Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2002, 17:26
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Hoe schrijf je dat eigenlijk?

Anyway, ik wilde wat dingetjes weten, misschien kunnen jullie me verder helpen.

1) Als je er een laat zetten, en je bent nog geen 18, moet er dan een ouder mee? Of heb je in principe geen toestemming nodig? Hoe vertel je ze dat je toestemming hebt als je ouders niet mee gaan?
2) Is het mogelijk om er eentje aan de binnenkant van je pols te laten zetten? Een kleine weliswaar, maar wel in het midden, dus ongeveer op de polsslagader.
3) Kosten? Hangt dat af van hoe groot/hoe lang het duurt?

Thanks!
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 17:29
Built to last
Built to last is offline
polsslagader zit van onderkant af gezien links.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:39
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Nate schreef:


1) Als je er een laat zetten, en je bent nog geen 18, moet er dan een ouder mee? Of heb je in principe geen toestemming nodig? Hoe vertel je ze dat je toestemming hebt als je ouders niet mee gaan?
Van af 16 jaar mag je naar binnen en heb je geen toestemming meer nodig er eentje te laten zetten...

Citaat:
Nate schreef:

2) Is het mogelijk om er eentje aan de binnenkant van je pols te laten zetten? Een kleine weliswaar, maar wel in het midden, dus ongeveer op de polsslagader.
Ja is mogelijk, de naald gaat niet diep genoeg om in je slagader te zitten, gaat tot enkele mm onder je huid...
Citaat:
Nate schreef:

3) Kosten? Hangt dat af van hoe groot/hoe lang het duurt?
Hangt af van je tekening (moeilijk of niet) of je kleur wilt of niet, of het een grote of kleine is, hoe lang het ongveer gaat duren en WAAR je het laat doen (grote erkende zaken zijn altijd duurder)
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:42
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Hey, bedankt! Die antwoorden bevallen me wel. Secreet, nog tips toevallig waar ik op moet letten als ik een shop binnenloop? Of weet je een goeie in Noord-Brabant, eventueel Utrecht?
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:45
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Nate schreef:
Hey, bedankt! Die antwoorden bevallen me wel. Secreet, nog tips toevallig waar ik op moet letten als ik een shop binnenloop? Of weet je een goeie in Noord-Brabant, eventueel Utrecht?
weet er alleen een hoop in rotterdam...

utrecht...moek ff nadenken...weet wel goeie piercingzaak daar maar geen idee of ze ook tatooeren...

Waar je op moet letten...kijken of ze andere naalden gebruiken, of de zaak op zich schoon is, of de mensendaar zelf tatoo's hebben (zo ja is goed teken ) en gewoon kijken of ze in de gouden gids of iets dergelijks staan (die hebben alleen goeie zaken eri staan)
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:46
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Okay dan, hartstikke bedankt Gaat lukken
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:49
yvonnaah
Avatar van yvonnaah
yvonnaah is offline
ja kan wel op binnenkant pols zettuh! ken ook een meidjuh die da heeft!! zeer kewl!! maar volguhns haar doet da keiiiiii zeer!!!

en volgens mij ligt de prijs inderdaad van de grootte/breedte af!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:54
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
liefferd schreef:
ja kan wel op binnenkant pols zettuh! ken ook een meidjuh die da heeft!! zeer kewl!! maar volguhns haar doet da keiiiiii zeer!!!

en volgens mij ligt de prijs inderdaad van de grootte/breedte af!
Ach, daar komen wel wel overheen.

Ik wil slechts een klein tekentje, 5 bij 5 cm. ongeveer, laten zetten, geen speciale kleurtjes. 'K zit alleen nog te twijfelen tussen het oude teken voor florijn en het japanse teken voor muziek... Japanse tekens zijn zo afgezaagd op zich maar dat boeit me niet zoveel, ik kan wel wat japans dus vin dat ik 't mag
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:08
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Nate schreef:


Ach, daar komen wel wel overheen.

Ik wil slechts een klein tekentje, 5 bij 5 cm. ongeveer, laten zetten, geen speciale kleurtjes. 'K zit alleen nog te twijfelen tussen het oude teken voor florijn en het japanse teken voor muziek... Japanse tekens zijn zo afgezaagd op zich maar dat boeit me niet zoveel, ik kan wel wat japans dus vin dat ik 't mag
Het feit dat je nu al twijfeld over een tattoo lijkt me geen goed teken.....
Overigens weinig mensen die na een tiental jaren geen spijt hebben van hun 'o zo mooie' tatoeage.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 19:00
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
SpiritX schreef:

Het feit dat je nu al twijfeld over een tattoo lijkt me geen goed teken.....
Overigens weinig mensen die na een tiental jaren geen spijt hebben van hun 'o zo mooie' tatoeage.
Ik twijfel niet over een tattoo... Ik twijfel over wat eerst waar. En ik kan me niet voorstellen dat ik ergens later spijt van zou krijgen. Als ik het later niet meer mooi vind of niet meer achter de beteknis ervan sta, dan zal ik d'r waarschijnlijk gewoon om kunnen lachen ofzo?

Zien we dan wel weer?
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 20:00
Verwijderd
Citaat:
liefferd schreef:
ja kan wel op binnenkant pols zettuh! ken ook een meidjuh die da heeft!! zeer kewl!! maar volguhns haar doet da keiiiiii zeer!!!

en volgens mij ligt de prijs inderdaad van de grootte/breedte af!

owwja fet, en wat voor un tattoe staat ur, een BreEzAH-logotjuh?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 20:12
KazzZ
Avatar van KazzZ
KazzZ is offline
kweet alleen antwoord op de 2de vraag; ja dat kan
__________________
chaos!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 20:46
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
nare man schreef:



owwja fet, en wat voor un tattoe staat ur, een BreEzAH-logotjuh?
BrEeZaH 4 EvAh MaNg!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 22:47
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Nate schreef:
1) Als je er een laat zetten, en je bent nog geen 18, moet er dan een ouder mee? Of heb je in principe geen toestemming nodig? Hoe vertel je ze dat je toestemming hebt als je ouders niet mee gaan?
Ja er moet toestemming gegeven zijn, tenzij je een slechte shop hebt. Ik liet die van mij zetten toen ik net 16 was en niemand vroeg me iets.. En als je ouders niet meegaan weet ik niet.. moet je even in je lokale studio vragen.

Citaat:
2) Is het mogelijk om er eentje aan de binnenkant van je pols te laten zetten? Een kleine weliswaar, maar wel in het midden, dus ongeveer op de polsslagader.
Kan wel, heb er verder geen verstand van.

Citaat:
3) Kosten? Hangt dat af van hoe groot/hoe lang het duurt?
Hangt af van de grootte, de details, de hoeveelheid inkt, de kleuren inkt, etc etc etc.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 22:50
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Van af 16 jaar mag je naar binnen en heb je geen toestemming meer nodig er eentje te laten zetten...
Bij de shops waar ik over de vloer kom willen ze toch echt dat je meerderjarig bent. Ik zal het nog eens navragen..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 09:11
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Kan niemand een prijsindicatie geven? Dus voor een hele kleine tattoo of een grotere
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 12:42
Sjaakie S.
Avatar van Sjaakie S.
Sjaakie S. is offline
Citaat:
Nate schreef:
Hoe schrijf je dat eigenlijk?

Anyway, ik wilde wat dingetjes weten, misschien kunnen jullie me verder helpen.

1) Als je er een laat zetten, en je bent nog geen 18, moet er dan een ouder mee? Of heb je in principe geen toestemming nodig? Hoe vertel je ze dat je toestemming hebt als je ouders niet mee gaan?
2) Is het mogelijk om er eentje aan de binnenkant van je pols te laten zetten? Een kleine weliswaar, maar wel in het midden, dus ongeveer op de polsslagader.
3) Kosten? Hangt dat af van hoe groot/hoe lang het duurt?

Thanks!
hey hallo

1) dit verschilt tussen de shops bij de een mag je op je 16de zonder toestemmeng bij de ander mag je helemaal niet en bij weer een ander moet er een ouder mee

2) zover ik weet kan je je hele lijf vol zetten met tatoeages dus ook daar

3) kosten ligt aan de groote de hoeveelheid inkt ( kleuren) enzo

P.s. plaats een tekening van hoe het der ongeveer moet uitzien volgens jou

en wat shops in NB :
Bigfoot - Bergen op zoom
Tatoo Jan - Breda
en der zit er nog een in eindhoven die wel goed is
__________________
Het is heel lekker, begint met de "N" en eindigt op "euken".................................................................... Nasi uit eigen keuken.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 12:47
Sjaakie S.
Avatar van Sjaakie S.
Sjaakie S. is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:
Kan niemand een prijsindicatie geven? Dus voor een hele kleine tattoo of een grotere
dit verschild erg per shop en aan de plek waar je hem wil zetten , maar ik heb als laatst me sterrenbeeld (l 12 cm x b 6 cm) + chinees sterrebeeld laten zetten en ik was 100 euro kwijt
__________________
Het is heel lekker, begint met de "N" en eindigt op "euken".................................................................... Nasi uit eigen keuken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2002, 13:12
DarkCat
DarkCat is offline
Mijn tattoo kostte 3 jaar geleden 75 gulden.. is n klein zwart vleermuisje op mn schouder, 2 bij 3 ofzo.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:21
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Nate schreef:
Hey, bedankt! Die antwoorden bevallen me wel. Secreet, nog tips toevallig waar ik op moet letten als ik een shop binnenloop? Of weet je een goeie in Noord-Brabant, eventueel Utrecht?
Fu Tattoo in helmond (mierlo) is een hele goeie.

mierloseweg 32 b
tel: 0492-539909

daar ga ik binnenkort ook heen
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:57
Yolcu
Yolcu is offline
1) Als je er een laat zetten, en je bent nog geen 18, moet er dan een ouder mee? Of heb je in principe geen toestemming nodig? Hoe vertel je ze dat je toestemming hebt als je ouders niet mee gaan?
3) Kosten? Hangt dat af van hoe groot/hoe lang het duurt?

De vragen die jij stelt, verschillen echt per zaak en per tattoo, zoals hiervoor al eerder gezegd werd. Een indicatie: bij Bigfoot in Bergen op Zoom kosten de kleinere, eenvoudige tatoeages 40 euro (das het basisbedrag). Grotere tatoeages worden duurder... er zijn vaak basisbedragen voor. (Dus bij ong. zo'n afmeting kost het zoveel euro). Ik raad je aan om gewoon eens een tattooshop binnen te lopen, je ontwerp of idee aan hen voor te leggen, dan maakt de tatoeerder er een prijs omheen. Hij/zij kan je ook van alles vertellen over de mogelijkheden (kleur, plaats..).. eventueel kun je ter plekke een afspraak maken, of afspreken hoe het verder gaat. Bij Bigfoot in BoZ moet je wel 18 zijn, of toestemming hebben. Je ouders moeten dan een formulier ondertekenen.... bij sommige shops kun je bij het maken van een afspraak (een van) je ouders meenemen, zodat ze weten dat je ouders ervan op de hoogte zijn.

Ik snap niet echt waarom je je afvraagt hoe het zit met de leeftijd, zijn je ouders het er niet mee eens? Dan kun je het bij een goede tattooshop wel vergeten...

2) Is het mogelijk om er eentje aan de binnenkant van je pols te laten zetten? Een kleine weliswaar, maar wel in het midden, dus ongeveer op de polsslagader.

Ook dit kun je het beste even navragen...
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 19:24
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
De grote ster op m'n rug kostte 180 euro bij SkinArt in Utrecht - daar komt dan wel een 'garantie afspraak' bij mee. dwz dat je nog een keer langs moet komen als hij helemaal genezen is, kunnen ze nog even de puntjes op de i zetten.

Ik heb goede ervaringen met SkinArt - 't is er schoon, professioneel, er werd goed met me doorgenomen wat er precies ging gebeuren, kosten, handelingen, tijdsduur etc - en je moet daar 18 zijn, anders zetten ze hem niet zonder toestemming van je ouders.

Ik vind eigenlijk (en dat vond de tattoist bij SkinArt ook) dat je heel goed, zeker moet weten wat je wilt. Niet een week van te voren bepalen. Als je nu besluit een bepaald ontwerp te nemen, zou je de afspraak pas over 6 weken moeten later zijn, en een week voor dat je gaat nog eens heel kritisch nadenken wat je wilt en wat je over 20 jaar zult willen.

(de meeste tattoisten hebben een pesthekel aan mensen die binnenkomen en een plaatje uit een boek kiezen. Veel te veel kans dat ze daar later gezeur mee krijgen. Bij SkinArt moest ik m'n ontwerp -zie avatar- inleveren toen ik de afspraak maakte, dus dat stond gelijk vast.)

Ik moet trouwens zeggen dat de binnenkant van je pols een rotplekje is, en om verschillende redenen.

1) de huid is daar heel gevoelig
2) om dat het een bewegelijke plaats is zal je er flink last van hebben voordaat het genezen is
3) het is niet te verbergen. Denk ook even vooruit naar bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken enzo - op je pols valt er niets te verbergen, en reken maar dat er werkgevers zijn die het niets vinden.

Nog wat dingen:
Denk even heel goed na over door welke tattoist je het laat doen.
* Iemand die het zonder afspraak "wel even voor je wil zetten" is NIET de persoon waar je zoiets belangrijks aan over moet laten.
* Een zaak waar het ze niet kan schelen dat je onder de 18 bent is GEEN een goede zaak. Doe die extra moeite en neem een ouder mee, dat is het waard.
* Ga niet voor de goedkoopste, maar kijk goed rond en zoek naar iemand wiens stijl je aanspreekt en die bereid is om er gewoon even over te praten.
* Laat je uitleggen wat er precies gaat gebeuren (bijvoorkeur door degene die jou gaat tattoeren) - ook al weet jij hoe het werkt, 't is belangrijk dat hij of zij OOK weet waar 'ie mee bezig is! Iemand die niet bereid is om het je uit te leggen moet je niet kiezen. Niet elke tattoist doet elk soort ontwerp - net als andere kunstenaars hebben ze specialiteiten. Ik kwam met mijn (geometrische) ontwerp uiteindelijk terecht bij Bas van SkinArt, die 't erg netjes gedaan heeft.
* zoek naar iemand die trots is op z'n werk. Een goede tattoist wil ook graag dat het perfect word - jij bent tenslotte een wandelend reclamebord voor zijn werk.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 19:03
Baxx
Avatar van Baxx
Baxx is offline
in amersfoort zit een heeeeeeleee goede niet duur en hij is te vaak nederlands kampioen geweets en ook 1 keer wereld als ik het goed heb CORRAL O.K. heet het http://www.corral.nl/
__________________
Baxx Good, Hitler Bad!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Meningen over piercings en tatoeages
Pancakelover
23 04-11-2014 08:22
ARTistiek Ontwerp tattoeage, wie helpt?
Mariekje*
40 10-04-2008 21:41
Lichaam & Gezondheid Tattoeage linkerborst
Bertje B.
1 14-01-2008 16:03
Levensbeschouwing & Filosofie Mag je piercen of tatoeages hebben volgens God?
ModePopje
36 20-01-2005 20:58
Seksualiteit tattoo's geil?
Verwijderd
137 03-09-2004 15:14
Lifestyle tattoeage
bitchie
36 12-07-2004 17:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.