Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2006, 13:29
smurfinnetje198
smurfinnetje198 is offline
IK moet voor mijn studie een referaat schrijven, maar ik snap er werkelijk niks van. ik weet niet hoe ik moet beginnen en hoe ik het uit moet werken.
Je moest eerst een onderwerp kiezen, mijn onderwerp is: Is er verband tussen het gegeven dat iemand een topmanager is en zijn of haar EQ en IQ?
nou dat moet ik gaan uitwerken tot een onderzoeks vraag, maar ik snap er niks van ik ben echt aan het stressen, het moet na de zomervakantie af zijn kan iemand me helpen? of heeft er iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2006, 13:31
Orpheus
Orpheus is offline
Tip - zoek een ander onderwerp
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 13:49
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
smurfinnetje198 schreef op 18-07-2006 @ 14:29 :
IK moet voor mijn studie een referaat schrijven, maar ik snap er werkelijk niks van. ik weet niet hoe ik moet beginnen en hoe ik het uit moet werken.
Je moest eerst een onderwerp kiezen, mijn onderwerp is: Is er verband tussen het gegeven dat iemand een topmanager is en zijn of haar EQ en IQ?
nou dat moet ik gaan uitwerken tot een onderzoeks vraag, maar ik snap er niks van ik ben echt aan het stressen, het moet na de zomervakantie af zijn kan iemand me helpen? of heeft er iemand tips?
Een onderwerp kan toch geen vraag zijn? Je onderwerp lijkt me iets van 'factoren die het onderscheid maken tussen een topmanager en een 'gewone' manager'. Je vraagstelling lijkt me dan de vraag die je bij onderwerp typte. Je kunt die vraagstelling dan misschien weer onderverdelen in onderzoeksvragen als 1) Is er een relatie tussen het EQ en het wel of geen topmanager zijn? 2) Is er een relatie tussen het IQ en het wel of geen topmanager zijn? etc.

Hoe wil je dat trouwens toetsen? Ga je mensen onderzoeken op a) of ze wel of geen topmanager zijn (en hoe ga je dat definiëren?) b) wat hun EQ is (en hoe ga je dat meten?) en c) wat hun IQ is (ga je ze een IQ-test afnemen?)?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 14:43
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Een referaat is toch mondeling?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 11:04
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
volgens mij is een referaat een mondeling ja en bedoelt hij een betoog. Voor een betoog heb je een soort stelling nodig, dus qua onderwerp zit dat niet helemaal goed.

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 08:15.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 11:06
fractuur
fractuur is offline
Referaat kan ook zijn nav een paper ofzo. Maar wat een onderwerp.. Als je ons wat vertelt over je opzet van het onderzoek kunnen we je misschien beter helpen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.