Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2010, 15:48
illmatic
illmatic is offline
Hey,

Ik zit in VWO 6, de examens komen eraan, en ik zit nog steeds te twijfelen welke studie ik nou wil gaan doen. Ik ben van plan aan de UvA te gaan studeren, omdat het makkelijk bereikbaar is aangezien ik in Almere woon, en het VU trekt me niet zo. Ik wist tot 2 weken geleden nog helemaal niet wat ik wil gaan doen na het VWO, maar nu twijfel ik nog steeds tussen twee studies. Aan de ene kant trekt bedrijfskunde me meer, maar hij lijkt me wel een stuk moeilijker dan communicatiewetenschappen. Communicatiewetenschappen trekt me wat minder, maar deze studie lijkt me ook wel te doen. Ik heb geen zin om iedere minuut van de dag in een kamertje te zitten huiswerk maken, dus als dat bij bedrijfskunde het geval is, valt hij af.

Zijn er mensen met ervaring met deze studies? Zijn ze te doen, leuk etc? Min- en pluspunten?

og een vraagje: Bij het VU kan je Marketing als master volgen, is er bij de UvA een soortgelijke opleiding? Marketing lijkt me namelijk erg interessant

Wiskunde is overigens niet mijn sterkste kant.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2010, 15:50
Verwijderd
Bedrijfskunde is iets waar je wel goed in wiskunde voor moet zijn. Dus als dat niet je sterkste kant is zou ik het afraden. Wat misschien wel kan is bijvoorbeeld Communicatiewetenschappen en dan bedrijfskundige vakken als minor doen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 16:17
illmatic
illmatic is offline
Weet je misschien of het mogelijk is om communicatiewetenschappen te studeren en Marketing als minor te kiezen?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 18:52
Verwijderd
Sorry dat zou ik niet weten. ^^
Maar het moet vast wel mogelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 13:16
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Als ik jou was zou ik eerst bedenken wat ik wilde studeren voordat ik m'n universiteit ging kiezen. Er zijn best wel grote verschillen te vinden bij verschillende studies op verschillende universiteiten, zowel inhoudelijk als kwalitatief.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 13:19
WAT
WAT is offline
niet om je te onmoedigen maar ik heb dezelfde manier mijn opleiding gekozen en ik zit nu al aan mijn derde opleiding.... volgend jaar de vierde.....

zoals grl al zegt eerst kiezen wat je wilt studeren voor je kiest waar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Onderzoek naar studiekeuze bij scholieren. Maak kans op €20!
yvvs530
0 15-03-2016 10:43
Studeren Hulp nodig studiekeuze
Rosie Naujoks
0 24-02-2015 20:31
Studeren Hulp bij studiekeuze
freakonmusic
0 08-09-2014 09:10
Studeren Hulp met studiekeuze!?
Karim18
8 20-02-2012 09:04
Studeren Hulp bij studiekeuze (interesse in Biologie)
Roflboktor
0 16-01-2012 18:33
Studeren Hulp met Studiekeuze
Verwijderd
4 23-08-2011 11:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.