Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2007, 09:35
ditishetnieuws
ditishetnieuws is offline
Ik las vanochtend op INC-Nieuws het volgende bericht:

Nieuws door Ruben Groothuis on December 01,2007

Het kabinet zal de norm voor het aantal lesuren op middelbare scholen niet verder versoepelen. Wel komt er een overleg met leerlingen en scholen over welke schoolactiviteiten binnen deze norm vallen. Dat heeft onderwijsminister Ronald Plasterk vrijdag gezegd.

Directe bron: http://www.inc-nieuws.com/Algemeen/4471.html

Moeten wij nou nogmaals staken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2007, 09:48
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Dat daar nog overleg over is. Uiteraard moeten alle schoolactiviteiten binnen de norm vallen.

Verder maakt het volgens mij niet uit of het nu 1040 of 1000 of 960 is, het gaat erom dat scholen om maar aan de norm te voldoen schijnlessen inplannen, zodat ze geen boete krijgen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Moeten wij nou nogmaals staken?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 11:15
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Naja, misschien weet ik wel hoe dat komt
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 11:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Is al een topic over. Het klinkt bovendien als reclame voor een nieuwssite.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Is al een topic over. Het klinkt bovendien als reclame voor een nieuwssite.
Wat vind je hier van?

Minister Ronald Plasterk van Onderwijs overweegt studenten die een masteropleiding volgen meer collegegeld te laten betalen. Of hen voor dat laatste jaar geen beurs maar een lening te verstrekken.

''Ik wil die discussie deze kabinetsperiode voeren'', zegt de bewindsman vandaag in een interview met de Volkskrant. Het geld is nodig om het hoger onderwijs te verbeteren, stelt de PvdA-bewindsman.

''Nu stroomt 80 procent van de bachelors door naar een master, terwijl je met een bachelordiploma prima de arbeidsmarkt op kunt. Studenten moeten daar meer over nadenken, de hoogte van het collegegeld helpt daarbij. Of over het laatste jaar geen beurs, maar een lening'', aldus Plasterk.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/84896



"Nu stroomt 80 procent van de bachelors door naar een master, terwijl je met een bachelordiploma prima de arbeidsmarkt op kunt."

Is dit niet schandalig. Ze streven gewoon naar lager opgeleide mensen!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 11:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik wilde het ook net posten. Dit is gewoon letterlijk de toegang tot onderwijs beperken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 11:46
Verwijderd
Citaat:
"Nu stroomt 80 procent van de bachelors door naar een master, terwijl je met een bachelordiploma prima de arbeidsmarkt op kunt."
En hij noemt zichzelf een hoogleraar.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 12:01
Verwijderd
Ach, alleen in naam. Hoogleraar wereldvreemde moleculaire levenswetenschappen. Zo iemand moet je niet buiten een laboratorium laten. Het is duidelijk dat hij gewoon een uitgerangeerde 'wetenschapper' is die in de herfst van zijn carrière nog even wil laten zien dat hij nog een grote plasser heeft en zijn pisvlek op de geschiedenis kan achterlaten.

Laten ze die man alsjeblieft weghalen. Plasterk op Onderwijs omdat hij hoogleraar is, is net zoiets als Moszkovic op Justitie zetten omdat-ie zo'n geweldige advocaat is.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 12:27
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Met veel medische bacholor-diploma's op WO niveau is het niet mogelijk om de arbeidsmarkt te betreden. Ik vind het weer een belachelijk plan. Hij streeft inderdaad naar lager opgeleide mensen!
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 13:02
Verwijderd
Laten we het college geld voor de Masters verhogen. En met dat geld dat vrijkomt subsideren we het MBO, zodat iedere vmbo'er straks gratis en voor niets kan studeren!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Met veel medische bacholor-diploma's op WO niveau is het niet mogelijk om de arbeidsmarkt te betreden. Ik vind het weer een belachelijk plan. Hij streeft inderdaad naar lager opgeleide mensen!
Ook met andere bachelor diploma's is het volledig zinloos om de arbeidsmarkt op te gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 14:18
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Dat daar nog overleg over is. Uiteraard moeten alle schoolactiviteiten binnen de norm vallen.
Nee, juist niet moeten alle schoolactiviteiten er binnen vallen.
Een KWT-uur of één of andere 'les' wat enkel op het maken van huiswerk neerkomt mag niet binnen de norm vallen. Opzich is er niets op tegen om je huiswerk op school te maken, maar dit mag niet als les gezien worden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 15:24
Verwijderd
Mijn leerlingen hadden gisteren het negende (!) uur een huiswerk uur, op vrijdagmiddag. Dat alles om maar het beoogde aantal uur te halen. Daarna waren ze vrij. Ik zou ze haast aanmoedigen nog een keer te staken.
En wat dat van die masters betreft: zeer dom, aangezien docenten in het middelbaar onderwijs pas een bevoegdheid hebben voor bovenbouw havo, vwo, wanneer ze een master in the pocket hebben. Het lijkt me dat, wanneer je voor een master een boel geld meer laat betalen, we straks alleen nog maar tweedegraads docenten hebben, als we al genoeg docenten hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 15:39
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Laten we het college geld voor de Masters verhogen. En met dat geld dat vrijkomt subsideren we het MBO, zodat iedere vmbo'er straks gratis en voor niets kan studeren!
MBO valt volgens mij niet onder 'studeren'...
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 15:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee, juist niet moeten alle schoolactiviteiten er binnen vallen.
Een KWT-uur of één of andere 'les' wat enkel op het maken van huiswerk neerkomt mag niet binnen de norm vallen. Opzich is er niets op tegen om je huiswerk op school te maken, maar dit mag niet als les gezien worden.
Ik dacht dat er vooral gedoeld werd op excursies enzo.

Wat betreft KWT-uren: ik weet niet hoe dat op andere scholen geregeld is, maar op het Montessori Lyceum, waar ik op gezeten heb, was het zo: tijdens uren waarin les gepland stond, had je gewoon les, en werd er meestal niet gewerkt. Daarvoor waren de KWT-uren. Op andere scholen staat er dan in plaats van KWT gewoon wiskunde op het rooster, en moet je een uur verplicht aan wiskunde werken zonder verder les te krijgen. Het is enige verschil is dus dat scholen met een KWT-systeem je vrij laten in de keuze, terwijl andere scholen je vertellen voor welk vak je huiswerk moet maken.

Bovendien werden KWT-uren bij mij op school ook gebruikt voor verplichte toetsen, overhoringen en practica. Je doet dus vaak gewoon schoolwerk (en geen huiswerk), alleen je mag zelf bepalen wanneer je het doet.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 01-12-2007 om 18:57.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 15:41
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Ook met andere bachelor diploma's is het volledig zinloos om de arbeidsmarkt op te gaan.
Mee eens.
Ik had alleen even een voorbeeld genoemd. Je krijgt dan bijvoorbeeld 'halve' tandartsen.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 16:37
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Mijn leerlingen hadden gisteren het negende (!) uur een huiswerk uur, op vrijdagmiddag. Dat alles om maar het beoogde aantal uur te halen. Daarna waren ze vrij. Ik zou ze haast aanmoedigen nog een keer te staken.
En wat dat van die masters betreft: zeer dom, aangezien docenten in het middelbaar onderwijs pas een bevoegdheid hebben voor bovenbouw havo, vwo, wanneer ze een master in the pocket hebben. Het lijkt me dat, wanneer je voor een master een boel geld meer laat betalen, we straks alleen nog maar tweedegraads docenten hebben, als we al genoeg docenten hebben.
Konden de leerlingen het 9de uur op vrijdag nog wat doen? En hoe ben je daar als docent mee omgegaan? Wat hebben de leerlingen dat uur bereikt?
Gelukkig heb ik nog nooit een huiswerkuur moeten geven, maar ik weet wel dat de concentratie/energie bij de meeste leerlingen vooral na het 7de uur erg inzakt.

Welk(e) vak(ken) geef je, trouwens?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-12-2007, 18:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
"Nu stroomt 80 procent van de bachelors door naar een master, terwijl je met een bachelordiploma prima de arbeidsmarkt op kunt."
Sukkel. Daar is het HBO toch voor. Plasterk valt me echt met de dag meer tegen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 01:06
Verwijderd
Jezus, wat een retard.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 20:23
Verwijderd
Grappig, dan wordt het waarschijnlijk dus geen 1ste graad voor mij. Liever een contract met mijn school dan voor een combipakket. Lang leve deeltijd.

Verder had ik hoge verwachtingen van Plasterk maar helaas. Meneer is door het ijs gezakt.

Beter dat ik geen huiswerkuren geef. Laatste uren op vrijdag zijn sowieso al zwaar voor elke leerling. Super geregeld.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 01:58
MB
Avatar van MB
MB is offline
Wij hadden ook KWT uren op school en zoals Uice zei was dat ipv een langere les waarin je dan alvast je werk kon maken. Wij hadden het overigens elke dag het 6e uur geloof ik (op het einde, is ook wel anders gewest, maar nooit na het 6e uur) en dan was het een keer in de week een mentor uur. Wij hadden stempelboekjes waarin je een stempel kreeg als je geweest was en dat werd dan gecontroleerd. Verder kon je zelf kiezen in welk lokaal je kon gaan zitten. Dus wil je huiswerk doen van wiskunde, dan ga je bij een wiskunde docent zitten. Heb je de dag erna (of het uur erna) een toets van natuurkunde waarvan je de helft nog niet snapt; dan ga je bij een natuurkunde docent zitten. Kortom, heb je moeite met een vak, dan kun je altijd terecht bij een leraar die dat geeft. Ik zie echt niet in wat er niet goed is aan dit systeem.

Dus óf je maakt je geschiedenis huiswerk in de les geschiedenis, ook al heb je er geen hulp bij nodig. Óf je besteed die tijd (in de vorm van KWT) aan een vak waar je wel moeite mee hebt. Wat is in godesnaam nou het probleem???
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 06:42
Verwijderd
Citaat:
Jezus, wat een retard.
Nu de topics samengevoegd zijn lijkt dit uit de context getrokken. Het gaat dus om het masterbeleid.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 09:51
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Laten we het college geld voor de Masters verhogen. En met dat geld dat vrijkomt subsideren we het MBO, zodat iedere vmbo'er straks gratis en voor niets kan studeren!
Wat is dit voor onzin. Op zo'n manier gaan we dus lagere opleidingen steunen en tegen de hoger opgeleiden bye bye zeggen?

En sowieso, wat zitten we hier te kutten met die stakingen. Wat boeit het of het om 1000 of 1040 uur gaat. Maken we hier 'een beetje' druk omdat we meer lesuren moeten volgen, er zijn zat landen waar kinderen niet eens de mogelijkheid hebben om naar school te gaan. Wees blij ja!

Laatst gewijzigd op 03-12-2007 om 09:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2007, 09:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat is dit voor onzin. Op zo'n manier gaan we dus lagere opleidingen steunen en tegen de hoger opgeleiden bye bye zeggen?
Ik geloof dat Darksaviour sarcastisch was. Tenminste, dat hoop ik.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 10:55
juno
Avatar van juno
juno is offline
Kolere. En bachelor stelt uberhaupt al niks voor. Daarom plakken mensen er ook die master achteraan, omdat ze anders in feite hun opleiding halverwege afbreken.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 23:01
Snukkie
Snukkie is offline
Vergeet de HBO-bachelor niet die zitten bij die 80% inbegrepen. In al die stukjes krantenbericht staat nog weinig over hoe hij het echt gaat uitvoeren. Ik gok dat voor de langere master de gelden heus minder snel zullen stijgen en dat de normale masters van 2 jaar zullen worden verhoogd als de hbo-masters.

Mischien wel de masters ophogen van de studies waar toch geen vraag is naar de afgestudeerden en andersom. Wordt er wel iets ingeleverd, maar op punten waar een lager opleidingsniveau niet veel impact heeft. En dan juist investeren in beter salaris in de sectoren waar dat juist nodig is voor de vraag.
Dat laatste is slechts mijn eigen gedachtengang, zal vast op veel verzet stuiten van de forummers hier en de meer linkse partijen in de kamer. Ook de minder zinnige partijen in de kamer zullen wel tegen zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Verder had ik hoge verwachtingen van Plasterk maar helaas. Meneer is door het ijs gezakt.
Die uitdrukking bestaat niet.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Vergeet de HBO-bachelor niet die zitten bij die 80% inbegrepen. In al die stukjes krantenbericht staat nog weinig over hoe hij het echt gaat uitvoeren. Ik gok dat voor de langere master de gelden heus minder snel zullen stijgen en dat de normale masters van 2 jaar zullen worden verhoogd als de hbo-masters.

Mischien wel de masters ophogen van de studies waar toch geen vraag is naar de afgestudeerden en andersom. Wordt er wel iets ingeleverd, maar op punten waar een lager opleidingsniveau niet veel impact heeft. En dan juist investeren in beter salaris in de sectoren waar dat juist nodig is voor de vraag.
Dat laatste is slechts mijn eigen gedachtengang, zal vast op veel verzet stuiten van de forummers hier en de meer linkse partijen in de kamer. Ook de minder zinnige partijen in de kamer zullen wel tegen zijn.
Wat zég je nou eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 00:18
Verwijderd
Heeft iemand het stuk gelezen waarin Plasterk het volk vertelde dat een masteropleiding helemaal nergens voor nodig is.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 13:08
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Moeten wij nou nogmaals staken?
Als na elke staking de overheid haar beleid wijzigt, wordt Nederland een circus.

Ik zou zeggen, richt een politieke partij op.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Die uitdrukking bestaat niet.

Nou sorry, misschien moet ik dan maar terug de schoolbanken in. Wat is de correcte uitdrukking dan?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 14:28
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Plasterk is erg 'streng' voor studenten, omdat hij het idee heeft dat (net als veel universitair docenten, helaas) de student van tegenwoordig er maar een beetje tegenaan schopt en lui is. Dat is iets dat hij waarschijnlijk jaren lang heeft gezien en hij weet ook dat veel studenten er wel een mouw aan weten te passen...

Maar hij vergeet dat hij om al die 1ste-graads leraren die hij zo graag wil te kunnen krijgen, mensen een Universitair Master nodig hebben. En er echt niet zo veel werk is voor universitair-bachelor mensen. Politiek
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 14:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Heeft iemand het stuk gelezen waarin Plasterk het volk vertelde dat een masteropleiding helemaal nergens voor nodig is.
Yep, hilarisch stuk. Sinds dit kabinet is een term nodig voor beleid dat overduidelijk een averrechts effect en geen werking heeft, zoals bijvoorbeeld ook bij de 'maatschappelijke stage'.

Ik stel 'Balkenendisme' voor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 09:27
Verwijderd
Iedereen gaat hier volledig voorbij aan het feit dat in Engeland werken na je bachelor doodnormaal is? En dat je master door je werkgever betaald wordt?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2007, 09:39
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ook met andere bachelor diploma's is het volledig zinloos om de arbeidsmarkt op te gaan.
Precies. Laten we gelijk het HBO afschaffen!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Precies. Laten we gelijk het HBO afschaffen!
Op WO niveau uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Iedereen gaat hier volledig voorbij aan het feit dat in Engeland werken na je bachelor doodnormaal is? En dat je master door je werkgever betaald wordt?
Ja, en?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Iedereen gaat hier volledig voorbij aan het feit dat in Engeland werken na je bachelor doodnormaal is? En dat je master door je werkgever betaald wordt?
Het sociale stelsel in Engeland is dan ook een lachertje.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 11:07
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Iedereen gaat hier volledig voorbij aan het feit dat in Engeland werken na je bachelor doodnormaal is? En dat je master door je werkgever betaald wordt?
Daar kennen ze het hbo dan ook niet.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 11:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Iedereen gaat hier volledig voorbij aan het feit dat in Engeland werken na je bachelor doodnormaal is? En dat je master door je werkgever betaald wordt?
Engeland is dan ook een standenmaatschappij waar men niet zo gek veel belang hecht aan algemeen opleidingsniveau.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Ja, en?
Dat het dan op zich niet zo'n idioot idee is. Nederland is er alleen absoluut niet aan gewend. Ik juich het verder niet toe, ofzo, maar de Engelse universiteiten (Oxford, Cambridge) zijn toch wel een stuk beter dan de Nederlandse.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 12:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat het dan op zich niet zo'n idioot idee is.
Als de Britten iets doen, is het geen slecht idee?
Met deze redenatie ga ik toch echt niet mee
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 12:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat het dan op zich niet zo'n idioot idee is. Nederland is er alleen absoluut niet aan gewend. Ik juich het verder niet toe, ofzo, maar de Engelse universiteiten (Oxford, Cambridge) zijn toch wel een stuk beter dan de Nederlandse.
Ik snap niet echt wat je probeerd duidelijk te maken door de beste Engelse universiteiten te vergelijken met het Nederlands gemiddelde.

Vergelijk dan het Engels gemiddelde met het Nederlands gemiddelde.

Die vermeende betere toplaag (die sterk gebonden is aan vakgebieden en niet over de hele linie is) gaat ten koste van alle anderen. Dat is een zeer hoge prijs om te betalen, zeker op een krappe arbeidsmarkt waar we alle kennis en ontwikkeling nodig hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Iedereen gaat hier volledig voorbij aan het feit dat in Engeland werken na je bachelor doodnormaal is? En dat je master door je werkgever betaald wordt?
Dus als je geen werkgever kunt vinden is het ook geen master opleiding voor jou, aha. Plasterk kan verder de pot op, ik doe hoe dan ook een masteropleiding en zal het buitenland blij maken met mijn academische vaardigheden.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Nou sorry, misschien moet ik dan maar terug de schoolbanken in. Wat is de correcte uitdrukking dan?
Je bedoelt 'door de mand vallen'.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 17:10
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
In het buitenland is er een langere traditie van het bachelor-master systeem, waarin het ook mogelijk is om met een bachelor aan de bak te komen. In nederland ontbreekt die traditie, hier is het bachelor-master systeem slechts een modulaire uitvoering van onze oude studies, die het volgen van een master aan een andere universiteit vergemakkelijkt. Zoals mijn vader nog niets in handen had met zijn kandidaats, zo ben ik nog niet klaar voor een baan als ik mijn bachelor heb.

Plasterk stelt mij diep diep diep teleur. Zijn plan om met onze stufi de banen van de docenten aantrekkelijker te maken was nog te verdedigen, maar met deze actie van duurdere masters gaat hij de leraren in spe weer ontmoedigen, zoals iemand hier al opmerkte. het enige resultaat is hoogdrempeliger onderwijs voor alle studenten.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Als de Britten iets doen, is het geen slecht idee?
Met deze redenatie ga ik toch echt niet mee
Sinterklaas-spirit?

Ik zeg alleen dat ik het niet zo'n heel gek idee vind, en dat de Nederlandse universiteiten zich best wat meer mogen meten met de buitenlandse.

Ik ben het er ook mee eens dat ons lieflijke landje niet klaar is voor alleen maar universitaire bachelors, en dat er om dat te bereiken een cultuurverandering moet komen. Maar iemand zal daar dan toch eens mee moeten beginnen, als we dat op lange termijn willen. En het ministerie van onderwijs kan in de ogen van het Nederlandse volk nooit iets goed doen. Iedereen zeurt alleen maar over minder geld en dat er slecht onderwijs gegeven wordt en noem het maar op, maar ik zie dat er maar weinig zelf aan wordt gedaan.

@ Kenjirro: als je geen werkgever kan vinden, dan ook geen master... dat is op zich niet zo'n heel slecht idee. Heb je ook geen kapitaalvernietiging

Maar zoals jullie merken ben ik er zelf ook nog niet echt uit. Ik wilde alleen wat tegengas geven tegen het standaard-regering-bashen-verhaaltje.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg alleen dat ik het niet zo'n heel gek idee vind, en dat de Nederlandse universiteiten zich best wat meer mogen meten met de buitenlandse.

Ik ben het er ook mee eens dat ons lieflijke landje niet klaar is voor alleen maar universitaire bachelors, en dat er om dat te bereiken een cultuurverandering moet komen. Maar iemand zal daar dan toch eens mee moeten beginnen, als we dat op lange termijn willen. En het ministerie van onderwijs kan in de ogen van het Nederlandse volk nooit iets goed doen. Iedereen zeurt alleen maar over minder geld en dat er slecht onderwijs gegeven wordt en noem het maar op, maar ik zie dat er maar weinig zelf aan wordt gedaan.
Wat is er dan precies zo wenselijk aan om allemaal lui rond te hebben lopen met een half afgemaakte opleiding?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.