Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2010 / HAVO
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2010, 21:04
JochemteWierik
JochemteWierik is offline
Hallo,

Ik ben de laatste tijd ontzettend gemotiveerd als het om mijn examen gaat. Ik wil er voor gaan!

Ik heb vorig jaar 4HAVO voor de 2e keer gedaan, dit omdat in het 1e jaar 4 havo mijn vader kwam te overlijden aan leukemie, en het 2e jaar 4HAVO (wanneer je denkt aan een schone lei te beginnen), overlijd mijn tante (zon beetje 2e moeder aangezien mn tante bij ons was als pa op het ziekenhuis lag, en ma daar ook heen was.. enkele jaren) In die tijd heb ik dus ook rot cijfers gehaald.. wiskunde stond ik er nog goed voor omdat ik een leraar had die mij kende, en wist waar mijn problemen lagen (was mentor in het jaar van pa's overlijden).. Hij kwam echter onverwachts te overlijden in de zomer vakantie, en dus kreeg ik een nieuwe, jonge, leraar weer.. Geheel wennen, eerste SET was een half examen en zodoende ging wiskunde achteruit.. met als gevolg dat ik nu een 4,5 sta.

Economie is nooit mijn sterkste vak geweest, en daar sta ik nu dus een 5,0 voor. Door de slecht cijfers en een mondeling nederlands waar de leraar mijn vies bij gen**id heeft om het zo maar even te zeggen, en een informatica leraar die een 5,5 gaf voor iets wat hij niet heeft bekeken (met een 5,6 had ik een compensatie punt gehad, kom nu op een 6,4 uit..)

Nou heb ik dus geen compensatie punten (deze zijn echter wel te halen als ik me een beetje in zit, denk ik...!?)

Hoe belabberd sta ik er nou echt voor, wie gaat mij even de ogen openen dat dit een lastige klus gaat worden, of wie gaat mij geruststellen dat het allemaal wel kan? Ik heb er namelijk zelf een hard hoofd in, en dat is totaal niet goed voor mijn concentratie tijdens het leren want "Als ik het maar haal, als ik het maar haal, als ik het maar haal" tot in de eeuwigheid door.

Alvast bedankt voor het lezen, en hopelijk krijg ik een paar goede reacties weer.

Jochem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2010, 23:27
Gus
Avatar van Gus
Gus is offline
@Jochem: Geruststellen is misschien teveel gevraagd: volgens mij moet je hard gaan studeren, en de examens goed doen (dus: uitgeslapen, beetje slimme strategie voeren, en je simpelweg goed voorbereiden). Maar zoals je zelf al zegt is het onzin om je te druk te gaan maken of je het haalt of niet; doe het gewoon zo goed mogelijk. De examens zijn niet moeilijker dan de SO's en PW'en die je school (lees: docent) verzint. De examens worden door normale, eerlijke mensen gemaakt en staan dus vol redelijke vragen.
Daarom haalt een groot deel van de kandidaten de examens ook gewoon (volgens mij was het 90% slagingspercentage ofzo). Ik denk dat je het wel kan halen als je goede cijfers haalt. Ik zou d'r maar gewoon het beste van maken (meer dan dat kan een mens immers niet doen...) Ik stop er nog een succeswensende smiley bij, die verder weinig zoden aan de dijk zal zetten maar het gaat om het idee. Go for it!
__________________
kom dans de hoela met mij
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 10:18
Verwijderd
Inderdaad, ga er gewoon voor. Die lage cijfers komen door dingen waar je niks aan kon doen. Als je dat niet hebt ben je denk ik wel in staat je examens te halen. En als het niet lukt dan hoef je de voldoende vakken (in het geval je VAVO gaat doen) in elk geval niet over te doen. Dus gewoon je best doen en ervoor gaan lijkt mij het beste.

Het slagingspercentage ligt inderdaad op 90-95% dus maak je niet teveel zorgen.

Voor de rest sterkte met alles!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 15:41
Micky
Avatar van Micky
Micky is offline
He Jochem!

Jeetje wat heb je veel meegemaakt de afgelopen twee jaar. Nu staan de examens voor de deur en ook dat is spannend. Ik weet niet goed hoe het zit met compensatiepunten (het is alweer een tijd terug dat ik examens deed), maar wat Gus en Micromensje ook al zeggen: goed leren! Ga ervoor! Doe je best en wacht af. Je weet ook niet hoe hoog de normering wordt van de examens, dus het heeft geen zin om continu te gaan rekenen of je het wel gaat halen.

Wat ik nog wel weet is dat ik voor Economie een onvoldoende stond en ook voor een ander vak in mijn profiel niet zo hoog stond. Kwam er op neer dat ik beide voldoende MOEST maken. Ik ben gewoon keihard gaan leren en dan krijg je vanzelf de gedachte: ik doe me best en meer kan ik niet doen. Met die gedachte ga je ook een stuk relaxter het examen in.

Dus Jochem, ga goed leren! Zorg ervoor dat je na de examens kan zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Je kan het, want zoals de andere personen al zeiden slaagt 90-95%.

Succes en sterkte!

Btw, mijn examens zijn prima afgelopen. Beide toetsen voldoende gehaald en zonder onvoldoendes geslaagd. Dus geloof in jezelf!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 17:12
Gus
Avatar van Gus
Gus is offline
Zo, drie mensen die je een hart onder de riem steken, Jochem. Beter dat je dat examen haalt!
__________________
kom dans de hoela met mij
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 12:44
JochemteWierik
JochemteWierik is offline
@ Gus - Ja ik hoop ook dat ik het haal! "mocht" ik zakken kan ik in ieder geval zeggen: ik heb het beste eruit gehaald. Hier gaan we uiteraard niet vanuit, want ik ga gewoon slagen :-)!

Bedankt overigens voor de andere reacties !
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 12:49
gysy
gysy is offline
He Jochem
Hopelijk haal je het wel!! Ik heb ook zo iets mee gemaakt maar dan was het wel in de 1e.

Sterkte
__________________
I love school but I hate the lessons
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat moet ik nu doen ?
~anoniem~
7 11-06-2016 21:22
Eindexamens 2005 Waren de examens zoals je verwacht had?
Cookie
13 29-05-2005 08:13
Eindexamens 2004 jouw examendagboek/blaadjes/gedachten :p
Fantôme
38 01-06-2004 16:57
Eindexamens 2004 Zenuwachtig voor examens en vv opleiding?
Mexx_M
21 12-05-2004 16:03
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Eindexamens 2003 Zenuwen!
Snufje
13 17-04-2003 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.