Oud 14-03-2009, 17:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In bijvoorbeeld appeltaart hoeft volgens mij niet eens melk. Ik weet alleen niet in hoeverre ook boter enzo een probleem is?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2009, 19:06
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
^ Je kunt toch plantaardige boter gebruiken?

Dus appeltaart inderdaad. Dat lusten de anderen ook gewoon wss.
En er is speciale slagroom eventueel .
Hiertussen staan allemaal taarten etc zonder koemelk: http://www.voedselallergie.nl/recept...en-snoeperijen
En ik vond nog een brownie recept , die zou je kunnen maken en voor de rest 'normale' brownies.
Spoiler
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 09:40
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik ben een paar weken alleen thuis en ben nu niet bepaald een held in de keuken. Weet iemand makkelijke (doch eetbare) recepten voor 1 à 2 personen die niet al te veel tijd kosten?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 15:37
Verwijderd
Pasta pesto - gewoon wat groenten roerbakken zoals bijvoorbeeld ui, paprika en tomaat, en dan een paar lepels pesto erdoor gooien, eventueel met creme fraiche, door de pasta roeren, geraspte kaas of fetablokjes eroverheen, mjam!

Sowieso zijn er een hoop eenpansgerechten die je gemakkelijk en snel kunt maken door gewoon een hoop verschillende groentes bij elkaar te mikken - maaltijdsalade bijvoorbeeld, aantal verse groentes in stukjes snijden, in een bak doen, feta of bijvoorbeeld kipstukjes erbij, gebakken of gekookte aardappeltjes of pasta er doorheenroeren, beetje tuinkruiden of slasaus, klaar. Of pasta met tomatenpuree en creme fraiche/melk en bijvoorbeeld Italiaanse kruiden.

En, ook altijd gemakkelijk en lekker, de wereldgerechten uit de supermarkt - staat precies op hoe je het moet maken en is moeilijk om dat te laten mislukken
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 21:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik krijg volgende week dinsdag drie oud-klasgenootjes te eten waarvoor ik lekker maar niet al te ingewikkeld en lang (want ik moet ook gewoon de hele dag werken) wil gaan koken. Het moet niet met hele exclusieve ingredienten want ik weet niet precies wat ze wel en niet lustten. Ik dacht zelf aan een tagliatelle met een roomsaus en daar dan een lekkere groene salade met tomaat en mozzarella oid bij. Hebben jullie nog tips voor de pastasaus en voor een toetje?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 21:32
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik maak eigenlijk zelf nooit roomsaus, dus behalve een receptje van internet heb ik niks. Als ik zoiets maak, dan gebruik ik boursin cuisine ofzo. Maar een simpel toetje weet ik wel misschien. Vorige week had ik namelijk vriendinnen hier en toen hadden we een easy toetje bedacht, maar heel lekker.

Ingrediënten:
Bastognekoeken
Griekse yoghurt
Frambozen (uit vriezer) of ander fruit

Bereiden:
Bastognekoekjes verkruimelen en over de vier glazen of coupes verdelen.
Daarna laagje frambozen en daarna Griekse yoghurt. En nog wat frambozen bovenop.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 14-05-2009 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 22:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toetje klinkt goed! Wat maak je dan precies met die boursin cuisine? Vind ik ook nog wel een idee
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 22:37
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Toetje klinkt goed! Wat maak je dan precies met die boursin cuisine? Vind ik ook nog wel een idee
Dit: http://www.boursin.nl/producten/bour...e-kruiden.html
Gewoon een uitje fruiten. Dan óf deelblokjes spinazie erbij (al roerend ontdooien) óf met broccoli (wel koken van te voren) ofzo. Dan de boursin erbij en breng het geheel al roerend aan de kook. Wat pijnboompitjes erdoor is lekker. Zout/peper eventueel. En als het te waterig is doe je wat geraspte kaas erbij en als het te dik is gewoon wat water. Ik heb er een keer van die quorn krokante stukjes ofzoiets doorheen gedaan, meer uit nood omdat ik te weinig had en er bleef iemand eten en dat smaakte goed.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 15:08
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
En Daantje, wat heb je gemaakt?

Ik zoek nog een recept met mierikswortel. Iemand?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 22:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb tagliatelle gemaakt met roomsaus met Italiaanse kruiden, brocolli, prei, champignons, cherry tomaatjes, hamreepjes en spekblokjes en daarbij een salade van veldsla, cherry tomaatjes en komkommer Viel erg in de smaak en omdat ik alles vooraf al gesneden had was het toch snel klaar.

Ik wilde nog wat halen voor een toetje maar ik reed met een collega mee en we stonden drie kwartier in de file dus toen had ik geen tijd meer om naar de supermarkt te gaan en werd het gewoon kersenyoghurt

En verder: op de website van de Albert Heijn kan je recepten zoeken uit de Allerhande en daar kan je ook zoeken op ingrediënt dus misschien vind je daar iets? Ik doe daar vaak gewoon ideetjes op
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 22:37
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:

Ik zoek nog een recept met mierikswortel. Iemand?
Wat voor'n mierikswortel bedoel je? Verse? Of geraspte uit een potje/tube?
SOG dus ik heb wat gevonden, mss kom je op wat ideeën.

- http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=mierikswortel
- http://recepten.voedingscentrum.nl (even invullen, de link pakt hij niet)

Pitabroodjes met zalm en kaasdip
Zalm met mierikswortel en bietjes
Roggebrood met mierikswortel, casselerrib
Bagel met mierikswortel-roomkaas, komkommer en rookvlees
Wrap met sla, mierikswortel en tonijn
Salade met rode biet en mierikswortel
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 20-05-2009 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 16:08
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Ik bedoelde mierikswortelcreme uit een potje

En thanks voor de recepten, kan ik wel wat mee denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 12:41
Babybum
Babybum is offline
Voor een thema avond zoek ik een recept voor een zweeds gerecht (iedereen moet een specialiteit uit een ander land meenemen, ik dus voor Zweden). Heeft iemand hier ideën?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 13:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zweedse gehaktballetjes van Ikea! En van die cranberrycompote, gravad lax (zalm). Verder weet ik het ff niet maar misschien kom je hier wel verder mee als je gaat googelen. Bij Ikea kan je trouwens ook die saus in zakjes kopen en die gehaktballetjes ook ingevroren enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 19:42
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Kottbullar ja.

Hier staan ook een aantal receptjes: http://www.skane.nl/?p=hoofdgerecht
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 19:42
Verwijderd
Ik ga vrijdag barbecueën. Iemand een tip voor salade of vlees gerecht?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 19:51
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Waar hou je van?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 21:28
Lautitia
Lautitia is offline
Volgende week neem ik afscheid op m'n stageplek en om die reden wil ik zorgen voor iets lekkers tijdens de vrijdagmiddagborrel. Ik denk dat ik brownies maak, dat is makkelijk en snel en lekker. Ik weet alleen niet wat ik als vulling anders dan noten kan gebruiken. Hebben jullie misschien ideeën ?
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 18:36
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Volgende week neem ik afscheid op m'n stageplek en om die reden wil ik zorgen voor iets lekkers tijdens de vrijdagmiddagborrel. Ik denk dat ik brownies maak, dat is makkelijk en snel en lekker. Ik weet alleen niet wat ik als vulling anders dan noten kan gebruiken. Hebben jullie misschien ideeën ?
Als vulling kun je inderdaad goed noten gebruiken, walnoten, hazelnoten, pecannoten, pistachenoten, elitehaver, of gemengde noten, iig genoeg keus. Ideeën voor iets anders is misschien: rozijnen, stukjes dadel, abrikoos enz, muesli, geraspte kokos, stukjes fudge, grof gehakte witte en bruine chocoladestukjes, pindakaas erdoor of later erop, m&m's, geraspte sinaasappel, banaan erdoor of framboos, cappuccino/ koffie erdoor, een caramelpinda laag erop of brownies van witte chocolade ofzo.
Zoiets?
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 20-07-2009 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 21:00
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Als vulling kun je inderdaad goed noten gebruiken, walnoten, hazelnoten, pecannoten, pistachenoten, elitehaver, of gemengde noten, iig genoeg keus. Ideeën voor iets anders is misschien: rozijnen, stukjes dadel, abrikoos enz, muesli, geraspte kokos, stukjes fudge, grof gehakte witte en bruine chocoladestukjes, pindakaas erdoor of later erop, m&m's, geraspte sinaasappel, banaan erdoor of framboos, cappuccino/ koffie erdoor, een caramelpinda laag erop of brownies van witte chocolade ofzo.
Zoiets?
Zooo! Thank youuu .
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 19:27
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Zooo! Thank youuu .
Laat je weten wat het is geworden en of het in de smaak viel? (of als je een vraag hebt hoe en wat)
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 12:11
azola
azola is offline
macaroni met kaas en hesp saus,tip doe broccoli er bij de saus ,veeeel lekkerder!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 20:08
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik ben op zoek naar een recept voor cake, taart oid. Hartig of zoet maakt eigenlijk niet uit, ik ben thuis bij de oudjes en heb een goeie oven tot mijn beschikking en ik wil ze verrassen. Het moet een enigzins gezond recept zijn (anders eet mijn moeder hem niet), niet te vage ingrediënten (anders wil mijn vader hem niet) en zonder vlees (anders eet ik hem zelf niet(A)). Spui je ideeën, ik kom vast op een plan erdoor!
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 21:03
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ik ben op zoek naar een recept voor cake, taart oid. Hartig of zoet maakt eigenlijk niet uit, ik ben thuis bij de oudjes en heb een goeie oven tot mijn beschikking en ik wil ze verrassen. Het moet een enigzins gezond recept zijn (anders eet mijn moeder hem niet), niet te vage ingrediënten (anders wil mijn vader hem niet) en zonder vlees (anders eet ik hem zelf niet(A)). Spui je ideeën, ik kom vast op een plan erdoor!
Ookal heb ik het idee dat dit topic nooit gelezen wordt verder.. Ik heb een bananen'brood' gemaakt. http://littlemisscharming.blogspot.c.../08/first.html
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 21:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik lees het wel maar heb meestal niet veel originelere ideeën dan je zelf al hebt volgens mij
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 09:57
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ik lees het wel maar heb meestal niet veel originelere ideeën dan je zelf al hebt volgens mij
Oh leven . En, weet je niet joh, gewoon reageren, maak ik volgende keer jouw recept. Het bananenbrood gaat hard namelijk.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 12:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met m'n verjaardag heb ik een cheesecake gemaakt met van die pakjes Philadelphia Keuken, bastognekoeken als bodem en vlokken erop. Op de website van philadelphia staan ook nog leuke variatierecepten. Was érg lekker Je hebt er ook geen oven voor nodig

Verder vind ik het altijd wel lekker om bladerdeeg te vullen met iets, bijvoorbeeld geitenkaas of zalm (weet niet of je dat wel eet) of appel
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 13:18
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Bastogne <3(A). Ik heb even gekeken! En oe, dit lijkt me lekker . Dat is én van die website met Philadelphia én met bladerdeeg . Zalm eet ik inderdaad niet, en zoals in dit recept dus katenspek ook niet, maar dat vervang ik wel met vegetarische hamreepjes/ stukjes zongedroogde tomaat/ gehakte noten of pijnboompitten of laat ik weg. Geen probleem dus.
Als ik het maak en dan gewoon kleine puntjes snijd, dan is het ook wel een lekker hapje toch voor 's avonds op een verjaardag (eventueel koud). Dan maak ik dit namelijk vrijdag . Easy receptje en gezond, zal mams wel aanspreken ook(A)!
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 15:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tuurlijk kan dat op een verjaardag M'n schoonouders maakten dan ook vaak wraps met kruidenkaas, rucola en zalm bijvoorbeeld en die dan oprollen en in stukjes snijden met een prikkertje erdoor
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 09:50
Verwijderd
Citaat:
vegetarische hamreepjes
Waar haal je die?
Quorn heeft een tijdje die blokjes gehad, maar die hebben ze uit het assortiment gehaald, en dat vond ik erg jammer!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 16:00
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Waar haal je die?
Quorn heeft een tijdje die blokjes gehad, maar die hebben ze uit het assortiment gehaald, en dat vond ik erg jammer!
Ja vond ik ook! Ik koop dan bij de Toko een stuk vegetarische hamblok -ja klinkt vies- van ongeveer 1 cm dik en die snijd ik zelf in blokjes/reepjes. Ook een keer ham broodbeleg van tivall gehaald en in stukjes gesneden, omdat de toko bij m'n ouders in de buurt het niet hadden, maar dat vond ik te dun (kon wel in een quiche ofzo). Oh ze hadden wel tofu in een kipvorm geperst, toch apart.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 00:06
Lyouknow
Avatar van Lyouknow
Lyouknow is offline
een vriendin en ik willen een 4 gangen menu voor onze moeders maken.
als bedankje voor iets.. wij hebben niet veel verstand van koken...

weet iemand een lekker, makkelijk te maken soepje,
en een lekker biefstuk hoofdgerecht?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 00:20
Lyouknow
Avatar van Lyouknow
Lyouknow is offline
misschien handig voor iemand die appelflappen wil maken?
is echt KEI makkenlijk!

voor 10 appelflappen heb je 4 appels nodig, schil de appels in kleine stukjes, zodat het blokjes worden. zo groot als je vingertop... dan doe je er genoeg suiker en kaneel in, je merkt zelf wel wanneer het genoeg is... dan leg je de appels het op de ene kant van het bladerdeeg, en vouw je het bladerdeeg dicht, zodat je het als het waren als een 3 hoek kan maken. daarna pak je een rouw ei, klutst het even. en gaat met een kwastje over de bovenkant van de appelflappen heen. dan doe je daar nog was suiker op. doe je het op 220 C' in de oven... en je ziet vanzelf wel als hij klaar is. als hij bol genoeg is. en warm genoeg is, zijn de appelflappen klaar. voila!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Ja vond ik ook! Ik koop dan bij de Toko een stuk vegetarische hamblok -ja klinkt vies- van ongeveer 1 cm dik en die snijd ik zelf in blokjes/reepjes. Ook een keer ham broodbeleg van tivall gehaald en in stukjes gesneden, omdat de toko bij m'n ouders in de buurt het niet hadden, maar dat vond ik te dun (kon wel in een quiche ofzo). Oh ze hadden wel tofu in een kipvorm geperst, toch apart.
Hmm, jammer, geen toko hier in de buurt...
En die ham broodbeleg heb ik ook nog niet kunnen vinden bij de AH. Misschien toch maar eens beter zoeken
Dankjewel iig!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 14:39
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
een vriendin en ik willen een 4 gangen menu voor onze moeders maken.
als bedankje voor iets.. wij hebben niet veel verstand van koken...

weet iemand een lekker, makkelijk te maken soepje,
en een lekker biefstuk hoofdgerecht?
Wat leuk .
Ik weet niet wat je naast je soep en hoofdgerecht maakt, maar misschien is het leuk om dat op elkaar af te stemmen. Alsnog een heel makkelijk tomatensoep receptje:
Nodig: een ui, paar worteltjes en bleekselderij (beide 2 stuks ofzo en dan in kleine stukjes snijden), 500 ml gezeefde tomaten, groentebouillon (500 ml ook). Lekker erbij is basilicum en knoflookbrood (kun je ook zelf maken: stukjes stokbrood of halve pistoletjes, besmeren met mengsel van geperste knoflook en olie en dan minuutje onder de gril of in de oven).
Maar de soep: In een grote pan de olijfolie doen en de ui, bleekselderij en wortel in 5 min. fruiten. Gezeefde tomaten en bouillon aan groenten toevoegen en aan de kook brengen. Soep 5 min. zachtjes laten koken en op smaak brengen met zout en peper. Basilicum voor serveren over soep strooien. Serveren met de knoflookbrood, soepstengels (met bv Parmaham of serano ham omwikkelen) of gewoon stokbrood met tapenades oid.
Oh je kan er natuurlijk ook iets aan de soep toevoegen, bv een eetlepel pesto erdoor roeren of op het laatste een scheutje room per kommetje (en dan niet roeren) of gehaktballetjes er door doen (zo'n 5 gram per stuk en dan de soep ipv 5 min. 10 min. laten koken ofzo).

Oh en biefstuk, ja dat kun je combineren met aardappels, pasta enz. Maar ik weet niet hoe vaak je kookt.
Misschien is Dit een idee. Daarbij maak je gewoon gebakken aardappeltjes, met wat extra kruiden als normaal (bv kerriepoeder). En een uitgebreide salade of gekookte groentes (bv spekjes bakken, samen met een rood uitje en die door gekookte sperzieboontjes.)

Oke lange reactie . *verveling*. Hopelijk heb(ben) je/jullie er wat aan, anders moet je nog maar ff vragen.


En @ Corinne, bij andere supermarkten heb je dat broodbeleg ook wel (niet van Tivall dan maar gewoon huismerk). Succes .
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 15:33
shuraa
shuraa is offline
Op mijn website kun je goede recepten vinden

ga naar www.gloyou.com/recepten

Veel studenten recepten! Eet voor een euro per persoon

veel fruit shakes, pasta's etc.
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 21:29
shuraa
shuraa is offline
Bijvoorbeeld penne met champignonsaus, krokant gebakken spek en kip. Echt super lekker, super makkelijk, goedkoop én redelijk gezond!

Ingrediënten:
400 gram penne
1 pakje ontbijt spek ( 75 gram ong)
2 kip filets
1 bakje champignons
1 flesje kookroom
peper
zout
olie

Bereidingswijze:
zet kokend water op voor de penne

doe in een pan wat olie en doe hierin in stukjes gesneden ontbijt spek. Bak dit uit op een half hoog vuur. Dit zal ongeveer 15/20 minuten duren. Blijf goed roeren, je hoeft er niet continu bij te blijven. Leg het spek daarna op keuken papier om van het vet af te komen.

Kook intussen de penne gaar in 10/11 minuten.

Snijdt de kip in stukjes en bak zo snel mogelijk mooi bruin.(snel bruin & heet = mals) Doe het in een kom en doe er een deksel of een bord op zodat het warm blijft.

Doe nu in een pan fijngehakte champignons, grove stukken, plakjes, hele champignons het kan allemaal. Laat ze even een paar minuutjes bakken. Doe nu de kookroom erbij en wacht tot het kookt, breng op smaak met zout en peper. Eventueel kun je de saus wat binden met allesbinder.

Meng ALLE ingrediënten door elkaar en je kunt goedkoop en snel super lekker smullen!!

Eetsmakelijk!!
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 17:49
floortje613
floortje613 is offline
Citaat:
Mijn mama heeft bedacht dat voor het kerstdiner iedereen een gerecht maakt. Mijn vriend en ik mogen een toetje maken, maar er komt ook iemand eten met een glutenallergie. Heeft iemand nog ideeen voor een lekker, leuk uitziend, relatief makkelijk te maken nagerecht of andere tips of dingen waar ik dan op moet letten?
op de huisproducte van de ah staat of het glutenvrij is of niet
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 17:58
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
op de huisproducte van de ah staat of het glutenvrij is of niet
Wat fijn dat je dat zegt, 10 maanden en 3 dagen nadat de vraag is gesteld en 9 maanden en 24 dagen nadat het kerst was!
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 17:47
Anneleejn
Anneleejn is offline
Ik moet een menu maken voor kleuters!
Met voor-, hoofd- en nagerecht.
Ik zou dit graag in een thema doen..
Iemand ideetjes?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 19:45
Verwijderd
Weet iemand misschien een lekker vegetarisch recept, dat niet al te moeilijk is, maar er wel enigszins pro uitziet? Ik heb namelijk een keer zin om iets te maken dat niet zo standaard is, maar toch niet al te moeilijk.

Edit: Ik bedoel trouwens een recept voor een hoofdgerecht.;x
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 16:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Weet iemand misschien een lekker vegetarisch recept, dat niet al te moeilijk is, maar er wel enigszins pro uitziet? Ik heb namelijk een keer zin om iets te maken dat niet zo standaard is, maar toch niet al te moeilijk.

Edit: Ik bedoel trouwens een recept voor een hoofdgerecht.;x
Ja! En ik ga het vanavond toevallig maken

Risotto met champignons, prei, cherrytomaatjes, feta en rozemarijn.

Je hebt nodig voor twee/drie personen:
- risottorijst (een pak is ongeveer voor drie personen)
- bouillonblokje (ik neem altijd tuinkruiden), ik heb er eentje voor een halve liter
- witte wijn, 250 ml ofzo (kan eventueel ook zonder)
- rozemarijn (gewoon gedroogd in een potje)
- half bakje champignons
- een dunne prei
- half bakje cherrytomaatjes
- half blok fetakaas

ik maak er altijd nog een Griekse salade bij, dan heb je nog extra nodig:
- olijven
- komkommer
- de andere helft van het bakje cherry tomaatjes
- de andere helft van de feta

Je snijdt de champignons in plakjes of stukjes, de cherrytomaatjes halveer je, snijd de prei in ringen en de feta in blokjes. Maak de bouillon volgens de gebruiksaanwijzing (meestal 1 blokje in een halve liter kokend water en dan goed op laten lossen). Bak de prei en de champignons met de rozemarijn even kort aan en haal deze daarna weer uit de pan. Verhit wat olie in een wok, grote koekenpan of braadpan en bak hierin de risottorijst tot de korrels glanzen, blus af met de witte wijn en voeg dan beetje voor beetje de bouillon toe. Zorg dat het vuur niet te hoog staat en laat het 20 minuten koken zodat het vocht langzaam verdampt. Als het te snel verdampt kan je eventueel nog extra bouillon of een beetje (warm/heet) water toevoegen zodat je rijst niet vastplakt aan de pan en wel goed gaar wordt. Na die 20 minuten voeg je de prei toe, de feta en de cherrytomaatjes. Laat de feta smelten en de rest warm worden en meng het goed door elkaar.

Voor de salade snijd je de komkommer in blokjes, de cherrytomaatjes halveer je, de feta in blokjes en dit meng je door elkaar met de olijven

Dit is mijn favoriete en allerlekkerste recept Ga het toevallig vanavond maken (maar dan met mozzarella ipv feta) voor vrienden waarvan er ook een vegetariër is Het is niet moeilijk maar wel erg lekker en omdat je alles zelf maakt en niet uit een pakje ofzo, komt het wel pro over denk ik
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 17:52
Verwijderd
Bedankt Daantje! Lijkt me wel lekker!
Is risotto trouwens echt zo moeilijk te maken? Bij over de kook falen ze altijd als ze dat proberen te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 18:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tsja, ik vind het niet heel veel moeilijker dan iets anders koken maar misschien verschilt dat ook per persoon en wat voor rijst je neemt enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 17:22
Verwijderd
Hee!
ik zoek een lekker makkelijk vegetarisch recept, voor 8 personen en niet te duur, het liefst met een buitenlands tintje. Het is voor een verjaardagsetentje van een vriendin, en zij houd erg van buitenlands. Ook heb ik liever dat het niet te standaard is.
Het is een hoofdgerecht.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 20:24
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Hee!
ik zoek een lekker makkelijk vegetarisch recept, voor 8 personen en niet te duur, het liefst met een buitenlands tintje. Het is voor een verjaardagsetentje van een vriendin, en zij houd erg van buitenlands. Ook heb ik liever dat het niet te standaard is.
Het is een hoofdgerecht.
Heb je het etentje al gehad? Anders wil ik me er nog wel even mee bezig houden.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 16:19
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
ik ben op zoek naar ideeën voor simpele, kleine, hartige hapjes. er moet niet teveel werk aan zijn (dus geen dingen die je eerst binnen een halfuur klaarmaakt, dan een halfuur in de oven moeten, dan nog een kwartier in de koelkast etc) en ze mogen ook niet te zwaar zijn
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 14:21
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
ik ben op zoek naar ideeën voor simpele, kleine, hartige hapjes. er moet niet teveel werk aan zijn (dus geen dingen die je eerst binnen een halfuur klaarmaakt, dan een halfuur in de oven moeten, dan nog een kwartier in de koelkast etc) en ze mogen ook niet te zwaar zijn
Nog speciale eisen? Als je heel simpel wilt doen, kan je quiche warm of koud, kant en klaar of zelfgemaakt serveren, in puntjes. Of bv van die kleine pizzatjes in de oven. Verder standaard dingen als wraps besmeren met crème fraîche/roomkaas en gerookte zalm of kipfilet, dan oprollen en plakjes snijden. Kleine torentjes van roggebrood met philadelphia oid en kaas. Dadels met roomkaas. Cherrytomaatjes halveren en ertussen aan een prikker een bolletje mozzarella en basilicum. Peppadews vullen. Bladerdeeg hapjes. Stokbrood in plakjes snijden, besmeren met pesto, een plakje tomaat en plakje mozzarella erop en dan even in de oven. Of dat stokbrood besmeren met honing, paar walnoten of pijnboompitjes erop, plakje geitenkaas en in de oven. Gegrilde aubergine plakken, besmeren met tapenade enz en oprollen. Zelf bladerdeeg kaas stengels maken. (bladerdeeg insmeren met ei, geraspte kaas en zout, dan in repen snijden en draaien, daarna in de oven). Meer schiet me nu niet te binnen, je zou nog even de zoekfunctie kunnen gebruiken op het forum, anders op ah.nl, boodschappen.nl enz.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 20:52
Luts
Avatar van Luts
Luts is offline
omdat mijn ouders altijd mijn eten klaarmaken en ik dan (meestal) lui voor de televisie zit/ of druk aan mijn huiswerk en daarna met een chagarijnige kop aan tafel zit wil ik een keer het eten klaar maken. ik had in gedachten een hartige taart of zoeits. maar hoe maak je dat in vredes naam? jah met bladerdeeg en veder?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 16:45
Verwijderd
Op de site van de AH staan onwijs veel recepten. Ook met duidelijke uitleg erbij.
In sommige recepten staat dat je het deeg zelf moet maken, maar je kan natuurlijk ook bladerdeeg gebruiken. Of hartige taart deeg, die is speciaal voor hartige taarten.

Wat ik zelf altijd doe, is de groentes eerst even bakken in een hapjespan, zodat het vocht al een beetje uit de groentes gaat. Anders komt dit op de bodem van je hartige taart en dan krijg je een onwijs kleffe bodem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.