Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2005, 18:26
-(L)-
Citaat:
I love stars schreef op 26-01-2005 @ 17:02 :
Havo veel makkelijker dan VWO , is wel logisch maar toch VWO is al erg (te) makkelijk (althans tot nu toe dan )
Dan zorg maar dat je nooit op HAVO belandt , daar val je dus echt in slaap. De verschillen die me het meeste opvallen:
-Op HAVO wordt alles stapje voor stapje uitgelegd, en uiteindelijk snapt dan nog de helft van de klas het niet.
-VWO'ers zijn veel serieuser.
-Waar je op VWO een week overdoet, doe je op HAVO een maand over (bij wijze van spreken).
-Op VWO is veel meer zelfstandigheid, op HAVO ben je echt aan de leraar gebonden.

Er zijn nog wel meer verschillen, maar dit valt me het meeste op. Nu heb ik niks tegen HAVO, het zal er wel aan liggen dat ik VWO gewend ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2005, 14:26
liner
liner is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-01-2005 @ 23:14 :
Lijkt me nogal nutteloos. Breid dan gewoon natuurkunde uit.
voor uitbreiding van natuurkunde moet wiskund eook uitgebreid worden.. complexe getallen, leer van verzamelingen, échte (lineare) algebra moeten weer terug naar het vwo en er bewjzen voor meetkunde en dit soort zaken moeten eerder gegeven worden bijv.. vanaf het tweede jaar ofzo...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 14:34
Verwijderd
Citaat:
liner schreef op 30-01-2005 @ 15:26 :
voor uitbreiding van natuurkunde moet wiskund eook uitgebreid worden.. complexe getallen, leer van verzamelingen, échte (lineare) algebra moeten weer terug naar het vwo en er bewjzen voor meetkunde en dit soort zaken moeten eerder gegeven worden bijv.. vanaf het tweede jaar ofzo...
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 14:44
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Even vluchtig bekeken. Bij havo, zonde dat wiskunde eruit gaat in het profieldeel. Volgens mij is dat toch wel iets dat eigenlijk verplicht zou moeten blijven omdat het zeker handig is voor in de toekomst. Verder vind ik het echt een heel positief iets dat de moderne vreemde talen niet meer verplicht zijn (m.u.v. Engels), dat is echt mijn grote struikelblok geweest (en nogsteeds).
Ik vind de profielen E&M en C&M er nu wel erg makkelijk uitzien eigenlijk. Een beetje minimaal. Het lijkt alsof je nu al in de derde klas moet kiezen welke richting je op wilt en daar je profielindeling op aanpassen. Dat is met de Tweede Fase nu ook al zo maar nu is het nog vrij ruim. Straks ben ik bang dat dat veel minder is. En ik vind eigenlijk dat informatica ook bij E&M gekozen moet kunnen worden (het kan nu ook als vrij vak maar eigenlijk vind ik dat het bij de rest van het rijtje moet staan)
N&G en N&T vind ik er al beter uitzien (als in moeilijker, meer lijkend op wat het nu is) alleen ik vraag me echt af wat lichamelijke opvoeding in het rijtje bij N&G doet. En eigenlijk dezelfde vraag bij aardrijkskunde. Het heeft niets met die richting te maken.
En het lijkt erop dat wiskunde A1 en A12 verdwijnen en er Wiskunde AB voor in de plaats komt (en bij wiskunde B zoiets soortgelijks).

Ik heb overigens het topic niet doorgelezen. En ik reageer puur op havo omdat ik nu weg moet en ik havo doe.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 15:22
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
liner schreef op 30-01-2005 @ 15:26 :
voor uitbreiding van natuurkunde moet wiskund eook uitgebreid worden.. complexe getallen, leer van verzamelingen, échte (lineare) algebra moeten weer terug naar het vwo en er bewjzen voor meetkunde en dit soort zaken moeten eerder gegeven worden bijv.. vanaf het tweede jaar ofzo...
Ik heb geen wiksunde dit jaar, althans wiskunde in de 4de is makkelijker dan de 3de
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 15:38
-(L)-
Citaat:
I love stars schreef op 30-01-2005 @ 16:22 :
Ik heb geen wiksunde dit jaar, althans wiskunde in de 4de is makkelijker dan de 3de
Het gaat dieper in op de 3de, waardoor het meeste niet meer nieuw lijkt. Maarja, het is inderdaad erg simpel.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 15:43
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 30-01-2005 @ 16:38 :
Het gaat dieper in op de 3de, waardoor het meeste niet meer nieuw lijkt. Maarja, het is inderdaad erg simpel.
Bij ons hebben alle 4de klassers hetzelfde boek alleen Wia werk wat langzamer. En er zijn 3 repetities WIA1 WIA12 en WIB1(2)

maar heel veel vragen uit de repetities in de derde staan in het wiskunde boek van de vierde alleen heb je nu een grafische rekenmachine
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 15:46
-(L)-
Citaat:
I love stars schreef op 30-01-2005 @ 16:43 :
Bij ons hebben alle 4de klassers hetzelfde boek alleen Wia werk wat langzamer. En er zijn 3 repetities WIA1 WIA12 en WIB1(2)

maar heel veel vragen uit de repetities in de derde staan in het wiskunde boek van de vierde alleen heb je nu een grafische rekenmachine
Ik weet eigenlijk niet precies hoe dat bij ons zit. De onderwerpen van wiskundeA en B komen bij ons ook overheen (voornamelijk basisvaardigheden), maar toch is er voorschil. Zo gaan WB er dieper op in dan WA. En WA richt zich meer op kansrekenen, in die tijd houdt WB zich meer bezig met algebra enzo.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 16:00
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Wanneer wordt deze nieuwe tweede fase dan in gebruik genomen?

Ik doe momenteel 4Havo met C&M.
En in de nieuwe tweede fase zou ik dan tussen Aardrijkskunde, Maatschappijleer of Economie móeten kiezen, dat lijkt me toch niet zo geweldig eigenlijk. Maarruh maatschappijleer is toch al een verplicht vak? En toch staat het daar bij de keuzevakken én gemeenschappelijk deel..

En bovendien; ik zie helemaal geen wiskunde staan bij C&M!
Dat lijkt me nou echt helemaal geweldig...Ik ben zo'n kluns daarin
Maar denk niet dat ik er veel aan heb hehe...Zal wel pas over een paar jaar komen ofzo? En ik heb uiteraard mn keuze al gemaakt en moet nu nog 1,5 jaar..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 07:20
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 30-01-2005 @ 16:43 :
Bij ons hebben alle 4de klassers hetzelfde boek alleen Wia werk wat langzamer. En er zijn 3 repetities WIA1 WIA12 en WIB1(2)

maar heel veel vragen uit de repetities in de derde staan in het wiskunde boek van de vierde alleen heb je nu een grafische rekenmachine
Bij ons heeft ook iedereen hetzelfde boek of je nou A1 doet of B12. Je moet ook alles precies hetzelfde doen. Bijvoorbeeld ik zit in een gemengde klas (A12,B1,B12) en A12 moet wel Goniometrie etc doen omdat B1 en B12 dat ook doen. Dat is opzich raar, want ze doen daar geen examen in..

Daarnaast vind ik wiskunde niet echt makkelijker dan in de 3e, het is hetzelfde niveau alleen het gaat echt 3 x zo snel. Deed ik eerst met 2 uur wiskunde in de week 3,5 week over een hoofdstuk, gaat het nu met 1 hoofdstuk per week ongeveer er door heen. (en nog steeds maar 2 uur wiskunde hé)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 17:55
-(L)-
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 06-02-2005 @ 08:20 :
Daarnaast vind ik wiskunde niet echt makkelijker dan in de 3e, het is hetzelfde niveau alleen het gaat echt 3 x zo snel. Deed ik eerst met 2 uur wiskunde in de week 3,5 week over een hoofdstuk, gaat het nu met 1 hoofdstuk per week ongeveer er door heen. (en nog steeds maar 2 uur wiskunde hé)
'T tempo ligt inderdaad een stuk hoger, maar dat is met alle vakken. Ik denk dat dat eerder een eigenschap van de 2e fase is, dan van wiskunde als vak.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 10:34
Flenya
Avatar van Flenya
Flenya is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 17-01-2005 @ 20:57 :
Het gaat vanaf 1 augustus 2007 in.
Dan heb ik er dus niks aan...
Ik vond het idee van de deelvakken en heelvakken wel een mooi systeem. Ik denk dat het wel goed is als je de basis van Frans en Duits (zeker op het vwo) meekrijgt. Op een universitaire studie moet je toch wel aardig wat in die talen lezen?
Ik snap niet dat natuurkunde-1 uit NG is gehaald, het profiel is zo veel kleiner.
Idd het idee van de profielen vervaagd op deze manier, je kunt veel meer zelf kiezen.
En waarom heeft men profielen ingevoerd? Juist ja, zodat elke leerling verplicht was een samenhangend pakket vak vakken die op een bepaalde soort studie voorbereid te kiezen. Omdat bij het oude systeem er teveel leerlingen waren die onsamenhangende vakken kozen.. met deze vernieuwing maakt men dat weer een beetje mogelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken CM profiel, wat kun je er precies mee?
Viickie
31 27-01-2011 18:41
Eindexamens 2009 Met welke cijfers ga je het CE in?
xxceline
45 20-05-2009 13:43
Algemene schoolzaken Frans/Duits afsluiten in de 3e klas
MatthijsPB
7 01-09-2007 19:28
Algemene schoolzaken Afgewezen voor de University College?
ds
197 02-04-2005 22:24
Huiswerkvragen: Exacte vakken wat vinden jullie van de betavakken sinds de tweede fase is ingevoerd?
onschuldig
6 05-10-2003 11:15
Algemene schoolzaken Tweede Fase
1 17-02-2002 20:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.