Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2003, 20:09
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Nuck schreef op 18-08-2003 @ 21:01:
Heb ook een klas overgeslagen, bij mij is het prima gegaan. Was al heel snel geïntegreerd in de klas, en heb nergens problemen mee gehad. Ook qua schoolprestaties is er niks aan de hand, ben bijna cum laude geslaagd voor het gym en ga nu geneeskunde studeren
Wees heel, heel blij dat je het zo makkelijk hebt... *meen ik*


Wat ik nog toe kan voegen aan mijn eigen verhaal:
Door al m'n ervaringen ben ik wel heel zelfstandig geworden, heb al heel wat levenservaring opgedaan.
Dat missen velen. Die hebben de pure kennis uit de boekjes wel in hun hoofd gestampt, zes jaar lang op de school in hun eigen stad, maar hebben nauwelijks levenservaring.

En eerlijk gezegd, levenservaring, alles wat ik al heb meegemaakt, het is interessanter dan zes jaar lang op een doodsaaie VWO-opleiding zitten waar ik me toch maar kapot zou vervelen.

Daarnaast, ach, wat maakt die opleiding nou uit?

Als ik het maar red!

En of ik dan 17, 23 of 30 ben, dat maakt niet zoveel uit.
Want ik kom er toch wel. Ik moet wel.
IK MOET WEL.

Dit voelt vaag... Ik heb echt geen flauw idee of ik nu heel blij of heel triest ben...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2003, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-08-2003 @ 21:09:

Daarnaast, ach, wat maakt die opleiding nou uit?

Als ik het maar red! Ik moet wel. IK MOET WEL.
Offtopic: Zie je echt niet dat je jezelf tegen spreekt?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 20:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-08-2003 @ 21:21:
Offtopic: Zie je echt niet dat je jezelf tegen spreekt?
Doe ik wel vaker...

Ik weet het, het is raar...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 09:26
koenvn
koenvn is offline
Ik heb groep overgeslagen, ik werd te vervelend en ging slechte cijfers halen.

Ben 2 dagen getest, conclusie: Hoogbegaafd en ik mocht beginnen met de stof van groep 6 te maken (ik zat toen in groep 5).

Nu ga ik naar 3 gym en volgens mij is alles OK met mij, behalve dat ik geen vinger naar iemand uit durf te steken (ik kan mensen heel goed met woorden raken, maar iemand slaan, dat kan ik niet) ongeveer de helft van mijn klas heeft een klas overgeslagen, de meeste zijn Nerds met de grote N. (ikke niet hoor)

Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 09:40.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 10:10
Verwijderd
Citaat:
koenvn schreef op 19-08-2003 @ 10:26:
Nu ga ik naar 3 gym en volgens mij is alles OK met mij, behalve dat ik geen vinger naar iemand uit durf te steken (ik kan mensen heel goed met woorden raken, maar iemand slaan, dat kan ik niet)
En dat je niet durft te slaan is negatief? 'k vind het eerder positief, teveel mensen denken dingen op te kunnen lossen met geweld.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 22:07
Miess
Miess is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-08-2003 @ 20:02:
een hele hoop
Beste Fleet Admiral,

Uit jouw posts in dit forum merk ik op dat jij constant anderen de schuld geeft van de 'puinhopen' en mislukkingen in jouw leven. Echter, als ik jouw posts lees bedruipt mij, met alle respect, het gevoel dat er misschien wel 'schuldigen' zijn die heel dichtbij jou staan, maar je nergens noemt. Je ouders namelijk. Ook zij hadden kunnen voorkomen dat je zo vroeg van de basisschool af zou komen door je in de periode van je hersenschudding gewoon helemaal thuis te houden en je niet meer aan school te laten werken bijvoorbeeld. Dit had al een jaar gespaard. Ook was het met het oog op je sociale problemen beter geweest als ze je later, toen je genezen was, weer naar de basisschool moeten sturen in plaats van je thuis laten verpieteren. Het is voor kinderen sowieso nooit goed om sociale situaties uit de weg te gaan. Ook hadden ze je op een (sport) vereniging kunnen zetten, zodat je daar meer sociale contacten kon opdoen. Overigens sluit ik niet uit dat ze dit laatste niet gedaan hebben, maar ik vind het nergens in je posts terug.

Uit jouw posts merk ik nog mee zaken op waaruit voor mijn gevoel blijkt dat je ouders je op sommige zaken wel erg veel ruimte hebben gegeven. Het is niet normaal om een tiener (<16), zoals je zelf zegt, 's nachts het huis uit te laten gaan zodat jij vervolgens rond je schoolgebouw gaat fietsen. Ook is het geen verstandige actie van ze geweest om je zo vroeg al thuis VWO-certificaten te laten halen. Daardoor doe je al helemaal geen sociale vaardigheden op.

Verder is het misschien idd. goed om het verleden te accepteren zoals het is en er niet meer overna te denken. Als je ECHT arts wilt worden, dan meot dit lukken. Het snelst zou zijn als je de resterende 5 certificaten haalt, maar of dit de juiste weg is moet je zelf bepalen.

Succes,

Michel
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 08:41
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
bij ons wordt het niet snel gedaan. Bij mij in de klas zit maar 1 iemand die een klas heeft overgeslagen. Ik zat dus toen ik een kleuter was en groep 3 constant te huilen, ik had het echt niet naar m'n zin. Naar de psycholoog en getest. Hoogbegaafd. Ik mocht 2 klassen overslaan maar m'n moeder vond dat niet goed omdat het slecht voor me zou zijn (kan niet goed tegen veranderingen). Dus toen zat ik in m'n "normale" klas maar met ander en meer leerwerk dan andere kinderen zodat ik me niet zou vervelen. Tja, ik vond toen leren nog heel erg leuk.
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 10:18
wissie
wissie is offline
Ik heb op de basischool een klas over geslagen, namelijk groep 6. Om precies te zijn ben ik halverwege groep 6 naar groep 7 gegaan, dus eigenlijk heb ik de laatste helft van 6 en de eerste helft van 7 overgeslagen. Ik moest gewoon meedoen met de rest, en ik heb nooit problemen gehad. Ik vond ook snel aansluiting in de klas. Citotoetsen bijna foutloos gemaakt, gymnasiumadvies gehad. Het ging allemaal geweldig.

Maar toen ik op de middelbare school kwam merkte ik wel dat ik jonger was dan de rest. In de brugklas was dat vooral qua gedrag duidelijk. Maar vanaf mijn 14e maakte het niets meer uit, het verschil is ook maar één jaar.

Achteraf zegt mijn coördinator (en de conrector ook) dat het misschien verstandig zou zijn geweest bij 4 of 5 vwo over te laten slaan, omdat het te 'makkelijk' is geweest voor mij. Maar daar heb je niets meer aan achteraf. Ik weet niet of ik dat gedaan zou hebben, ik denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 10:55
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Juh ik mocht geen klas overslaan omdat ik een vroege leerling ben (ben 18 juli jarig) en dus heb ik de hele basisschool me lopen vervelen en nu ik op het vwo zit heb ik de eerste 3 jaar ook geen fuck uitgevoerd. Maar goed, ik denk niet dat het goed was geweest om een klas over te slaan, dan was ik dus veel jonger geweest dan de rest van de klas en als zij dan bepaalde dingen zouden mogen als ze 15,16 waren (uitgaan, drinken) zou ik die nog niet mogen omdat ik nog maar 14 was(=frustrerend).
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.