Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2014, 20:17
AafkeB
AafkeB is offline
Bah! Hebben jullie dat ook wel eens? Je hebt goed geleerd voor en toets en netjes je huiswerk gemaakt, krijg je een onvoldoende terug! Ik zit in 4-gymnasium en had Grieks repetitie en Latijn proefwerk netjes voorbereid, goed geleerd en de aantekeningen nog even doorgelezen. Toets ging wel goed, dacht ik... 4,8 en 4,9! Hmm, hoe voelen jullie je dan? Alsof je je werk voor niets hebt gedaan, of dat je denkt dat je niets kunt of bijvoorbeeld dat je het allemaal opeens waardeloos vindt? Of ben je dan gewoon verdrietig en baal je. Ik ben wel benieuwd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2014, 20:48
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Nooit gehad. Als ik een onvoldoende haalde voor een toets, proefwerk of tentamen wist ik namelijk dat het kwam doordat ik me niet goed had voorbereid.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2014, 21:07
Verwijderd
Ik had dat ook wel bij Latijn, meestal kwam het doordat ik te langzaam was met de vertaling.
Misschien moet je eens na school met je leraar oude talen rustig naar de proefwerken kijken om te zien wat je volgende keer anders moet doen!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 15:11
Aminaaseel
Avatar van Aminaaseel
Aminaaseel is offline
Maar waardoor kwam het dan?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 20:19
AafkeB
AafkeB is offline
Haha, ik weet ook niet echt waardoor het komt. Ik heb het ook wel eens bij andere vakken, dat je alles netjes had voorbereid en dan toch onverwachts een onvoldoende haalt. Ik vind het dan altijd wel erg jammer van je inspanning.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 20:49
Verwijderd
Natuurlijk is dat jammer, dat ben ik zeker met je eens. Toch moet je wel positief blijven proberen te denk: je hebt toch immers je best gedaan? Meer dan dat kun je niet doen.

Als je van jezelf weet dat je niet goed genoeg je best hebt gedaan, dan is het gewoon je eigen schuld. Dan weet je in ieder geval voor de volgende keer dat je beter moet leren.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 14:58
Verwijderd
Dat heb ik ook wel eens. Dit jaar niet overigens, maar andere jaren wel.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2014, 20:45
Verwijderd
Thats my life right there.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 21:31
Verwijderd
Ja, kut gevoel.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 12:12
vivianvaals
Avatar van vivianvaals
vivianvaals is offline
Ja vervelend joh. Ik heb ook vaak zat gehad dat ik niet goed had geleerd maar dan op één of andere manier wel weer een voldoende had gehaald... en dan wanneer ik hard leerde juist niet
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 16:40
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Haha, ik weet ook niet echt waardoor het komt. Ik heb het ook wel eens bij andere vakken, dat je alles netjes had voorbereid en dan toch onverwachts een onvoldoende haalt. Ik vind het dan altijd wel erg jammer van je inspanning.
Ik zou vragen of je het proefwerk in mag kijken, vaak mag dat wel.
Leraren kunnen vaak ook zien waarom je fouten hebt gemaakt.

Ikzelf heb bijvoorbeeld wel eens gehad dat ik alles wist, maar gewoon de vraagstelling verkeerd had begrepen of iets dergelijks. Dat kan dan alsnog een onvoldoende veroorzaken, terwijl je de kennis wel gewoon hebt. Dat zou ik dus zeker even checken als ik jou was.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 23:35
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Bah, das zon beeetje het kutste wat je kan overkomen. Verdriet, schaamte, teleurstelling.
Gooi het eruit, lucht je hart, schreeuw het van de daken!

Wees er wel trots op dat je er goed voor hebt geleerd
Het ondergaan en met waardigheid trotseren van je teleurstelling is van veel groter belang, dan het halen van een triviaal cijfertje voor een triviale toets
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Leukste schoolvakken / thema's
.OneMoreTime
36 28-09-2010 21:09
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic #14
Luna
500 08-11-2004 20:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.