Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 13:59
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Hoi allemaal.
Ik wil volgend jaar evt. de studie Voeding en Diëtetiek gaan volgens, hetzij in Den Haag, hetzij in Amsterdam
Ik zit vreselijk te twijfelen wat ik moet kiezen.
Ik woon zelf in Den Haag, en wil dus wel eens een andere stad leren kennen.
Ik heb allebei de open dagen bezocht, van zowel de HHS als de HVA. Ik ga nog een keer naar een open dag van de HVA omdat ze dan op de nieuwe locatie zitten.
Persoonlijk maakte, tot nu toe iig, de HHS op mij een betere indruk. Ik had ook het idee dat je daar niet aan een bepaalde richting vastgeketend zit, maar dat je wat meer mogelijkheden hebt om ook andere kanten van de opleiding V&D te leren kennen.
Ik heb laatst van iemand gehoord dat zijn zus aan de HVA had gestudeerd en hijzelf aan de HHS. En dat ze allebei wel wat minpunten hebben, bijv dat je heel erg op jezelf aangewezen bent. Maar goed, elke school heeft wel wat mindere puntjes, en om nou op het verhaal van 1 persoon af te gaan, is niet zo slim denk ik.

Mijn vraag aan jullie: zouden mensen die aan de HHS of HVA studeren/gestudeerd hebben, of mensen kennen die daar studeren/gestudeerd hebben, hun ervaringen hier willen vertellen? Wat je positief vond, en negatief natuurlijk. PMen is ook goed.
Ik weet dat ik het natuurlijk zelf moet ervaren, en dat het per persoon verschilt, maar ik wil toch een beetje een beeld kunnen vormen van de scholen.
Ik kies in de 1e instantie natuurlijk voor het onderwijs, en niet voor de stad, maar ik vind dat het zeker wel meetelt.
Heel erg bedankt alvast!
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2005, 14:38
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Ik twijfelde ook tussen HHS en HvA, heb uiteindelijk gekozen voor de HHS ivm het ov.

Ik kan je alleen mijn ervaringen vertellen, wat ik weet van mijn eigen opleiding. Je moet je wel realiseren dat er grote verschillen zijn tussen de verschillende opleidingen die HHS biedt, ook qua kwaliteit.

Over het algemeen gesproken ben ik wel tevreden over de school, er zijn wel minpunten te noemen maar ik denk dat iedere school die heeft.
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 14:56
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
ik zit zelf op de hhs
ik weet dus niks van de hva aangezien ik daar niet kom

als je een andere stad wilt leren kennen, ga dan gewoon een keer kijken bij de hva
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 18:00
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Bo schreef op 19-04-2005 @ 15:38 :
Ik twijfelde ook tussen HHS en HvA, heb uiteindelijk gekozen voor de HHS ivm het ov.

Ik kan je alleen mijn ervaringen vertellen, wat ik weet van mijn eigen opleiding. Je moet je wel realiseren dat er grote verschillen zijn tussen de verschillende opleidingen die HHS biedt, ook qua kwaliteit.

Over het algemeen gesproken ben ik wel tevreden over de school, er zijn wel minpunten te noemen maar ik denk dat iedere school die heeft.
Die minpunten zou ik ook graag horen. Ik wil namelijk kijken of dat punten zijn waar meer mensen over vallen, ook van andere opleidingen, of dat t jouw persoonlijke visie is.
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 22:01
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Citaat:
Alistar schreef op 19-04-2005 @ 19:00 :
Die minpunten zou ik ook graag horen. Ik wil namelijk kijken of dat punten zijn waar meer mensen over vallen, ook van andere opleidingen, of dat t jouw persoonlijke visie is.
Slechte communicatie tussen docenten en studenten.
Slechte communicatie tussen docenten en administratie + roosterbureau.
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 15:19
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Citaat:
pyres schreef op 19-04-2005 @ 15:56 :
ik zit zelf op de hhs
ik weet dus niks van de hva aangezien ik daar niet kom

als je een andere stad wilt leren kennen, ga dan gewoon een keer kijken bij de hva
En wat vind jij van de HHS?
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 17:36
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
ik zit zelf op de hhs en ik heb bij mijn opleiding niet zo het idee dat ik een nummertje ben en dat vind ik heel fijn. Daarbij een goede communicatie tussen studenten en docenten over het algemeen.

Daarbij zijn wel altijd de roosters te laat en is de administratie bij mij op de afdeling ook een ramp, maar ach elke school heeft wel wat.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 17:39
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Alistar schreef op 21-04-2005 @ 16:19 :
En wat vind jij van de HHS?
het gebouw van de hhs is ontzettend groot maar elke opleidingsrichting heeft een eigen gebouwgedeelte. ikzelf heb eigenlijk les op maar 1 verdieping.

de hhs heeft goede faciliteiten. alleen ik vind mijn opleiding niet zo zeer motiverend. mijn vakken eindigen allemaal op management -_-"
de keuze om voor mij te stoppen met mijn opleiding heeft dus niks met de hhs zelf te maken.

Ik vind het jammer dat andere scholen niet zo'n uitstraling hebben als de hhs. hhs is gewoon uniek met zijn uitstraling.
Ik ben echter niet zo'n persoon die een opleiding blijft doen vanwege het gebouw/de school.
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 19:46
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Wat ik gewoon heel belangrijk vind, is dat ik mn werk goed kan doen, en dat ik al sik hulp nodig heb of iets wil vragen, ik gewoon naar de docent toe kan gaan. Dat het niet zo is dat je aan je lot wordt overgelaten. Een vriendin van mij doet ook HHS, en die zegt dat ze wel goed hulp krijgt. Maar het verschilt denk ik per opleiding.
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 20:44
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Alistar schreef op 01-05-2005 @ 20:46 :
Wat ik gewoon heel belangrijk vind, is dat ik mn werk goed kan doen, en dat ik al sik hulp nodig heb of iets wil vragen, ik gewoon naar de docent toe kan gaan. Dat het niet zo is dat je aan je lot wordt overgelaten. Een vriendin van mij doet ook HHS, en die zegt dat ze wel goed hulp krijgt. Maar het verschilt denk ik per opleiding.
bij de hhs wil dat niet alleen ook per opleiding verschillen maar het verschilt ook heel erg vaak per docent en per vak. sommige docenten willen graag studenten helpen en andere vinden weer dat hbo-studenten alles zelf moeten doen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 21:22
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Citaat:
Een vriendin van mij doet ook HHS, en die zegt dat ze wel goed hulp krijgt. Maar het verschilt denk ik per opleiding.
Dat klopt. De hhs is een bedrijf, dat ruimte biedt aan 20 andere bedrijfjes ofwel opleidingen. Bij mijn opleiding spreek je docenten aan met je/jij en de voornaam aan, bij een andere opleiding met u en hun titel.

Op mijn opleiding heb ik veel te maken met projectonderwijs. Als je begeleiding wil moet je vooraf een afspraak maken met je docent voor een datum en tijdstip. Niet alle docenten stellen het op prijs als je 'zomaar' komt storen. Ze werken liever op afspraak.

Natuurlijk krijg je naast deze geplande afspraken ondersteunende lessen en colleges waarin je vragen kunt stellen.
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 22:07
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Niemand met enige ervaring over de HVA?
Iedereen verder bedankt voor de reacties!
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 21:04
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
zit op de HHS, voor mij was ook de keuze HHS of HvA, uiteindelijk gekozen voor HHS omdat de reistijd gewoon een stuk korter is voor mij

broer zat op de HvA, heb hem nooit echt negatief gehoord, behalve dat de docenten af en teo naar hem kwamen om te vragen als hij het al snapte, hij deed een opleiding die toen net begon
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:36
Verwijderd
tja.. alweer HHS (maar der zitten dan ook ontiegelijk veel mensen)

ben op zich ook wel tevreden over t onderwijs op de HHS maar zit wat betreft opleiding in hele andere hoek..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Den Haag, Utrecht of Amsterdam? welke studentenstad??
lauraa_aaa
1 15-03-2013 17:50
Studeren (Technische) Informatica: HHS of HVA?
aero
3 19-08-2011 23:26
Studeren HvA of Haagse hogeschool
Tenebrae
4 13-05-2010 08:40
Studeren welk profiel
Duns
4 22-11-2009 10:12
Studeren Welke hogeschool?
Bollie
2 21-11-2009 16:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.