Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2002, 21:23
Energy!
Energy! is offline
Ik heb een heel erg kut probleem, aangezien ik zaterdag op vakantie ga, en niet zonder muziek kan, meost ik nog ff wat cdtjes branden..

maar start me pc op, niks aan de hand
wil cd branden, maar de CDRW ( CDRW1200 Series van philips)
geeft niet meer aan dat er een cd in zit.

Normaal gaat dan altijd het lichtje: "DISC IN" branden, dat knippert nu wel even, maar dan opeens, blijft ie uit.
als gevolg dat hij gewoon de cd niet leest. en ik dus niet kan branden, want hij ziet niet dat er een cd in zit (ook met bestaand cd's)


FF detail uitleg voor wat er gebeurd:

1. Stop cd erin, en lampje blijft knipper, ook hoor ik steeds dat ie hem probeer te pakken, na een aantal seconde zo van: "FliepFliep GrrrrGrr ;-) " en dat een paar keer (3x om precies te zijn) en dan stopt ie ermee.

ik heb er verder niks meegedaan,
ja alleen met me kamer opruimen, ff pc heen en weer geschroven, maar daar kan t niet aan liggen denk ik...


Wie helpt mij?
want ik baal hier van als een stekker!



ALVAST BEDANKT!

(PS ik heb ook gebrobeerd om DMA aan en uit te laten, maar dat haalt niks uit, (weet trouwens niet aan waarvoor het is maar ja;-)


Maar oke,
nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2002, 21:26
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
is dat zo'n oude 2x6x brander? dan neem ik aan dat ie gewoon versleten is, probeer een schoonmaak cd..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 21:37
Verwijderd
Deze vraag is volgens mij al een keer door Tofke_H gesteld. Hier moet ook maar een onderdeeltje voor in de FAQ komen :/
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 12:47
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
never say 'spoed'
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 14:06
Verwijderd
Wat je eens kan proberen is de cdrw te flashen misschien helpt dat (kan je hem ook nog sneller maken ) ? Ik had ergens een site gezien met info erover, zou hem even voor je opzoeken

[edit]
Hier de site:

http://www.tweakhardware.com/burner/
[/edit]

Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:03
Verwijderd


Dit is duidelijk een mechanisch probleem. Het upgraden van de firmware of het aan/uitzetten van de DMA-transfers hebben daar geen enkele invloed op. Waarschijnlijk is het gewoon stof, rotzooi, of toch het verschuiven geweest (vooral vroeger waren branders erg teer spul ). Maak de brander eens open en blaas het stof weg. Probeer met een wattenstaafje zoveel mogelijk schoon te maken, maar forceer niks. Probeer ook eens zo'n schoonmaak-CD met een borsteltje aan de bovenkant.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:25
Cybernetic Dreams
Avatar van Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
same problem here

(zelfde brander ook)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.