Oud 12-04-2018, 22:45
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Met hun zwijgplicht en speciale ondergoed.

Er zijn laatst ook allemaal documenten uitgelekt waaruit blijkt dat ze (verrassing, verrassing) een doofpotbeleid voeren rondom seksueel misbruik.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 22:45
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ojee, nieuwe pagina!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 22:48
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Reactie van de deskundige op Refoweb was trouwens wel heel correct en normaal Die spoorde haar ook aan eerlijk na te gaan waar die angst vandaan kwam.
Dat is wel fijn.

Ik vond de adviespersoon op Kostbaar Vaatwerk soms ook verrassend redelijk. Toen ik daar vroeger nog weleens kwam om stiekem te lezen en te giebelen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 22:48
Verwijderd
Waren alle mensen in cults maar zo vriendelijk though. Als er ooit een goede eigenschap aan een cult is geweest. Deerle. En de jongere generatie is echt heel anders. Zelfs conservatieve Mormoonse vrienden van me protesteren mee met die beweging die wil dat LGBTQ's gewoon bij de kerk moeten kunnen horen. En ze willen ook vernieuwing op sociaal gebied.

Misschien is het omdat de meeste Mormonen in het daadwerkelijke buitenland zijn geweest. En dan ook echt langdurig, inclusief de lokale taal in ieder geval proberen te leren. En ik ken meerdere die in hun twee jaar gewoon straat-vloeiend hun vreemde taal kunnen spreken. Soms zelfs accentloos. Daarvoor moet je je echt heel erg mixen met de lokale cultuur en niet alleen je eigen soortgenoten.

Ik denk dat het met de Mormonen sneller goedkomt dan met de Katholieken.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 22:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak seksueel misbruik plaats vind binnen de gereformeerde kerkverbanden. Daar hoor je nooit wat over. Binnen de evangelische gemeenschap hoor je dat veel meer, vaak ook met jeugdleiders Ben benieuwd of het daadwerkelijk minder voorkomt of dat er simpelweg minder over naar buiten wordt gebracht
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Met hun zwijgplicht en speciale ondergoed.

Er zijn laatst ook allemaal documenten uitgelekt waaruit blijkt dat ze (verrassing, verrassing) een doofpotbeleid voeren rondom seksueel misbruik.
Ik ken echt niemand die dat ondergoed draagt en ik kom heel veel bij mensen thuis. Ik heb het vermoeden van één persoon dat hij het gebruikt maar weet van anderen zeker dat ze het niet doen. Onmogelijk vanwege de manier waarop ze zich kleden. Dat kan je ook gelijk zien op straat hoor.

De realiteit is vaak iets anders en veel subtieler dan de uitvergrote (zeker wel waar zijnde) problemen die je in je dagelijkse mediaconsumptie tegenkomt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 22:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is wel fijn.

Ik vond de adviespersoon op Kostbaar Vaatwerk soms ook verrassend redelijk. Toen ik daar vroeger nog weleens kwam om stiekem te lezen en te giebelen.
Wilbert Weert zit ook in die business en dat is echt een topvent wat mij betreft wel advies vanuit zijn Bijbelse visie, maar tegelijkertijd enorm eerlijk en realistisch.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 10:34
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Bij schoonzus ben ik niet meer welkom ook niet op haar bruiloft omdat ik aan bdsm doe en dus heel vrij ben op seks gebied. Zij is streng gelovig aka meiden moeten rokjes dragen enz. Ze gaat niet eens in gesprek met ons.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 10:43
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat heftig. Alsof je op haar bruiloft aan bdsm gaat doen ofzo. Zonde!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 14:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bij schoonzus ben ik niet meer welkom ook niet op haar bruiloft omdat ik aan bdsm doe en dus heel vrij ben op seks gebied. Zij is streng gelovig aka meiden moeten rokjes dragen enz. Ze gaat niet eens in gesprek met ons.
Wat jammer
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Bij schoonzus ben ik niet meer welkom ook niet op haar bruiloft omdat ik aan bdsm doe en dus heel vrij ben op seks gebied. Zij is streng gelovig aka meiden moeten rokjes dragen enz. Ze gaat niet eens in gesprek met ons.
Even uit interesse maar waarom zou je schoonzus dit soort dingen überhaupt van je weten en waarom houdt je broer niet gewoon zijn poot stijf?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 15:20
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Even uit interesse maar waarom zou je schoonzus dit soort dingen überhaupt van je weten en waarom houdt je broer niet gewoon zijn poot stijf?
Omdat geen geheim is! Is ons werk ook, maar Die zit in lastig pakket en snap dat wel.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 15:22
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Wat heftig. Alsof je op haar bruiloft aan bdsm gaat doen ofzo. Zonde!
Ze zien het als of ik de duivel aanbid
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Omdat geen geheim is! Is ons werk ook, maar Die zit in lastig pakket en snap dat wel.
Het hoeft ook geen geheim te zijn maar ik snap nooit zo goed waarom mensen dit soort dingen aan de grote klok zouden willen hangen. Het werkt belemmerend (ja ik weet het, zou niet zo moeten zijn) en heel veel mensen zitten ook gewoon niet op deze informatie te wachten.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 15:41
Verwijderd
Ik vind dit een fijne draad. Hoop dat die lullo nog antwoord geeft: https://www.reddit.com/r/politics/co...omment/dxa3uyx

Edit: Het gaat om de commentreeks waarvan de reacties below threshold zijn en de antwoorden door /u/Jabacasm.

Laatst gewijzigd op 13-04-2018 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 16:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bepaalde dingen vertel ik ook bewust niet aan mijn oma (ook refo, SGP achterban, zwarte kousen kerk), omdat ze zich wanneer ze het wel zou weten onnodig zorgen zou maken over mijn zielenheil. Soms is het makkelijker voor iedereen om niet te open te willen zijn
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 19:47
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat naar, bikinigek.

Ik houd mijn seksleven meestal tussen mij en mijn partner(s) maar ik vind wel dat je er open over moet kunnen zijn. En er is een verschil tussen 'kun je voortaan de details achterwege laten' en 'kinksters zijn duivelaanbidders'.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 19:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Vanuit refo-perspectief kan ik me de reactie wel enigszins voorstellen overigens. Daar is seks toch vooral voor binnen het huwelijk, en dan vooral om kinderen mee op deze aarde te zetten. Elke andere vorm wordt in sommige kringen nogal makkelijk als verwerpelijk neergezet. (Niet dat dat het goed praat overigens, laat dat duidelijk zijn )
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 23:31
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Niet hetzelfde, wel beetje relevant:

Ik ben verloofd met mijn levenspartner, maar heb daarnaast ook een langeafstandsrelatie met een Amerikaan. Ze valt op vrouwen en ziet eruit als een stereotype dyke. In de jaren '90 en vroege 00's is ze daarom regelmatig bekogeld met stenen, flessen en vuurwerk. En het is haar twee keer overkomen dat mensen hun kleuter op haar af stuurden, met een briefje waarop stond dat ze naar de hel ging.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 07:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Niet hetzelfde, wel beetje relevant:

Ik ben verloofd met mijn levenspartner, maar heb daarnaast ook een langeafstandsrelatie met een Amerikaan. Ze valt op vrouwen en ziet eruit als een stereotype dyke. In de jaren '90 en vroege 00's is ze daarom regelmatig bekogeld met stenen, flessen en vuurwerk. En het is haar twee keer overkomen dat mensen hun kleuter op haar af stuurden, met een briefje waarop stond dat ze naar de hel ging.
Ik schaam me oprecht voor andere Christenen die zo veroordelend zijn. Zo'n briefje gaat niks veranderen, behalve dat het kwetsend is. Als je je echt zorgen maakt over iemand, ga dan in gesprek met diegene of bid voor hem of haar. Laat iets zien van Gods liefde, i.p.v. je angst voor de hel of het gevoel dat jij beter bent op een ander te projecteren.

Kan me ook niet voorstellen dat je je kleuter inzet om zo'n briefje te bezorgen. Grow up, als je het nodig vindt om jezelf op zo'n voetstuk te plaatsen dat je over anderen mag oordelen, dan moet je niet laf de confrontatie uit de weg gaan. Ga dan gewoon zelf het gesprek aan en leer tenminste iemand kennen voor je zulke harde uitspraken doet.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 20:49
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Het hoeft ook geen geheim te zijn maar ik snap nooit zo goed waarom mensen dit soort dingen aan de grote klok zouden willen hangen. Het werkt belemmerend (ja ik weet het, zou niet zo moeten zijn) en heel veel mensen zitten ook gewoon niet op deze informatie te wachten.
nou jah ze wisten het val van mijn vriendin voordat ik iets met haar kreeg dus 1+1=666
en wat mijn parttimewerk is ook niet moeilijk te vinden als je reclame op je auto hebt
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 20:54
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Wat naar, bikinigek.

Ik houd mijn seksleven meestal tussen mij en mijn partner(s) maar ik vind wel dat je er open over moet kunnen zijn. En er is een verschil tussen 'kun je voortaan de details achterwege laten' en 'kinksters zijn duivelaanbidders'.
vertel ze niet over mijn seks leven maar over mijn manier van leven
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken [DK] Brainstorm oplossingen en ideeën
Tink*
65 21-06-2010 19:27
Beleidszaken Het verplaatsen van saai naar onzin 2
Verwijderd
125 28-05-2010 23:46
Beleidszaken Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin
Verwijderd
500 03-05-2010 09:54
Beleidszaken Beleid van Onzin
Sky Jewel
13 24-03-2004 00:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.