Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 19:09
devilcat
devilcat is offline
Hai.

Ik heb een vriendin [ niet partner ofzo ! ] maar ik weet niet wat ik met haar aanmoet. luister maar.

toen ik een vriend had , zat ze constant heel uitdagend te kleden, constant zijn aandacht te vragen etc, gewoon, ze probeerde dat hij haar leuk vond, niet alleen ik merkte dat op oook mijn moeder.

nou opzich is ze heel aardig en gezellig maar , het is nu uit met mijn vriend al een paar maanden en ik ga nog steeds met der om , al sinds de basisschool eigenlijk,

maar het probleem is , dat wanneer ik door der gebeld word het altijd is van " ja ik ben toch in de buurt, kom je ergens wat drinekn" etc.
maar , ik heb nou al meerdere malen meegemaakt dat ze zo ontzettend kapsones heeft,

elk kledingstuk wat ze aan heeft, elke vliegticket moet ik de prijs van weten, ze zegt dat allemaal jongens haar leuk vind, ik moest een keer haar vaders bankrekening bekijken hoeveel geld erop stond dat soort idioten acties, en als ik dan wat met der drink, ze heeft het alleen maar over zichzelf en stalt haar problemen bij mij, terwijl ze wel lekker met haar vrienden leuke dingen doet,

want , ze belde weer is onverwachts op zoals altijd, of ik niet ff haar wiskunde kon uitleggen en of ze ook niet ff bij mij kon avondeten want ze kon neergens eten, want der ouders waren weg etc, en toen zei ze aan de phone " ja ik kom er zo aan want ik ben nog ff met vrienden"

ik word er een beetje schijtziek van,
ze zit constant over geld te praten en hoeveel alles wel niet kost wat zij KAN betalen etc, en als er jongens naar ons fluiten zegt ze " jeej at meot die jongen van MIJ"

ze denkt ook dat ze vet lekker is ofzo, want ik had een keer een truitje in me handen in een winkel, en gelijk kraakt ze me af met " ja maar dat pas je niet , want je bent daar te dun voor " in die sfeer. maar ze praat alsof het doodnormaal is , terwijl zij aan de zware kant is ...

als ik met haar dus ergens wat drink, en ze heeft het 2 uur alleen maar letterlijk over zichzelf en haar problems en haar gewledige dingen en jongens, en ik zeg bijvoorbeeld van " hey m'n nieuwe huis word echt mooi" begon ze me gelijk te stoppen met " hey moet je die jongen daar buiten zien !! "

damn en toen begon ze weer over zichzelf,

ik vind het heus wel gezellig soms zo hoor, maar als ik er goed ovber na denk vin dik het niet kunnen,
soms kan ik echt de WOEDE voelen als ik terug denk aan de tijd met mijn vriend en haar, ze liep telkens indruk temaken op hem at ik hem niet kon geven [ bijvoorbeeld , ik blowde niet, hup zij doet het wel etc ]

en voordat ik met hem kreeg had die vriendin van mij wel 's bij vrienden geslapen waar mijn voormalige vriend ook was, en toen had ie heel even aan der gezeten, niet seksictich, loopt ze de hele focking 1, 5 jaar dat ik met die jongen had te lopen vertellen dat HIJ HAAR HAD AANGERAND, hhahahahha, ze wil gewoon doen alsof hij haar eigenlijk leuk vind, en dat doet ze bij ieder stelletje.
zo van " ja hij vind mij eigenlijk leuk. zijn vriendin ziet mij als een bedreiging ofzo " dat zegt ze dus letterlijk tegen me...

ik word hier zo wanhopig van
want als ik dit tegen haar zeg, want ik heb nog niks van me laten merken , dan is ZIJ weer zielig en ik de schuldige, , terwijl ik dat helemaal niet ben...godver, dus ik kan niks doen..

PLease help me !!!!!!!!1
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2003, 19:14
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
lang verhaal


mja, ik zou 't haar toch subtiel proberen te zeggen hoor... Als ze 'n echte vriendin is, dan kan ze er mee om en dan begrijpt ze 't, als ze 't niet is, tja...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:17
elledc
elledc is offline
Is een wat egoistische vriendin als ik dat zo lees en pretentieus seg.
Heb je het er al over gehad met haar dat het je stoort, ook toen ze je vriendje wilde 'afpakken'?
Ik ken ook zo'n vriendin die constant aandacht wil en als ik dan iets zeg kijkt ze weg of begint ze over iets anders, dat is zo irritant! En ja ik doe het dan liever zonder haar.
Zeg het haar, dat lijkt me de enige manier.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:24
devilcat
devilcat is offline
ja,
maar ik haat het dan , dat ik dan de boeman word...

argg hate it.

ze is gewoon heeeeeeeeeel erg egocentrisch
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:27
Bright Halo
Avatar van Bright Halo
Bright Halo is offline
Het kan zijn dat ze onzeker is en de bevestiging van anderen zoekt Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat jij daar de dupe van bent.

Confronteer haar er gewoon mee. Als je bijvoorbeeld een tijd met haar samen was en ze had het de hele tijd over haarzelf, zeg dat dan! Zeg haar dat je je gebruikt voelt en dat je vindt dat het teveel eenrichtingsverkeer is.

Als ze echt een vriendin is, zal ze er proberen rekening mee te houden. En als ze dan zielig doet, laat je dan niet van stuk brengen. Dat laatste is echt heel belangrijk. Ze draait dan vanzelf wel bij denk ik. Immers, wanneer heb je haar ooit fout behandeld?
__________________
Stay cool.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:37
Elisaaa
Elisaaa is offline
klinkt niet echt als een gezellige meid. Ik zou er maar s snel wat van zeggen. En dan hoef jij je helemaal niet de boeman te voelen, want je doet niks verkeerd. Als ze een echte vriendin is, neemt ze je serieus en zal ze proberen er iets aan te veranderen. Vervelend probleem wel... sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:59
SilverAngel
SilverAngel is offline
Hee
ik ben het eens met het bovenstaande,
waarschijnlijk is dit van haar gewoon een manier van bevestiging zoeken. ze is waarschijnlijk helemaal niet zo zeker van zichzelf als ze denkt en wil met dit gedrag uitlokken dat je ook echt zegt dat ze geweldig is enzo. Ik herken het ook een beetje bij een vriendin van me, ze heeft het gewoon nodig ofzo, maar een probleem met dit gedrag is vaak dat ze ze jouw er ook mee benadelen door van die dingen te zeggen als 'Jij bent gewoon te dun' waar zij dus eigenlijk mee bedoelt 'ik ben te dik en jij hebt juist het figuur dat ik zou willen'. ze zegt het wel, maar meent het niet, als ze het maar vaak genoeg zegt, hoopt ze dat ze er ook in gaat geloven.
omdat ze jou er zo mee benadeeld zou ik maar gewoon open tegen haar zijn en haar confronteren met haar gedrag. Je wordt er echt niet de boosdoener door hoor, misschien laat zij dat je dan denken, maar wij zeggen wat anders. het is je aller recht en ze is gewoon een zeur.
Veel succes en de groeten van SilverAngel
__________________
Je moest eens weten...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:52
devilcat
devilcat is offline
dank julliewel,

ik denkniet dat ze onzeker is,
ook niet over der lichaam want ze is niet echt dik, maar wel dikker dan dun zeg maar..\

ze heeft gewoon kapsones en ze word verschrikkelijk verwend etc.

kan er niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:01
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline


Je schildert haar af als profiteur (ze belt jou op als er niemand anders is, plaatst zichzelf boven anderen, etc). Ik zou niet willen omgaan met iemand die mij het gevoel probeert te geven dat ik minder ben. Vriendschap is wederzijdes respect en elkaar in waarde laten.

Ik zou in dit geval haar zeggen hoe ik erover denk, en als je bang bent voor haar reactie of die van je omgeving, gewoon geleidelijk minder met haar omgaan.

Ik wil je niet aansporen haar te laten vallen o.i.d. maar geef enkel aan wat ik zou doen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:11
Angeles
Angeles is offline
Ik ken het...ik heb het ook meegemaakt en het duurt vaak lang voor je erachter komt hoe scheef het eigenlijk zat. Bij mij ging het allemaal nog iets subtieler, alsof ze mij eigenlijk wilde helpen, maar na een tijdje kwam ik erachter dat ze mij van alles zat aan te praten om zichzelf beter te voelen.

Vaak zit er jaloezie achter, onzekerheid van haar kant. Het is heel moeilijk om erover te praten omdat ze het toch zal ontkennen.

Bij mij bestaat het contact nog wel, maar op een lager, oppervlakkiger pitje. Ik zie en spreek haar nog wel, maar ik ga niet meer met vertrouwelijke dingen naar haar toe.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 23:24
Ninnoc
Ninnoc is offline
pffff klinkt beetje als amerikaanse foute film met chearleadermeisjes. De dame in kwestie moet even de waarheid horen, dat hoeft niet hard maar je kan ook subtiel zeggen dat je vind dat ze teveel over geld heeft ofzo.
Maar ja je moet wat mondiger zijn tegenover haar want t klinkt alsof je gebruikt wordt en zelf nooit wat aan haar hebt
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 07:35
elledc
elledc is offline
Citaat:
devilcat schreef:
ze wordt verschrikkelijk verwend etc.
Dat is het nu net! Mensen die enig kind zijn bijvoorbeeld en die alles krijgen zijn vaak heel moeilijke karakters, zoals irritante egocentrische ijdeltuiten en je mag het er nog over hebben, meestal beseffen ze het niet en maken zich dan kwaad
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 11:41
devilcat
devilcat is offline
ik heb het er dus duidelijk gemaakt wat me dwarszat.

maar het enige wat ze kon antwoorden was " nou ja zeg.."
en " dat weet ik allemaal niet meer "


argg...

we hebben niet echt kunnen praten, want volgens haar verhaal kan ze er niks aan doen en let ze er niet op, etc..je kent het wel..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:09
Verwijderd
Wat boeit het jou nou dat zij boos op je wordt? Helemaal niets toch? Tenminste dat mag ik hopen voor je. Zeg dat mens waar het op staat en ga dan gewoon niet meer met haar om! Dat je het überhaupt een vriendin noemt..

Laat dat mens maar lekker een andere praatpaal zoeken, en jij moet meer tijd in mensen steken die wél echt je vriendinnen zijn!

Ze is je niet waard..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 15:45
devilcat
devilcat is offline
ja precies,

vroeger toen ik wel problemen had met mijn ex kon ik wel is bij der terecht , maar dan had ik wel het idee dat ze erop kickte dat het weer fout ging met m'n vriend enzo, omdat ik merkte dat ze het wel leuk vond om met hem te flirten.

en ik praatte ook nooit 2 uur lang alleen maar over mezelf..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #122
JanDeVries
500 29-11-2012 08:26
Liefde & Relatie over maar ook weer niet...
Izietje
6 28-09-2007 09:15
Liefde & Relatie Verliefd.. Of toch niet?
bamboocha
31 08-07-2007 19:09
Liefde & Relatie Exvriendje en vriendin
Verwijderd
20 08-11-2005 18:18
Liefde & Relatie Waarom zo vroeg al een relatie?
droomkoningin
49 08-11-2004 23:04
Psychologie Kom er soms niet uit..
Rosie
5 05-03-2002 16:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.