze waarschijnlijk meer in staat thuis te zijn. Ze gaat nu wel iedere dag even op bezoek, en in het weekend probeert ze thuis te slapen. Ze zit in de derde fase op de afdeling in het ziekenhuis, dat wil zeggen dat ze alles mag doen wat ze maar wil, niets is verplicht, ze mag op ieder moment van de dag naar huis, als ze het maar meldt. Ze wil nu mee gaan doen met de activiteiten daar; ook een goed teken
Dus dat ziet er allemaal heel goed uit

Zondagavond met mijn ouders naar mijn nichtje gegaan, dat was leuk. Ik heb haar weer vast gehouden. Ze was een beetje huilerig, maar ik heb haar toch vrij lang stil kunnen houden. Ze viel heel lief in slaap, duwde dan per ongeluk haar speen uit haar mond en werd weer wakker. Vervolgens viel de speen op de grond, moest hij afgespoeld worden, en toen werd ze helemaal wild Haar oma - moeder van haar vader - kreeg haar weer stil, en na een tijdje sliep ze echt heel vast. Super schattig
Mijn vader was ook echt een opa Hij zei telkens tegen haar dat ze zulke prachtige ogen had enzo, heel lief

Binnenkort weer naar Enschede Hopelijk mag ik een keertje oppassen (Maar ik denk dat ze meer vertrouwen hebben in de oma, helaas )
Oud 03-07-2007, 14:57
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Nee hé. En nu?
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 03-07-2007, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 03-07-2007 @ 14:35 :
Sinds een aantal jaar moet je ook communicatieve toetsen halen om door te mogen met geneeskunde. Dus vanaf 2007 zijn er iig artsen die dat gehaald hebben...
Die raken volgens mij kant noch wal... Betwijfel of mensen daar nou zo veel van leren.

Maar goed, ik zal dan wel geluk hebben gehad, want ik heb eigenlijk alleen nog maar ervaring met normale-tot-prettige artsen. Nu heb ik uberhaupt weinig contact met artsen, meer met geneeskundestudenten, maar goed. De geneeskundestudenten die ik ken zijn bijna allemaal ook gewoon vriendelijk en meelevend en willen ménsen helpen, niet alleen maar lichamen uitpluizen.
Oud 03-07-2007, 14:59
Verwijderd
shit ik sta er weer alleen voor
Oud 03-07-2007, 15:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 03-07-2007 @ 14:47 :
oooh mijn baantje is echt leuk! Ik werk in de thuiszorg en het geeft zo'n voldoening en (tot nu toe) zijn de mensen hartstikke lief. Met de een heb je natuurlijk wat meer dan met de ander maar tot nu toe blijft iedereen vriendelijk tegen me .
Doe je huishoudelijk werk, of verzorging? Ik ga vanaf maandag een maand huishoudelijk werk doen voor de thuiszorg en ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden... Leuk dat jij zo enthousiast bent

Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 15:07.
Oud 03-07-2007, 15:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-07-2007 @ 15:39 :
Hopelijk mag ik een keertje oppassen (Maar ik denk dat ze meer vertrouwen hebben in de oma, helaas )
Tuurlijk kan de oma daar beter mee omgaan, helemaal als die haar vaker ziet. Maar dat betekent natuurlijk niet dat jij het niet mag leren? Bied het gewoon aan, nu of als daar wat meer ruimte voor is.
Verder fijn dat het beter gaat met je zus.

Ontopic:
Gaar. Paar uurtjes op de uni gezeten en ik heb gewoon koppijn van de computer en van alle informatie. Strakjes nog wel even wat doen en vanavond ook, maar niet al te veel.
Het verslag is bijna af, dat voelt fijn.
__________________
Oud 03-07-2007, 15:19
Verwijderd
Pfoe...
Moe, honger, energie = bijna op.
Ik ga zo nog even eea bekijken en dan morgen tentamen .

En daarna ga ik heel lang slapen ofzo
Oud 03-07-2007, 15:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-07-2007 @ 15:57 :
Die raken volgens mij kant noch wal... Betwijfel of mensen daar nou zo veel van leren.
Hoe kom je daar nou bij? Je leert een fatsoenlijke anamnese af te nemen, waarbij veel rekening wordt gehouden met emotionele reflectie van de patient en luisteren en reageren daarop, je krijgt slecht nieuws gesprekken en dan niet te vergeten allerlei pychologische aspecten van allerlei ziektes. Je leert hoe je moet omgaan met emoties als boosheid of verdriet, de patient laten uitraazen van de emotie ipv in de verdediging schieten.
Daarnaast alle aspecten van lichamelijk onderzoek en lichamelijke integriteit.

Lijkt me wel degelijk dat mensen daar wat van leren. Want als je het niet doet, haal je je studie niet. Als jij niet fatsoenlijk reflecteerd, haal je je toets niet. Als een patient zich ongemakkelijk voelt bij je, krijg je dat zonder slag of stoot te horen. Er zijn bij ons al mensen die geen arts mogen worden, omdat ze niet geschikt worden bevonden als arts om die redenen.

En botte boer zonder respect voor een patient komt hier niet doorheen. Hoe ie het later doet, dat is een ander verhaal, maar er wordt zoveel meer aandacht aan besteed in vergelijking met vroeger. Misschien is het bij je vriendje anders, daar kan ik niet over oordelen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-07-2007, 15:43
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Respect voor iedereen behalve voor mij?
Why do all good things come to an end...
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 03-07-2007, 16:12
Verwijderd
*gaap*
ik wil niet meer leren
Oud 03-07-2007, 16:23
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 03-07-2007 @ 16:05 :
Doe je huishoudelijk werk, of verzorging? Ik ga vanaf maandag een maand huishoudelijk werk doen voor de thuiszorg en ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden... Leuk dat jij zo enthousiast bent
Ik doe huishoudelijk werk en ik ga 3 weken aan de slag. Ik ben net twee dagen bezig en tot nu toe bevalt het prima!
Oud 03-07-2007, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Sagana schreef op 03-07-2007 @ 16:43 :
Respect voor iedereen behalve voor mij?
Why do all good things come to an end...
Ook aan alle slechte dingen komen een eind
Oud 03-07-2007, 16:37
Verwijderd
Niet meer snoepen, meisje. Ga koken voor jezelf zometeen ofzo.
En ik ga toch maar niet naar de schouwburg vanavond. Lekker sporten. Lang en lekker sporten. En dan eindelijk weer es een avondje thuis. Ik denk dat ik mijn favoriete film maar weer eens aanzet, en me ga bescheuren om de toeter in Pequeña Srta Sunshine. Alleen. Heerlijk.
En oh, wat heb ik afgelopen nacht gezellig gewerkt. En die knul. Hhehehe, hij loopt achter me aan
Oud 03-07-2007, 16:37
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Sassiefje: heel veel sterkte enzo. Ik lees het nu allemaal pas, echt vet erg

OT: ik had besloten dit jaar niet echt zomervakantie te hebben, ik zou voor de vakantie mijn scriptie opstarten en daar aan gaan werken. Nu heb ik: mijn laatste verslag veel te laat ingeleverd en ik moet nog een eindgesprek voordat ik m'n punten krijg. En ik heb m'n scriptie dus ook nog niet opgestart, wel een heel klein beetje gebrainstormd, maar dat lijkt op niks uit te lopen. En nu is het vakantie en niemand meer bereikbaar. Goed gedaan dus

A.s. vrijdag ga ik een weekje naar Oostenrijk met m'n vriend en m'n ouders. Hij komt morgenavond alweer dus donderdag heb ik sowieso vrij. Maar wat moet ik morgen nou toch voor nuttigs gaan doen?
Oud 03-07-2007, 17:33
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Little_lady: wat een schattige hondjes

Werken gisteren. Hoe erg ik er thuis tegen op kan zien, hoe anders is het als ik daar ben. Gisteren had ik ook geen zin, maar toen ik daar was voelde het gewoon goed. Ik heb gelachen, vooral met M., ookal heb ik hem niet zo vaak gesproken. Ik moet altijd lachen als ik hem zie. Ik ben niet verliefd op hem. Wel zou ik willen dat er meer was tussen ons. Geen liefde, maar een echte vriendschap. Dat we meer dan collega's zijn. Ik zou willen dat hij me vasthoudt, dat ik echt met hem kan praten, als vrienden.
Met B. heb ik wel echt gepraat, vorig jaar. Ik mis hem wel. Met hem kon ik ook lachen en praten.
Alles voelt goed als ik met M. (en eerst ook B.) praat. Ik ben bij hun losser, meer mezelf, dan bij mijn vrienden. Terwijl ik ze niet eens echt ken.

Morgen en donderdag heb ik nog helemaal vrij, vrijdag naar Utrecht, zaterdag is mijn zusje jarig, zondag werken, maandag naar mijn zus. En zondag gaat mijn zusje ook nog op vakantie, dan ben ik tot donderdag het enige kind in huis.

Vandaag mijn boek uitgelezen. Mooi boek, alleen het einde viel tegen. Een goed einde vond ik niet bij het boek passen.

Verder begin ik hoofdpijn te krijgen en heb ik een beetje oorpijn. Maar ach, het komt wel goed.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 03-07-2007, 17:49
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
- NS voordeelurenkaart geregeld
- Tandartskosten betaald, nadat het bij de zorgverzekeraar verkeerd was gegaan
- Mijn fiets laten repareren (nieuwe ketting, trappers spuiten, tandwielen schoon laten maken e.d.)
- Het onkruid tussen de voegen van de tegels buiten verwijderd
- Mijn BIG registratieformulieren in de brievenbus gedaan.
- Afwas gedaan
- Gewandeld (en voor mezelf gezorgd door te koken )


Straks stofzuigen, kijken of de was droog is, dweilen en wat rommeltjes opruimen. Morgenochtend om 8 uur staat de huisbaas op de stoep met een monteur om de CV en geisers te controleren (periodieke check).

Verder kreeg ik net een e-mail toegezonden:

"Geachte mevrouw Joyce Wolf,

Voor een kwalitatief onderzoek – woensdag 18 juli in de middag of avond – op een centraal gelegen locatie in Zwolle, zijn wij op zoek naar mensen die het leuk vinden een communicatie-uiting te beoordelen.

Het onderzoek bestaat uit een individueel gesprek en duurt 60 minuten.

Als dank voor deelname ontvangt u een vergoeding van € 30

blablabla"

30 euro in een uur is snel verdient! Dat wil ik wel
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 03-07-2007, 17:56
GeleBloem
Avatar van GeleBloem
GeleBloem is offline
Ik voel me erg egoistisch
Nu wil mijn vader een maagbandje. Hij heeft het echt nodig, dat wel. Hij heeft enorm overgewicht. Maar ik wil degene zijn die het minst eet! Hoe triest kun je zijn? Dit slaat werkelijk waar nergens op. Eigenlijk ben ik gewoon boos op hem, moet hij maar gewoon afvallen! Hij neemt niet eens de moeite, maar ja..dat kan ik niet zeggen natuurlijk. Maar ik wil degene zijn met het meeste discipline, niet hij
__________________
Durf te vliegen.
Oud 03-07-2007, 18:09
Verwijderd
Ok, ik ga nu stoppen met leren. Volgens mij raak ik alleen maar meer in de war bij alles wat ik nu nog zie/teruglees/overkijk...

Zometeen gilmore girls en ER, dus genoeg afleiding .
Oud 03-07-2007, 18:12
Verwijderd
I want hóme.
Oud 03-07-2007, 18:18
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb mijn TOEFL (test of english as a foreign language) gehaald.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 03-07-2007, 18:22
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Queasy schreef op 03-07-2007 @ 17:27 :
Ook aan alle slechte dingen komen een eind
Ja, misschien wel, maar dat lìjkt zo niet.

Ik ben zo kwaad, zo enorm kwaad. En ik weet niet hoe ik moet doen tegen hem, verdrietig of kwaad (of allebei)? En ik weet niet wàt ik moet doen.
Ha oké, ik kan niet eens verdrietig of kwaad doen tegen hem. Hij heeft alles gezegd? Maar ìk niet!
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 03-07-2007, 18:32
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-07-2007 @ 15:39 :
*knip*
wat fijn dat het beter gaat met je zus en ik denk dat jouw oppasavontuur echt gaat komen.. mijn broer heeft 2 jongens en haar ouders passen standaard 2 dagen per week op maar ook ik kom regelmatig..

zo een kleintje is zooooo lief.. toen mn jongste neefje net geboren was mocht ik hem vasthouden ging hij zoeken naar iets om melk uit te krijgne..
zoow lief
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 03-07-2007, 19:08
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hmpf, wat een dag.

Vandaag weer therapie voor het eerst sinds anderhalve week, maar het ging niet zoals ik had gehoopt. Ach ja.
Daarna naar het dorp, cadeautje gekocht voor M.
Vervolgens naar school om mijn cijfers op te halen, wat allemaal een beetje tegenviel. Oké, wiskunde was supergoed maar er was meer dat tegenviel. Tussendoor even naar M. gegaan om de cd te geven en het gelukspoppetje... Het gelukspoppetje dat zij 3 jaar geleden aan mij gaf, wat ik altijd heb gehouden, wat de deur voor mij heeft open gedaan om te gaan praten met iemand. Met háár. Die krijgt ze nu terug, want met mij gaat het steeds beter toch?

Heb nog even wat leraren bedankt, onder andere E. gewoon voor dat hij het afgelopen jaar zoveel rekening met me heeft gehouden en dat ik sowieso beter ga worden, dat vond hij superleuk om te horen. En naar L. toegegaan om haar te bedanken voor haar steun en alles, dat vind ze ook superlief.

Daarna het afscheid van M.
Met een hele groep naar de kroeg, daar gedronken en gegeten, haar de cadeautjes gegeven, wat ze volgens mij echt wel heel leuk vond! Na een tijdje gingen er een aantal weg maar toen kwam SL. er ook nog bij dus dat was helemaal top, dat we haar ook nog konden spreken en bedanken. Tenslotte bleven we over: M., E. K. en ik. Het was hartstikke gezellig, leuk en alles maar mijn god, het blijft afscheid. En dat was supermoeilijk. Om dan op te staan en degene waarvan je houd, om wie je zo veel geeft en die zoveel voor je heeft gedaan, vaarwel te zeggen.
Want nu is ze weg.
Er zit een brok in mijn keel en ik voel me leeg en .. uitgeput.
Ja, 6VWO komt eraan, de vakantie is over twee dagen begonnen, het gesprek met de rector komt er eindelijk aan. Het kan me allemaal even niet meer schelen. Ik wil gewoon in bed liggen en niet meer nadenken. Even niet meer.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 03-07-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 03-07-2007 @ 19:32 :
wat fijn dat het beter gaat met je zus en ik denk dat jouw oppasavontuur echt gaat komen.. mijn broer heeft 2 jongens en haar ouders passen standaard 2 dagen per week op maar ook ik kom regelmatig..

zo een kleintje is zooooo lief.. toen mn jongste neefje net geboren was mocht ik hem vasthouden ging hij zoeken naar iets om melk uit te krijgne..
zoow lief
Haha, dat laatste deed mijn nichtje ook bij mij

En ik verheug me echt weer op de volgende keer dat ik haar zie en vast mag houden. Oppassen komt vast ooit nog wel. En ze komt ooit vast ook eens logeren, als ze wat ouder is
Oud 03-07-2007, 19:45
Verwijderd
Jezus, vanochtend was echt vette pech. Waarom kwam dat stomme kind nou mijn humeur verpesten? Grrrr... Straks maakt ze alles nog kapot. Of misschien beter gezegd, straks maakt mijn geheugen alles kapot. Ik doe zo gemeen als ik weer aan het verleden denk, maar ik weet niet hoe ik die dingen kan vergeten. Hoe vergeet je iets dat je ontzettend veel pijn heeft gedaan en waar je nog zo'n beetje iedere dag aan herinnerd wordt?

Voor de rest was het wel heel leuk. Ik ben met vriendlief de stad in geweest en allemaal leuke dingetjes gekocht. Ook 2 nachten ontzettend fijn tegen hem aangelegen. Zo zou het iedere nacht moeten zijn. Lekker naast elkaar liggen en onze zorgen opzij zetten. Morgen zie ik hem weer! Wheeee!<3

We moeten allebei onze angsten leren kwijt te raken. We moeten elkaar helpen. Ik hoop dat hij snel GGZ/psych oid belt voor een afspraak. Dat zou ik ook ontzettend knap vinden van hem, want ik weet hoe hij voor zijn gevoelens wegrend. Ik ben een van de weinige die het doorheeft. Hij doet zich wel stoer voor, maar eigenlijk is het een lief "jongetje" die bang is gekwetst te worden. Het doet me goed dat hij nu wel al meer van zijn gevoelens laat zien.

Ik hou van hem.<3
Oud 03-07-2007, 19:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Gefeliciteerd, Kruimel!

Mijn achterband is waarschijnlijk lek . En toen was Vriendje boos. En ik heb toch echt van iemand hulp nodig, want ik kan mijn achterband echt niet zelf loskrijgen... Maar ja, goed, ook papa kan op deze afstand weinig uithalen natuurlijk, dat snap ik ook wel. Maar toch.
Oud 03-07-2007, 20:11
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-07-2007 @ 20:34 :
Haha, dat laatste deed mijn nichtje ook bij mij

En ik verheug me echt weer op de volgende keer dat ik haar zie en vast mag houden. Oppassen komt vast ooit nog wel. En ze komt ooit vast ook eens logeren, als ze wat ouder is
je kan ze helemaal ziek verwennen
oeps das niet echt een verantwoordelijke tante..
grin
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 03-07-2007, 20:14
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
sorrrrrrrrrrrrry sonho
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 03-07-2007, 20:19
Verwijderd
Oh, en ik heb zin in morgen!<3
Oud 03-07-2007, 20:23
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
pff
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 03-07-2007, 20:34
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 03-07-2007 @ 21:14 :
sorrrrrrrrrrrrry sonho
Grr. Jij mag geen sorry zeggen. (Regel nummer 1 van Sonho en Kwast: gééééééén sorry!)

Ot: 5 ons afgevallen en precies op m'n minimum, hoe krijg ik het voor elkaar. Nee, ik had het niet verwacht, écht niet. Moet deze week wel goed eten om iets boven m'n minimum te komen zodat ik niet weer zo gauw onder m'n lijn kom. Dusse, vrijdag pizza en Swirl? Waaaaah, weet niet of ik dát durf hoor, maar wie weet.
Oud 03-07-2007, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 03-07-2007 @ 16:24 :
Hoe kom je daar nou bij? Je leert een fatsoenlijke anamnese af te nemen, waarbij veel rekening wordt gehouden met emotionele reflectie van de patient en luisteren en reageren daarop, je krijgt slecht nieuws gesprekken en dan niet te vergeten allerlei pychologische aspecten van allerlei ziektes. Je leert hoe je moet omgaan met emoties als boosheid of verdriet, de patient laten uitraazen van de emotie ipv in de verdediging schieten.
Daarnaast alle aspecten van lichamelijk onderzoek en lichamelijke integriteit.

Lijkt me wel degelijk dat mensen daar wat van leren. Want als je het niet doet, haal je je studie niet. Als jij niet fatsoenlijk reflecteerd, haal je je toets niet. Als een patient zich ongemakkelijk voelt bij je, krijg je dat zonder slag of stoot te horen. Er zijn bij ons al mensen die geen arts mogen worden, omdat ze niet geschikt worden bevonden als arts om die redenen.

En botte boer zonder respect voor een patient komt hier niet doorheen. Hoe ie het later doet, dat is een ander verhaal, maar er wordt zoveel meer aandacht aan besteed in vergelijking met vroeger. Misschien is het bij je vriendje anders, daar kan ik niet over oordelen.
Nou ja, het zal wel aan hun groep liggen ofzo, maar ik ken helemaal geen geneeskundestudenten die niet fatsoenlijk en medelevend met mensen omgaan. De vakken die vriendlief heeft gehad (tot nu toe dus) 'leerden' hen alleen maar heel vanzelfsprekende dingen. Dat je leert hoe alles moet lopen is logisch, maar daar heb je niet herhaaldelijk vakken voor nodig. En ik heb het idee dat je gewoon met mensen om kunt gaan of niet, en de meeste mensen kunnen dat al, en dan voegt zo'n vak weinig toe. Hoewel omgaan met agressie enzo me dan inderdaad wel weer heel nuttig lijkt, maar dat doen ze geloof ik (in de eerste paar jaar) niet.

Maar het kan goed dat er in Nijmegen minder aan gedaan wordt/minder waarde aan wordt gehecht, want ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat soort vakken niet haalde. Integendeel, dat zijn de vakken waar iedereen doorheen vliegt.
Oud 03-07-2007, 22:01
Verwijderd
Morgen m'n laatste toetsen. Ben blij als het voorbij is. Opzich heb ik er wel een goed gevoel over dat het gaat lukken, maarja het blijft spannend.
Oud 03-07-2007, 22:13
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Ik voel me rot & ongelukkig en ik ga maar slapen.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 03-07-2007, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Sagana schreef op 03-07-2007 @ 23:13 :
Ik voel me rot & ongelukkig en ik ga maar slapen.
Mmm, same here .
Morgen tentamen en ik ben doodop, maar tegelijkertijd ook klaarwakker .
M'n hoofd is echt op hol aan het slaan en daardoor kom ik niet in slaap.

Maar over 12 uur is het alweer bijna voorbij .
Oud 03-07-2007, 22:25
Verwijderd
Het was vanavond heerlijk weer, heb over het strand van Scheveningen gewandeld met mijn zus, lekker in het zonnetje. Net mijn tikwerk voor Amnesty afgemaakt, dus de petitielijsten kunnen morgen weer op de bus. Ik vind het fijn om te kunnen helpen, hoe minimaal mijn bijdrage ook mag zijn. Nu ga ik Afkicken kijken op Uitzending Gemist, ben benieuwd.
Oud 03-07-2007, 23:08
Little_lady
Little_lady is offline
'Je bent de énige van de hele klas die is blijven zitten!'

Ja, ik weet het. Maar mij boeit het niet dus wat dacht je ervan als jij en de anderen er ook eens geen punt van maken? Ik weet voor mezelf hoe het komt dat ik het niet gehaald heb en daar heb ik vrede mee. Het kon ook gewoon niks worden dit jaar, ik had echt wat meer tijd voor mezelf nodig om wat tot rust te komen.. En dat is gelukt, grotendeels. Tuurlijk is het zonde dat ik daar een jaar voor 'verpest' heb, dat had vast ook anders gekund. Maar het is niet anders gegaan en in het afgelopen jaar is me zoveel duidelijk geworden over mezelf, wat belangrijk voor me is en wat juist niet, dus het is goed zo. De rust die ik vroeger als klein meisje in me had is nog lang niet volledig terug, maar er zijn dan ook weer wat dingen bij gekomen die de wind weer hebben doen razen. Maar die dingen wegen niet op tegen waar ik het afgelopen jaar zo bewust mee bezig ben geweest, dus het zal me niet weer een jaar gaan kosten. Tenminste, dat is mijn doel. Na de zomervakantie gaat het roer weer om, ga ik terug m'n best doen. Havo is dan wel niet helemaal wat ik wil, maar ik doe gewoon m'n best om in ieder geval dat papiertje te halen. Daarna kan ik altijd nog beslissen of ik een MBO- of HBO-vervolgopleiding of toch nog atheneum in 1 jaar wil doen, om dan door te stromen naar de uni.

Ik heb het trouwens ook niet zo op artsen. Zeker niet op artsen die met een chagrijnig gezicht de wachtkamer binnen komen en dan heel nors zeggen 'Zo, eens kijken wie ik nu toch weer binnen mag roepen....', dan houdt het voor mij eigenlijk al op. Noem het wantrouwen, maar ik heb er dan 'gewoon' geen goed gevoel meer bij..

En als ze 2 à 3 weken zijn mogen de pups naar buiten met mooi weer. Óh wee als het slecht wordt want dat is net de week dat ik met de wollies alleen thuis ben. Althans, jongste broertjelief is er ook maar die zal vast bij z'n beste vriend gaan slapen vermoed ik. Hij wilde hier een feest organiseren, hallóó we hebben pups van 2 weken dan. Dat gaat dus mooi niet door. Maar in die week ga ik haar ophalen als het mooi weer is want ze wil de pups zien en dan gaan we lekker buiten zitten, thee drinken en met de pups kroelen. Ooh dat wordt echt zó fijn <3 Als het weer en broertjelief het tenminste niet toch nog verpesten..

Maar ik heb wel ouderwets fijn geshopt terwijl m'n klasgenoten van lokaal naar lokaal gingen om de (in mijn geval dus ver onder de maat) cijfers van de eindtoetsweek op te halen. Oh wat heb ik genoten vanmorgen/vanmiddag, af en toe uitbundig shoppen kan echt fijn zijn. Zeker als ik me bedenk wat ik in plaats van het shoppen eigenlijk voor verplichting had vandaag

Oh, en ik ben hypermobiel en heb een beenlengteverschil, mag nu fijn gaan fysio'en in een gespecialiseerd centrum hier in de buurt. Dan mag hun wachtlijst dus wel even korter zijn dan 8 weken want anders moet ik 200 km. gaan reizen voor dat gespecialiseerde centrum, heb ik weer. Nouja, anders ga ik daar maar voor een Second Opinion als het echt niet anders kan, of ik moet even adressen vragen van gespecialiseerd fysiotherapeuten daar.


@ zo'n beetje iedereen: bedankt voor de leuke reacties op de foto, ze zijn ook echt super lief! Misschien heb ik volgende week wel weer een fotootje, als het tenminste op het GLJH-topic mag van de forumbazen . Als het eigenlijk op F&F moet snap ik dat wel hoor
__________________
Lise *10-11-2010 <3

Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 23:40.
Oud 03-07-2007, 23:20
lingua
Avatar van lingua
lingua is offline
Ik heb hem!!!!
Jawel, mijn zusterdiploma!!!
__________________
Ik ben niet klein, ik sta gewoon ver weg!
Oud 03-07-2007, 23:24
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Nu schaam ik me echt, ik wil ook eens ja kunnen zeggen en het nog waarmaken ook. *schopt zichzelf onder kont* lees dan ook eens doos..
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 03-07-2007, 23:25
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb gister en vandaag heel veel nieuwe kleren gekocht en ze staan me gewoon goed en ik zie er dan leuk uit. Hoe blij kan je worden van zoiets simpels als nieuwe kleren.

Ik doe eindelijk leuke dingen. De leegte wordt al een beetje minder. Maar ik denk dat het eigenlijk gewoon een jongen is die ik mis (niet een bepaalde jongen, gewoon een vriendje in het algemeen).
Oud 04-07-2007, 00:53
Verwijderd
waar is dark phoenix..
mja. ik maak me misschien ook te snel zorgen ofzo..
zucht.
ik ben verkikkerd op dr.
en ook op die andere haar
en dan is er nog een dame en daarop ook

en mijn buurvrouw belt aan en wil seks.
Oud 04-07-2007, 07:04
Verwijderd
M'n tweede slaappoging was succesvollen dan de eerste .
Nog een uurtje en dan begint m'n tentamen. Ik voel me er zo @#$% door, hopelijk raak ik dat nog eens kwijt.
Kwam er vannacht achter dat ik, als ik het zometeen haal, nog maar 25 punten van m'n bachelor verwijderd ben, cq 2 vakken en m'n onderzoek . Gaat het toch nog gebeuren...
Oud 04-07-2007, 07:40
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
@ lieneplein: succes, ik hoop dat het tentamen meevalt ondanks je slaapgebrek. Wat voor studie doe je? Fijn dat het einde in zicht komt

@ Kruimel: gefeliciteerd met het behalen van je TOEFL


OT: De huisbaas loopt met een monteur door het huis.. De logeerkat heb ik bij een huisgenoot opgeborgen omdat hij daar niet binnen hoeft te komen.Ik hoop echt dat die kat stil blijft...
De geisers en CV worden gecheckt. Ze zijn nu boven bij de CV... Het is zo'n enge kerel die huisbaas, ik hoop dat ze snel vertrekken Onze geiser deed gisteren alweer problematisch, het is dus een afweging maken tussen: geiser laten fixen met huisbaas in de buurt of tot de volgende periodieke keuring lijden Euh, ik schiet ze straks wel aan...

Ik baal van dit weer, het is echt te lam! Afgelopen nacht heeft het heftig geonweerd en sindsdien is het volgens mij niet droog geweest. Een goede reden straks met de auto een paar boodschappen te doen (hoewel ik dat uit principe eigenlijk niet wil. De supermarkten zitten hier in een straal van 500 meter of zo )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 04-07-2007, 07:51
Verwijderd
Vandaag mijn Criterium Gericht Interview (lees: afstudeergesprek). Om 10.15 en ik ben best gespannen. Er zijn twee mensen op basis van dit gesprek nog gezakt, echt op het nippertje. Maar goed, laten we maar hopen dat ik bij de meerderheid hoor en dat ik het gewoon haal Over twee uur weet ik het! Spannend!
Oud 04-07-2007, 08:09
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
RebEls schreef op 04-07-2007 @ 08:51 :
Vandaag mijn Criterium Gericht Interview (lees: afstudeergesprek). Om 10.15 en ik ben best gespannen. Er zijn twee mensen op basis van dit gesprek nog gezakt, echt op het nippertje. Maar goed, laten we maar hopen dat ik bij de meerderheid hoor en dat ik het gewoon haal Over twee uur weet ik het! Spannend!
Hééél veel succes!!!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 04-07-2007, 08:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-07-2007 @ 22:11 :
Nou ja, het zal wel aan hun groep liggen ofzo, maar ik ken helemaal geen geneeskundestudenten die niet fatsoenlijk en medelevend met mensen omgaan. De vakken die vriendlief heeft gehad (tot nu toe dus) 'leerden' hen alleen maar heel vanzelfsprekende dingen. Dat je leert hoe alles moet lopen is logisch, maar daar heb je niet herhaaldelijk vakken voor nodig. En ik heb het idee dat je gewoon met mensen om kunt gaan of niet, en de meeste mensen kunnen dat al, en dan voegt zo'n vak weinig toe. Hoewel omgaan met agressie enzo me dan inderdaad wel weer heel nuttig lijkt, maar dat doen ze geloof ik (in de eerste paar jaar) niet.

Maar het kan goed dat er in Nijmegen minder aan gedaan wordt/minder waarde aan wordt gehecht, want ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat soort vakken niet haalde. Integendeel, dat zijn de vakken waar iedereen doorheen vliegt.
Dat ligt hier wel even anders... Ze hebben 2 extra herkansingsdagen moeten aanwijzen ...

Ik moet zeggen dat ik er ook zeker van geleerd heb. De 1e paar keer dat ik zo'n simulatiepatient (=acteur) moest ondervragen, vonden ze me wel heel zelfverzekerd, maar veel te zakelijk. Te afstandelijk. Terwijl ik afgelopen keer van die mevrouw die dat zei hoorde dat ze zich erg op zich gemak voelde en ze kon zien dat ik echt naar haar luisterde en meeleefde. Dus zelfs als je in theorie een goede anamnese kunt afnemen, betekent het niet meteen dat je niets meer kunt leren .

Maar als je dus ziet hoeveel mensen hun anamnese en/of lichamelijk onderzoek niet gehaald hebben, is dit dus niet iets waar iedereen gemakkelijk doorheen vliegt .. Dus het is wel degelijk belangrijk om te halen, anders haal je gewoon je jaar niet. Dit jaar stopt een meisje omdat ze nog steeds haar punten niet heeft gekregen voor het 1e jaar. Omdat men vond dat ze niet geschikt was als arts (terwijl ze netjes haar rijtjes vragen kon opdreunen). Die moest zelfs naar een psycholoog en een psychiater om te kijken of die vaardigheden nog konden worden aangeleerd ...

En vergeet maar dat er alleen mensen geneeskunde studeren die met mensen kunnen omgaan. Absoluut niet. Daarom is het juist zo goed dat ze iig de basisdingen moeten leren en halen... Zitten een hoop mensen bij die ik niet aan mijn bed zou willen
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.