Oud 03-08-2010, 12:25
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb bramen gekregen (te veel om los op te eten). Heeft iemand een idee om die op een lekkere manier ergens in te verwerken? Enige beperking is dat er geen oven aan te pas mag komen (want die heb ik niet).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2010, 16:28
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Bramen-kwarktaart, bramenjam, bramenijs en je kunt ze natuurlijk door ontbijtgranen of zuivel roeren .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 16:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik heb bramen gekregen (te veel om los op te eten). Heeft iemand een idee om die op een lekkere manier ergens in te verwerken? Enige beperking is dat er geen oven aan te pas mag komen (want die heb ik niet).
M'n moeder maakte altijd siroop (voor door de yoghurt of om zo te drinken aangelengd met water) of jam daarmee. Voor recepten moet je even googelen, moet niet al te moeilijk zijn denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 19:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Bramen-kwarktaart vind ik een heel goed idee! Voor jam is het net weer wat te weinig, en door de yoghurt doe ik ze al.

Edit: ik heb als eerste ge-experimenteerd met een chocolade-bramencake (zo'n cakemix die je in de magnetron kunt 'bakken'). En die is in ieder geval wel geslaagd!

Laatst gewijzigd op 04-08-2010 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 11:19
dennis018
dennis018 is offline
Thx voor de tips btw, een prakte met gekookte aardappels, spinazie en een varkensfiletje is uitstekend bevallen!!

Nu vroeg ik me nog wat af, ik ben sinds kort gek op die kleine garnaaltjes (verkopen ze bij de ah onder de naam roze garnaaltjes)
kan je die kleine garnaaltjes ook zeg maar als vlees/vis voor avondeten eten en zoja wat voor groente is er lekker bij dan en is het dan lekkerder met rijst of gekookte aardappels??
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 12:16
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
kan je die kleine garnaaltjes ook zeg maar als vlees/vis voor avondeten eten en zoja wat voor groente is er lekker bij dan en is het dan lekkerder met rijst of gekookte aardappels??
Niet uit eigen ervaring, maar bijvoorbeeld met pasta, als garnalenkroket, rijst en bonenschotel met garnalen en ham of natuurlijk paella.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 15:34
dennis018
dennis018 is offline
jup, maa rik vind ze zo lekker dus zoek iets waarbij ik ze lekker puur los kan eten (en dus lekker veel los ernaast kan eten )
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 16:03
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
jup, maa rik vind ze zo lekker dus zoek iets waarbij ik ze lekker puur los kan eten (en dus lekker veel los ernaast kan eten )
Je kunt toch ook paella maken en er dan een extra portie garnalen bij eten?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 17:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Of als garnalencocktail als je juist alleen garnalen wil.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 17:28
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
'n Tijdje geleden had ik 'n ovenschotel met gekruide garnaaltjes in tomatensaus en geraspte kaas eroverheen. Misschien is dat ook wel iets voor jou .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 15:51
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Je kunt toch ook paella maken en er dan een extra portie garnalen bij eten?
miss geen standaard combo, maar voor vanavond ga ik dit proberen...

Gekookte aardappels, gekookte warme bietjes en ik heb 2 ons grote roze gekookte garnaaltjes gkocht dieik ga koken en erbij eten
en wat knoflooksaus erbij denk ik
benieuwd of het lekkerr is!!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 06:57
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wat maak je met gezeefde tomaten? Mijn eerste inspiratie komt niet verder dan het in pastasaus doen. En hoe lang is een open pakje gezeefde tomaten in de koelkast houdbaar?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 10:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij kan je het ook gebruiken als saus voor op een pizzabodem (maar dacht dat jij geen oven had dus dan is dat niet handig), tomatensoep kan je er vast ook wel mee maken. Ik zou het zelf niet langer dan 2-3 dagen open in de koelkast laten staan. Ligt er ook wel een beetje aan wat voor pakje je hebt. Als je van die basis hebt zonder conserveermiddelen enzo is dat minder lang houdbaar dan een pakje wat wat meer gemodificeerd is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 19:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zaterdagavond komen m'n schoonouders eten en wil ik lekker voor ze koken Ik ben van plan om een vispasta met zalm en garnalen te maken maar wil hierbij graag een salade maken. Normaal maak ik altijd tomatensalade maar ik ben een beetje uitgekeken op m'n eigen salade-ideen en m'n schoonmoeder kan altijd hele lekkere salades maken dus ik zoek nu ook een lekkere variatie. Liefst iets met tomaten en zonder uien
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 16:17
<Kwaak>
Avatar van <Kwaak>
<Kwaak> is offline
Ik ben op zoek naar het recept voor Meringues
Alleen op internet staan onwijs veel verschillende recepten!

En hoe voeg je bij de meringues een smaak toe (zoals aardbei of citroen)??
Alvast bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ben op zoek naar het recept voor Meringues
Alleen op internet staan onwijs veel verschillende recepten!

En hoe voeg je bij de meringues een smaak toe (zoals aardbei of citroen)??
Alvast bedankt voor de reacties
Je kunt een deel van het water dat erdoor moet, vervangen door vruchtensap of vruchtenpuree.
En ik weet ook niet welk meringue recept het beste is, maar ik heb wel altijd goede ervaringen met de recepten op ah.nl dus je zou er daar een van kunnen nemen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 15:58
<Kwaak>
Avatar van <Kwaak>
<Kwaak> is offline
bedankt voor je antwoord!!
Nu maar eens het recept gaan maken!!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 22:58
dennis018
dennis018 is offline
ik vroeg me af, ik had vandaag in de magnetron een familiepak minikrieltjes klaargemaakt
nu heb ik daar nog ongeveer 400gram van over denk ik... (klaargemaakt dus zeg maar in de magnetron al...)
kan ik daar nog iets klaar mee maken...
kan ik ze bijv in de oven ''roosteren'' ofzo? of iets anders mee doen?
tips?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 00:19
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik zou die krieltjes laten afkoelen, in de koelkast stoppen en morgen gewoon nogmaals gebruiken voor welk gerecht dan ook. Alleen de bereidingstijd moet natuurlijk iets ingekort worden.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 16:51
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Ik zou die krieltjes laten afkoelen, in de koelkast stoppen en morgen gewoon nogmaals gebruiken voor welk gerecht dan ook. Alleen de bereidingstijd moet natuurlijk iets ingekort worden.
ik ga ze nu vanavond bakken, maar zou ik ze bijvoorbeeld ook in de oven kunnen roosteren ofzo volgende keer?

heeft iemand hier zoieoz een recept voor lekkere aardappeltjes uit de oven? (voor alleen aardappels, dus niet met groente erbij ik kook/maak het liefst dingen apart van elkaar)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 17:37
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Die krieltjes heb je gisteravond dus klaargemaakt in de magnetron? Dan zijn ze nu toch helemaal gaar? In dat geval kun je ze (volgens mij) dan niet ook nog 'ns gaan roosteren, omdat ze daarvoor vrij lang in de oven moeten en das niet zo slim als je krieltjes al gaar zijn . Je kunt ze dus 't beste alleen nog warm maken op een of andere manier (heel eventjes in de pan, magnetron of oven). Ik zou ze op smaak brengen met wat kruiden of je gooit er gewoon 'n lekker sausje over heen .

Voor aardappel-ovenrecepten zou ik gewoon even googlen, want 't internet staat er vol mee .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 18:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben mijn diepvries/voorraadkast aan het leegeten (ik ga binnenkort verhuizen, vandaar). Nu heb ik nog de volgende sauzen (aangebroken verpakkingen) in de kast staan:

- mix voor bami speciaal
- mix voor room-basilicum saus

Zou ik de mix voor room-basilicum saus kunnen gebruiken als vervanging van carbonarasaus in dit recept?

Is bami-mix heel anders dan nasi-mix? Want dan maak ik er nasi van: ik heb geen mie meer in de kast, maar nog wel rijst.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 18:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die room-basilicumsaus kan volgens mij best hoor. Houd er rekening mee dat je gerecht dan wat minder zout wordt maar verder moet het niet uitmaken. Je zou alleen ff kijken of je die saus met melk of met water aan moet maken want carbonarasaus moet dacht ik met melk en anders heb je de melk uit het recept ook niet nodig.

Bamimix of nasimix maakt volgens mij niet veel uit, hooguit dat nasimix wat 'natter' is dan bamimix maar dan zou je (in de winkel) even moeten kijken in hoeveel water je het moet wellen en of dat verschilt (of het wat langer droogkoken). Ik zou het wel durven proberen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 21:22
Verwijderd
Ik heb nog nooit verschil bemerkt tussen bamimix en nasimix. Misschien zitten er net iets andere kruiden in, dus dan krijg je nasi die als je heel goed oplet naar bami smaakt. Maar dat lijkt me ook niet zo'n probleem.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 06:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Oh, mooi, dan ga ik het gewoon proberen .
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 20:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik leid de smaak meer af aan de structuur (rijstkorrels of slierten) dan aan de kruiden denk ik
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 05:59
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Die room-basilicumsaus kan volgens mij best hoor. Houd er rekening mee dat je gerecht dan wat minder zout wordt maar verder moet het niet uitmaken. Je zou alleen ff kijken of je die saus met melk of met water aan moet maken want carbonarasaus moet dacht ik met melk en anders heb je de melk uit het recept ook niet nodig.
In carbonara zit geen melk of room
Maar een lekkere pasta-saus moet je er best van kunnen maken hoor!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 20:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Allebei gelukt! De room-basilicumsaus heeft vast voor een iets andere smaak gezorgd dan carbonarasaus zou doen, maar het smaakte prima. En de bami (maar dan met rijst ipv mie ) was ook goed te eten!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 14:13
martinesardine
Avatar van martinesardine
martinesardine is offline
Haii,
Ik kan opzich wel goed koken.
En ik moet voor volgende week zondag voor wat vriendinnen koken, er zijn er twee vegetarisch, weet iemand een lekker recept!?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 15:36
Verwijderd
Hoihoi,

Een tijdje geleden heb ik miniquiches gemaakt. 1 met champignons en de andere met zalm. Er zat in beide veel kaas, daardoor vond ik het wat vettig smaken. Hoe kan ik het luchtiger maken? Ik vind de kaassmaak wel lekker, maar het moet gewoon wat minder vettig smaken. Bij de 1 zat er geraspte kaas door en bij de andere iets van boursin ofzo.
Is het trouwens de bedoeling dat de inhoud een beetje rijst? Toen ik het uit de oven haalde werd t wel gewoon weer plat zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 17:15
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Haii,
Ik kan opzich wel goed koken.
En ik moet voor volgende week zondag voor wat vriendinnen koken, er zijn er twee vegetarisch, weet iemand een lekker recept!?
Misschien staat er in dit topic iets bij?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 18:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hoihoi,

Een tijdje geleden heb ik miniquiches gemaakt. 1 met champignons en de andere met zalm. Er zat in beide veel kaas, daardoor vond ik het wat vettig smaken. Hoe kan ik het luchtiger maken? Ik vind de kaassmaak wel lekker, maar het moet gewoon wat minder vettig smaken. Bij de 1 zat er geraspte kaas door en bij de andere iets van boursin ofzo.
Is het trouwens de bedoeling dat de inhoud een beetje rijst? Toen ik het uit de oven haalde werd t wel gewoon weer plat zegmaar.
Als je de kaas mixt met een paar eieren dan wordt het wel wat luchtiger en zakt het ook niet zo in. Wel opletten dat je eieren goed garen en stollen in de oven maar dat is vrij eenvoudig te zien
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 16:10
dennis018
dennis018 is offline
ik vroeg me af, heeft iemand ervaring met pepernoten bakken?
hoe maak je nou de lekkerste pepernoten?


ik heb nog wel ff de tijd, maar wou het eerst een keer uitprobere
wij gaan hier thuis met veel familie sinterklaas vieren
en ipv kant en klare pepernoten te kopen wil ik ze zelf gaan mkaen
maar hoe maak je nou de ALLERlkkerste pepernoten ?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 18:35
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Overbodige vraag misschien maar je bedoelt echte pepernoten? Geen kruidnoten dus?
Ik ga zelf ook binnenkort pepernoten bakken, met behulp van dit recept. Natuurlijk weet ik niet of je hiermee de 'allerlekkerste' pepernoten kunt produceren, maar gemakkelijk is 't zeker . Qua tips zou ik zeggen: gebruik roomboter (dus geen margarine) en honing (dus geen stroop), maar ja.. das ook weer 'n kwestie van smaak .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 15:46
Lisannuhtjuh
Avatar van Lisannuhtjuh
Lisannuhtjuh is offline
Help! Wat moet ik koken voor een man? Het moet niet al te moeilijk zijn (ik ben geen ster in koken), maar ook niet al te makkelijk (het moet we indruk maken), maar bovenal; hij moet er niet uren mee bezig zijn om het op te eten, het moet namelijk op de bank voor de tv, tijdens voetbal, gegeten kunnen worden! Help me aub!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 18:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wraps of taco's? Dat wilde m'n vriend namelijk altijd eten als hij mocht kiezen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 21:15
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Zelfgemaakte hamburgers?
Chili con carne met brood?
Een zelfgemaakte pizza?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 16:24
Verwijderd
Wij hebben als een soort kerstcadeau allemaal sinaasappels gekregen. En nee, niet zomaar wat sinaasappels, het zijn er 54. Zo'n 15 kilo aan sinaasappels :').

Iemand leuke ideeën? Om het nou allemaal te gaan persen om sinaasappelsap te maken, of ze gewoon los op te eten...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 19:35
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Op de website van Van Gilse heb ik drie recepten gevonden waarbij je flink wat sinaasappels nodig hebt: sinaasappelgelei, -marmalade en -jam. Misschien is dat iets?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 20:27
Verwijderd
AzN, je bent mijn heldin vandaag .
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 14:12
Verwijderd
Ik moet voor kerst een dessert maken voor veertien personen en het enige dat vaststaat, is dat er room in moet. Niet te veel tijd maar met maximaal resultaat. Koffie met gekleurde slagroom tot bavarois zijn de mogelijkheden, maar ik weet het niet zo goed. Bavarois is vrij veel werk en niet iederen lust koffie. Iemand ideeën?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 13:15
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Ik moet voor kerst een dessert maken voor veertien personen en het enige dat vaststaat, is dat er room in moet. Niet te veel tijd maar met maximaal resultaat. Koffie met gekleurde slagroom tot bavarois zijn de mogelijkheden, maar ik weet het niet zo goed. Bavarois is vrij veel werk en niet iederen lust koffie. Iemand ideeën?
Hangop? Vind ik zelf altijd heel lekker maar kost ook wel wat tijd om het te maken. Kun je dan garneren met vers fruit of stoofpeertjes of zoiets.
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 20:09
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Hangop? Vind ik zelf altijd heel lekker maar kost ook wel wat tijd om het te maken. Kun je dan garneren met vers fruit of stoofpeertjes of zoiets.
In hangop zit geen room. En je hebt er op zich niet veel werk aan, maar het kost inderdaad wel veel tijd. Wel erg lekker en volgens mij lusten de meeste mensen het ook wel.

Misschien kun je flensjes maken met een bolletje vanille-ijs en karamelsaus. Karamelsaus kun je een paar dagen van tevoren al maken, en zelfs de flensjes kun je al voorbakken en later even opwarmen (wel afgedekt) in de magnetron. Simpel, winters en erg lekker.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 13:50
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Met room kun je alle kanten op. Misschien is 't 'n goed idee om eerst 'n specifiekere richting te kiezen .

- De substantie: wil je er iets vloeibaars (smoothie, milkshake, e.d.), iets vasts (kwarktaart, kruimelvlaai, e.d.) of iets daar tussenin (chocolademousse, panna cotte, e.d.) van maken?
- De smaak: iets met fruit, chocolade, likeur, etc.?
- De bereidingswijze: bakken in de oven of laten opstijven in de koelkast?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 23:25
Verwijderd
@AzN: Ik wil graag iets daartussen in maken, iets als mousse ofzo, het liefst met een fruitig smaakje. Het liefst laten opstijven in de koelkast en dan de mogelijkheid om de finishig touch er later aan toe te voegen (ik moet het donderdag/vrijdag maken en zaterdag bij mijn zus af maken).

Hang-op is wel een leuk idee, zoals wij het thuis maken (handdoek ophangen in een grote kom, daar de yoghurt in gooien en een dag of wat wachten tot al het vocht er uit is en dan verder afmaken) is het erg lekker, maar ik weet niet zeker of er dan ook room bij kan.

@ALopiA: Bedankt voor de tip maar dat gaat het waarschijnlijk niet worden...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 01:49
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Apple crumble? Erg lekker en erg makkelijk en je kunt het of koud opdienen, of even ervoor nog even opwarmen in de oven/magnetron. En dan serveren met slagroom. Recept gewoon even googlen.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 10:39
Verwijderd
Ok, ik weet vrij zeker dat het hang-op word, met evt. daar een paar lepels room doorheen en gegarneerd met zelfgekklopte slagroom. Ik wil wel graag de slagroom een kleur geven, heeft iemand een idee hoe ik, bijvoorbeeld rode, groene of blauwe slagroom kan maken? Ik vind een hoop over kleurstoffen op internet, maar heb niet echt behoefte om een heel flesje te kopen terwijl ik het toch maar een keer gebruik.... Heeft iemand ideeën/ervaringen?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 11:36
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Cacaopoeder/Nesquik/oploskoffie/chocoladepasta (voor bruin) en diksap/limonadesiroop/vruchtenjam (voor rood, roze, oranje of geel)? Ik vraag me alleen af of je na bepaalde toevoegingen de slagroom nog wel voldoende op kunt kloppen...
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 21:58
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Hangop met slagroom lijkt me in vrij hoge mate niet te eten, maar je moet het zelf weten natuurlijk
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 08:52
Verwijderd
Als wij thuis hangop eten, is het meestal met slagroom. Best goed te doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.