Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2003, 16:11
Repsaj
Avatar van Repsaj
Repsaj is offline
Praat jij makkelijk tegenover een grope mensen(je volleybalteam, voetbal team. school, toneelstukje oder so wass)

Gaat je dat makkelijk af of ga je dan 'raar' doen?
__________________
Spreek tot ons,Wijze Weerboer uit Het Oosten - Want het leven duurt maar even, alle jdn....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2003, 16:14
zwoesj
zwoesj is offline
Licht eraan waarover.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:14
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik heb er een hekel aan.

Als ik het kan voorbereiden doe ik dat ook (zodat ik er met
een goed gevoel aan begin). Van te voren zit ik vaak
ontzettend te stressen ed, maar als ik nou eenmaal ben
begonnen, blijkt het allemaal best wel mee te vallen. Meestal.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:18
wissie
wissie is offline
Dan ben ik gestresst, maar dat merk je niet aan me.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:21
Verwijderd
spreekbeurt vind ik vreeeeeeeeseeelijk maar toneel daar in tegen is weer leuk
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:30
Verwijderd
Ligt er een beetje aan. Als ik iedereen ken en bekend ben met het onderwerp, weet dat ik op zich weinig fout kan doen, dan gaat het vanzelf. Maar als ik mensen niet (goed) ken en bovendien geen "objectief" verhaal heb, dan ga ik raar doen.

En ik moet over een maanden als getuige een speech houden op een bruiloft. Ik schijt nu al in mijn broek.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:32
vampiro
Avatar van vampiro
vampiro is offline
Kdoe een lerarenopleiding... presenteren is er een groot onderdeel van

Ik sta dus regelmatig voor een groep van 20 - 30 mensen en met met grotere presentaties voor ongeveer 150 man te praten

In het begin isset eng, maar later word het wel minder
__________________
Will Your Smile Be True?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:35
Verwijderd
Ligt er heel erg aan. Ik vind het verschrikkelijk om een presentatie voor de klas te houden, weet nooit waar ik mijn handen moet houden en ik zie iedereen heel ongeinteresseerd kijken, ook niet echt motiverend. Maar als het onderwerp mij aanspreekt zodat ik daar enthousiast over kan vertellen en ik merk dat mensen geintereseerd zijn vind ik het prettig.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:39
Verwijderd
Ik voel me niet gespannen ofzo op zo'n moment, maar zo kom ik wel over; ik pluk aan haren, trui, briefjes, wat dan ook, en ik ratel af en toe, en praat vaak te zacht.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:43
L1
Avatar van L1
L1 is offline
spreekbeurt is de ene keer vreselijk, andere keer niet....donderdag weer . Verder kan ik wel praten voor een groep mensen
__________________
No intensity, no victory
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:43
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Als het niet erg belangrijk is vind ik het niet erg, als ik word beoordeeld om mijn gebabbel vind ik dat verschrikkelijk
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:48
Thomas
Thomas is offline
Dat is echt iets waar ik totaal geen moeite mee heb. Presenteren doe ik niet graag, maar meestal wel zeer goed. Praten voor een groep is zeker een van mijn sterke punten, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:50
Verwijderd
Het is ook niet het praten op zich, maar meer het feit dat ik voor 250 man een verhaal moet gaan vertellen wat zowel oma van 88 als neefje-drugskoerier van 15 als baas van bruidegom van 45 aan het lachen maakt.

Dat kan gewoon niet goed gaan.

Van de andere kant: het is een bruiloft, iedereen is toch in een goede stemming enzo!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:52
Beryll
Beryll is offline
Nee, dat doe ik niet gemakkelijk. Ik ga evenwel niet raar doen. Ik doe normaal maar ik vind dat best wel moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:54
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Het gaat me steeds beter af.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:05
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Heb ik totaal geen problemen mee, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:08
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Da's niks voor mij... dan word ik zenuwachtig enzo.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:10
Verwijderd
alleen als het voor een belangerijk cijfer is en als het is afgesproken, maar al ga ik plots ff iets meedelen aan een groep mensen doet het me niks ofzo..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2003, 17:10
Verwijderd
geen probleem
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:19
Verwijderd
Geen problemen mee. Sterker nog, in een groep gebeurt het juist regelmatig dat ik als vanzelf aan het woord kom en dat iedereen luistert.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:31
Verwijderd
ik kick daar juist op
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:33
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Liever niet!
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
In een groep heb ik regelmatig het woord en ook op toneel heb ik d'r geen enkele moeite mee.
Maar presentaties op school... argghh.
de laatste keer dat ik dat moest doen ging ik hyperventileren
En alle vorige keren was ik strontzenuwachtig, klopte m'n hart in m'n keel en kreeg ik er amper worden uit.
Ach, wat haat ik die dingen!!!
nog 4 presentaties en 6 mondelingen te gaan dit jaar.. kzie er nu al tegen op
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:36
PV
PV is offline
ik hou d'r niet van. Iedereen gaapt je dan zo aan enzo, en als het tegenzit gaan ze ook nog eens moeilijke vragen stellen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:42
Verwijderd
Spreekbeurt en alles wat er op lijkt is verschrikkelijk, maar toneel roeleert
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2003, 17:44
Atje85
Atje85 is offline
Als t meer dan zo een 10 mensen zijn wordt ik echt vet zenuwachtig, net als bij een spreekbeurt die je voor 30 man moet gaan houden

In een klein groepje gaat perfect
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:58
Beryll
Beryll is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-10-2003 @ 18:19:
Geen problemen mee. Sterker nog, in een groep gebeurt het juist regelmatig dat ik als vanzelf aan het woord kom en dat iedereen luistert.
Dat gebeurt mij nou ook. Daar is echter niet mee gezegd dat je het ook prettig vindt. Hetgeen je wel weer zegt in je eerste regel, dus als je niet replyt, zeg je genoeg.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:59
Beryll
Beryll is offline
Wat mij betreft: Sterker nog, ik vind het zelfs eng om een conversatie te hebben met één iemand! Soms.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:59
*run*
Avatar van *run*
*run* is offline
altijd !!
k schaam me niet en nergens voor
i (L) meslef..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 18:02
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Plotseling, en zonder voorbereiding aan het woord komen heb ik niet zo veel moeite mee.
Maar als ik iets voor moet bereiden ga ik daar zo lang over malen dat ik dat eng vind, en dan is het ook eng...
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 18:04
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
in ut begin ben ik zenuwachtig maar als ik merk dat het goed gaat dan minder en praat ik gewoon vrijuit.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-10-2003 @ 18:19:
Geen problemen mee. Sterker nog, in een groep gebeurt het juist regelmatig dat ik als vanzelf aan het woord kom en dat iedereen luistert.
Ja, maar dat heb ik ook wel vaker. Dat is ook geen probleem. Als ik echter echt vóór een groep mensen, die niet of nauwelijks direct kunnen/mogen reageren moet praten, vind ik dat een stuk minder leuk. Zeker als ik die mensen niet goed ken, of als ik niet goed voorbereid ben.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 18:07
fractuur
fractuur is offline
Over het algemeen heb ik het gevoel dat ik alleen maar stoter en wil ik gewoon door de grond zakken, maar dan krijg ik van de docent een compliment voor mn presentatietechniek. Afgelopen jaar moest ik voor Engels een presentatie houden, en ik kreeg de opmerking van mn docent: 'Ik kon eigenlijk niet verstaan wat je zei, maar je bracht het overtuigend.'

En voor mij geldt ook: als ik het het eenmaal doe vind ik het nog leuk ook.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 28-10-2003 @ 19:07:
Ja, maar dat heb ik ook wel vaker. Dat is ook geen probleem. Als ik echter echt vóór een groep mensen, die niet of nauwelijks direct kunnen/mogen reageren moet praten, vind ik dat een stuk minder leuk. Zeker als ik die mensen niet goed ken, of als ik niet goed voorbereid ben.
Precies. Natuurlijk is er voor mij ook wel verschil tussen een presentatie of een pleidooi houden voor een groep willekeurige studenten en een praatje houden over een onderwerp voor een groep vrienden. In het eerste geval ben ik wel wat minder op m'n gemak, maar nog steeds niet op een onplezierige manier. Ik gebruik alleen wat formeler taalgebruik en moet mezelf een beetje in bedwang houden, niet al te enthousiast uit te wijden over van alles en nog wat.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 18:28
Verwijderd
Ligt eraan voor wie en wat ik moet vertellen... ik hou niet van presentaties ed, maar in discussies en dergelijke vind ik het absoluut geen punt dat iedereen luistert.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 18:35
Susanne
Susanne is offline
Ik heb daar absoluut geen moeite mee, vind het wel leuk eigenlijk.
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2003, 18:39
Verwijderd
Ik ga altijd veel te snel praten (voor m'n gevoel dan, achteraf zegt iedereen dat het wel meeviel) en word heel erg rood Vooral aan dat laatste heb ik echt een hekel. Ook ben ik meestal redelijk zenuwachtig. Kort samengevat: spreken voor een groep is een ramp Maar ik word er gelukkig steeds iets beter in
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 18:40
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
bij presentaties vind ik het niet zo leuk

maar voor de rest wel hoor.
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 18:55
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
verschilt per keer. Bij m'n team heb ik niks in te brengen ofzo, en zal ik niet makkelijk praten. Als ik alle aandacht van een klas krijg wordt ik ook rood enzo :/. (kan'k ook niks aan doen ) Spreekbeurten gaan wel goed, ik tril wel , maar dat merk ik zelf alleen gelukkig. Vrijdag boekbespreking
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 19:01
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
binnen mijn team zeg ik wat ik vind en denk (dat doet iedereen) zonder het eng te vinden.

moet ik voor de klas iets voordragen, presenteren o.i.d. dat ik zelf gemaakt heb (spreekbeurt, betoog) vind ik het vreselijk.
als ik mag gaan zitten is het al een stuk minder. maarja dat mag niet.

Als me gevraagd wordt iets van een ander of uit een boek voor de klas voor te lezen heb ik hier veel minder moeite mee.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 19:11
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ik praat uberhaupt niet veel
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 19:15
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ligt er aan of het is voorbereid of niet, van welk pluimage de groep is, en natuurlijk de grootte van de groep.

Doorgaans heb ik er niet zoveel moeite mee, al helemaal niet als ik dingen voorbereid. Een zaal met 70 mensen toespreken doe ik zonder zweethandjes.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 19:20
Dree
Avatar van Dree
Dree is offline
Een groep mensen toespreken is wel prima, ik vind het vervelender om iets te moeten voorlezen als andere mensen dezelfde tekst voor zich hebben.
__________________
Devi essere piu brava che bella
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 19:47
the tourist
the tourist is offline
Ik hou er niet van, maar meestal valt het erg mee.
Voor spreekbeurten enzo ben ik wel altijd erg zenuwachtig.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 11:19
Beryll
Beryll is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 28-10-2003 @ 20:15:
Ligt er aan of het is voorbereid of niet, van welk pluimage de groep is, en natuurlijk de grootte van de groep.

Doorgaans heb ik er niet zoveel moeite mee, al helemaal niet als ik dingen voorbereid. Een zaal met 70 mensen toespreken doe ik zonder zweethandjes.
Pluimage, p-lease.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Beryll schreef op 29-10-2003 @ 12:19:
Pluimage, p-lease.
Pluimage is een gewoon en erg duidelijk woord. Je snapt meteen wat hij bedoelde. Dus p-lease yourself.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 12:42
Beryll
Beryll is offline
Hij spreekt over sommige mensen alsof ze dieren zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 13:08
Sonnebloem
Avatar van Sonnebloem
Sonnebloem is offline
ik heb er eg een hekel aan om voor de klas te moeten praten
en heb over 2 weken spreekbeurt die een kwartier moet duren...

had vorig jaar debat en leraar zei tegen mij: je ziet eruit alsof je t niet leuk vind....
Nee hehe
en daarbij praat ik nogal zacht dus is ook niej handig....
maar vind t dus eg niej leuk!!
__________________
In love and always be
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 14:13
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Sonnebloem, gewoon blik op oneindig, hard praten en rechtop staan. Dan heb je de helft al gehad. De andere helft bestaat uit het niet friemelen met je handen, niet wiebelen en niet teveel rondlopen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 14:24
Verwijderd
ronduit afschuwelijk. dan heb ik mn tekst nog zo goed geleerd, k krijg het er niet meer uit, wat ik ookprobeer. doe mn best een beetje relaxed te lijken, maar nee. heeft hoogsdtwaarschijnlijk te maken met mn niet zo goede zelfbeeld en zelfvertrouwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi optijd zijn #1878
Verwijderd
500 19-06-2016 14:40
De Kantine Stefesaai vertikt het en Sintersaai laat lijken achter #1739
Verwijderd
500 19-11-2012 15:42
Algemene schoolzaken Presentatie groeps probleem
Fellowes
4 01-10-2008 14:25
Lifestyle Vertel over je dag!
Larry Flint
500 27-04-2007 09:09
De Kantine Waar zie jij tegenop?
Verwijderd
171 09-03-2004 16:53
Liefde & Relatie Een gesprek beginnen
Dotcom
12 05-12-2002 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.