Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2002, 17:39
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
"Boeken van tafel, we gaan beginnen." De wiskundeleraar deelt de blaadjes en repetities uit en gaat aan zijn tafel zitten. Ik pak mijn pen, lees de eerste som. Djeez, die begrijp ik dus niet.
Ik kijk opzij, naar mijn vriendin. Zij zit al te pennen, evenals de 2 jongens voor me. Ik ben weer eens de enige die niets weet.
Wat kan ik doen? O ja, mijn naam opschrijven. En de datum, het vak en de klas. Nu staat er in ieder geval iets op mijn blaadje.
Buiten loopt een leerling in de regen. Hij heeft een rode jas aan en is aan het vegen. Wat zou hij gedaan hebben? Of is hij gewoon aan het corveeën?
Hey, wel bij de les blijven, hè! Dat je de eerste som niet begrijpt wil niet zeggen dat je ze allemaal niet begrijpt.
Braaf naar mijn innerlijke stem luisterend lees ik alle sommen een keer over. Ik begrijp ze allemaal niet.
Mijn hoofd bonkt, ik verveel me. Hoe moet ik dit uur doorkomen? Sommen maken? Dat heeft toch geen zin, ik kan het toch niet. Ik ben veel te dom voor deze Wiskunde, ik haal sowieso een 1. Dus waarom zou ik al die moeite doen? Ik heb toch al niet geleerd hiervoor, omdat ik van tevoren al wist dat het zo zou gaan. Ik ben een mislukkeling.
De wiskundeleraar kijkt me bezorgd aan, dan naar mijn blaadje. "Hup, begin eens, je kan het heus wel."
Nu weet ik zeker dat ik niets kan maken, ik zal hem wel even laten zien hoe slecht ik ben. Maar toch... misschien heeft hij gelijk.
Dus begin ik maar met som 3, die er het gemakkelijkst uitziet. En waarempel, ik krijg nog een uitkomst ook. O nee, hij is vast niet goed, maar er staat nu in ieder geval iets op mijn blaadje.
Tijd voor een pauze, even naar buiten kijken. De leerling is weg, er zitten enkel 3 duiven op het plein. Saai zeg...
"Nog 5 minuten" de wiskundeleraar kijkt op zijn horloge.
Ik geraak in paniek en begin nu wild te schrijven. Som 4, som 5 nog een klein stukje en dan...

Ring!!!!! De bel gaat.

Hoera, weer een repetitie verknald...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2002, 18:50
Mindfields
Mindfields is offline
Wat is dit herkenbaar...
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:32
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Daar heb ik nu ook altijd last van. Gelukkig heb ik nog wet meer tijd als de rest.
Leuk verhaaltje. Niet te lang, maar het moet ook niet langer.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 15:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Parallel schreef:
Wat is dit herkenbaar...
En dat was dus de bedoeling, dat het herkenbaar zou zijn voor degene die faalangst hebben. En aangezien dat blijkbaar gelukt is, ben ik best tevreden wat betreft dit verhaal...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 17:32
Verwijderd
Je hebt iig een lokaal met ramen...das vaak het voordeel van een middelbare school. 'k vind het verhaal niet echt super, technisch gezien oid...tis wel aardig om te lezen en idd herkenbaar voor mensen met faalangst, en als dat je bedoeling was, dan is dat dus idd gelukt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 18:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Zazana85 schreef:
Ik heb ook faalangst maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat je een proefwerk verknald. Je kan ook hebben dat je 40 uur leert voor een toets om maar zeker van jezelf te worden en dan een 6 of 7 haalt, maar dan gaat het toch niet goed...aangezien ik geen tijd meer heb voor andere dingen dan leren
Ja, dat kan natuurlijk ook. Maar het is zeg maar mijn eigen belevenis van mijn faalangst, en ik hoop dat het herkenbaar is voor anderen. Maar ik moet zeggen, wat jij typt is voor mij ook wel een beetje herkenbaar hoor!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 17:24
karamba
karamba is offline
Ohh, dit is echt herkenbaar. Realistische verhalen, daar hou ik nou van. Ik wordt ook met de minuut zenuwachtiger als ik in zo een situatie zit...
Het is echt zoooooo fijn om iets te lezen wat erg herkenbaar is!!!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:05
skatergirl15
skatergirl15 is offline
idd! erruuuug herkenbaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.