Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 12:30
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Nederland in makkelijkste EK - poule
Door: Maarten Dekkers
27/01/2006 13:16


Marco van Basten zal met een goed gevoel terugkijken op de loting van de kwalificatiereeks voor het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland. Oranje werd als groepshoofd ingedeeld bij Roemenie, Bulgarije, Slovenie, Albanie, Wit - Rusland en Luxemburg in poule G. Het Nederlands elftal ontliep tijdens de loting zwaargewichten als Italie, Duitsland, Spanje en Turkije. Door de goede prestaties tijdens het kwalificatietoernooi voor het WK in Duitsland en het goede optreden van Oranje op het vorige EK in Portugal, was de nationale trots ingedeeld in de eerste pot. De kans op een sterke tegenstander nam hierdoor af, maar in de tweede pot zaten nog een aantal zwaargewichten waaronder de altijd lastige Duitsers en Italianen. Deze ontliep Oranje echter in de strijd om een plaats op het EK in Oostenrijk en Zwitserland.

Groep B is met Frankrijk, Italie en Oekraine een moeilijke groep, terwijl de Duitsers in Groep D met groepshoofd Tsjechie ook in een moeilijke poule terecht zijn gekomen. Titelverdediger Griekenland kent in haar groep C Turkije en Noorwegen als voornaamste concurrenten. Groep A van de kwalificatiereeks met onder andere Portugal en Belgie is de enige poule met acht landen.

Overige groepen:

Groep A: Portugal, Polen, Servie & Montenegro, Belgie, Finland, Armenie, Azerbeidzjan, Kazachstan.

Groep B: Frankrijk, Italie, Oekraine, Schotland, Litouwen, Georgie, Faeroer Eilanden.

Groep C: Griekenland, Turkije, Noorwegen, Bosnie, Hongarije, Moldavie, Malta.

Groep D: Tsjechie, Duitsland, Slowakije, Ierland, Wales, Cyprus, San Marino.

Groep E: Engeland, Kroatie, Rusland, Israel, Estland, Macedonie, Andorra.

Groep F: Zweden, Spanje, Denemarken, Letland, IJsland, Noord - Ierland, Liechtenstein.

Groep G: Nederland , Roemenie, Bulgarije, Slovenie, Albanie, Wit - Rusland, Luxemburg.

-----voetbal24.nl

Een gunstige loting denk ik zelf alhoewel Bulgarije en Roemenië lastige tegenstanders kunnen zijn. Slovenië is ook aardig en Wit-Rusland heeft wel eens voor problemen gezorgd.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2006, 12:35
one.
one. is offline
Het lijkt mij wel een goede poule. Het had een stuk erger gekund. Ik kijk vooral uit naar de poule met Frankrijk, Italië en Oekraine. Groep A en F zien er ook wel sterk uit.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 12:39
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
F lijkt me ook wel interessant. A zal ook zwaar worden voor de Belgen, ik hoop wel dat ze het EK halen maar denk het niet.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 13:00
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Het is dat we in dezelfde pot zaten, anders hadden we vast weer Tsjechië gehad.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 13:03
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Groep B is zeker geen pretje

Oranje lijkt toch op weinig problemen te stuiten in deze groep, ik dacht eerst dat ik Rusland erbij zat staan, maar er stond nog 'Wit-' voor op de regel ervoor
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 13:41
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
Dat wordt weer nx voor de Belgen.

Portugal lijkt me zowiezo te hoog gegrepen.
Polen idem.
Servië & Montenegro dachten we eerst nog te doen, maar na onze WK-kwalificatiecampagne weten we ook weer dat die mannen voetballen kunnen.
Finland kun je best ook maar niet onderschatten.
De 3 andere lijken me (makkelijk) haalbaar. Nu ja, onderschat die oostblokkers maar niet

Hoeveel zijn er geplaatst per poule? 2 rechtstreeks en dan nog een paar extra via barrages?
__________________
mohowzeg
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 14:26
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Nederland moet zich wel kunnen plaatsen, Roemenie is al een aantal jaar de weg kwijt, terwijl Bulgarije bezig is met de opbouw van een nieuw team met vooral jonge spelers (zag trouwens tijdens de loting Stoitskov, wat is die vent oud geworden, herriner me hem nog van het WK 94), de rest van de teams lijkt me geen probleem

Gezien de poules hebben we het echt getroffen

Voor Belgie ben ik minder positief, ik denk dat ze er weer niet bij gaan zijn
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 14:33
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik ken geloof ik alleen Bojinov van Bulgarije, en Petrov?

ff elftal bekijken
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 14:38
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Hmm, Berbatov, Bojinov, Martin Petrov, zijn toch sterke aanvallers. Niet onderschatten die ploeg.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 21:48
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Goh, Nederland heeft het best wel getroffen. We mogen niet klagen. Alleen jammer dat er veel rot-uitwedstrijden in het Oostblok bij zitten.

De zwaarste poules lijken mij A en B.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 22:14
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 27-01-2006 @ 13:30 :
en Wit-Rusland heeft wel eens voor problemen gezorgd.
Rode kaart van Winter toch? beste rode kaart die ik ooit voor Nederland zag...

Was dat neit nog met Zygmantovitsj?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 22:17
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Het kan wel voor Nederland, hoewel t niet echt heel makkelijk zal worden denk ik. Albanie heeft tegen de Duitsers ook al eens leuke dingen gedaan.

Poule E lijkt me relatief makkelijk
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 22:23
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik voorzie iig weer veel saaie moeizame wedstrijden...
Maar dat is een gegeven bij kwalificatiewedstrijden.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 09:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Nederland heeft het getroffen met de loting, maar het worden ws wel alleen maar wedstrijden tegen verdedigende ploegen, dus niet leuk om naar te kijken
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Tejay schreef op 27-01-2006 @ 14:41 :
Hoeveel zijn er geplaatst per poule? 2 rechtstreeks en dan nog een paar extra via barrages?
Nee, alleen 2 rechtstreeks.
Er zijn 7 pouls, keer 2 is 14 landen. Oostenrijk en Zwitserland zijn als organisatoren al geplaatst, dus dat maakt 16
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:27
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 29-01-2006 @ 10:57 :
Nederland heeft het getroffen met de loting, maar het worden ws wel alleen maar wedstrijden tegen verdedigende ploegen, dus niet leuk om naar te kijken
Valt best mee, SloveniË, Bulgarije en Roemenië willen zeker wel voetballen.
Wit-Rusland kan ook nog wel leuk spelen en albanië zal ook zeker wel een resultaat willen neerzetten. Alleen van luxemburg valt niet veel te verwachten.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 21:20
fryslan
fryslan is offline
Nederland moet zich zonder problemen kunnen plaatsen. Als dat niet lukt, moeten de spelers+technische staf zich ernstig achter de oren krabben.
Ik ben wel benieuwd wie er 2e wordt in de groep. Roemenië zou ik zeggen op papier, maar Slovenië was er in 2000 en 2002 ook bij. Bulgarije is vergane glorie maar je weet nooit. En ik hoor zelfs sommige mensen zeggen dat Wit-Rusland kan verrassen. Maar die laatste 2 verwacht ik zelf niet.


België krijgt het moeilijk. Als ze het team op de rails krijgen kunnen ze nog meedoen, maar ik verwacht dat ze het zelfs dan niet halen. 3e plek is mijn inschatten.

En ik voorspel dat Frankrijk zich niet gaat plaatsen. Italië en Oekraïne zijn sterker
__________________
fryslan, trots van het noorden
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 07:30
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik denk dat Nederland niet mag klagen, en dat ga ik dan ook niet doen.

Belgie heeft opzich een moeilijke groep, maar ook weer een doenbare... Die wedstrijden tegen "kleine" landen zijn toch weer heel belangrijk voor Belgie, en volgens mij gaan ze daar hun ticket verspelen.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2006, 17:02
R0n4ldinh0
Avatar van R0n4ldinh0
R0n4ldinh0 is offline
wordt veeeeeeeeeel te easy
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 09:13
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Nederland een makkelijke poule, ze gaan wel door icm saaie wedstrijden

Belgie haalt het niet.
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 03-02-2006 @ 10:13 :
Nederland een makkelijke poule, ze gaan wel door icm saaie wedstrijden
Saaie wedstrijden gegarandeerd, de laatste keer dat nederland leuk was om naar te kijken was tegen Duitsland, en toen speelden ze stom gelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 16:04
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Ik zie de bui al hangen... Slovenie, Albanie, Belarus, Luxemburg, gaaadver.. en dat keer twee.. al zo acht zaaddodende wedstrijden.. op het EK van 2008 hebben we allemaal grijs haar
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 16:50
SebastianPardo
SebastianPardo is offline
niet de zwaarste poule in ieder geval, maar makkelijk wordt het niet uit bij roemenië, slovenië en bulgarije
__________________
(y) Sebastian Pardo (y)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 23:15
Daniell
Daniell is offline
Om het overzichtelijk te houden:

http://members.lycos.nl/ek2008/
__________________
..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 10:21
PutaDeMadre
Avatar van PutaDeMadre
PutaDeMadre is offline
Groep G: Nederland , Roemenie, Bulgarije, Slovenie, Albanie, Wit - Rusland, Luxemburg.

Te trieste groep als we dit nie halen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2006, 07:44
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Aan de reacties hier te zien en op andere websites is het een schande als NL zich niet plaatst voor het EK 2008. Maar is dat juist niet heel gevaarlijk dat ze het te licht op gaan pakken???
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 08:07
r2703
Avatar van r2703
r2703 is offline
Maar de rest laten zich niet zo makkelijk gewonnen geven? Die gooien met zijn allen de kont tegen de krib.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 09:06
Verwijderd
Citaat:
r2703 schreef op 15-02-2006 @ 09:07 :
Maar de rest laten zich niet zo makkelijk gewonnen geven? Die gooien met zijn allen de kont tegen de krib.
ik denk dat vooral bulgarije, albanie, wit-rusland en luxemburg erg weinig kont hebben om tegen de krib te gooien.
Zelfs roemenie (de sterkste tegenstander) werd bij de WK-kwalificatie 2x met 2-0 weggezet.
Citaat:
Tofke_H schreef op 15-02-2006 @ 08:44 :
Aan de reacties hier te zien en op andere websites is het een schande als NL zich niet plaatst voor het EK 2008. Maar is dat juist niet heel gevaarlijk dat ze het te licht op gaan pakken???
dus ik denk niet dat we bang hoeven te zijn dat nederland het te licht gaat opvatten
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 18:17
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Onderschatting is bij veel tegenstanders in deze poule inderdaad het grootste gevaar, ja.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 18:22
baas
Avatar van baas
baas is offline
Nederland heeft een eitje. Ik vind het alleen jammer voor onze Zuiderburen dat ze het weer zéér moeilijk zullen krijgen.
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 18:53
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Denk er allemaal niet te makkelijk over....

Kwalificatie voor het WK, heb je tegen de "slappe" ploegen een heel moeilijk wedstrijd gezien voor het Nederlands Elftal.

Denk maar aan Macedonië ....

= = =

Voor de Belgen vind ik de loting erg kut...
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 18:15
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Speelschema kwalificatie EK 2008 bekend

De voetbalbonden van de landen in de EK-kwalificatiegroep van Nederland zijn eruit en hebben een speelschema vastgesteld. Oranje opent op 2 september uit tegen Luxemburg.
Bondscoach Marco van Basten zag plussen en minnen in het schema. Hij had graag tegen een sterke opponent geopend, wat niet uitkwam. 'Maar het is een kwestie van geven en nemen. Mijn voorkeur had ook dat we in juni met Oranje niet in actie hoefde te komen. Dat is wel gelukt. Een groot pluspunt.'

Van Basten benadrukte dat een goede start van groot belang is. 'Dat we met Luxemburg tegen een op papier zwakkere ploeg beginnen, betekent wel dat we er direct moeten staan. We moeten vooral attent zijn. De tweede wedstrijd is thuis tegen Wit-Rusland. Na die twee duels moeten we zes punten hebben.'

Speelschema Nederlands elftal kwalificatiereeks EK 2008
02 september 2006 Luxemburg - Nederland
06 september 2006 Nederland - Wit-Rusland
07 oktober 2006 Bulgarije - Nederland
11 oktober 2006 Nederland - Albanië
24 maart 2007 Nederland - Roemenië
28 maart 2007 Slovenië - Nederland
08 september 2007 Nederland - Bulgarije
12 september 2007 Albanië - Nederland
13 oktober 2007 Roemenië - Nederland
17 oktober 2007 Nederland - Slovenië
17 november 2007 Nederland - Luxemburg
21 november 2007 Wit-Rusland - Nederland
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd EK voetbal 2008
knijtert
34 07-02-2008 11:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.