Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2002, 16:19
Verwijderd
vmbo-ers die uiteindelijk 't vwo bereiken (komt niet vaak voor, maar zo is 't het duidelijkst) via 4vmbo naar 4 havo.. 5 havo naar 5 vwo..

is dat niet nutteloos?

ik denk van wel: ze komen op de universiteit terecht, en die is gericht op "vwo-mensen".
het tempo is te hoog voor de vmbo-er want hij is er niet slim genoeg voor. en stel dat ie 't uiteindelijk toch haalt ---> het werk waar ie dan in komt is ook weer te hoog gegrepen.


2e---> mensen op 't vmbo en op de havo ook, maar in mindere mate, zullen niet vaak hoge cijfers hebben..


want op 't moment dat ze hoge cijfers hebben, worden ze uitgenodigd een niveau hoger te gaan, waar de cijfers dus weer wat lager zullen zijn.

graag jullie meningen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2002, 18:09
Verwijderd
up
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 18:16
PV
PV is offline
1e:

Als die vmbo-er daar terecht komt, is dat toch niet te hoog gegrepen? Diegene groeit gewoon in zijn kunnen, of is te laag gestart. Als ie voor vwo slaagt moet ie het werk ook aankunnen, hij heeft immers zijn diploma toch?

2e:

Ook niet waar, je kan best hoge cijfers halen maar niet uitgenodigd worden om naar een hoger niveau te komen. Dat gaat nu ook niet meer zo gemakkelijk met 2e fase. Bovendien, als je hoge cijfers haalt betekent dat gewoon dat je 'op' je niveau zit volgens mij... of je moet écht constant 10-en halen. Een niveau is er toch niet op gericht om iedereen met 6-jes te laten slagen?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 18:23
Verwijderd
Helemaal mee eens.

Als je echt een goede student wilt zijn moet je intelligent zijn. Mensen die beginnen op het VMBO doen dat niet zonder reden. Kijk, door een ziekte of een slechte thuissituatie kun je een flink stuk achterlopen, dat snap ik. Maar dat rechtvaardigt niet het enorme verschil tussen VMBO en VWO. Sowieso..de hele instelling van VWO-ers is anders, het is een ander type mensen. Zelfs het verschil tussen VWO en HAVO-leerlingen is supergroot.

Als ik bij mij op de universiteit die HBO-instromers zie..ze hebben gewoon een lager niveau van algemene ontwikkeling. Hun taal en algemene kennis van een lager niveau. Het is dan ook belachelijk om te denken dat bv. twee jaar VWO gelijk zou staan aan één jaar HBO. Ik vind dat als je de persoon bent om VWO te doen (of dat nu atheneum of gymnasium is) je dat meteen moet doen, en niet eerst aanklooien met VMBO oid..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 18:23
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik heb hele grote bewondering voor mensen die beginnen op vmbo niveau en uiteindelijk op de universiteit terecht komen! Mijn zus heeft eerst de mavo voltooid, daarna de havo, daarna het vwo, toen heeft ze een hbo opleiding gedaan en nu doet ze universiteit. Het gaat haar goed af. Het is niet zo dat als je op een laag niveau begint, je dat altijd houdt. Mijn zus heeft door veel doorzettingsvermogen uiteindelijk heel veel bijgeleerd en ik weet zeker dat ze onderhand ook echt het universitaire niveau bereikt heeft. Als je het vwo voltooid hebt kun je gewoon naar de universiteit en het heeft er niets mee te maken hoe je dat vwo ooit voltooid hebt.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 18:50
AMDFreak
Avatar van AMDFreak
AMDFreak is offline
Zou wel knap van ze zijn..
ik doe zelf ook VMBO.. en ik heb zelf helemaal geen zin om het VWO te halen.. als ik me diploma heb ga ik meteen naar het Grafisch Lyceum - Rotterdam :0
__________________
Vrijgezelllll
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 18:52
Verwijderd
het ligt er natuurlijk ook aan wat je met vmbo-er bedoelt.
in dit geval bedoel ik iemand die niet slim genoeg is voor het vwo. je kunt ook een vmbo-er zijn die wel de hersens heeft voor bv. vwo, maar geen zin heeft, en er niks aan doet of andere problemen heeft.. dan zul je de universiteit qua intelligentie inelkgeval goed aankunnen. in 't andere geval lijkt me 't erg moeilijk
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 18:58
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
1e:

Als die vmbo-er daar terecht komt, is dat toch niet te hoog gegrepen? Diegene groeit gewoon in zijn kunnen, of is te laag gestart. Als ie voor vwo slaagt moet ie het werk ook aankunnen, hij heeft immers zijn diploma toch?

diegene heeft er dan veeeel langer over gedaan. het is niet te vergelijken met iemand die in 6 jaar het vwo heeft gehaald.. maar zie ook mijn stukje over twee verschillende soorten vmbo-ers, ik had daar nog niet echt over nagedacht..
een vmbo-er kan 't vwo werk best snappen, maar 't kost veel meer tijd om 't te snappe.. denk ik tenminste

2e:

Ook niet waar, je kan best hoge cijfers halen maar niet uitgenodigd worden om naar een hoger niveau te komen. Dat gaat nu ook niet meer zo gemakkelijk met 2e fase. Bovendien, als je hoge cijfers haalt betekent dat gewoon dat je 'op' je niveau zit volgens mij... of je moet écht constant 10-en halen. Een niveau is er toch niet op gericht om iedereen met 6-jes te laten slagen?

[/B]
als je ongeveer een 7,5/8 gem. staat wordt je bij ons wel bevorderd naar een hogere leerstroom.. ze denken dat je punt een niveau hoger ongeveer een punt lager zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 21:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
als je ongeveer een 7,5/8 gem. staat wordt je bij ons wel bevorderd naar een hogere leerstroom.. ze denken dat je punt een niveau hoger ongeveer een punt lager zal zijn.
bij ons moet je minimaal een 8 staan gedurende een tijd.. dan wordt er gekeken naar je inzet enzo.. en of je cijfer wel stabiel is of constant van hoog naar laag gaat en dan krijg je bij ons nog allemaal gesprekken.
als je ouders weigeren of jij zelf hebt geen zin gaat het ook weer niet door.
kortom, bij ons gaat het echt niet zo makkelijk hoor, overstappen. en zeker nou met de tweede fase niet, ze gaan bij ons alleen nog maar naar een niveau lager

__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 21:57
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Laat ik even spreken voor de mensen die van het vmbo komen.

Ik ben ooit eens begonnen op vbo/mavo, en doe nu spoedvwo...(4e, 5e en 6e jaar in 1 jaar.)

Ik ben het er zelf dus absoluut niet mee eens.

Intelligentie is maar het halve werk voor een vwo of Universiteitsdiploma, je moet ook keihard kunnen werken, en iemand die het vwo heeft kunnen halen heeft er voor moeten knokken waarschijnlijk, en bezit dus een hoge mate aan discipline.

Vaak zijn het de hard werkende mensen die de Universiteit halen en de lamzakken van het vwo die mbo of hbo gaan doen.

De Uni is gericht op mensen met een vwo-niveau. Iemand die via het vmbo het vwo heeft kunnen halen...heeft een vwo niveau, anders kan ie de opleiding toch nooit halen?

Dus ik vind de stelling niet opgaan.Iemand die de Uni kan halen, heeft alle recht om het te gaan volgen.

Groetjes
Ben(die niet van superieure instellingen houdt
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 09:49
heumen
heumen is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
ze komen op de universiteit terecht, en die is gericht op "vwo-mensen".
het tempo is te hoog voor de vmbo-er want hij is er niet slim genoeg voor. en stel dat ie 't uiteindelijk toch haalt ---> het werk waar ie dan in komt is ook weer te hoog gegrepen.

Nou je wordt bedankt. Volgens jou ben ik dus een eikel die niet op de universiteit thuis hoort. Toevallig heb ik mijn MAVO diploma met allemaal 5.6 jes gehaald.

Ik zit nu op de universiteit en studeer volgend jaar cum laude af in de theoretische natuurkunde. Er zijn vrij weinig "VWO" mensen die mij dat na doen. Sterker nog in mijn studiejaar zit een ander persoon, die er zelfs iets beter voorstaat dan ik en die komt van de LTS. Hij heeft niet eens een middelbare school diploma. Al diegene die van "lagere" opleidingen komen en laten zien dat ze universitair werk aan kunnen hebben naar mijn mening een veel betere kans om werk te vinden als wetenschappelijk medewerker omdat ze hebben geleerd wat hard werken is.

Al die pikkies die op hun 17e groen van het VWO komen gaan negen van de tien keer op hun bek in het eerste jaar van een willekeurige opleiding. Dit komt natuurlijk omdat het luie leven op het VWO (5 jaar uit je neus vreten en dan een eindexamentje doen) ze niet heeft geleerd dat echte kennis alleen verkregen kan worden door middel van hard werken c.q. studeren.

Het is niet alleen je IQ dat bepaalt of je iets wel of niet kan. Het is je levens ervaring, je houding ten opzichte van anderen en je motivatie om iets te doen, allen samengevat onder de noemer EQ, samen met je IQ die bepaalt of je wat wordt in het leven. Mensen zoals jij (of nare man) die zo kortzichtig zijn, zullen werkelijk nooit iets kunnen bereiken in de wetenschap omdat een wetenschapper open minded is. Zeker waar het evt. collegea betreft.
Met dit laatste stukje meteen het vooroordeel over minder ontwikkelde taalkennis van nare man om zeep geholpen (in zijn reactie staan toch wel wat taalfoutjes).

VWO'ers zijn inderdaad een ander type mensen: ze zijn zo dom dat ze het zelf niet doorhebben. Ze zijn arrogant en komen bijna altijd uit welgestelde gezinnen met papa's die bij de shell werken. Ze gaan zelf de managment,finance&business school doen om vervolgens hun zakken te vullen in het bedrijfsleven.

Dit is tenminste net zo generaliserend als de bovengenoemde stellingen. Jullie zouden het vast goed doen met zo'n punt in het programma van partijen als CD, CP86 of de NP. Vervang dan wel even VMBO door zwarten en VWO door welgestelde blanke man.

Marianne22 ik weet niet wat je voor iemand bent maar als je naar de universiteit wil komen met het idee dat je later wetenschapplijke carriere gaat maken, dan hoop ik dat je dit soort belachelijke ideen snel uit je hoofd zet. Wat nare man betreft: jij zit zeker op de erasmus univ.?


PSje: De eikel Albert Einstein heeft ook nooit zijn middelbare school afgemaakt. Hij werd geweigerd op de universiteit maar gelukkig was hij net als ik een hard werker die maling had aan mensen die zichzelf erg slim vinden.

[Dit bericht is aangepast door heumen (04-03-2002).]
__________________
heumpje
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 10:30
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
heumen schreef:
Toevallig heb ik mijn MAVO diploma met allemaal 5.6 jes gehaald.

Ik zit nu op de universiteit en studeer volgend jaar cum laude af in de theoretische natuurkunde.
*de uitzondering bevestigt de regel*
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 14:26
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Nou nou nou, wat een rancune. Heb je soms een complex omdat je geen VWO hebt gedaan ofzo? Als je de uni haalt, fijn, maar je moet wel weten dat het VWO de koninklijke route naar het WO is, en dat is niet voor niets. Er zal op elke uni wel iemand rondlopen die van de LTS komt, maar dat blijft wel een hele grote minderheid.

En je moet ook niet zo hoogdravend doen over hard werken. Ware intelligentie kenmerkt zich namelijk door luiheid.

__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 14:41
heumen
heumen is offline
Mijn punt is niet dat iemand wel of niet intelligent(er) is. Mijn punt is dat vooropleiding niet altijd iets zegt over intelligentie en kunnen. Er zijn mensen die via de mavo de universiteit bereiken maar verder wetenschappelijk niets presteren en er zijn mensen die via de "koninklijke" route de uni bereiken en wetenschappelijk niets presteren. Mijn punt is dat je aan beide niets hebt. Ook het luiheids gehalte zegt niet zo veel want juist door mijn eigen luiheid ben ik op de mavo terecht gekomen.

Oftewel ik heb geen complex omdat ik geen VWO heb gedaan (dat heb ik namelijk wel en ben met een 9 geslaagd) maar de stellingen die hier gepost worden zijn rascistisch van aard. Iedereen die geen VWO heeft gedaan is per definitie dommer dan mensen die dat wel hebben gedaan.
Hoe je er ook komt, als je op een universiteit zit heb je het goed aangepakt. Als je actief bijdraagt aan wetenschappelijke ontwikkelingen kun je pas zeggen dat je slim bent.
__________________
heumpje
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 15:51
Verwijderd
[QUOTE]heumen schreef:


die hier gepost worden zijn rascistisch van aard. Iedereen die geen VWO heeft gedaan is per definitie dommer dan mensen die dat wel hebben gedaan.

ook al vat jij en meer hier het blijkbaar wel zo op, ik ben zeker niet van mening dat iedereen die geen vwo doet per defenitie dommer is dan een vwo-er...


Als je actief bijdraagt aan wetenschappelijke ontwikkelingen kun je pas zeggen dat je slim bent. [/B]

ben ik 't niet mee eens.. zonder dat je wat doet kun je ook slim zijn, maar dat als je niks doet je ook nergens komt, dat snap ik jah..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 15:56
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
heumen schreef:
maar de stellingen die hier gepost worden zijn rascistisch van aard. Iedereen die geen VWO heeft gedaan is per definitie dommer dan mensen die dat wel hebben gedaan.
Iemand met WO-niveau moet toch weten wat racisme is. Racisme is discrimineren op grond van ras, dat is hier natuurlijk in de verste verte niet aan de orde.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 16:16
Verwijderd
Demon of Fire schreef:


Vaak zijn het de hard werkende mensen die de Universiteit halen en de lamzakken van het vwo die mbo of hbo gaan doen.


en "vwo-ers" hoeven niet te werken zeker? Ik moet zeker wel wat doen om mijn diploma te halen hoor slechts een enkeling is zo slim dat ze "niks" hoeven te doen. en op 't moment dat je echt niets doet laten ze je daarom weer zitten...


De Uni is gericht op mensen met een vwo-niveau. Iemand die via het vmbo het vwo heeft kunnen halen...heeft een vwo niveau, anders kan ie de opleiding toch nooit halen?


Citaat:
diegene heeft er dan veeeel langer over gedaan. het is niet te vergelijken met iemand die in 6 jaar het vwo heeft gehaald..
een vmbo-er kan 't vwo werk best snappen, maar 't kost veel meer tijd om 't te snappen.. denk ik tenminste

Dus ik vind de stelling niet opgaan.Iemand die de Uni kan halen, heeft alle recht om het te gaan volgen.

ik heb er al niks over te zeggen en anders zou ik 't ook zeker niemand verbieden

Groetjes
Ben(die niet van superieure instellingen houdt

'k voel mij niet superieur vergeleken met een vmbo-er hoor dat is wat jij er van maakt.. en dat ik vmbo-er minacht of iets dergelijks ook niet...en dat is ook niet het geval deze hele topic gaat daar ook niet over



[Dit bericht is aangepast door marianne22 (04-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 19:24
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
diegene heeft er dan veeeel langer over gedaan. het is niet te vergelijken met iemand die in 6 jaar het vwo heeft gehaald..
een vmbo-er kan 't vwo werk best snappen, maar 't kost veel meer tijd om 't te snappen.. denk ik tenminste



Maar diegene halen het toch...wat is het probleem dan precies?

Groetjes
Ben(die het probleem niet ziet
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-03-2002, 08:36
heumen
heumen is offline
De stelling is dat mensen die niet via het VWO de uni bereiken het niet aan zouden kunnen. Dit is dus gewoon niet waar. Op het moment dat je bij de universiteit naar binnen loopt vergeet iedereen wat je daarvoor hebt gedaan. Het maakt een hoogleraar echt geen ene reet uit of je een vwo diploma hebt of niet. Zelfs als je geen diploma's hebt en het toelatingsexamen haalt maakt dat geen verschil. Het enige dat een docent interesseert zijn de cijfers die je haalt voor universitaire tentamens en zelfs die zeggen nog niet zo veel. Iemand met een grafisch geheugen zal heel goede cijfers kunnen halen maar als er vervolgens niks met de opgedane kennis gedaan wordt heeft niemand er iets aan.

Iedereen die de universiteit op wat voor manier dan ook weet te bereiken heeft a priori evenveel capaciteit en intellect.
Ik vindt de idee dat alleen vwo'ers die capaciteit hebben nogal een elitaire gedachte.
__________________
heumpje
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 08:39
heumen
heumen is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

En je moet ook niet zo hoogdravend doen over hard werken. Ware intelligentie kenmerkt zich namelijk door luiheid.

Een kenmerk van intelligentie is "luiheid" maar intelligentie is geen kenmerk van luiheid. Iemand die intelligent is weet wanneer ie lui kan zijn en wanneer niet.
__________________
heumpje
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 13:28
Verwijderd
Ik ben het niet helemaal met je eens...
Ik ken mensen die hebben er in de brugklas echt een zooitje van gemaakt, een grote keet, verkeerde vrienden etc... En die hebben achteraf spijt gekregen dat ze dat gedaan hebben, omdat ze makkelijk het vwo konden doen...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:02
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
vmbo-ers die uiteindelijk 't vwo bereiken (komt niet vaak voor, maar zo is 't het duidelijkst) via 4vmbo naar 4 havo.. 5 havo naar 5 vwo..

is dat niet nutteloos?

ik denk van wel: ze komen op de universiteit terecht, en die is gericht op "vwo-mensen".
het tempo is te hoog voor de vmbo-er want hij is er niet slim genoeg voor. en stel dat ie 't uiteindelijk toch haalt ---> het werk waar ie dan in komt is ook weer te hoog gegrepen.


2e---> mensen op 't vmbo en op de havo ook, maar in mindere mate, zullen niet vaak hoge cijfers hebben..


want op 't moment dat ze hoge cijfers hebben, worden ze uitgenodigd een niveau hoger te gaan, waar de cijfers dus weer wat lager zullen zijn.

graag jullie meningen
als iemand een paar keer vaker als klasgenootjes een 10 haalt wil nog nie zeggen dat ze een nivo hoger geplaatst worden hoor?

de mensen op school weten heus wel wat ze doen dus als ze eenmaal een vwo diploma gehaald hebben, kunnen ze de universiteit ook aan!

dus je stelling vink nie echt logisch.

ovigens ik ken een meisje die haalde altijd 8en 9ens en 10en en haar hebben ze ook geen nivo hoger laten doen, dus zo snel doen ze t heus nie.

__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 14:36
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
wat een onzin
je kan pas ná het vmbo naar de havo, dus als je het vmbo in 1 keer gehaald hebt zit je een jaar te oud in havo 4, en na havo 5 kun je ook niet in vwo 5 beginnen, je moet gewoon naar de 4e terug. Dus dan ben je drie jaar jonger dan de rest inmiddels. Kansloos!
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Smiley_Knorretje schreef:
wat een onzin
je kan pas ná het vmbo naar de havo, dus als je het vmbo in 1 keer gehaald hebt zit je een jaar te oud in havo 4, en na havo 5 kun je ook niet in vwo 5 beginnen, je moet gewoon naar de 4e terug. Dus dan ben je drie jaar jonger dan de rest inmiddels. Kansloos!

dan doe je 't toch via de loi, of volwassenen onderwijs o.id.

Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 15:04
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
vmbo-ers die uiteindelijk 't vwo bereiken (komt niet vaak voor, maar zo is 't het duidelijkst) via 4vmbo naar 4 havo.. 5 havo naar 5 vwo..

is dat niet nutteloos?


Nee, als diegene dat wil niet. Deze mensen hebben gewoon veel doorzettingsvermogen. Met hard werken (en een beetje intelligentie) kom je ver.

ik denk van wel: ze komen op de universiteit terecht, en die is gericht op "vwo-mensen".
het tempo is te hoog voor de vmbo-er want hij is er niet slim genoeg voor. en stel dat ie 't uiteindelijk toch haalt ---> het werk waar ie dan in komt is ook weer te hoog gegrepen.


Niet mee eens, je kan ook vragen: wat is een vmbo'er? wat is een vwo'er?
Misschien is een vmbo'er op dat niveau terecht gekomen door een of andere reden (ziekte ofzo) en 'hoorde' toch wel op vwo niveau.


2e---> mensen op 't vmbo en op de havo ook, maar in mindere mate, zullen niet vaak hoge cijfers hebben..


Ik weet niet of dat zo is, maar ik weet uit eigen ervaring wel dat als je hoge cijfers hebt, je dan een niveau hoger gezet kan worden. Maar dan gaat het hier vrijwel alleen over de brugklas (bij ons zijn het 1e en 2e jaar brugklassen) en 2e klas.
Tegenwoordig zetten ze leerlingen vaker 1 niveau lager dan hoger...

want op 't moment dat ze hoge cijfers hebben, worden ze uitgenodigd een niveau hoger te gaan, waar de cijfers dus weer wat lager zullen zijn.

Mjah ligt eraan welke klas he.
Ik mocht in de eerste na kerst naar hoger niveau (havo/vwo) en dat was natuurlijk wel een beetje wennen, cijfers gaan iets achter uit, maar al snel ging alles net zo goed als in de mavo/havo klas.
Dat betekende dus dat ik daar niet echt thuishoorde, maar ja dat ging om de cito-toets van de basisschool...

graag jullie meningen
zo klaar

xxx's Julia


Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2002, 15:05
Bird
Bird is offline
Citaat:
heumen schreef:
Ik zit nu op de universiteit en studeer volgend jaar cum laude af in de theoretische natuurkunde. Er zijn vrij weinig "VWO" mensen die mij dat na doen. Sterker nog in mijn studiejaar zit een ander persoon, die er zelfs iets beter voorstaat dan ik en die komt van de LTS.
Jah, en die heeft natuurlijk dan een deel van de stof al op de lts gehad. Waarom denk je dat gezakte mensen bijna altijd slagen? Herhaling is de beste leer methode.

Citaat:
Al diegene die van "lagere" opleidingen komen en laten zien dat ze universitair werk aan kunnen hebben naar mijn mening een veel betere kans om werk te vinden als wetenschappelijk medewerker omdat ze hebben geleerd wat hard werken is.
En studenten werken niet hard tijdens hun studie? Studeren is geen kwestie van alleen maar feesten. En veel studenten moeten zeker ook hard werken om elke maand rond te komen. En kom nou niet met het argument dat fulltime werken iets anders is, dat weet ik wel. Studenten werken ook hard, alleen op een andere manier.

Citaat:
Al die pikkies die op hun 17e groen van het VWO komen gaan negen van de tien keer op hun bek in het eerste jaar van een willekeurige opleiding. Dit komt natuurlijk omdat het luie leven op het VWO (5 jaar uit je neus vreten en dan een eindexamentje doen) ze niet heeft geleerd dat echte kennis alleen verkregen kan worden door middel van hard werken c.q. studeren.
Goh bedankt. Ik ging ook op mijn 17e studeren, wat een pikkie ben ik zeg... Ik heb echt vijf jaar uit mijn neus zitten vreten hoor... De werkwijze op een universiteit is anders, er wordt meer zelfstandigheid van je verwacht dan dat je op de middelbare school gewend bent. Daardoor ga je het eerste trimester (heus niet het hele jaar hoor) op je bek, zoals jij het noemt. Maar het lijkt me dat je al snel genoeg door hebt hoe je dan wel moet studeren.

Citaat:
VWO'ers zijn inderdaad een ander type mensen: ze zijn zo dom dat ze het zelf niet doorhebben. Ze zijn arrogant en komen bijna altijd uit welgestelde gezinnen met papa's die bij de shell werken. Ze gaan zelf de managment,finance&business school doen om vervolgens hun zakken te vullen in het bedrijfsleven.
Ja hoor, mijn papa is oliemagnaat! Wat is dit nou weer voor shit? Mensen op het VWO hoeven helemaal niet rijk te zijn, jij sukkel, waar háál je het vandaan???? De vader van mijn beste vriendin op het VWO zat in de WW!! Goh, wat had ze het rijk, en arrogant joh!

Citaat:
Jullie zouden het vast goed doen met zo'n punt in het programma van partijen als CD, CP86 of de NP. Vervang dan wel even VMBO door zwarten en VWO door welgestelde blanke man.
Tuurlijk. Een VWO'er is per definitie een racist, stemt extreem rechts en is natuurlijk blank en welgesteld. Zie je zelf niet dat dit kant noch wal slaat? Deze discussie heeft niks te maken met blank of zwart, moet ik je dat gaan uitleggen? Je ging toch cum laude afstuderen?

Oh ja, nog even over dat cum laude: leuk voor je hoor, maar je ziet tegenwoordig in het bedrijfsleven wel de trend dat er niet wordt gezocht naar de persoon met de hoogste cijfers, maar naar diegene die op het vlak van persoonsontwikkeling het meest heeft bereikt tijdens zijn studietijd, dus...

Citaat:
Wat nare man betreft: jij zit zeker op de erasmus univ.?
Heb je daar misschien ook al kritiek op? Over generaliseren gesproken zeg. Alle mensen op de EUR zijn natuurlijk welgestelde, blanke, arrogante, zelfingenomen, rijk geboren VWO'ers he?

Tuurlijk jongen, en ook welterusten...
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 15:10
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik loop op zich met gemak het VWO door maar ik ben niet zo walgelijk arrogant om te denken dat een VMBO'er dat niveau niet kan bereiken. Je hebt je leven zelf in de hand. In principe kan je alles, als je er echt voor gaat. Iemand die bereid is te knokken, en zo t VWO haalt bewijst dus dat ie wel degelijk "zo'n" soort mens is.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Ik loop op zich met gemak het VWO door maar ik ben niet zo walgelijk arrogant om te denken dat een VMBO'er dat niveau niet kan bereiken. Je hebt je leven zelf in de hand. In principe kan je alles, als je er echt voor gaat. Iemand die bereid is te knokken, en zo t VWO haalt bewijst dus dat ie wel degelijk "zo'n" soort mens is.


Lezen!
in de 1e regel staat 't eigenlijk al (dat een "vmbo-er" 't vwo haalt..)
inelkgeval.. er staat nergens wat jij beweert.

en dat jij daar de conclusie "walgelijk arrogant" aanhangt, moet je zelf maar weten, maar ben ik 't niet mee eens. ik vond het redelijk logisch klinken, op basis daarvan post ik 't.

------------------------------
maar inmiddels, ben ik overtuigd dat de stelling niet helemaal klopt. al ben ik 't nog steeds met veel dingen niet eens enz..
't ligt er ook aan hoe je ertegen aankijkt, hoe je opvat. we praatten wat langs elkaar heen had ik 't idee ....

btw: oke, 't klopt niet
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 12:39
heumen
heumen is offline
Citaat:
Bird schreef:
Heb je daar misschien ook al kritiek op? Over generaliseren gesproken zeg. Alle mensen op de EUR zijn natuurlijk welgestelde, blanke, arrogante, zelfingenomen, rijk geboren VWO'ers he?

Tuurlijk jongen, en ook welterusten...
Uiteraard slaat hetgeen ik hierboven heb geschreven helemaal nergens op. Dat was ook de bedoeling. Ik probeerde alleen even te laten zien hoe bovenstaande stellingen op mij overkomen (ik krijg bij deze stelling ongeveer dezelfde gevoelens als die jij krijgt bij het lezen van mijn stukje). Het gaat er helemaal niet om VWO'ers af te zeiken. Het gaat erom mensen die zichzelf beter vinden dan anderen, om wat voor reden dan ook (huidskleur, opleiding, intelligentie etc)te laten inzien dat hun ideeen onzin zijn en dat die ideeen net zo makkelijk kunnen worden omgedraaid.
__________________
heumpje
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 13:49
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
vmbo-ers die uiteindelijk 't vwo bereiken (komt niet vaak voor, maar zo is 't het duidelijkst) via 4vmbo naar 4 havo.. 5 havo naar 5 vwo..

is dat niet nutteloos?

ik denk van wel: ze komen op de universiteit terecht, en die is gericht op "vwo-mensen".
het tempo is te hoog voor de vmbo-er want hij is er niet slim genoeg voor. en stel dat ie 't uiteindelijk toch haalt ---> het werk waar ie dan in komt is ook weer te hoog gegrepen.


2e---> mensen op 't vmbo en op de havo ook, maar in mindere mate, zullen niet vaak hoge cijfers hebben..

want op 't moment dat ze hoge cijfers hebben, worden ze uitgenodigd een niveau hoger te gaan, waar de cijfers dus weer wat lager zullen zijn.

graag jullie meningen
Ik vind het zeker niet nutteloos, aangezien ik mensen ken die het zo hebben gedaan en ook op de universiteit nu nog prima cijfers halen. Er worden mensen naar het VMBO gestuurd door behaalde resultaten op de basisschool. Nu wil het feit dat er mensen zijn die "intelligenter" worden naarmate hun leeftijd vordert (bv. Einstein: middelmatig op VO). Als ze dus het VMBO met torenhoge cijfers hebben afgerond gaan ze door naar de HAVO. Als ze dit ook met gemak kunnen, moeten ze gewoon naar het VWO gaan.

Het 2e punt slaat nergens op want het bovengenoemde verhaal kan ook omgekeerd en hebben mensen die meteen VWO doen dus lagere cijfers dan mensen die vanuit VMBO/HAVO komen.
De uitslagen hierover zullen waarschijnlijk per gemeente verschillen.

__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 14:32
hendrikafox
hendrikafox is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik heb hele grote bewondering voor mensen die beginnen op vmbo niveau en uiteindelijk op de universiteit terecht komen! Mijn zus heeft eerst de mavo voltooid, daarna de havo, daarna het vwo, toen heeft ze een hbo opleiding gedaan en nu doet ze universiteit. Het gaat haar goed af. Het is niet zo dat als je op een laag niveau begint, je dat altijd houdt. Mijn zus heeft door veel doorzettingsvermogen uiteindelijk heel veel bijgeleerd en ik weet zeker dat ze onderhand ook echt het universitaire niveau bereikt heeft. Als je het vwo voltooid hebt kun je gewoon naar de universiteit en het heeft er niets mee te maken hoe je dat vwo ooit voltooid hebt.

Daar moet ook de grootste bewondering voor zijn.
__________________
Als hij zegt wat jij zegt dan zegt zij dat jij mij en hij niet zij maar ik uhhhhh...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 14:44
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
vmbo-ers die uiteindelijk 't vwo bereiken (komt niet vaak voor, maar zo is 't het duidelijkst) via 4vmbo naar 4 havo.. 5 havo naar 5 vwo..
je kunt niet meer switchen van havo5 naar vwo5, kon vroeger wel nu niet meer. kweet niet hoe het met vmbo zit.
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 15:07
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
marianne22 schreef:

Lezen!
in de 1e regel staat 't eigenlijk al (dat een "vmbo-er" 't vwo haalt..)
inelkgeval.. er staat nergens wat jij beweert.

en dat jij daar de conclusie "walgelijk arrogant" aanhangt, moet je zelf maar weten, maar ben ik 't niet mee eens. ik vond het redelijk logisch klinken, op basis daarvan post ik 't.

Ik vind hoe sommige mensen hier reageren arrogant en bekrompen. Dat is helemaal niet aan jou persoonlijk gericht, want zo raar vind ik het niet dat je je dat afvraagt.

En, wat beweer ik dan volgens jou wat niet klopt?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 15:32
Verwijderd
ik begreep dat jij dacht dat ik van mening ben dat vmbo'ers het vwo niet kunnen halen.

en sorry, verkeerd begrepen dus

[Dit bericht is aangepast door marianne22 (15-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 16:42
Bird
Bird is offline
Citaat:
heumen schreef:
Het gaat er helemaal niet om VWO'ers af te zeiken. Het gaat erom mensen die zichzelf beter vinden dan anderen, om wat voor reden dan ook (huidskleur, opleiding, intelligentie etc)te laten inzien dat hun ideeen onzin zijn en dat die ideeen net zo makkelijk kunnen worden omgedraaid.
Ik vat hem. Sorry, raakte over de zeik toen je over de eur begon Je begrijpt het zeker wel, eur ligt bij mij zeeeer gevoelig

Ik denk dat als je wilt bijna alles kunt doen wat je wilt. Universiteit is een kwestie van hard werken. Je kunt, vooral in de basisfase, ook een eind komen zonder inzicht als je maar hard leert. Maar via het vbo naar de universiteit is wel een lange weg. Ik zou er persoonlijk geen zin in hebben, en heb dan ook veel bewondering voor de personen die het geduld wel op kunnen brengen.
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 12:58
Spila
Spila is offline
een vriendin van mij is van 3 havo naar 3 vwo gegaan, ze zit nu bij mij in de klas..

Waar ze op de havo 8en voor stond, staat ze nu 5,5en voor..

Als je dus hoger op wil, moet je wel hele goede cijfers hebben..
__________________
When I realized that I 'm God? Well I was praying and I suddenly noticed that I was talking to myself.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-03-2002, 18:22
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb respect voor mensen die zo'n doorzettingsvermogen hebben. Ik denk niet dat het university-material is maar het gaat me meer om dat ze het berijkt hebben, ze hebben al een stuk meer kennis opgebouwt, daar kan je gewoon niet tegen zijn.

besides ik ken een meisje dat na een jaar mavo naar het gym ging, ze kwam uit bosnie en iedereen schatte haar vanwege taal-/cultuur-/traumaproblemen mavo in. Na een jaar bewees ze dat ze gym kon. Maar dat is eigenlijk iets anders
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.