Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2004, 18:34
Nikita Sue
Nikita Sue is offline
Ik verdien maar 2,45 per uur en dat is vet weinig.....nu heeft mn mem gister ook nog verteld dat ik mn rijlessen zelf moet betalen. Niet lieff.....gelukkig is het werk wel heel leuk! Maar ja....met gezelligheid verdien je geen geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 18:36
Verwijderd
2,45? Pfff, dat is onder het minimumloon hoor! Je hebt recht op twintig cent per uur meer. (www.berekenhet.nl)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:36
Verwijderd
Je hebt recht op het minimum jeugdloon. En dat is voor een 16-jarige 2,61 per uur (netto). Daar heb je iig recht op. 't is idd geen vetpot, maar das nu eenmaal zo...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-02-2004 @ 19:36:
Je hebt recht op het minimum jeugdloon. (...)
En nog op de minuut gelijk ook. We rule.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:40
Verwijderd
Ik zou als ik jou was een ander baantje gaan zoeken. Zelf bezorg ik 6 keer in de week 's middags het NRC, daarmee verdien ik 2 keer zoveel. En inderdaad, je loopt per uur 16 cent mis.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:47
Nikita Sue
Nikita Sue is offline
Tsjah....eigenlijk moet ik een ander baantje zoeken......maar ja. Dansles of turnles geven is meestal vrijwillig en dat zou ik het alleliefste willen doen. Jullie nog leuke iedeetjes voor een baantje behalve kranten?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:48
Nikita Sue
Nikita Sue is offline
Hoe krijgen jullie van die leuke plaatjes bij je naam.....
Citaat:
ben ik echt zo dom als mn zusje er uit ziet gnagna...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 19:48
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
en de grote vraag die jullie in het begin hadden moeten stellen is natuurlijk.

bruto of netto?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 19:49
Verwijderd
Citaat:
very drunk driver schreef op 02-02-2004 @ 20:48:
en de grote vraag die jullie in het begin hadden moeten stellen is natuurlijk.

bruto of netto?
En waarom hadden we dat moeten stellen? Elk normaal mens weet dat je loon altijd bruto moet vermelden, dat geldt ook voor topicstarter.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:40
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-02-2004 @ 20:49:
En waarom hadden we dat moeten stellen? Elk normaal mens weet dat je loon altijd bruto moet vermelden, dat geldt ook voor topicstarter.
Jij gaat er dus van uit dat er normale mensen op het forum zitten?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:43
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Toen ik net 14 was ben ik begonnen met werken voor het minimumloon en dat heb ik gedaan tot het moment dat ik 18 werd. Toen heb ik twee maanden lang twee baantjes gehad en nu werk ik in de gehandicaptenzorg (en ik ga ook nog naar school)
Mijn rijlessen moet ik zelf betalen en mijn kleding en dergelijke ook. Het is misschien niet leuk, maar ik kan in ieder geval trots op mezelf zijn. Dat kunnen al die kindjes die zo ontieglijk verwend wordne niet. Lekker puh
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 23:03
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
merijn schreef op 02-02-2004 @ 22:43:
Toen ik net 14 was ben ik begonnen met werken voor het minimumloon en dat heb ik gedaan tot het moment dat ik 18 werd. Toen heb ik twee maanden lang twee baantjes gehad en nu werk ik in de gehandicaptenzorg (en ik ga ook nog naar school)
Mijn rijlessen moet ik zelf betalen en mijn kleding en dergelijke ook. Het is misschien niet leuk, maar ik kan in ieder geval trots op mezelf zijn. Dat kunnen al die kindjes die zo ontieglijk verwend wordne niet. Lekker puh
I second that, hard werken voor weinig en je wordt vanzelf groter...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
very drunk driver schreef op 02-02-2004 @ 20:48:
en de grote vraag die jullie in het begin hadden moeten stellen is natuurlijk.

bruto of netto?
Waarom?

Ook netto zit ze met wat ze verdient onder het minimumjeugdloon voor een 16-jarige. Dat is namelijk €2,61. En brutto is het dus €2,65. Ze verdiend in alle gevallen dus te weinig. Maakt dus niks uit of ze het zelf over netto of brutto heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:26
Herveld
Avatar van Herveld
Herveld is offline
Citaat:
merijn schreef op 02-02-2004 @ 22:43:

Mijn rijlessen moet ik zelf betalen en mijn kleding en dergelijke ook. Het is misschien niet leuk, maar ik kan in ieder geval trots op mezelf zijn. Dat kunnen al die kindjes die zo ontieglijk verwend wordne niet. Lekker puh
ja helemaal mee eens, er zijn zat van die kindjes op de aardbol, papie en mamie betaald wel
__________________
Hotsieflots...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:28
Nikita Sue
Nikita Sue is offline
Tsjah....maar mn moeder had op mn achtste beloofd dat als ik tot mn 18 niet zou roken dat ik dan een auto en mn rijbewijs zou krijgen.....maar aangezien ik nu nog steeds niet heb gerookt heeft ze het maar afgeschaft....ze dacht dat ik dat niet vol zou houden. Duz het iz gewoon vet gemeen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 18:14
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
merijn schreef op 02-02-2004 @ 22:43:
Mijn rijlessen moet ik zelf betalen en mijn kleding en dergelijke ook. Het is misschien niet leuk, maar ik kan in ieder geval trots op mezelf zijn. Dat kunnen al die kindjes die zo ontieglijk verwend wordne niet. Lekker puh
Oke, hier ga ik even tegenin Ik heb mijn rijbewijslessen voor mijn verjaardag gekregen, en mijn ouders kunnen zich meer dan gemiddeld veroorloven (en zij betalen ook mijn kamerhuur), dus je zou mij in dat opzichte verwend kunnen noemen.
Echter, het is mij met de paplepel ingegoten wat werken is, en ik werk nu 2,5 jaar bij de HEMA (Ik kan je vertellen, dat is ook geen vetpot!), daarvoor heb ik ook een paar jaar gewerkt bij mijn ouders op de zaak (in de fabriek, simpel productiewerk). En waarom zou ik dan minder trots op mezelf mogen zijn dan jij? Ik werk ook hard voor mijn geld, en dat geld wat ik heb hem ik dan ook echt verdiend vind ik zelf, het is mij niet zomaar toegeworpen.. Dus EN verwend (het ligt er natuurlijk ook aan hoe jij verwend ziet, maar ik kan mezelf wel verwend noemen aangezien ik mijn rjibewijs en kamerhuur EN collegeld van mijn ouders krijg) EN trots gaat best samen.. Het is maar net hoe je er mee omgaat..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 20:05
Sitia
Avatar van Sitia
Sitia is offline
K ben 15, wel bijna 16, maar krijg al meer dan een jaar 3,40 per uur.
Werk in een slagerij.. En nee, t is geen vies werk
__________________
Why am I trying to give if no-one gives me a try..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Snufje schreef op 03-02-2004 @ 19:14:
Oke, hier ga ik even tegenin Ik heb mijn rijbewijslessen voor mijn verjaardag gekregen, en mijn ouders kunnen zich meer dan gemiddeld veroorloven (en zij betalen ook mijn kamerhuur), dus je zou mij in dat opzichte verwend kunnen noemen.
Echter, het is mij met de paplepel ingegoten wat werken is, en ik werk nu 2,5 jaar bij de HEMA (Ik kan je vertellen, dat is ook geen vetpot!), daarvoor heb ik ook een paar jaar gewerkt bij mijn ouders op de zaak (in de fabriek, simpel productiewerk). En waarom zou ik dan minder trots op mezelf mogen zijn dan jij? Ik werk ook hard voor mijn geld, en dat geld wat ik heb hem ik dan ook echt verdiend vind ik zelf, het is mij niet zomaar toegeworpen.. Dus EN verwend (het ligt er natuurlijk ook aan hoe jij verwend ziet, maar ik kan mezelf wel verwend noemen aangezien ik mijn rjibewijs en kamerhuur EN collegeld van mijn ouders krijg) EN trots gaat best samen.. Het is maar net hoe je er mee omgaat..
Geld idd voor mij ook werk nu 3,5 jaar bij albert heijn ( in juli 4 jaar) en ook dit is niet echt een vetpot, mijn ouders betalen wel mijn rijlessen, studie en eten en drinken (ik woon nog thuis)
Maar om dat verwend te noemen, nee niet echt, krijg bevoorbeeld zelden tot nooit iets extra's, "dat moet je zelf maart betalen je verdiend zelf ook geld".
Verwend is het meer als je niet werkt en daardoor dus alles van je ouders krijgt.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2004, 13:40
Verwijderd
dat is wel heel weinig. toen ik bij de hema werkte, verdiende ik zelfs nog minder. *2.28 bruto*. nu verdien ik veel meer. als ik jou was zou ik een ander baantje zoeken. gewoon bij iedereen laten vallen dat je werk zoekt. en zelf overal achter aangaan.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 03-02-2004 @ 19:14:
*tekst*
Precies. Mijn ouders hebben ook mijn rijlessen en examen(s), enz. betaald. Waarom? Omdat één van de laatste dingen was die mijn opa heeft gezegd (hij had vroeger een autorijschool en hij vond dat onderdeel van de opvoeding). Verder krijg ik maandelijks geld van m'n ouders (of iig, dat is de bedoeling). Maar om dan te zeggen dat ik niet trots op mezelf kan of mag zijn? Dat vind ik onzin. Ik vind mezelf ook absoluut niet verwend, zeker niet als ik zie wat anderen krijgen... Daar wordt bv. weer school- en boekengeld voor betaald en/of ze krijgen regelmatig dingen tussendoor of achterlijke dingen voor bv. verjaardag, kerst, sinterklaas, enz. Ik krijg in totaal, denk ik, minder dan de meeste mensen, ik moet en moest ook dingen als kleding ed altijd zelf betalen (kreeg wel kleedgeld, maar dat was niet echt veel).
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 07:47
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Citaat:
Snufje schreef op 03-02-2004 @ 19:14:
Oke, hier ga ik even tegenin Ik heb mijn rijbewijslessen voor mijn verjaardag gekregen, en mijn ouders kunnen zich meer dan gemiddeld veroorloven (en zij betalen ook mijn kamerhuur), dus je zou mij in dat opzichte verwend kunnen noemen.
Echter, het is mij met de paplepel ingegoten wat werken is, en ik werk nu 2,5 jaar bij de HEMA (Ik kan je vertellen, dat is ook geen vetpot!), daarvoor heb ik ook een paar jaar gewerkt bij mijn ouders op de zaak (in de fabriek, simpel productiewerk). En waarom zou ik dan minder trots op mezelf mogen zijn dan jij? Ik werk ook hard voor mijn geld, en dat geld wat ik heb hem ik dan ook echt verdiend vind ik zelf, het is mij niet zomaar toegeworpen.. Dus EN verwend (het ligt er natuurlijk ook aan hoe jij verwend ziet, maar ik kan mezelf wel verwend noemen aangezien ik mijn rjibewijs en kamerhuur EN collegeld van mijn ouders krijg) EN trots gaat best samen.. Het is maar net hoe je er mee omgaat..
Waarom voel je jezelf dan aangesproken? Ik heb het over die kindjes die niet weten wat werken is, die toch wel alles van paps en mams krijgen. Die zichzelf te groot voelen om bij de HEMA te werken.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 07:50
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
(het kwam misschien niet helemaal goed over denk ik als ik het nu terug lees.... SORRY!!)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:27
Verwijderd
boomerang kaartjes ophangen heb ik toen ik 15 was gedaan, verdiende 11 gulden per uur. ik moest die rekjes op maandag en vrijdag ophangen, maar ik had een hele chille route die ik in 1.5 uur aan kon, en ik stopte erzoveel kaartjes in dat ik het dus niet 2 keer op hoefde te vullen maar wel de volle 10 uur uitbetaald kreeg omdat ik een aardige baas had
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Turkije is wachten op EU beu!
e r t a njunior
114 26-02-2004 12:54
Vrije tijd Hattrick VII
Blue Wölf
500 05-01-2004 17:40
Vrije tijd Hattrick V
Mitros
500 07-12-2003 23:47
Vrije tijd Hattrick IV
Martjin
500 16-11-2003 21:22
Vrije tijd Hattrick II (Gratis Voetbalmanagergame)
Mitros
500 28-09-2003 16:15
ARTistiek Hoeveel dieren heb jij al vermoord?
Verwijderd
30 09-04-2002 19:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.