Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2002, 13:57
Alexandros
Alexandros is offline
Ik moet binnenkort voor de Tweede Fase (VWO) mn profiel met vakken in het vrije deel gaan kiezen.. Ik kan in het vrije deel filosofie kiezen, het klinkt leuk, maar wat doe je precies bij filosofie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2002, 14:19
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
kiezen!!! t is supercol
ik deed vooral, discussies in de klas en filosofen bestuderen, betogen schrijven en scripties over oplossingen van problemen met de ideeen van een beroemde filosoof.
je leert er vet veel van, je kan het toepassen bij elk ander vak, het is heel interessant en ook makkelijk
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 14:21
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Het lijkt me ook wel cool... helaas kon je het bij ons niet kiezen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 14:39
CoolJessy
CoolJessy is offline
ik vind t ook jammer dat ze dat bij ons niet geven lijkt me vet interessant enz...
niet om echt te studeren later ofzo maar gewoon als les wel
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 15:29
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
Ik had M&O gekozen, Filosofie leek me echt SAAI!!!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 16:33
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik had het ook gekozen op de middelbare school, maar het viel ontzettend tegen, maar dat lag voornamelijk aan de leraar, die kon het echt niet boeiend geven. Ik vond het wel leuk om de toetsen ervoor te leren, je komt tot hele andere inzichten door al die verschillende theorieën. En nu doe ik een studie waarbij ik ook filosofie heb en dat is echt heel leuk en ik merk ook dat ik er veel aan heb dat ik t ook op de middelbare school heb gehad. Dus ik zou het echt kiezen als ik jou was, echt heel interessant!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 18:09
Verwijderd
hmm.. ik zit nu in 4vwo en wij hebben verplicht "filosofie/levensbeschouwing" . (het heet levensb. maar is volgens mij 100% filosofie..)

de leraar is errug saai, kan geen orde houden, en als je hem wat vraagt begint die 5 min. te praten zonder dat je uiteindelijk ook maar iets bent opgeschoten... dat is al wel de eerste reden waarom ik het niet zou kiezen. slechte reden misschien, maar goed..
verder zijn de teksten in het boek vaak erg ingewikkeld geschreven etc. zodat ik er vrij weinig van snap. Maar dat kan ook aan mijn inzet liggen En het is saai.
Discussies zijn er nooit bij ons, we kijken hooguit eens een film
De laatste die we keken was wel
en verder doen we niks :/

maarja.. misschien is het op jouw school wel heel leuk
ik zou het eens aan leerlingen van hogere leerjaren vragen, wat zij ervan vinden. Hun boeken eens bekijken. Of 't aan een leraar vragen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 18:14
Isobel
Avatar van Isobel
Isobel is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
Ik had M&O gekozen, Filosofie leek me echt SAAI!!!
Hebt gekozen.

Hehe. En M&O is niet saai wil je zeggen? :/
__________________
I don't like in-between stuff. I like very sweet chocolate cakes and then I love curry. Always two very's.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Isobel schreef:
Hebt gekozen.

Hehe. En M&O is niet saai wil je zeggen? :/

HEB gekozen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 20:24
Isobel
Avatar van Isobel
Isobel is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
HEB gekozen
Voor mij is het: "Jij (=DarkRaven) HEBT gekozen."
__________________
I don't like in-between stuff. I like very sweet chocolate cakes and then I love curry. Always two very's.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 23:30
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik vond het een geweldig vak en heel geestverruimend (om maar meteen met dure woorden te smijten )
Het is bij dit vak inderdaad wel van belang dat je een leraar hebt die goed en graag uitlegt. Maar goed, ik vind het meer van belang een bredere visie op het leven te hebben dan om een resultatenrekening op te kunnen stellen.
Ik had Filo EN M&O.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Isobel schreef:
Voor mij is het: "Jij (=DarkRaven) HEBT gekozen."
jaja
maar daarom is 't nog wel fout, er staat nergens "jij"


en nu maar weer ontopic
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 10:48
~miZzs~
Avatar van ~miZzs~
~miZzs~ is offline
ik heb ook filosofie gekozen, maar ik vind dat het erg tegen valt en saai is.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 11:42
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
ik zou het wel willen,maar op onze school word het helaas niet gegeven
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 17:15
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Isobel schreef:
Hebt gekozen.

Hehe. En M&O is niet saai wil je zeggen? :/
Ik HEB gekozen ja

Laten we het er maar op houden dat ik M&O het minst saaie vak vond van alle vakken waaruit ik kon kiezen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 20:19
NN
NN is offline
Filosofie is een interessant vak. Maar aangezien weinig mensen het doen is er niet echt een lesmethode voor en dat vraagt veel enthousiasme van de docent. En dat is per school weer verschillend.

Ik merk nu in mijn universitaire studie dat filosofie ook nuttig is. Je leert er o.a. kijken naar hoe wetenschap tot stand komt (eindexamenonderwerp 2002).
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 13:42
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
NN schreef:
Filosofie is een interessant vak. Maar aangezien weinig mensen het doen is er niet echt een lesmethode voor en dat vraagt veel enthousiasme van de docent. En dat is per school weer verschillend.

Ik merk nu in mijn universitaire studie dat filosofie ook nuttig is. Je leert er o.a. kijken naar hoe wetenschap tot stand komt (eindexamenonderwerp 2002).
En wat studeer je als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:05
NN
NN is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef:
En wat studeer je als ik vragen mag?
Rechten. En ik vind filosofie erg handig voor vakken als o.a. staatsrecht en rechtsgeschiedenis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2002, 14:21
ganralph
ganralph is offline
ik kreeg het helaas alleen een beetje bij levensbeschouwing, maar ik heb het n jaartje op de uni gehad en als je dan drie lessen van 2 uur met 15 personen op 1 (EEN, ein, uno, one,un) zin zit te broeden, doe ik het toch liever in mn vrije tijd met n iets minder diepgaand boekje
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:11
Alana
Avatar van Alana
Alana is offline
Ik zit er ook aan te denken om filosofie te kiezen. Qua leraar zit het in ieder geval voor het vierde jaar wel goed hier, maar die filosofieleraar gaat binnenkort met pensioen en dan moet ik maar afwachten wie ik in 5VWO en 6VWO krijg...
Bij ons op school schijnt het vooral discusseren en koffie drinken te zijn. Ik zou het idd even navragen bij mensen in de bovenbouw die je kent, bijv. een oudere broer/zus van mensen uit je klas. Via via zijn er vast wel mensen te vinden die filosofie hebben gekozen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vraagje over hoe filosofie leren.
wambal
3 27-12-2010 23:39
Wegwijzen & Voorstellen Vragen over filosofie?
Verwijderd
3 03-10-2010 19:44
Verhalen & Gedichten Basiskennis filosofie
Jones
11 12-01-2007 14:35
De Kantine Wat denk je bij de studie filosofie?
Gatara
45 17-09-2003 08:14
Algemene schoolzaken psychologie en filosofie
Ciskaatje
2 16-02-2003 02:43
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: Filosofie is gevaarlijk
Evito
35 04-01-2003 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.