Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 18:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-11-2004 @ 19:12 :
En jij denkt dat de KNVB naar supporters luisterd?
Waarom roep je dan om straffen voor vitesse?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2004, 18:18
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2004 @ 19:13 :
Waarom roep je dan om straffen voor vitesse?
Je weet best hoe ik het bedoel.

Je kan als supportersgroep geen vuist maken naar de knvb want dan luisteren ze niet.

Dat ik zeg dat ze Vitesse nu moeten aanpakken is gewoon mijn mening, daar zal ik echt niet met een bordje rond gaan lopen in Zeist.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-11-2004 @ 19:18 :
Je weet best hoe ik het bedoel.

Je kan als supportersgroep geen vuist maken naar de knvb want dan luisteren ze niet.

Dat ik zeg dat ze Vitesse nu moeten aanpakken is gewoon mijn mening, daar zal ik echt niet met een bordje rond gaan lopen in Zeist.
De KNVB moet gewoon afkoelen en dan moeten we dus niet gaan vragen om een sanctie voor vitesse, want dan wordt het gezeik alleen maar groter. Niet dat ik vitesse het beste wens, maar ik denk ook een beetje aan mijn eigen hachie.

Overigens lijkt het me wel een goed idee dat ze bij wedstrijden zonder supporters de uitsupporters wel het stadion inlaten
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:28
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
De KNVB wil spreekkoren aanpakken, ADO was de eerste club waar ze het gedaan hebben Vitesse wordt de 2de club die ze gaan aanpakken.
We gaan toch niet krijgen dat het nu opeens zielig is en dat we VItesse maar geen straf gaan geven?
Of je het er mee eens bent of niet (ik ben het er ook niet mee eens met de knvb) dat doet er niet toe.
Als de 1 wordt aangepakt wordt de ander dat ook!
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:29
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2004 @ 19:20 :
Overigens lijkt het me wel een goed idee dat ze bij wedstrijden zonder supporters de uitsupporters wel het stadion inlaten
Dat doen ze ook geloof ik, meen ik ergens gehoord te hebben iig.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-11-2004 @ 19:28 :
De KNVB wil spreekkoren aanpakken, ADO was de eerste club waar ze het gedaan hebben Vitesse wordt de 2de club die ze gaan aanpakken.
We gaan toch niet krijgen dat het nu opeens zielig is en dat we VItesse maar geen straf gaan geven?
Of je het er mee eens bent of niet (ik ben het er ook niet mee eens met de knvb) dat doet er niet toe.
Als de 1 wordt aangepakt wordt de ander dat ook!
Het is helemaal niet zielig voor vitesse.

Maar als je tegen dit soort sancties bent (waar ik heel erg tegen ben), maakt het toch niet uit of de straf al een keer is uitgedeeld? Het moet gewoon niet nog een keer gebeuren. Als jij in de bak komt voor een licht vergrijp en men vindt dat die straf eigenlijk helemaal niet zo hoog hoeft te zijn (of zelfs geen straf), ga je toch ook niet roepen dat iemand die dat ook doet "dan ook in de bak moet"... Nee, je zorgt ervoor dat daar nooit meer iemand voor opgesloten gaat worden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:38
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-11-2004 @ 19:28 :
De KNVB wil spreekkoren aanpakken, ADO was de eerste club waar ze het gedaan hebben Vitesse wordt de 2de club die ze gaan aanpakken.
We gaan toch niet krijgen dat het nu opeens zielig is en dat we VItesse maar geen straf gaan geven?
Of je het er mee eens bent of niet (ik ben het er ook niet mee eens met de knvb) dat doet er niet toe.
Als de 1 wordt aangepakt wordt de ander dat ook!
Tuurlijk ga ik zielig doen, als vitessenaar. Ik hoor elke wedstrijd van Vitesse wel spreekkoren van beide kanten en de scheids is ook vaak het slachtoffer, maar dan hoor je opeens niemand over. Nu is het uitgebreid in de media en moet Vitesse gestraft worden. Tuurlijk keur ik het niet goed wat een deel van het publiek heeft gedaan, maar als Vitesse gestraft word worden er elke week clubs gestraft omdat het publiek "spreekkoren" inzet.

Als Vitesse nu word aangepakt moet elke club van nu af aan hard aangepakt worden.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:39
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Spreekkoren mogen niet en ze wouden er tegen optreden.
Laat ze dan eens een keer wat doen als ze zo'n grote bek hebben daar in Zeist.
Ik ben het er niet mee eens maar ze kunnen het niet maken tegenover ADO om hier niks mee doen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
@ Ketjing: En dat willen we dus niet, dus gaan we vanaf nu niemand meer aanpakken, als het aan mij ligt

Tenzij het publiek ineens de tegenstander begint uit te moorden ofzo...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:41
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-11-2004 @ 19:39 :
Spreekkoren mogen niet en ze wouden er tegen optreden.
Laat ze dan eens een keer wat doen als ze zo'n grote bek hebben daar in Zeist.
Ik ben het er niet mee eens maar ze kunnen het niet maken tegenover ADO om hier niks mee doen.
Ze kunnen het ook niet maken om ADO straf te geven, maar ze doen het toch. Laten we de schade beperken.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:42
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2004 @ 19:39 :
En dat willen we dus niet, dus gaan we vanaf nu niemand meer aanpakken, als het aan mij ligt

Tenzij het publiek ineens de tegenstander begint uit te moorden ofzo...
Wat wij willen zal ze in Zeist een zorg wezen.

Maar we vinden beide hetzelfde geloof ik maar lossen het anders op.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-11-2004 @ 19:42 :
Wat wij willen zal ze in Zeist een zorg wezen.

Maar we vinden beide hetzelfde geloof ik maar lossen het anders op.
Ja, jij bent tegen straffen, maar als ze vallen, ben je ineens voor straffen. En daar ben ik het dus heel erg mee oneens.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:44
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2004 @ 19:43 :
Ja, jij bent tegen straffen, maar als ze vallen, ben je ineens voor straffen. En daar ben ik het dus heel erg mee oneens.
Nee dat niet, ik bekijk het meer van het oogpunt vanuit de KNVB.
Wat ik er van vind doet er eigenlijk ook helemaal niet toe.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-11-2004 @ 19:44 :
Nee dat niet, ik bekijk het meer van het oogpunt vanuit de KNVB.
Wat ik er van vind doet er eigenlijk ook helemaal niet toe.
Waarom discussieer je dan op een forum?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:45
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2004 @ 19:44 :
Waarom discussieer je dan op een forum?
Zucht...
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 19:17
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 22-11-2004 @ 13:12 :
het ware idd hoogstens 3 ernstige minuten, waarbij Bossen werd uitgescholden als hoer 3 minuten van hoer tegen een scheids mag niet, 45 minuten tegen 1 speler mag wel blijkbaar
Dit was inderdaad een lachertje!
Je kon nauwelijks horen wat er gezongen werd (kan ook door het accent komen) en als scheidsrechter kun je aanvoelen dat dit gaat gebeuren.
Zo’n overtreding buiten beeld ziet natuurlijk niemand in het stadion en dan kun je verwachten dat je even de gebeten hond bent. Dat duurt meestal vijf minuten, daarna krijgt Vitesse een kansje, fluit Bossen nog een keer in het nadeel van PSV en is iedereen het tijdelijk weer vergeten. Na afloop barst dan alsnog de discussie los als er verloren is; als er gewonnen is zal iedereen de rode kaart vergeten.

Ik ben toevallig bij deze wedstrijd aanwezig geweest, omdat ik gratis kaartjes kon krijgen en was zelfs zo gelukkig dat ik een interessante discussie mocht voeren met zo’n zogenaamde perfecte voetbalsupporter. Vooraf kon ik met mijn linkeroor opvangen hoe hij vertelde over dat voetbaltuig wat enkel negatieve liedjes kon bedenken en wat ze op moesten sluiten.
Na de rode kaart van Dingsdag bleef ook van Bossen niets heel. Zelf schold deze ideale huisman de scheidsrechter voor alles uit wat zijn zoontje niet mocht zeggen en was het ineens de schuld van de scheidsrechter. Nu waren het niet de supporters die het deden, nee nu had Bossen het zelf gedaan.
Als er dan toch straffen moet komen pleit ik voor een item in het NOS journaal, waarin men oproept om te klikken over zingende huisvaders.
Hopend dat iedereen op hun werk, hun buren, de mensen die altijd naast ze in de kerk zitten, hun vrouw, hun minnares, hun schoonouders en heel zeurend Nederland ze ziet.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:01
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-11-2004 @ 19:45 :
Zucht...
Jah maar daar gaat het wel om... Verkondig je eigen mening en laat het perspectief van de KNVB erbuiten!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 22:02
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
De bond moet óf IEDEREEN aanpakken én knetterhard aanpakken.
Of de mond sluiten en geen aandacht meer schenken aan tieners die het leuk vinden om woorden te gebruiken die ze thuis niet mogen gebruiken.

Maar het inconsequente-slappe-gedrag-beleid dat nu gevoerd wordt, zorgt alleen maar voor nog meer onduidelijkheden en nog meer discussies en misschien wel tot nog meer spreekkoren.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 22:41
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 22-11-2004 @ 23:02 :
De bond moet óf IEDEREEN aanpakken én knetterhard aanpakken.
Of de mond sluiten en geen aandacht meer schenken aan tieners die het leuk vinden om woorden te gebruiken die ze thuis niet mogen gebruiken.

Maar het inconsequente-slappe-gedrag-beleid dat nu gevoerd wordt, zorgt alleen maar voor nog meer onduidelijkheden en nog meer discussies en misschien wel tot nog meer spreekkoren.
Danku!
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 12:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben het met je eens dat je moet gaan voor consequentie. Maar dat betekent niet dat ik de straffen goedkeur. En daarom vind ik dus dat ze alsnog dat strafbeleid moeten intrekken.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 17:14
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Daar ben ik het ook mee eens hoor!
Ik zie ook liever dat er geen aandacht meer aan besteed wordt, én dat straffen afgeschaft worden.

Maar de bond heeft er voor gekozen om 'spreekkoren' aan te pakken, dan moeten ze dat ook ECHT doen, en niet zoals nu dat slappe-halve-beleid voeren m.b.t. de staffen en richtlijnen die er nu zijn.

De ene scheidsrechter staakt wel, de ander niet.
Het ene spreekkoor wordt getollereerd het andere niet.
Straffen worden ingetrokken of verlaagd, de ene wedstrijd krijgt meer aandacht dan de andere. Eerst wordt een club (b.v. Ado) hélemaal afgemaakt door de bond, en vervolgens worden de straffen die zouden moeten worden opgelegd steeds weer ingetrokken of verlaagd, onder het mom van, we durven het als bond toch niet aan. En sommige scheidsrechters durven het ook niet aan om te staken, terwijl anderen een wit voetje willen halen door wel te staken.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 17:41
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Tsjah, dat weet je met de knvb...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 14:35
anterx
anterx is offline
Volgens mij is het gunstig voor ADO Den Haag en Vitesse dat de politici geen tijd meer hebben om zich met deze zaken te bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 09:23
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Die hebben het nu toch juist te druk met het verkondigen dat het vrije woord het hoogste goed van onze samenleving is, en dat de vrijheid van meningsuiting ten alle tijden gerespecteerd moet worden?

Tsjah..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 09:23
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 26-11-2004 @ 10:23 :
en dat de vrijheid van meningsuiting ten alle tijden gerespecteerd moet worden?

Tsjah..
goed gezegd.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 09:48
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 27-11-2004 @ 10:23 :
goed gezegd.
"Hij is een hoerenjong" heeft alleen niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is het probleem...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 17:03
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
stimmt als een bus, maar dat wat volksheld 'theo' riep was allerminst 'vrijeids van meningsuiting'.

Terwijl politiek-Den Haag/Amsterdam moord en brand roept dat het vrije-woord wéér is aangevallen, wordt wél geprobeert het vrije-woord van supporters te doen verdwijnen.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 18:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 27-11-2004 @ 18:03 :
stimmt als een bus, maar dat wat volksheld 'theo' riep was allerminst 'vrijeids van meningsuiting'.

Terwijl politiek-Den Haag/Amsterdam moord en brand roept dat het vrije-woord wéér is aangevallen, wordt wél geprobeert het vrije-woord van supporters te doen verdwijnen.
Jup...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 11:07
anterx
anterx is offline
Wat jullie zeggen klopt niet helemaal. Als je een voetbalkaartje koopt en het stadion betreedt ga je volgens mij akkoord met de regels van de KNVB...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 11:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
anterx schreef op 28-11-2004 @ 12:07 :
Wat jullie zeggen klopt niet helemaal. Als je een voetbalkaartje koopt en het stadion betreedt ga je volgens mij akkoord met de regels van de KNVB...
Je gaat akkoord met de regels die de club aan je stelt, maar dat betekent niet dat je het er niet mee eens bent. Een voetballer maakt toch ook overtredingen?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:44
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-11-2004 @ 12:52 :
Je gaat akkoord met de regels die de club aan je stelt, maar dat betekent niet dat je het er niet mee eens bent. Een voetballer maakt toch ook overtredingen?
Een voetballer krijgt er ook een straf voor als hij iets doet wat niet mag, een kaart..
Of je het er mee eens bent of niet dat boeit de KNVB niet je hebt je er maar aan te houden.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:47
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik zeg trouwens niet dat ik het er mee eens ben maar dat begrijp jij waarschijnlijk wel.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:48
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-11-2004 @ 13:44 :
Een voetballer krijgt er ook een straf voor als hij iets doet wat niet mag, een kaart..
Of je het er mee eens bent of niet dat boeit de KNVB niet je hebt je er maar aan te houden.
Als de KNVB niet de enige voetbalbond in Nederland was geweest, was ik het met je eens geweest.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:04
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-11-2004 @ 13:44 :
Een voetballer krijgt er ook een straf voor als hij iets doet wat niet mag, een kaart..
Als ik alleen een gele of rode kaart had gekregen voor elke klap die ik had uitgedeeld was ik nu een rijk man....
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:12
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
anterx schreef op 28-11-2004 @ 12:07 :
Wat jullie zeggen klopt niet helemaal. Als je een voetbalkaartje koopt en het stadion betreedt ga je volgens mij akkoord met de regels van de KNVB...
Wat zijn de regels dan?
'Gij zult niet zingen dat de vriendin van Van Der Vaart een hoer is.'

Ik ben blij dat afgelopen zondag de gehele wedstrijd Lim-Duan is uitgescholden, weg is gezongen, dat er spandoeken voor hem hingen die hem vertelden dat hij o.a. een hoerenjong is, dat zijn broertje heeft gelopen in eigen stad en dat hij bij elke bal die iets te dicht op welke tribune dan ook kwam zo'n beetje alles naar zijn hoofd heeft gekregen wat je maar kunt krijgen, inclusief speeksel, urine en misschien zelfs sperma.
En ik ben uiteraard blij dat Dick Jol (die zelf ook niet geheel ongeschonden uit de strijd kwam na de 1e goal) geen gehoor heeft gegeven aan de zielige, pedante aanwezigheid van de politiek.

Een wedstrijd aanvoelen heet dat.
Als we dan toch bezig zijn met voetbalwetten, dan moeten er aangepaste wetten komen voor derby's of andere beladen duels.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:32
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Lees net dat een hoop supportersorganitsaties de handen in één hebben geslagen voor meer duidelijkheid omtrendt de spreekkoren.

Zou me niks verbazen als de uitkomst een waslijst met verboden liedjes wordt die elke supporter uit z'n hoofd moeten kunnen opdreunen, als de oppersteward hem daar naar vraagt.

Lang leve de regels!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:37
anterx
anterx is offline
Dan wordt het dus wie kan het origineelste (niet op de verboden lijst staande) spreekkoor bedenken...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 18:57
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Krijg ik net een link op MSN van een vriend van me waar dit in stond:

Voetbalclubs moeten de sfeer aanpassen
De wedstrijden in het betaalde voetbal gaat komend weekeinde, en het weekeinde daarna, gewoon door, ondanks het overlijden van Prins Bernhard. Wel kwam de KNVB, na overleg met de RVD en het ministerie van VWS, met een aantal richtlijnen.

De voetbalbond heeft de clubs in het betaalde voetbal de komende twee weekeinden, dus tot na de bijzetting van de prins, aan te passen. Dat houdt in dat er alleen gepaste muziek in de stadions zal worden gedraaid en dat er voorafgaande aan alle wedstrijden een minuut stilte in acht zal worden genomen.

Daarnaast zullen de spelers en scheidsrechters in het betaalde voetbal rouwbanden dragen en zullen de vlaggen in de stadions halfstok hangen.



Oke rouwbanden en een minuut stilte tot daar aan toe, maar krijg je ook nog zo'n slappe muziek in de stadions omdat de kroonprins is overleden, belachelijk.
Hmz... gelukkig speelt MVV de komende 2 weekenden niet thuis.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 20:19
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Echt belachelijk, als je dit soort dingen moet gaan doen kan je overal wel aparte muziek voor gaan draaien. Een minuut stilte kan ik me wel in vinden, rouwbanden ook wel.
Maar ik weet nog wel dat er tijdens NAC-PSV net na de aanslagen van 11 september ook niet echt slappe muziek werd gedraaid.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 21:55
Verwijderd
bij NAC moet je sowieso heel goed luisteren wil je de muziek of speakster horen, dus wat dat betreft is het bij NAC altijd aangepast
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 22:13
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
vijf schreef op 03-12-2004 @ 22:55 :
bij NAC moet je sowieso heel goed luisteren wil je de muziek of speakster horen, dus wat dat betreft is het bij NAC altijd aangepast
In Groningen dus hetzelfde geval.

Toen ik die kop las dacht ik dat de KNVB weer 1 of ander belachelijk plan uit de grote hoed had getoverd maar ik vind het nogal meevallen eigenlijk..

Trouwens, elke geluid wat uit de speakers in een stadion komt is bedroevend.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 09:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 03-12-2004 @ 19:57 :
Oke rouwbanden en een minuut stilte tot daar aan toe, maar krijg je ook nog zo'n slappe muziek in de stadions omdat de kroonprins is overleden, belachelijk.
Dat doen ze altijd bij dit soort dingen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:42
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 03-12-2004 @ 19:57 :
Oke rouwbanden en een minuut stilte tot daar aan toe, maar krijg je ook nog zo'n slappe muziek in de stadions omdat de kroonprins is overleden, belachelijk.
Dus geen après-ski muziek bij PSV??????????
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 18:17
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-12-2004 @ 10:44 :
Dat doen ze altijd bij dit soort dingen...
Ja, die muziek ook?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 11:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 04-12-2004 @ 19:17 :
Ja, die muziek ook?
Ja...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:05
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zoals al eerder in een ander topic werd gezegd, is ook afgelopen weekend weer een voetbalwedstrijd gestaakt, dit maal in de Gouden Gids Divisie, namelijk het duel tussen VVV en Heracles Almelo. Na 3 keer "hi-ha-hondenlul" gezongen te hebben besloot de scheidsrechter het duel te staken.

Hi-ha-hondenlul, jongejonge, voor mij is dat "spreekkoor" al 50 jaar oud. Triester moet het niet worden met die scheidsrechters.

Er zouden ook berichten zijn dat de wedstrijd was stilgelegd door het roepen van oerwoudgeluiden van VVV-supporters richting een aantal niet blanke spelers van Heracles. Oke, oerwoudgeluiden zijn in die mate racistisch dat ik dat niet goedkeur, maar dat moeten gekleurde spelers al 10 tot 15 jaar aanhoren. En pas na 15 jaar, als er ook iets wordt geroepen over Silvie en Temmink, wordt de KNVB pas wakker en dan gaan ze pas de oerwoudgeluiden aanpakken. Lekker bezig, Zeist!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:03
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Sterker nog als je als donkere speler wordt uitgescholden en vervolgens na de wedstrijd die bewuste supporters 'bedankt' krijg je een officiele waarschuwing aan de broek......

Maargoed, wekelijks wordt er bij ons voor de wedstrijd geroepen dat alle scheidsrechters alle duels DIRECT stilleggen wanneer er kwetsende teksten vanaf de tribunes rollen.
En dan is het heel zwak dat blijkt dat een aantal scheidsrechters dit helemaal niet doet en dat andere scheidsrechters de meest ludieke teksten aangrijpen om een witvoetje te halen....

Jammer jammer jammer, sterk staaltje van wanbeleid...
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 22:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nogmaals, ik wil dus wel eens een statement maken tegen de KNVB en laten zien dat we niet allemaal van die rellende boeren zijn. Een statement waarin we heel duidelijk maken dat ze het voetbal voor ons en zodoende ook voor zichzelf kapot maken...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:43
anterx
anterx is offline
Ja, een statement maken is goed, maar hoe wil je dat doen? Ik wil niet zeggen dat ik denk dat het niet kan, maar ik heb op het moment even geen ideeën.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:44
anterx
anterx is offline
Ik las net dit tot mijn grote verbazing:

De werkgroep die onderzoekt welke discriminerende of kwetsende spreekkoren voortaan niet meer in een voetbalstadion mogen worden gebezigd, hoopt tijdens de winterstop met duidelijke richtlijnen te komen.
Directeur betaald voetbal Henk Kesler verwacht dat bij de herstart van de competitie in januari een lijst beschikbaar is met teksten die wél en die niet zullen worden getolereerd.

Tijdens de algemene vergadering betaald voetbal gisteren in Zeist stonden de clubs vrij lang stil bij dat onderwerp. Opmerkelijk was dat oud-scheidsrechter Frans Derks een pleidooi hield om niet op te treden tegen de term 'hi-ha-hondenlul'. Hij noemde dat binnen de voetbalwereld een 'eretitel'.

Vorige week vrijdag nog legde scheidsrechter Liesveld de eerstedivisiewedstrijd VVV-Heracles tijdelijk stil omdat vanaf de tribunes 'hi-ha-hondenlul' werd gezongen.
(bron: AD - 07 december 2004)

Bron: sovs.nl
Uitgegeven op: dinsdag 07 december 2004
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Racisme in het voetbalstadion
Doncha
50 15-03-2005 19:28
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog spreekkoren
comandini
2 15-12-2004 19:49
De Kantine SpreekKoren, JOU MENING!!
Tease
65 10-11-2004 17:43
Vrije tijd “Column: “Wat zijn we toch verrot met elkaar?”
USPalermo
121 07-10-2004 13:05
Vrije tijd Spreekkoren tegen Fons van E.
zlatani9
55 06-10-2003 15:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Feyenoord in actie tegen spreekkoren
MissCzechMeOut
26 20-11-2002 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.