Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 13:16
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Een vriend van me heeft al 5 jaar een relatie, waarin hij al ongeveer 3 jaar vreemdgaat. Zijn vriendin heeft echter nog niets door, en hij heeft daarom ook nooit de 'downside' of 'afstraffing' van vreemdgaan ervaren.

Ik zie het er al op neerkomen dat wanneer de relatie verbroken wordt, zij nog steeds niet de waarheid zal weten, en hij dus met zijn daden 'wegkomt'.

Nu vraag ik me af, of deze jongen, die al 3 jaar vreemdgaat, nog ooit ene kans heeft op een normale relatie? Is hij gedoemd om eeuwig vrijgezel te blijven, of in andere relaties in zijn oude patroon te vervallen?

Of is het niet zo dat als je eens niet-monogaan bent je NOOIT meer monogaam kunt zijn?
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2005, 13:22
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
Optima schreef op 09-04-2005 @ 14:16 :


het is niet zo dat als je eens niet-monogaan bent geweest je NOOIT meer monogaam kunt zijn
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
En jij -of iemand anders- hebt dat arme meiske na 3 jaar nog niks verteld??
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:24
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
iedereen weet er dus van, behalve dat meisje
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-04-2005 @ 14:22 :
En jij -of iemand anders- hebt dat arme meiske na 3 jaar nog niks verteld??
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:30
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-04-2005 @ 14:22 :
En jij -of iemand anders- hebt dat arme meiske na 3 jaar nog niks verteld??
1) ik ken haar niet
2) ik ken hem nog geen drie jaar
3) ik ben...mede schuldige
4) wie ben IK om de moraalridder uit te hangen. Hij moet het zelf maar vertellen
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:34
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Optima schreef op 09-04-2005 @ 14:30 :
1) ik ken haar niet
2) ik ken hem nog geen drie jaar
3) ik ben...mede schuldige
4) wie ben IK om de moraalridder uit te hangen. Hij moet het zelf maar vertellen
Oh, je bent nog medeschuldige ook? Vandaar dat je dit topic opent? Last van je geweten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:38
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-04-2005 @ 14:34 :
Oh, je bent nog medeschuldige ook? Vandaar dat je dit topic opent? Last van je geweten ofzo?
Dat knaagt aan je na een tijdje.
Ik vind het maar zielig.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:42
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Optima schreef op 09-04-2005 @ 14:30 :
1) ik ken haar niet
2) ik ken hem nog geen drie jaar
3) ik ben...mede schuldige
4) wie ben IK om de moraalridder uit te hangen. Hij moet het zelf maar vertellen
als die dude al drie jaar vreemd gaat heeft het niks meer met moraalridders te maken. Moet je voorstellen als ze het van iemand anders hoord:

'ja, je vriend gaat al drie jaar vreemd'

Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:43
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Gelukkig heb ik niet zulke vrienden. Zou het maar losers vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:47
shibby almighty
Avatar van shibby almighty
shibby almighty is offline
om even te reageren op de echte vraag, inplaats van de TS af te zeiken.
Ik dacht altijd dat zo iemand in een "goede relatie", wel zou kunne veranderen en niet vreemd zou gaan. Bij mijn vorige relatie bleek dit echter niet het geval te zijn. Maar ik denk dat als die jongen een relatie krijgt met een minder naief meisje het opzich wel mogelijk is
__________________
alles is veel voor wie niets verwacht "BA 2: Being the upperclass, protecting the middleclass, forgetting the underclass denying the no-class

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 14:00
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Ik denk dat als iemand ouder wordt hij vanzelf wel behoefte krijgt aan een vorm van zekerheid. En als hij bovendien een meisje tegen komt waar hij onwijs verlieft op wordt dat het wel overgaat. Iig mensen kunnen veranderen, en ik denk niet dat als iemand één keer vreemdgaat hij de rest van z'n leven niet monogaam kan zijn.

Ik denk wel dat als hij al drie jaar vreemdgaat van het zelfde meisje dat dát nooit meer goed komt, ook niet over 20 jaar, dan vind ie weer een leuke secretresse op het werk ofzo.

Maar als hij met 'n ander meiske verkering krijgt, wie weet.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 14:11
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-04-2005 @ 14:34 :
Oh, je bent nog medeschuldige ook? Vandaar dat je dit topic opent? Last van je geweten ofzo?
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-04-2005 @ 14:34 :
Oh, je bent nog medeschuldige ook? Vandaar dat je dit topic opent? Last van je geweten ofzo?
Het lijkt me waarschijnlijker dat zij hem zélf wil, voor zich alleen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:17
Vlinderr
Vlinderr is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-04-2005 @ 14:34 :
Oh, je bent nog medeschuldige ook? Vandaar dat je dit topic opent? Last van je geweten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:23
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Overigens noem ik het geen 'vreemdgaan' meer als dit al 3 jaar aan de gang is. Dan heet het gewoon 'een minnares hebben' of 'van twee walletjes eten'.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:24
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
1) ik ken haar niet
2) ik ken hem nog geen drie jaar
3) ik ben...mede schuldige
4) wie ben IK om de moraalridder uit te hangen. Hij moet het zelf maar vertellen
(1) Ja, dan is de afstand idd groter...
(2) Maar als je hem al tijdje kent, en hij blijft het doen, dan zou ik toch denken: he, is dit wel een goede vriend (ook in de zin van: voor mij)
(3) SHAME ON YOU
(4) Maar wie doet het dan?

Ik zou hem zeggen: ik geef je ee maand, en anders vertel ik het!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:29
Verwijderd
Waarom vindt iedereen toch dat zij zich moet schamen? Opzich is dat toch weinig haar probleem; die jongen zit toch gewoon fout?! Als zij seks wil, en die jongen ook, gaat zij dat toch niet tegenhouden omdat hij een vriendin heeft. (nou ja mss dat het wel enigszins mee kan spelen, maar opzich heeft zij er weinig me te schaften.

ontopic: Ik weet het niet, maar als je het vreemdgaan in de hebt zitten lijkt het wel moeilijk monogaam te ''worden''. Ik heb een vriend die ook altijd met jan en anderman naar bed ging (ook tijdens zijn ''relaties'' zoals hij ze zelf dan wel noemde).

Nu heeft hij tijdje een vriendin en het leek best goed te gaan. Tot hij een paar weken geleden in een dronken bui toch weer vreemd is gegaan.
Hij vindt het op een bepaalde manier toch wel erg dat het hem niet leuk om monogaam te zijn, en heeft nog steeds de hoop dat het hem ooit wel gaat lukken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2005, 15:34
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Sry, ik heb niet alles gelezen, maar wist jij dat hij een vriendin heeft?
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
SEMI ON-TOPIC:

Hoe krijgt die gast al die vrouwen dan in bed?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-04-2005 @ 16:35 :
SEMI ON-TOPIC:

Hoe krijgt die gast al die vrouwen dan in bed?
Grote bek en grof gedrag.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:51
Verwijderd
Waarom zou dat niet kunnen?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:58
Verwijderd
niet weer dit soort quasi-filosofische bespiegelingen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:16
waves
Avatar van waves
waves is offline
t kan wel denk ik, als zn (toekomstige) vriendin niet zo naief doet/is.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
waves schreef op 09-04-2005 @ 17:16 :
t kan wel denk ik, als zn (toekomstige) vriendin niet zo naief doet/is.
Alsof dat een reden is om vreemd te gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2005, 16:55
Verwijderd
Citaat:
waves schreef op 09-04-2005 @ 17:16 :
t kan wel denk ik, als zn (toekomstige) vriendin niet zo naief doet/is.
dat heeft er toch niks mee te maken of hij wel of niet vreemd gaat.
Het verschil is dan alleen dat het waarschijnlijk geen 3 jaar duurt!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 17:41
elledc
elledc is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-04-2005 @ 16:29 :
Waarom vindt iedereen toch dat zij zich moet schamen? Opzich is dat toch weinig haar probleem; die jongen zit toch gewoon fout?! Als zij seks wil, en die jongen ook, gaat zij dat toch niet tegenhouden omdat hij een vriendin heeft. (nou ja mss dat het wel enigszins mee kan spelen, maar opzich heeft zij er weinig me te schaften.
Als ik verliefd zou worden op(of sex zou willen met) 'n jongen die een vriendin heeft, dan zou ik zeker en vast wel rekening houden met het feit dat hij een vriendin heeft, een beetje respect voor de ander moet toch nog kunnen vind ik Ik zou al zowieso niks willen met een jongen die al een relatie heeft.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 18:14
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Oftewel, je wilt stiekem een relatie met 'm als die 't uitmaakt met z'n huidige vriendin maar bent eigenlijk best wel bezorgt dat die dan gewoon verder gaat met vreemdgaan terwijl je zelf niks door hebt?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 18:14
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Marcade schreef op 09-04-2005 @ 19:14 :
Oftewel, je wilt stiekem een relatie met 'm als die 't uitmaakt met z'n huidige vriendin maar bent eigenlijk best wel bezorgt dat die dan gewoon verder gaat met vreemdgaan terwijl je zelf niks door hebt?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 18:30
blupp
blupp is offline
Citaat:
Marcade schreef op 09-04-2005 @ 19:14 :
Oftewel, je wilt stiekem een relatie met 'm als die 't uitmaakt met z'n huidige vriendin maar bent eigenlijk best wel bezorgt dat die dan gewoon verder gaat met vreemdgaan terwijl je zelf niks door hebt?
Woei, scherp scherp
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:39
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Marcade schreef op 09-04-2005 @ 19:14 :
Oftewel, je wilt stiekem een relatie met 'm als die 't uitmaakt met z'n huidige vriendin maar bent eigenlijk best wel bezorgt dat die dan gewoon verder gaat met vreemdgaan terwijl je zelf niks door hebt?
Right in your face..
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:59
Verwijderd
Verdomme, ik was eerder.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 21:02
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
perseus schreef op 09-04-2005 @ 21:59 :
Verdomme, ik was eerder.
Je hebt anders niks gezegd over haar angst dat hij vreemdgaat als zij iets met 'm heeft hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-04-2005 @ 16:29 :
Waarom vindt iedereen toch dat zij zich moet schamen? Opzich is dat toch weinig haar probleem; die jongen zit toch gewoon fout?! Als zij seks wil, en die jongen ook, gaat zij dat toch niet tegenhouden omdat hij een vriendin heeft. (nou ja mss dat het wel enigszins mee kan spelen, maar opzich heeft zij er weinig me te schaften.
Waarom men zo reageert? Vanuit een visie op respect denk ik.
Die jongen zit fout, geen twijfel mogelijk, zij zit echter ook fout. Zij weet van de relatie en toch... Dan heb jij in mijn ogen geen respect voor die jongen, zijn vriendin en hun relatie.
Zij is dus net zo medeschuldig. Verliefd op een jongen met een vriendin? Balen, kut, wat dan ook. Maar daar ga je niet mee wat dan ook doen. Maar dat is mijn visie.

Ik ben in een soort van vreemdgasituatie gekomen en ik kan je zeggen: in mijn ogen is dat meisje in kwestie net zo schuldig als mijn ex. Zij wíst dat wij een relatie hadden en is daar toen lekker in gaan wroeten.. (ofzo ) No way dat ik dan zeg: zij kan er niets aan doen.

@Optima: dit is niet zozeer een persoonlijke aanval naar jou, want jij weet mn mening al n.a.v. een eerder topic, maar dit geldt voor mij in het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 09-04-2005 @ 22:02 :
Je hebt anders niks gezegd over haar angst dat hij vreemdgaat als zij iets met 'm heeft hoor.
Wel had ik gezegd dat ze hem voor zichzelf alleen wil, maar jij verwoordde het iets Dr. Phil-achtiger.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 22:49
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-04-2005 @ 14:34 :
Oh, je bent nog medeschuldige ook? Vandaar dat je dit topic opent? Last van je geweten ofzo?
snap dat dan, zij wil die 'nieuwe' relatie met hem en dan moettie natuurlijk wel monogaam zijn he

__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2005, 23:07
Nona Star
Avatar van Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Lilything schreef op 09-04-2005 @ 23:49 :
snap dat dan, zij wil die 'nieuwe' relatie met hem en dan moettie natuurlijk wel monogaam zijn he

oh ja! ha ha ha




Iemand die al drie jaar bezig is met liegen en bedriegen zal er vast niet van het ene op het andere moment mee stoppen. Het is volgens mij allang geen gewetenskwestie meer voor iemand die al langere tijd vreemd gaat en dan is de drijfveer om te stoppen (schuldig voelen) niet aanwezig.
Van iemand die 1x is vreemdgegaan wil ik nog wel geloven dat ie het niet meer doet.
Of jouw vriend nog kans heeft op een 'normale' relatie, hangt er vanaf hoe hij met zijn verleden omgaat. Of hij daarin eerlijk moet zijn tegenover een evt. nieuwe vriendin weet ik niet, het is wel nobel maar kan ook veel nieuwe problemen veroorzaken.
__________________
sexy woman meet me after work, I want to show you how I handle bussiness
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 00:15
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Optima schreef op 09-04-2005 @ 14:30 :
1) ik ken haar niet
2) ik ken hem nog geen drie jaar
3) ik ben...mede schuldige
Je kent haar niet, weet je wel zeker dat ze bestaat? Misschien vindt hij het wel handig zo. Hij kan lekker losbandig zijn, terwijl hij claimt dat hij vreemdgaat. En hoeveel anderen doet hij tegelijkertijd naast jou?
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:12
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Knappe mensen, zelfverzekerde mensen die zich goed verbaal uit kunnen drukken zijn altijd potentiële players (zowel vrouwen als mannen) en dus zijn die mensen nooit helemaal te vertrouwen..

Je moet een enorme emotionele of seksuele greep op zo'n persoon hebben wil je hem houden, of wil je niet bedonderd worden door degene.

M.a.w. mensen die vreemdgaan blijven vreemdgaan omdat ze het kunnen, omdat ze knap, zelfverzekerd en verbaal goed zijn. Totdat ze hun b.v hun gelijke tegen komen of hun droomprins of prinses...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:28
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wat een trieste gast
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:46
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
wat een trieste gast
Nee hoor, ik ben helemaal niet verdrietig.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 13:17
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-04-2005 @ 22:12 :


Ik ben in een soort van vreemdgasituatie gekomen en ik kan je zeggen: in mijn ogen is dat meisje in kwestie net zo schuldig als mijn ex. Zij wíst dat wij een relatie hadden en is daar toen lekker in gaan wroeten.. (ofzo ) No way dat ik dan zeg: zij kan er niets aan doen.

Herkenning, god wat heb ik dat wijf gehaat.

Enfin, eenmaal vreemdgaan is altijd vreemdgaan.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 18:41
Suusjuhh
Avatar van Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 10-04-2005 @ 11:12 :
Knappe mensen, zelfverzekerde mensen die zich goed verbaal uit kunnen drukken zijn altijd potentiële players (zowel vrouwen als mannen) en dus zijn die mensen nooit helemaal te vertrouwen..

Je moet een enorme emotionele of seksuele greep op zo'n persoon hebben wil je hem houden, of wil je niet bedonderd worden door degene.

M.a.w. mensen die vreemdgaan blijven vreemdgaan omdat ze het kunnen, omdat ze knap, zelfverzekerd en verbaal goed zijn. Totdat ze hun b.v hun gelijke tegen komen of hun droomprins of prinses...
Klopt.. En ik ken zelfs mensen die nadat ze écht verliefd zijn en écht van hun 'droomprins(es)' houden toch nog vreemdgaan. Sommigen kunnen niet anders en kun je nooit veranderen.
__________________
There is only one -- Feyenoord Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:11
Stoney
Stoney is offline
Citaat:
Optima schreef op 09-04-2005 @ 14:16 :


Nu vraag ik me af, of deze jongen, die al 3 jaar vreemdgaat, nog ooit ene kans heeft op een normale relatie? Is hij gedoemd om eeuwig vrijgezel te blijven, of in andere relaties in zijn oude patroon te vervallen?
Hij zal in zijn patroon terug blijven vallen. Zelfs als hij weet dat het niet goed is.
Zo'n persoon die al een paar jaar zo bezig is, veranderd niet zomaar....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 10-04-2005 @ 19:41 :
Sommigen kunnen niet anders en kun je nooit veranderen.
Wat een zwak excuus.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:22
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-04-2005 @ 20:12 :
Wat een zwak excuus.
Ja, en daarom kan je het beter gewoon accepteren. Sommige mannen - maar ook vrouwen - zullen nooit leren van hun fouten.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-04-2005 @ 22:12 :
Waarom men zo reageert? Vanuit een visie op respect denk ik.
Die jongen zit fout, geen twijfel mogelijk, zij zit echter ook fout. Zij weet van de relatie en toch... Dan heb jij in mijn ogen geen respect voor die jongen, zijn vriendin en hun relatie.
Zij is dus net zo medeschuldig. Verliefd op een jongen met een vriendin? Balen, kut, wat dan ook. Maar daar ga je niet mee wat dan ook doen. Maar dat is mijn visie.

Ik ben in een soort van vreemdgasituatie gekomen en ik kan je zeggen: in mijn ogen is dat meisje in kwestie net zo schuldig als mijn ex. Zij wíst dat wij een relatie hadden en is daar toen lekker in gaan wroeten.. (ofzo ) No way dat ik dan zeg: zij kan er niets aan doen.
Nou ja, ik snap wel dat dat respect is, maar toch. HIJ gaat uiteindelijk mee in de seks, dus vind ik de schuld echt wel voor een groot deel bij hem liggen.
Als ik in een situatie zou verkeren en verliefd zou zijn op een jongen (maar ja die kans is nu niet echt groot!) en hij zou met me naar bed willen, ondanks dat hij een vriendin had, zou ik dit niet afwijzen hoor! Mwah het is mss wel anders als ik echt in die situatie zou verkeren. Het is en blijft natuurlijk wel een rotsituatie.
Eigenlijk vind ik wel dat vooral de desbetreffende jongen GEEN respect heeft voor zijn vriendin!!

Daarnaast, nee natuurlijk als je aan de andere kant van het verhaal staat, kijk je wel anders tegen dat meisje aan! Omdat er dan een hoop woede en onmacht meespeelt Maar dan nog, die jongen kan er eigenlijk alles aan doen!!!
Als ik toch vreemd zou gaan met een jongen die wist dat ik een relatie had, zou dat toch vooral mijn fout zijn?!

Daarnaast ik weet niet hoe ik zou handelen hoor in die sit. Het is toch erg lastig om dit op je geweten te hebben. Alleen vind sommige reacties wel een beetje overdreven.
Verder nou ja hoop nooit in deze of een omgekeerde situatie te komen!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:57
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
nou, bedankt voor de 'serieuze' reacties.

allereerst om wat misverstanden uit de wereld te helpen: @ Marcade, Lilything en perseus

Citaat:
Het lijkt me waarschijnlijker dat zij hem zélf wil, voor zich alleen

(...)

Oftewel, je wilt stiekem een relatie met 'm als die 't uitmaakt met z'n huidige vriendin maar bent eigenlijk best wel bezorgt dat die dan gewoon verder gaat met vreemdgaan terwijl je zelf niks door hebt?
Nee ik wil geen relatie met hem. Nee ik ben niet bang dat hij mij belazert, want als hij dat doet, boeit me dat niets. Overigens ik 'heb' niets meer met hem.

De rede dat ik dit topic post, is dat ik het wrang vind dat hij nog nooit op z'n bek gegaan is, en ik daarom denk dat hij nooit 'leert' dat wat hij doet verkeerd is. Zolang hij ermee wegkomt, zal het hem niets schelen. En ik vind eigenlijk dat hij toch wel moet inzien dat het zo niet zijn hele leven door kan gaan, en zijn huisige relatie gebaseerd is op een leugen.

nu mijn reactie op de serieuze reply's:

Citaat:

MevrouwM

Waarom vindt iedereen toch dat zij zich moet schamen? Opzich is dat toch weinig haar probleem; die jongen zit toch gewoon fout?! Als zij seks wil, en die jongen ook, gaat zij dat toch niet tegenhouden omdat hij een vriendin heeft. (nou ja mss dat het wel enigszins mee kan spelen, maar opzich heeft zij er weinig me te schaften.

ontopic: Ik weet het niet, maar als je het vreemdgaan in de hebt zitten lijkt het wel moeilijk monogaam te ''worden''. Ik heb een vriend die ook altijd met jan en anderman naar bed ging (ook tijdens zijn ''relaties'' zoals hij ze zelf dan wel noemde).

Nu heeft hij tijdje een vriendin en het leek best goed te gaan. Tot hij een paar weken geleden in een dronken bui toch weer vreemd is gegaan.
Hij vindt het op een bepaalde manier toch wel erg dat het hem niet leuk om monogaam te zijn, en heeft nog steeds de hoop dat het hem ooit wel gaat lukken.


dankje voor het begrip Maargoed, uit jouw ervaring is monogamie dus nog ene knelpunt. Maar hoe denk je dat op te lossen: strenger zijn kan de averechtse reactie uitlokken, terwijl los zijn hem een carte blanche kan geven. Misschien dreigen hetzelfde te doen?

Citaat:

Loontjuh Waarom men zo reageert? Vanuit een visie op respect denk ik.
Die jongen zit fout, geen twijfel mogelijk, zij zit echter ook fout. Zij weet van de relatie en toch... Dan heb jij in mijn ogen geen respect voor die jongen, zijn vriendin en hun relatie.
Zij is dus net zo medeschuldig. Verliefd op een jongen met een vriendin? Balen, kut, wat dan ook. Maar daar ga je niet mee wat dan ook doen. Maar dat is mijn visie.

Ik ben in een soort van vreemdgasituatie gekomen en ik kan je zeggen: in mijn ogen is dat meisje in kwestie net zo schuldig als mijn ex. Zij wíst dat wij een relatie hadden en is daar toen lekker in gaan wroeten.. (ofzo ) No way dat ik dan zeg: zij kan er niets aan doen.

@Optima: dit is niet zozeer een persoonlijke aanval naar jou, want jij weet mn mening al n.a.v. een eerder topic, maar dit geldt voor mij in het algemeen.


respect: waarom zou ik zijn vriendin, die ik niet ken, respecteren, en hun relatie, die in feite al 3 jaar scheef zit, eveneens? Ik heb niets uitgelokt, heb het zelfs nog netjes gehouden, en gevraagd of hij wel zeker wist of hij dit wilde doen. Kennelijk kon het hem niets schelen: en dus mij ook niet. Ik 'wroet' niet in hun relatie, dat heeft hij allang zelf gedaan. Kijk, als ik nu de eerste was geweest was het a WHOLE DIFFERENT BALL-GAME.

Citaat:

Boris_Beer
Knappe mensen, zelfverzekerde mensen die zich goed verbaal uit kunnen drukken zijn altijd potentiële players (zowel vrouwen als mannen) en dus zijn die mensen nooit helemaal te vertrouwen..

Je moet een enorme emotionele of seksuele greep op zo'n persoon hebben wil je hem houden, of wil je niet bedonderd worden door degene.

M.a.w. mensen die vreemdgaan blijven vreemdgaan omdat ze het kunnen, omdat ze knap, zelfverzekerd en verbaal goed zijn. Totdat ze hun b.v hun gelijke tegen komen of hun droomprins of prinses...


hehe, eindelijk een oplossing: een emotionele of seksuele greep? Tja, een soort van afhankelijkheidsrelatie dus. Lijkt me ook niet echt gezond. En met hun gelijke bedoel je dan hetzelfde karakter, of dezelfde losse moraal? Want dat stimuleert de monogamie niet echt
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 23:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Optima schreef op 10-04-2005 @ 23:57 :
De rede dat ik dit topic post, is dat ik het wrang vind dat hij nog nooit op z'n bek gegaan is, en ik daarom denk dat hij nooit 'leert' dat wat hij doet verkeerd is. Zolang hij ermee wegkomt, zal het hem niets schelen. En ik vind eigenlijk dat hij toch wel moet inzien dat het zo niet zijn hele leven door kan gaan, en zijn huisige relatie gebaseerd is op een leugen.
Dat kan heel eenvoudig: jij vertelt zijn vriendin dat hij al 3 jaar 'buiten de deur eet'.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 23:01
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 00:00 :
Dat kan heel eenvoudig: jij vertelt zijn vriendin dat hij al 3 jaar 'buiten de deur eet'.
ik KEN zijn vriendin NIET *arg*
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.