Oud 27-08-2008, 10:48
Bizzé
Bizzé is offline
Oke, zo zit het;

Ik heb in 2007 mijn havo diploma gehaald (NT + bio), daarna ben ik werktuigbouwkunde gaan doen, om er na een half jaar achter te komen dat het niet is wat ik wil blijven doen, ik ben dan ook toen gestopt)

Nu heb ik maandenlang naar studies en alternatieven gekeken en ik kwam er niet uit, met name omdat de studies op het HBO me niet zo interesseerde als die op de uni. De WO studies die me interreseren zijn nu vooral criminologie en filosofie (al wordt het waarschijnlijk niet dat laatste).
Tot ik de studie VWO versneld (/sprintvwo) zag. Ik heb me hiervoor ingeschreven bij de VAVO (kw1c Den Bosch). Sowieso zou het een heel pittig jaar worden, maar nu blijkt dat ik vanwege de nieuwe stijl óók nog Duits en Frans erbij krijg, wat beide vakken zijn waar ik echt slecht in ben en 3 jaar niet heb gehad..

Dus ik begon begin deze week te stressen, en zit er nu aan te denken om me last minute in te schijven voor een hbo studie toegepaste psychologie (eindhoven), om mijn P te halen en dan naar de uni te gaan..

Ik moet dus echt deze week kiezen en vroeg me af wat het slimst is, ik zou vwo graag doen maar als ik het niet haal (waar ik de kans groot op acht) moet ik er weer 2 jaar over doen, en dat heb ik liever niet..

edit; net nog met mijn vader gebabbeld en opzich denk ik dat het misschien wel slim is om er 2 jaar over te doen, zodat het wat makkelijker is en ik wat ook een wat relaxter leventje kan leiden.. Dan kan ik in het 2e jaar de vakken doen die ik in het eerste jaar niet haalde..

Wat denken jullie? Ik weet dat het mijn eigen keuze blijft etc. maar ik vraag me af wat jullie het slimst lijkt, ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer

Laatst gewijzigd op 27-08-2008 om 11:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2008, 11:48
Anika
Als je het toch niet erg vindt om VWO in twee jaar te doen, dan begin je daar toch gewoon mee? Je kunt dan alsnog proberen om alles in één jaar te halen en als dat niet lukt doe je het gewoon in twee jaar. Daarnaast kun je met VWO uit veel meer studies kiezen dan met een HBO propedeuse, dus dan hoef je je studiekeuze op de uni nu nog niet direct vast te leggen.
Bovendien, als je een HBO propedeuse wilt halen is het ook maar de vraag of je die binnen één jaar binnen hebt.
Nouja, ik zou dus gewoon voor VWO gaan. Succes met je keuze.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 19:17
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Daar komt nog bij dat het VWO een betere voorbereiding is op de uni dan je HBO-P. Veel mensen die via die laatste weg op de uni komen moeten na een tijdje afhaken.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 21:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daar komt nog bij dat het VWO een betere voorbereiding is op de uni dan je HBO-P. Veel mensen die via die laatste weg op de uni komen moeten na een tijdje afhaken.
True, dat vertelde de studiecoördinator op mijn opleiding me ook al. Tevens de reden dat ze het pad HBO-p -> uni proberen te hinderen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren VWO of HBO? En welk vakkenpakket?
Rick0
4 27-03-2014 22:18
Studeren Van Havo naar VWO of HBO
Adora1
3 08-12-2013 14:30
Studeren VWO of HBO?
bas745
3 24-01-2012 14:14
Studeren Engelse taal en cultuur
gertjetop
5 07-11-2010 22:05
Studeren Piloot Worden
deking23
19 03-09-2010 12:31
Studeren HBO of VWO 5
Lex-o
25 09-03-2006 12:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.