Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2006, 14:20
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Toen ik vanmiddag onze hond ( een golden retriever) aaide kwam ik erachter dat hij op z'n rug net boven z'n staart een vreemde wond heeft. Het ziet er best vies uit, en is vooral erg donker. (net als een hele vieze oude wond waarbij al het bloed al gestolt is)

Het loopt best ver door als een soort pad tussen z'n haren door. En op sommige plaatsen is het erger als andere. Ook zijn de haren er rondom best wel vies en zitten er allemaal een soort van velletjes in.

Ik dacht daarom eerst zelfs dat er beestjes in rondkropen, maar dit bleek niet zo te zijn. Mijn eerste gedachte was dat hij dit zelf gedaan had, door misschien een geirriteerde huid of iets dergelijks. Want hij vind het zoo verschrikkelijk heerlijk als je hem daar aanraakt (net boven z'n staart) Dus ik dacht dat het misschien jeukte en hij het zelf gedaan had?

Maar onze hond is allesbehalve lenig, dus ik kwam er al snel achter dat hij dit zelf nooit gedaan kon hebben. Ook lijkt het me niet dat dit door een andere hond is gedaan, aangezien hij niet vaak met vreemde honden in aanraking komt. En al helemaal niet op de manier dat deze hem zouden kunnen verwonden. En onze andere hond is formaat schoothondje.

Nu wil ik eigenlijk weten wat zou het kunnen zijn?? Huidirritatie? En wat kan ik het beste nu doen? Schoonmaken in ieder geval.. maar waarmee? Ik wil het namelijk graag zo doen dat hij er natuurlijk geen last meer van heeft. ( dus ontsmetten of iets dergelijks) want ik ben bang dat er toch beestjes op af komen ofzo.

Hij heeft hier dus eerder nooit last van gehad.. anders had ik het zeker gemerkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2006, 15:03
Verwijderd
Ik zou even naar de dierenarts gaan. Misschien is het huidirritatie en heeft ze het kapot geschuurd, zo lijkt het, maar ik ben geen dierenarts en misschien is het wel heel iets anders. Mijn hond kreeg hier op latere leeftijd ook last van, precies dezelfde plek, dat was eczeem. De dierenarts heeft hier wel medicijnen tegen, en ook om te ontsmetten.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 14:47
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Naar die dierenarts daarmee. Ontsmetten kan met wat badedas in lauw/warm water.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 16:23
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
mag ik vragen wat voor voer je hem geeft?

niet lullig bedoelt, alleen als tip

als je je hond pedigree/bonzo/supermarktmerk geeft, kan het heel goed zijn dat ie daar idd huidirritaties van krijgt.
de dierenarts behandelt de symptomen, maar niet de oorzaak.
de hond van een vriendin van me kreeg ook zo'n soort uitslag, zijn naar de dierenarts geweest, die hond kreeg allemaal smerige goedjes, entingen, antibiotica, en het hielp niks. honderden *toendertijd nog* guldens uitgegeven.
todat ze overstapte op ander voer.
nu nergens meer last van.

ik werk in een dierenwinkel en doe een opleiding dierverzorging, en krijg vaak te maken met dit soort problemen. dierenartsen hebben nooit echt heel veel verstand van voer, dus zullen ze ook nooit zeggen dat het aan het voer ligt.

hoop dat het je een beetje helpt..
succes
__________________
c a r p e d i e m
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 14:06
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
~*kar*~ schreef op 07-08-2006 @ 17:23 :
mag ik vragen wat voor voer je hem geeft?

niet lullig bedoelt, alleen als tip

als je je hond pedigree/bonzo/supermarktmerk geeft, kan het heel goed zijn dat ie daar idd huidirritaties van krijgt.
de dierenarts behandelt de symptomen, maar niet de oorzaak.
de hond van een vriendin van me kreeg ook zo'n soort uitslag, zijn naar de dierenarts geweest, die hond kreeg allemaal smerige goedjes, entingen, antibiotica, en het hielp niks. honderden *toendertijd nog* guldens uitgegeven.
todat ze overstapte op ander voer.
nu nergens meer last van.

ik werk in een dierenwinkel en doe een opleiding dierverzorging, en krijg vaak te maken met dit soort problemen. dierenartsen hebben nooit echt heel veel verstand van voer, dus zullen ze ook nooit zeggen dat het aan het voer ligt.

hoop dat het je een beetje helpt..
succes
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor, het ligt zowiezo aan je dierenarts. Die van ons heeft wel verstand van voer en als zij denkt dat het daardoor komt dan zegt ze dat ook wel (zoals ze bij onze katten heeft gedaan).
Onze hond heeft een oorontsteking gehad, de vorige eigenaar heeft hem niet goed de medicijnen gegeven. Toen is het dier daaraan gaan krabben en is er een bacterie ingekomen, gevolg: zijn hele oor lag open en zat vol korsten en het zat ook nog op zijn rug. Toen we naar de da gingen kreeg hij weer antibiotica en een zalfje. Wij moesten de korsten ervan af halen met water en badedas en dan de zalf erop smeren, hij kreeg ook een kap zodat hij niet extra kon krabben en ondertussen ook nog antibiotica zodat er iets aan die bacterie gedaan werd. Nu is het heel mooi genezen en je ziet er niets meer van, allemaal dankzij onze dierenarts.
Ga er dus niet meteen vanuit dat het aan het voer ligt, en ga zeker langs je da. Kijk je hond trouwens ook eens na op vlooien en wormen, dan gaan ze zich ook wel vaker krabben bij hun staart (hij kan het trouwens wel zelf gedaan hebben door zich te bijten of ergens langs te schuren).
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 17:57
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Onze hond is "pas" 4 jaar oud, en heeft nooit eerder last gehad van huidirritatie of iets dergelijks.

Ook eet hij nog gevarieerder als mij (bij wijze van spreken) Dus aan zijn voeding kan het niet echt liggen. Ook heb ik hem natuurlijk helemaal nagespeurd of meer van zulke plekken, maar overal is z'n huid gewoon "gezond" behalve daar dus.

Ik heb het nu de afgelopen 2 dagen elke dag 2 maal schoongemaakt en het ziet er wat beter uit. Hoewel ik nu eigenlijk (na wat speurwerk op Internet) denk aan mijten.

Omdat hij allemaal minicule korstjes heeft op z'n huid. (alsof ze met een naald gemaakt zijn) en ook z'n huid ietsje opgezwollen lijkt op de plaats waar die korstjes zitten.

Als het niet verbeterd ga ik met hem naar de dierenarts, hoewel hij er nu weer geen last meer van lijkt te hebben

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met mijten? (bij je huisdier dan)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 18:17
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik kan je toch alleen adviseren om even naar de dierenarts te gaan, die mensen hebben ervoor gestudeerd en weten vast wel wat het precies is. Mijten kunnen trouwens ook op mensen overgaan, dus als het dat is kan je wel een shampoo/ander middeltje van de da krijgen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 18:59
Verwijderd
idd, niet zelf voor dierenarst spelen, het gaat hier wel om je hond
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 20:47
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Ik zou je aanraden naar de dierenarts te
gaan... Zo te lezen lijkt het op een wond gekregen of door
bijvoorbeeld een andere hond, of misschien is hij/zij blijven
haken ergens achter? Je kan ook eerst even naar je dierenarts bellen,
scheelt misschien weer consultkosten. Hoe dan ook, dan
is je dierenarts beter op de hoogte, als je daar staat vergeet
je misschien iets, dus als je van te voren belt en het uitlegt
heb je bij de dierenarts zelf wat 'meer' tijd...

Dashja
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.