Oud 23-05-2006, 18:49
Cerridwen
Cerridwen is offline
geen idee, ik vond dat ik de vraag wel logisch had opgevat , alleen vond ik de vraagstelling raar uitzien vanwege dat gedoe met oorzaak en gevolg. bij ons in de klas word al jaren gezegd leer het verschil tussen oorzaak en gevolg goed en dan maken ze in het examen zelf zo'n fout
Advertentie
Oud 24-05-2006, 11:15
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Nee, daar moet niet gevolg staan...
De gevolgen van het Vietnamsyndroom stonden niet in de bron.
En je moest elementen uit de bron halen, en als jij iets zegt over gedode strijdmakkers enz, dan heb je de bron eigenlijk niet gebruikt, en dat was juist de vraag.
Oud 24-05-2006, 11:41
Cerridwen
Cerridwen is offline
ik heb de bron wel gebruikt ik heb elementen uit de bron gebruikt om uit af te leiden welke oorzaak van het vietnamsyndroom eruit kon worden afgeleid, dus ik heb de bron zeker wel gebruikt.
bovendien stonden er ook geen oorzaken in van het vietnamsyndroom dus klopt de vraagstelling nog steeds niet hoor. ik weet niet hoe dat op andere scholen gaat maar bij ons op school hebben ze ons het verschil tussen oorzaak en gevolg altijd uitgelegd en geleerd en wat in die vraag staat klopt niet helemaal.
Oud 24-05-2006, 14:45
Cathinca
Cathinca is offline
Ik had zoiets dat een van de oorzaken was, dat de soldaten dus totaal geen begrip kregen van hun omgeving.

Maar heb niet gekeken of dat goed is, aangezien ik de neiging heb mijzelf verschrikkelijk op te wrijven en dat dan zowel invloed heeft op mijn volgende examens, alswel dat ik enorm gestressd word en dat ook niet echt gezond is.

Ik denk dat ze bij John Wayne gewoon van je verwachtten, dat je het verschil kunt zien tussen de generatie uit de tweede wereldoorlog, die oorlog en wat ze deden zagen als iets dappers en goeds en de mening van de personen die uit de Vietnamoorlog kwamen en beseften dat de oorlog helemaal niet zo "goed" en "dapper" was.

Ik heb me in elk geval niet gestoord aan dat feit. Meer aan dat van de Vn, raakte wel een beetje in paniek, maar had vaag het gevoel dat het wel voor alle andere gebeurtenissen was gebeurd.

Nou ja, we zullen wel zien...
Groet,

Cathinca
Oud 24-05-2006, 16:11
Cerridwen
Cerridwen is offline
jah je hebt wel gelijk dat je gaat stressen door dat nakijken, dat heb ik ook een beetje, in principe hebik alles gehaald tot nu toe, en dat wist ik ook wel ,maar je blijft wel positiever als je niet gaat nakijken inderdaad

maarja ik snap niet dat mensen problemen hadden met die fout over John Wayne, dat beinvloedde volges mij de vraag niet maargoed, ieder zijn eigen mening
Oud 24-05-2006, 18:45
crmnnn
crmnnn is offline
naar mijn mening was geschiedenis niet zo heel moeilijk.. burgeropvoeding vond ik wel iets moeilijker dan vietnam.. maar ik heb minstens 53 punten, ik moest een 4,0 hebben, dus dat zit wel goed .... succes verder allemaal! :
__________________
luctor et emergo!
Oud 25-05-2006, 00:02
Cerridwen
Cerridwen is offline
het was ook geen moeilijk examen maar er zaten wel een aantal fouten in en dat is zonde ,maarja .. jij ook succes
Oud 25-05-2006, 15:28
Roxjuh
Avatar van Roxjuh
Roxjuh is offline
Ik heb een klacht ingediend over vraag 4. De vraag over die tegenstellingen in die foto.

Als iemand van de havo kijk je tog verder dan man-vrouw en groot-klein tegenstellingen, of ben ik nou stom?

Mijn antwoord was: uniformen-niet-uniformen en hele gezin-alleen man...


en trouwens, ik neem aan dat meerderen dat hebben ingevuld. Ze gaan tog niet vragen naar grootte of sekse, dan kunnen ze die foto beter bij het examen bio doen of in een examen voor de mavo of zo (sorry hoor)
__________________
Ik ben apart.. Maar dat wist je vast wel :)

Laatst gewijzigd op 25-05-2006 om 15:31.
Oud 25-05-2006, 16:07
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ja, ik had daar ook ''wel een geweer en geen geweer'' ..
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 25-05-2006, 16:08
Roxjuh
Avatar van Roxjuh
Roxjuh is offline
Haha dat was mijn 3de optie
__________________
Ik ben apart.. Maar dat wist je vast wel :)
Oud 25-05-2006, 16:09
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Zo gek ben ik dan nog niet geweest !!
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 25-05-2006, 16:10
Roxjuh
Avatar van Roxjuh
Roxjuh is offline
O, maar ikke wel
__________________
Ik ben apart.. Maar dat wist je vast wel :)
Oud 25-05-2006, 16:17
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Je moet van het beste uitgaan, niet zo pessimistisch, daar schiet je nooit wat mee op . En dan nog iets, dat correctiemodel is ook niet alles, hopen dat je een leuke docent hebt en een leuke 2e conrector (en dat geldt ook voor moi) .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 25-05-2006, 16:18
Roxjuh
Avatar van Roxjuh
Roxjuh is offline
Ik vond dat antwoord gewoon zo mega krang, ze moeten de mijne gwoon goed rekenen...

Grrr
__________________
Ik ben apart.. Maar dat wist je vast wel :)
Oud 25-05-2006, 19:04
Cerridwen
Cerridwen is offline
Citaat:
Roxjuh schreef op 25-05-2006 @ 16:28 :
Ik heb een klacht ingediend over vraag 4. De vraag over die tegenstellingen in die foto.

Als iemand van de havo kijk je tog verder dan man-vrouw en groot-klein tegenstellingen, of ben ik nou stom?

Mijn antwoord was: uniformen-niet-uniformen en hele gezin-alleen man...


en trouwens, ik neem aan dat meerderen dat hebben ingevuld. Ze gaan tog niet vragen naar grootte of sekse, dan kunnen ze die foto beter bij het examen bio doen of in een examen voor de mavo of zo (sorry hoor)
ik denk dat jouw antwoord ook goed is, volges mij waren die van het antwoordmodel maar voorbeelden van een goed antwoord en anders slaat het inderdaad nergens op
Oud 25-05-2006, 22:25
bbyn
bbyn is offline
k had groot klein.. dies goed

en toen had ik maar jong/oud.. whatever
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 25-05-2006, 22:40
Roxjuh
Avatar van Roxjuh
Roxjuh is offline
Voor degene die mijn antwoord hadden, mogen dan wel een bonuspunt hebben
__________________
Ik ben apart.. Maar dat wist je vast wel :)
Oud 25-05-2006, 22:48
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Heel veel mensen uit mijn klas hadden ook andere dingen!
Maar die zullen ook wel goed gerekend worden denk ik hoor
Oud 26-05-2006, 15:39
A*
Avatar van A*
A* is offline
Jamaar je moet je toch verplaatsen in die tijd?
In die tijd lagen de verhoudingen nog anders, en was het als man natuurlijk niet tof dat ie door zo'n klein vrouwtje opgepakt was.
Misschien wel een voor de hand liggend antwoord, maar ik denk dat je niet altijdzo moeilijk moet denken.
Oud 26-05-2006, 15:41
A*
Avatar van A*
A* is offline
+dat die kleine vrouw symbool staat voor de guerillatactiek, je hoeft niet groot en sterk te zijn om tegen mensen met moderne wapens en shit te vechten. Het ging er juist om dat je slim was.
Oud 26-05-2006, 16:27
puut
puut is offline
Citaat:
Roxjuh schreef op 25-05-2006 @ 16:28 :
Ik heb een klacht ingediend over vraag 4. De vraag over die tegenstellingen in die foto.

Als iemand van de havo kijk je tog verder dan man-vrouw en groot-klein tegenstellingen, of ben ik nou stom?

Mijn antwoord was: uniformen-niet-uniformen en hele gezin-alleen man...


en trouwens, ik neem aan dat meerderen dat hebben ingevuld. Ze gaan tog niet vragen naar grootte of sekse, dan kunnen ze die foto beter bij het examen bio doen of in een examen voor de mavo of zo (sorry hoor)
Ik snap je punt, maar bij bronnen moet je altijd van het meest logisch uitgaan. Geschiedenis wil niet altijd zeggen dat je over iets achter moet zoeken, soms ligt het antwoord voor de hand.
Maar je hebt grote kans dat jou antwoord gewoon wordt goedgekeurd. Want iedereen kijkt op een andere manier naar de bron. Het heeft by the way niks te maken met Havo niveau hoor, het hangt van je geschiedenis talent af en je inzicht. Misschien dat jij het gek vindt dat het antwoord zo voor de hand ligt, maar voor iemand anders was deze bron een niet te maken opgave...
Oud 26-05-2006, 18:54
Roxjuh
Avatar van Roxjuh
Roxjuh is offline
Jah maar dan ging het tog helemaal niet over geschiedenis? Dan had het net zo goed bij Duits of Frans kunnen staan

En gezien het antwoord ook nog bij Biologie
__________________
Ik ben apart.. Maar dat wist je vast wel :)
Oud 26-05-2006, 19:25
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
kwark schreef op 22-05-2006 @ 19:30 :
Er zat nog een fout in het examen volgens mij.
Bij vraag 3 moest je die gebeurtenissen in goede volgorde doen, maar de VN hoefde je toch niet te leren? Dat stond in de ilustratieve tekst voor VWO.
Ik ben het iig niet tegengekomen in het boek van Vietnam.

Verder vond ik het examen best makkelijk. Ik heb zo rond de 7,6 denk ik.
idd, ik vond het al zo vreemd dat ze opeens over de VN begonnen!
__________________
cogito ergo sum
Oud 26-05-2006, 21:33
puut
puut is offline
Citaat:
Roxjuh schreef op 26-05-2006 @ 19:54 :
Jah maar dan ging het tog helemaal niet over geschiedenis? Dan had het net zo goed bij Duits of Frans kunnen staan

En gezien het antwoord ook nog bij Biologie
Het gaat erom dat je je kunt verplaatsen in de propaganda van Vietnam in die tijd ... En dat je kunt begrijpen waarom dit een geschikt plaatje is om mensen te overtuigen. En daarom past het wel degelijk bij Geschiedenis
Oud 26-05-2006, 21:39
Roxjuh
Avatar van Roxjuh
Roxjuh is offline
En dus niet bij de havo, want anders waren de antwoorden wel moeilijker geweest
__________________
Ik ben apart.. Maar dat wist je vast wel :)
Oud 26-05-2006, 21:46
puut
puut is offline
Citaat:
Roxjuh schreef op 26-05-2006 @ 22:39 :
En dus niet bij de havo, want anders waren de antwoorden wel moeilijker geweest
hahaha je zit er wel heel erg over in hè ... misschien dat jij het een makkelijke vraag vindt, maar iemand anders vindt hem weer moeilijk! Hangt van je inzicht af
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
HAVO Geschiedenis examen Havo
mir1990
23 23-05-2009 14:02
De Kantine Weerwolfspel #29
Spelleider
443 26-02-2007 11:38
VMBO Geschiedenis
b@rt-online
3 25-05-2005 17:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 14:59
Verhalen & Gedichten Heb jullie tips voor mijn verhaal?
Selina
7 10-12-2002 22:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.