Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2003, 11:36
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Triodos-bank of de ASN-bank? Weet iemand concreet de verschillen? Welke bank is 'het beste'? Ze investeren allebei alleen in mensvriendelijke, diervriendelijke en milieuvriendelijke projecten, de rente voor de spaarrekeningen is gelijk, dus ik kan niet kiezen, en ik wil nu onderhand wel overschakelen naar één van deze banken. Zijn ze betrouwbaar? Etc. Alvast heel erg dankjewel.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2003, 11:39
Verwijderd
Ik heb van geen van allen gehoord - ik zou de keuze laten afhangen van de service die ze hun klanten bieden, als hun geldelijke diensten gelijk zijn en hun milieuvriendelijkheid ook.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 11:49
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Triodos heb ik wel van gehoord, daar betaal ik altijd de rekeningen van de huisarts aan. Ik zit bij een antroplogische huisartsenpraktijk (erg mensgericht) dus wellicht heeft die daarom de keus gemaakt om een rekening bij Triodos te openen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 13:27
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2003 @ 12:39:
Ik heb van geen van allen gehoord - ik zou de keuze laten afhangen van de service die ze hun klanten bieden, als hun geldelijke diensten gelijk zijn en hun milieuvriendelijkheid ook.
ze hebben overigens geen regionale kantoren, je kan ook niet pinnen etc. maar dat boeit niet zo. Het gaat me dus inderdaad om service, zijn ze een beetje snel met het afhandelen van geldzaken, zijn er geen rare verplichtingen waar je pas later achterkomt etc. Ik heb alle info die er op internet te vinden is, al gelezen, evenals de zooi post die ze me toegestuurd hebben (op gerecycled papier uiteraard )...
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 16:00
Verwijderd
Het komt dus in principe neer op een gigantische hippiebank? Krijg je dan ook een pasje van strokarton?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 17:57
Verwijderd
Triodos is wel een bekende bank, die andere ken ik niet
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 22:21
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik zit bij ASN. Geen problemen mee, prima bank. Tegenwoordig kun je zelfs met een pasje pinnen, zodat je geen geld over hoeft te maken. Direct van je spaarrekening dus. Ze hebben ook 'internetbankieren', ook erg makkelijk. Ik vind het een goede bank . Maar ik weet dus geen verschillen met die andere (die ik overigens niet ken), sorry.

Goed dat je daar een rekening wil openen!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 22:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
ASN had volgens mij een hoge, stabiele rente volgens de consumentengids (ik weet niet zeker maar ik dacht dat het ASN was)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 17:08
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2003 @ 17:00:
Het komt dus in principe neer op een gigantische hippiebank? Krijg je dan ook een pasje van strokarton?

Verzet je je tegen kruisraketten en het kappen van oerbossen, gebruikt de ABN je geld voor de financiering van die zooi...
beetje dubbel he.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 17:08
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-12-2003 @ 23:36:
ASN had volgens mij een hoge, stabiele rente volgens de consumentengids (ik weet niet zeker maar ik dacht dat het ASN was)
ASN heeft 2.6, Triodos ook.
bedankt voor je reactie in ieder geval
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 17:10
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
ekki schreef op 13-12-2003 @ 23:21:
Ik zit bij ASN. Geen problemen mee, prima bank. Tegenwoordig kun je zelfs met een pasje pinnen, zodat je geen geld over hoeft te maken. Direct van je spaarrekening dus. Ze hebben ook 'internetbankieren', ook erg makkelijk. Ik vind het een goede bank . Maar ik weet dus geen verschillen met die andere (die ik overigens niet ken), sorry.

Goed dat je daar een rekening wil openen!
bedankt,
Maar die pinpas he, dat waren toch best hoge bedragen die je dan in één keer moest pinnen? Of kan je ook in winkels met pin betalen?
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 20:02
TechXP
TechXP is offline
Triodos schijnt binnenkort ook weer in andere dingen geld te steken. Mij lijkt ASN bank beter. Ook omdat de eigenaar veganist schijnt te zijn, dat past wel bij mij

Dus ik denk dat ASN zeer dier, natuur en milieuvriendelijk blijft.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 20:19
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
TechXP schreef op 20-12-2003 @ 21:02:
Triodos schijnt binnenkort ook weer in andere dingen geld te steken. Mij lijkt ASN bank beter. Ook omdat de eigenaar veganist schijnt te zijn, dat past wel bij mij

Dus ik denk dat ASN zeer dier, natuur en milieuvriendelijk blijft.
Hoe weet jij dat, van Triodos? Heb je een bronnetje?
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 21:11
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
extinction schreef op 14-12-2003 @ 18:10:
bedankt,
Maar die pinpas he, dat waren toch best hoge bedragen die je dan in één keer moest pinnen? Of kan je ook in winkels met pin betalen?
inderdaad:

Citaat:
Altijd uw spaarpot bij de hand: met de ASN Spaarbankpas kunt u overal in Nederland aankopen pinnen tussen € 250 en € 9.975. Contant opnemen kan ook: bij alle geldautomaten in Nederland dagelijks € 250. De administratiekosten voor het pasje zijn bescheiden: € 3,40 per jaar.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 22:44
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
extinction schreef op 20-12-2003 @ 21:19:
Hoe weet jij dat, van Triodos? Heb je een bronnetje?
Stond geloof in de krant ofzo. En hier staat het:

http://www.veganisme.non-profit.nl/f...opic.php?t=764
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 09:09
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
TechXP schreef op 20-12-2003 @ 23:44:
Stond geloof in de krant ofzo. En hier staat het:

http://www.veganisme.non-profit.nl/f...opic.php?t=764
dankjewel!
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 12:52
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
extinction schreef op 21-12-2003 @ 10:09:
dankjewel!
Dat wordt dus ASN?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 13:48
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
ekki schreef op 21-12-2003 @ 13:52:
Dat wordt dus ASN?
Jazeker.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-12-2003, 20:28
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
Citaat:
extinction schreef op 13-12-2003 @ 12:36:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Triodos-bank of de ASN-bank? Weet iemand concreet de verschillen? Welke bank is 'het beste'? Ze investeren allebei alleen in mensvriendelijke, diervriendelijke en milieuvriendelijke projecten, de rente voor de spaarrekeningen is gelijk, dus ik kan niet kiezen, en ik wil nu onderhand wel overschakelen naar één van deze banken. Zijn ze betrouwbaar? Etc. Alvast heel erg dankjewel.
misschien een domme vraag maar wrom kies je niet voor een van de grotere bekendere banks? of is de rente bij die grote banken minder?
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 20:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Put@ schreef op 21-12-2003 @ 21:28:
misschien een domme vraag maar wrom kies je niet voor een van de grotere bekendere banks? of is de rente bij die grote banken minder?
Kijk eens bij de eerste post van dit topic?

nog even herhalen dan?

Citaat:
Ze investeren allebei alleen in mensvriendelijke, diervriendelijke en milieuvriendelijke projecten, de rente voor de spaarrekeningen is gelijk, dus ik kan niet kiezen, en ik wil nu onderhand wel overschakelen naar één van deze banken. Zijn ze betrouwbaar?
De topicstarter wil dus wat dingen stellen aan de bank. Mensvriendelijk, diervriendelijk en milieuvriendelijk.

Een voorbeeld de abn-amro:
diervriendelijk? Nee, want ze ondersteunen financieel de BPRC
Mensvriendelijk? Nee, want ze ondersteunen financieel de ontwikkelingen van clusterbommen enzo.
milieuvriendelijkl? investeringen in diverse bedrijven die het dus niet zijn..
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 23:49
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
Citaat:
TechXP schreef op 21-12-2003 @ 21:33:
Kijk eens bij de eerste post van dit topic?

nog even herhalen dan?



De topicstarter wil dus wat dingen stellen aan de bank. Mensvriendelijk, diervriendelijk en milieuvriendelijk.

Een voorbeeld de abn-amro:
diervriendelijk? Nee, want ze ondersteunen financieel de BPRC
Mensvriendelijk? Nee, want ze ondersteunen financieel de ontwikkelingen van clusterbommen enzo.
milieuvriendelijkl? investeringen in diverse bedrijven die het dus niet zijn..
oke ieder zn mening maar wat maakt het in godsnaam of de bank lieve dingen diet met je geld zolang je er maar flinke rente van trekt enz
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 00:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Put@ schreef op 22-12-2003 @ 00:49:
oke ieder zn mening maar wat maakt het in godsnaam of de bank lieve dingen diet met je geld zolang je er maar flinke rente van trekt enz
Waarschijnlijk hou je heel veel van geld dat je dat graag over ruggen van andere wil verdienen. Mij maakt het niet uit. Ik ben tevreden met lagere rente of geen als ik daarmee gewoon zorg dat de bank gewoon goed investeerd in duurzame ontwikkeling enzo.

Een bank is een belangrijk iets binnen een maatschappij en heeft ook een maatschappelijke taak. Dat is o.a. investeren in diverse projecten, sponsoren van dingen zoals benefietconcerten etc.
Echter sommige banken doen ook slechte dingen. En een manier is om deze banken te laten weten dat je het niet eens bent dat de bank helpt met bepaalde dingen te regelen.

Jij zou het dus ook niet erg vinden als de ABN-amro ofzo gewoon accounts heeft voor al-qaeda? etc.

Ik vind het belangrijk dat een bank ook een maatschappelijke taak heeft en laat zien dat deze niet alleen op 'geld' uit is om dat maar zo te zeggen. Ik ga nog overstappen van abn (zit nu daarnog) naar asn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 00:31
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-12-2003 @ 01:16:
Waarschijnlijk hou je heel veel van geld dat je dat graag over ruggen van andere wil verdienen. Mij maakt het niet uit. Ik ben tevreden met lagere rente of geen als ik daarmee gewoon zorg dat de bank gewoon goed investeerd in duurzame ontwikkeling enzo.

Een bank is een belangrijk iets binnen een maatschappij en heeft ook een maatschappelijke taak. Dat is o.a. investeren in diverse projecten, sponsoren van dingen zoals benefietconcerten etc.
Echter sommige banken doen ook slechte dingen. En een manier is om deze banken te laten weten dat je het niet eens bent dat de bank helpt met bepaalde dingen te regelen.

Jij zou het dus ook niet erg vinden als de ABN-amro ofzo gewoon accounts heeft voor al-qaeda? etc.

Ik vind het belangrijk dat een bank ook een maatschappelijke taak heeft en laat zien dat deze niet alleen op 'geld' uit is om dat maar zo te zeggen. Ik ga nog overstappen van abn (zit nu daarnog) naar asn.
ja tuurlijk ik snap je standpunt en dat is ook ieders recht om een vrije keuze te maken. Als de Abn al Qaeda accounts zou hebben zou dat een een verkeerde zaak zijn ja maar dat acht ik niet erg realistisch, athans dat het dan ook algemeen bekend is.

Geld is voor mij puur een middel om mee te betalen, en de keuze van mijn bank heeft niets te maken met hoe ik mijn geld verdien en of ik dat '' over de ruggen van mensen doe'' Want ik verdien mijn geld niet aan de bank maar ik verdien mn geld met mn studiefincaniering en pare time werk.

Verder is de keuze voor mij gemaakt toen ik klein was, mijn ouders opende bij de abn een spaarrekening voor mij en ik ben nu tevreden met de bank, de service en mogelijkheden zijn prima. Voor de rente hoef ik het niet te doen want ik heb geen miljoenen op de bank

Overigens is de ASN bank een onderdeel van de SNS Reaal Groep die als missie heeft: SNS Reaal Groep wil een toonaangevende financiële dienstverlener zijn die een samenhangend pakket van innovatieve bancaire, beleggings- en verzekeringsproducten aanbiedt. SNS Reaal Groep richt zich hierbij op de Nederlandse particuliere en midden- en kleinzakelijke markt, via verschillende op elkaar afgestemde distributiekanalen . Dat klinkt niet erg maatschappelijk
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?

Laatst gewijzigd op 22-12-2003 om 00:48.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 09:14
TechXP
TechXP is offline
Ieder zijn eigen bank, maar ik leef denk ook wat principieler dan andere, en de ASNbank die past wat meer bij mij, dan de ABN enzo.

Tuurlijk kan je ook niet alles bepalen wat een bank doet, dus verschil zal er wel blijven.

Citaat:
Put@ schreef op 22-12-2003 @ 01:31:
Overigens is de ASN bank een onderdeel van de SNS Reaal Groep die als missie heeft: SNS Reaal Groep wil een toonaangevende financiële dienstverlener zijn die een samenhangend pakket van innovatieve bancaire, beleggings- en verzekeringsproducten aanbiedt. SNS Reaal Groep richt zich hierbij op de Nederlandse particuliere en midden- en kleinzakelijke markt, via verschillende op elkaar afgestemde distributiekanalen . Dat klinkt niet erg maatschappelijk [/B]
Valt wel mee. Maar de bank is aangesloten bij een bankiersgroep, daar is op zich niks mis mee. Volgends de site werkt de ASN bank ook zelfstandig binnen die groep, dus niet volgens de regels van die groep.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 13:02
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Put@: Ik denk dat je het met me eens bent als ik zeg dat deze wereld om geld draait. Voor elke handeling is financiering nodig, zo ook voor handelingen waar ik niet achter sta (wapenfinanciering etc.).
Als ik mij verzet tegen het kappen van bossen dmv acties etc, maar ondertussen wel indirect het houtkappen financier, dan ben ik toch eigenlijk gewoon dom bezig? Nou heb ik niet zo heel veel geld, dus een enorme steun aan 'foute bedrijven' zal ik niet zijn, maar toch weiger ik mijn geld te laten gebruiken voor dingen waar ik niet achter sta - nee, waar ik zelfs tegen ben-.
Snap je?

Bovendien bieden ASN en Triodos ook een soort van ontwikkelingssamenwerking.
Zij investeren namelijk in kleine zelfstandige bedrijven:

Citaat:
Voor veel mensen in ontwikkelingslanden is een eigen bedrijfje vaak de enige mogelijkheid om een inkomen te verwerven. Voor een gezonde ontwikkeling van hun bedrijfje is krediet voor werkkapitaal of kleine investeringen enorm belangrijk. Maar kleine ondernemers kunnen bij de ‘gewone’ commerciële banken meestal niet terecht voor een lening en de woekerrentes van lokale handelaren kunnen ze niet betalen.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2003, 13:15
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-12-2003 @ 01:16:
Ik ga nog overstappen van abn (zit nu daarnog) naar asn.
Dat is wel het probleem van ASN, dat je het niet gewoon als 'normale rekening' kan gebruiken. Geld storten en opnemen moet namelijk via je 'reguliere' bank of giro rekening....
En je kan niet pinnen.
Zolang je geen geld nodig hebt, of niks stort, maar alles gewoon op je asn-rekening zet, dan is er niks aan de hand, maar als je wilt opnemen of storten, heb je een hulpbank nodig .
Dat maak ik er uit op in ieder geval.

Klopt dit of heb ik het hopelijk verkeerd begrepen?
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 13:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
extinction schreef op 22-12-2003 @ 14:15:
Dat is wel het probleem van ASN, dat je het niet gewoon als 'normale rekening' kan gebruiken. Geld storten en opnemen moet namelijk via je 'reguliere' bank of giro rekening....
En je kan niet pinnen.
Zolang je geen geld nodig hebt, of niks stort, maar alles gewoon op je asn-rekening zet, dan is er niks aan de hand, maar als je wilt opnemen of storten, heb je een hulpbank nodig .
Dat maak ik er uit op in ieder geval.

Klopt dit of heb ik het hopelijk verkeerd begrepen?
hm,...dat weet ik niet precies. Ik heb nog niet alles goed gelezen, maar ik wil iig mijn 'spaargeld' van de abn naar de asn.
Dat lijkt me iig een betere plek.

Misschien zou je gewoon eens naar die bank gaan en dan even vragen hoe en wat.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 14:04
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
Citaat:
extinction schreef op 22-12-2003 @ 14:02:
Put@: Ik denk dat je het met me eens bent als ik zeg dat deze wereld om geld draait. Voor elke handeling is financiering nodig, zo ook voor handelingen waar ik niet achter sta (wapenfinanciering etc.).
Als ik mij verzet tegen het kappen van bossen dmv acties etc, maar ondertussen wel indirect het houtkappen financier, dan ben ik toch eigenlijk gewoon dom bezig? Nou heb ik niet zo heel veel geld, dus een enorme steun aan 'foute bedrijven' zal ik niet zijn, maar toch weiger ik mijn geld te laten gebruiken voor dingen waar ik niet achter sta - nee, waar ik zelfs tegen ben-.
Snap je?

Bovendien bieden ASN en Triodos ook een soort van ontwikkelingssamenwerking.
Zij investeren namelijk in kleine zelfstandige bedrijven:
Ja ik snap je standpunt, en je hebt gelijk als je zegt dat het wat dubbel is om aan de ene kant het bos kappen te financieren maar er toch tegen te zijn. Dus ik vind het ook goed dat die banken er zijn voor de gene die zich er enigsins tegen willen verzetten.

Ik zelf voel me er niet echt voor geroepen omdat ik idd niet veel geld heb op de bank. Daardoor voeg ik niet echt een belangrijke waarde toe aan de financiering van boskappen etc + dat ik geloof dat je als individueel niet zo veel kan verichten net zoals bijv geen vlees eten.
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?

Laatst gewijzigd op 22-12-2003 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 14:19
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Put@ schreef op 22-12-2003 @ 15:04:
dat ik geloof dat je als individueel niet zo veel kan verichten net zoals bijv geen vlees eten.
individueel sta je juist sterk en als er steeds meer individuele personen zijn die op staan, dan vorm je een grote groep.

Bijvoorbeeld over dat vlees eten. Het lijkt misschien weinig er toe te doen, maar:
1 vegetarier spaart per jaar ongeveer 83 dieren
in NL ongeveer 700000 veggies, dus sparen samen:
58.100.000 dieren

Dat scheelt toch heel wat he!

En over dat je als individu niet veel scheelt, dat zeiden sommige vroeger ook, maar toen stond er eens iemand op en bleef staan en na hem volgden er meer. En toen was er een 'verzet'. En dat groeide en groeide. Genoeg voorbeelden van personen die opstonden en meer volgden deze. Als individu maak je verschil...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 14:40
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-12-2003 @ 15:19:
individueel sta je juist sterk en als er steeds meer individuele personen zijn die op staan, dan vorm je een grote groep.

Bijvoorbeeld over dat vlees eten. Het lijkt misschien weinig er toe te doen, maar:
1 vegetarier spaart per jaar ongeveer 83 dieren
in NL ongeveer 700000 veggies, dus sparen samen:
58.100.000 dieren

Dat scheelt toch heel wat he!

En over dat je als individu niet veel scheelt, dat zeiden sommige vroeger ook, maar toen stond er eens iemand op en bleef staan en na hem volgden er meer. En toen was er een 'verzet'. En dat groeide en groeide. Genoeg voorbeelden van personen die opstonden en meer volgden deze. Als individu maak je verschil...
ja dat is idd zo als je een groep gaat vormen maar wat ik eigenlijk bedoel is dat je er als individueel persoon niet direct iets van merkt. Dus dat motiveert niet tot handelen bij mij.
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 14:55
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Put@ schreef op 22-12-2003 @ 15:40:
ja dat is idd zo als je een groep gaat vormen maar wat ik eigenlijk bedoel is dat je er als individueel persoon niet direct iets van merkt. Dus dat motiveert niet tot handelen bij mij.
Do not underestimate the power of one.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:32
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
extinction schreef op 22-12-2003 @ 14:15:
Dat is wel het probleem van ASN, dat je het niet gewoon als 'normale rekening' kan gebruiken. Geld storten en opnemen moet namelijk via je 'reguliere' bank of giro rekening....
En je kan niet pinnen.
Zolang je geen geld nodig hebt, of niks stort, maar alles gewoon op je asn-rekening zet, dan is er niks aan de hand, maar als je wilt opnemen of storten, heb je een hulpbank nodig .
Dat maak ik er uit op in ieder geval.

Klopt dit of heb ik het hopelijk verkeerd begrepen?
dit klopt. helaas
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:44
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
ekki schreef op 22-12-2003 @ 18:32:
dit klopt. helaas
ah, dank!
jammer.
Murja, altijd nog beter dan al m'n spaargeld op de abn.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:05
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
extinction schreef op 22-12-2003 @ 18:44:
ah, dank!
jammer.
Murja, altijd nog beter dan al m'n spaargeld op de abn.
inderdaad .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:10
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik wil misschien binnekort ook een rekening openen bij de ASN: ik heb nu een spaarrekening en een lopende rekening bij de RABObank, maar vaak als ik geld tekort kom op mn lopende rekening boek ik dat over van mn spaarrekening (gaat heel makkelijk via de rabofoon, iets TE gemakkelijk dus)....het is zelfs zo erg dat binnen een paar jaar mn spaargeld van 8000 gulden naar minder dan 1000 euro is gekelderd

Nu wil ik misschien gaan werken&sparen een half jaar lang om daarna op reis te gaan.......maarja, als ik dat geld op mn spaarrekening stort heb ik nog veel te veel kans dat ik het er weer afhaal.
Een nieuwe spaarrekening openen lijkt me gezien mijn financiel gedrag een stuk beter voor me. De ASN bank lijkt mij dan ook wel wat, doe ik ook nog eens iets 'goeds' met mn vastgezette geld.

Alleen heb ik wel een paar vraagjes:

-Ik woon in Nijmegen, kun je dan ook een spaarrekening openen bij de ASN?
-Maakt het uit hoeveel geld er op die rekening staat (kun je er ook 0 euro op hebben staan bijv. of 10.000 euro)
-kost het geld of administratiekosten?
-kan ik geld overboeken van mn lopende rekening bij de rabo naar mn spaarrekening bij de ASN? En omgekeerd? Kost dat transactiegeld?

Ik hoop dat iemand antwoord weet op deze vragen......
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:44
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 22-12-2003 @ 19:10:
Ik wil misschien binnekort ook een rekening openen bij de ASN: ik heb nu een spaarrekening en een lopende rekening bij de RABObank, maar vaak als ik geld tekort kom op mn lopende rekening boek ik dat over van mn spaarrekening (gaat heel makkelijk via de rabofoon, iets TE gemakkelijk dus)....het is zelfs zo erg dat binnen een paar jaar mn spaargeld van 8000 gulden naar minder dan 1000 euro is gekelderd

Nu wil ik misschien gaan werken&sparen een half jaar lang om daarna op reis te gaan.......maarja, als ik dat geld op mn spaarrekening stort heb ik nog veel te veel kans dat ik het er weer afhaal.
Een nieuwe spaarrekening openen lijkt me gezien mijn financiel gedrag een stuk beter voor me. De ASN bank lijkt mij dan ook wel wat, doe ik ook nog eens iets 'goeds' met mn vastgezette geld.

Alleen heb ik wel een paar vraagjes:

-Ik woon in Nijmegen, kun je dan ook een spaarrekening openen bij de ASN?
-Maakt het uit hoeveel geld er op die rekening staat (kun je er ook 0 euro op hebben staan bijv. of 10.000 euro)
-kost het geld of administratiekosten?
-kan ik geld overboeken van mn lopende rekening bij de rabo naar mn spaarrekening bij de ASN? En omgekeerd? Kost dat transactiegeld?

Ik hoop dat iemand antwoord weet op deze vragen......
www.asnbank.nl
En dan op 'sparen' drukken, en dan krijg je een overzicht, en dan kan je kijken welke rekening het best bij je past, en wat de voorwaarden zijn, en andere info.

Uiteraard kan je ook als je in Nijmegen woont een spaarrekening openen bij ASN.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Welke bank heb jij?
DutchGirl
93 01-10-2003 22:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.