Oud 06-01-2004, 20:03
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Hoi allemaal,

Ik heb vijf jaar op vwo gezeten, maar door een ziekte ben ik overgestapt naar 5 havo. Dit jaar ga ik ws. slagen en ga ik sph doen. Ik wil miss. na mijn propedeuse alsnog op universitair niveau psychologie gaan doen. Maar hoe gaat dit? Is dit goed te doen? Ik heb als profiel e & m met wisk a 1,2 en biologie is dit voldoende? Ook vraag ik me af waar ik dan het beste naar toe kan, ben nu in Enschede en Maastricht gaan kijken. Alvast bedankt!

Groetjes, Sanne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2004, 20:04
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Ha sorry voor de spelfout in het kopje, haha beetje blond vandaag! Voor de nog blonderdjes onder ons; het is na hbo- propedeuse
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:14
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Je hebt ook HBO Psychologie hoor...
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:41
Verwijderd
Topictitel zo wel goed?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:22
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
ja dankje :-)

Ja weet ik, maar dat is toch alleen propedeuse op hbo-niveau?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 08:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sannepanne schreef op 06-01-2004 @ 22:22:
ja dankje :-)

Ja weet ik, maar dat is toch alleen propedeuse op hbo-niveau?
ik ga waarschijnlijk volgend jaar hbo toegepaste psychologie doen in deventer. Daar kan je namelijk een plus pakket nemen waar je vakken krijgt op universitaire niveau zodat de mensen die straks na de propedeuse WO gaan doen wat voor lopen en daardoor een verlichting hebben.


lovetear zit nu in t eerste jaar van toegepaste psychologie in deventer. stuur hem anders ff een pm.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:54
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-01-2004 @ 09:34:
ik ga waarschijnlijk volgend jaar hbo toegepaste psychologie doen in deventer. Daar kan je namelijk een plus pakket nemen waar je vakken krijgt op universitaire niveau zodat de mensen die straks na de propedeuse WO gaan doen wat voor lopen en daardoor een verlichting hebben.
Een studiegenootje van mij had die opleiding ook gedaan en kon met haar P toegepaste psychologie instromen in verschillende WO studies.
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:16
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Maar als ik dat zou doen die toegepaste psychologie, kan ik daarna zo doorstromen naar uni? En is wiskunde dan geen probleem?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:26
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Sannepanne schreef op 07-01-2004 @ 17:16:
Maar als ik dat zou doen die toegepaste psychologie, kan ik daarna zo doorstromen naar uni? En is wiskunde dan geen probleem?
Dat weet ik niet precies. Ik denk het niet. Voor psychologie heb je vwo wiskunde A1 nodig. Eigenlijk niks dus. Maar volgens mij is die opleiding speciaal voor havo'ers die psychologie willen gaan doen.
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sannepanne schreef op 07-01-2004 @ 17:16:
Maar als ik dat zou doen die toegepaste psychologie, kan ik daarna zo doorstromen naar uni? En is wiskunde dan geen probleem?
ja ik zei in mn reactie dat ik dat ook wil doen, dus dan zal dat wel kunnen neem ik aan? ik neem een pluspacket waar je wiskunde in krijgt op niveau die je dan nodig hebt.
maar ik heb wiskunde B1 (op havo niveau) en dat is precies goed voor de universiteit. verder krijg je ook geschiedenispsychologie, economie e.d. vakken die je op de universiteit krijgt.
je kan gewoon na je propedeuse (mits je die in 1 jaar haalt) doorstromen naar de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:40
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Okee dankjewel, ik heb wisk a1,2 op havo niveau, maar las idd dat je een pluspakket krijgt, waardoor je wisk. al kunt doen, zodat je geen extra cursus meer hoeft te doen, voordat je na de uni kunt.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:44
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Nou ja voor sph en psychologie maakt het niet uit wat voor profiel je hebt en met je sph propedeuse moet je als het goed is daarna gewoon psychologie kunnen gaan doen. Hoe dat verder in z'n werk gaat weet ik niet, maar je kan het denk ik het beste aan je decaan vragen en anders op de hogeschool of de universiteit.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
blacky schreef op 08-01-2004 @ 17:44:
Nou ja voor sph en psychologie maakt het niet uit wat voor profiel je hebt en met je sph propedeuse moet je als het goed is daarna gewoon psychologie kunnen gaan doen. Hoe dat verder in z'n werk gaat weet ik niet, maar je kan het denk ik het beste aan je decaan vragen en anders op de hogeschool of de universiteit.
universiteit van utrecht adviseert toegepaste psychologie in deventer als je daarna psychologie wilt gaan doen. Maar in principe kan je met íedere opleiding dit doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studiekeuze na HBO propedeuse
milus89
1 12-10-2010 17:09
Studeren Studie kiezen: Toegepaste Psychologie/Psychologie?
Anna17J
22 04-11-2008 10:40
Studeren hbo-propedeuse naar wo: psychologie.. vraagjes!!
hmm-hmm
4 12-05-2007 10:25
Algemene schoolzaken hbo-propedeuse
*** Sido ***
72 13-06-2004 16:47
Algemene schoolzaken HBO SPH en dan psychologie
nlblue-eyes
31 10-02-2004 08:50
Algemene schoolzaken Psychologie
Verwijderd
23 06-02-2003 17:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.