Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2008, 10:41
fractuur
fractuur is offline
Volgend jaar wil ik een maand (misschien twee) stage gaan lopen in Duitsland. Nu ken ik natuurlijk Berlijn (superstad!), maar ik weet niet of ik dat een leuke stad vind om te studeren. Voorwaarde is namelijk wel dat ik redelijk snel kan integreren in het studentenleven en dus zou ik het leuk vinden als er veel studenten rondlopen én als het een grote stad is. Zelf zat ik na te denken over Frankfurt, Keulen of Dusseldorf. Kent iemand de steden beter dan ik (ik ben in Keulen en Dusseldorf een keer of drie, vier geweest) of heeft iemand nog tips over andere steden? Heel erg bedankt, ik heb namelijk geen idee waar ik moet zoeken.

PS:Ik heb geen idee of dit topic hier hoort, of bij Studiekeuze of bij Reizen. Jullie verplaatsen hem maar als ik fout zit.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2008, 11:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik ben net terug van vakantie (niet studie dus) uit Hamburg. Mooie stad is het wel. Rondom en ten noorden van het universiteitscomplex wonen veel studenten, een beetje een stad in een stad. Als buitenlandse student wordt je waarschijnlijk gehuisvest in een paar van de 18e eeuwse appartementenblokken die de universiteit daar bezit in de wijk Rotherbaum, daar ligt ook de universiteit.
Vlak ten zuiden ervan ligt een enorm park, Planten und Bomen, vlak ten oosten ervan de Buiten-Alster. Ga je door dat park heen, dan zit je in het centrum. Dat is ongeveer 15 minuten lopen vanaf het universiteitscomplex, maar kan tevens met de tram in de helft van die tijd.

Horeca en uitgaan heb ik vanwege de beperkte tijd niet echt kunnen observeren, maar de paar omliggende cafe's waren studentenkolonies.

Mocht je zelf iets zoeken qua huisvesting, blijf dan weg uit Sankt Pauli, de rosse buurt en blanke achterstandsbuurt (met fors wat extreem-linkse hooligans van FC Sankt Pauli, lol), en Hohenfelde, wat de Arabische achterstandsbuurt is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 19:13
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik zie dat ghe een GNK-studente zijt! Ik wil dit persoonlijk ook gaan doen (enkele co-schappen in het buitenland (waaronder Duitsland) afronden), ik zou dus graag naar je ervaring willen lezen zodra je deze hebt opgedaan!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 11:26
Klaas-Jan
Klaas-Jan is offline
Mijn moeder heeft 20 jaar terug een jaar in Oldenburg gestudeerd, is ook een zeer leuke stad, oke het is veel kleiner dan de steden die jij noemt, maar er lopen wel veel studenten rond meen ik. Ook heeft het als voordeel dat het dicht bij de grens ligt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 10:48
light fighter
light fighter is offline
De uni in Oldenburg is vrij klein, het is een leuke stad maar absoluut geen grote uni. Het ligt inderdaad dit bij de grens als je in het noorden woont, anders schiet je er niks mee op.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 19:22
Verwijderd
Tübingen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2008, 11:00
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Münster (niet zo ver van de Nederlandse grens)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 22:51
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ik zie dat ghe een GNK-studente zijt! Ik wil dit persoonlijk ook gaan doen (enkele co-schappen in het buitenland (waaronder Duitsland) afronden), ik zou dus graag naar je ervaring willen lezen zodra je deze hebt opgedaan!
Aan welke uni studeer je? Bij ons moet het allemaal uit eigen zak worden betaald zonder dat je er ects voor krijgt (of je moet heel veel moeite doen bij het onderwijssecretariaat) en dus ga ik waarschijnlijk maar een maandje. Maar dan nog heb ik er heel veel zin in! Leuk dat ik zoveel reacties krijg, onderbouwingen zijn welkom!
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 14:31
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Aan welke uni studeer je? Bij ons moet het allemaal uit eigen zak worden betaald zonder dat je er ects voor krijgt (of je moet heel veel moeite doen bij het onderwijssecretariaat) en dus ga ik waarschijnlijk maar een maandje. Maar dan nog heb ik er heel veel zin in! Leuk dat ik zoveel reacties krijg, onderbouwingen zijn welkom!
Helaasch studeer ik nóg niet aan de Universiteit, maar ik ga meedoen aan de loting in 2009. Hopelijk word ik ingeloot - de bedoeling is om in Rotterdam te gaan studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.