Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2003, 15:50
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Vind het niet leuk (maar ook niet vreselijk), maar ik ga niet echt heel raar doen (hoop ik althans )
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2003, 15:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben héél slecht in spreekbeurten en zo, ik bereid het altijd zo goed voor dat ik alles in 1x opdreun en ik word ook altijd helemaal rood en trillerig, ben altijd stikzenuwachtig.
Vind het ronduit verschrikkelijk.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 15:51
Verwijderd
Dat gaat me heel goed af, al zeg ik het zelf. Als ik een presentatie moet geven sta ik wel een beetje onder druk, maar als ik het niet te goed voorbereid en toch weet wat ik wil vertellen gaat het altijd wel goed.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:36
Repsaj
Avatar van Repsaj
Repsaj is offline
Bij mij valt het opzich wel mee. Als ik bijvb. voor school weer es wat presenteren moet, vind ik het wel een beetje eng, maar omdat ik het al vaak gedaan hebt loopt het wel goed.

Maar hoe kleiner de groep mensen hoe enger ik het vind, omdat je dan 'intiemer' bent. Veel persoonlijker.
__________________
Spreek tot ons,Wijze Weerboer uit Het Oosten - Want het leven duurt maar even, alle jdn....
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:58
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
M@rco schreef op 28-10-2003 @ 18:08:
Da's niks voor mij... dan word ik zenuwachtig enzo.
Voor klas is het minder,die ken je,maar als het voor een grote(re) groep mensen is.
__________________
girls in liquid.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 18:06
chaostar
chaostar is offline
Als het een onderwerp is waar ik zelf weinig van weet (en me dus meestal niet interesseert) vind ik het meestal vreselijk, omdat ik dan echt dingen uit m'n hoofd moet gaan leren enz. Ik ben dan echt enorm zenuwachtig.
Dat komt doordat ik een aantal jaar geleden vaak presentaties in het Engels moest houden, terwijl mijn Engels niet erg goed was. En dat terwijl ik in een klas zat waar minstens 50% vloeiend Engels sprak en ik toch al niet zo popi was.
Als ik over iets mag praten waar ik veel van af weet, vind ik het leuk, omdat ik er dan ook niet echt over hoef na te denken en ook de kans op fouten klein is.
__________________
I don't make mistakes (just happy accidents)
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 18:10
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb er geen problemen mee om een presentatie te geven. Ok, ik voel wel wat adrenaline voordat ik begin en dat hoor je ook (beetje trillen) maar kom vrij snel op gang en dan gaat het altijd wel goed.

Echt moet ik spreken in een groep mensen face to face die ik maar half ken dan heb ik er meer problemen mee, dan wordt ik echt zenuwachtig..

Eigenlijk best vaag maar het de tweede situatie is vaak veel persoonlijker, ook waar je over praat.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 18:15
Hubers
Avatar van Hubers
Hubers is offline
lukt wel, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 18:24
Sonnebloem
Avatar van Sonnebloem
Sonnebloem is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 29-10-2003 @ 15:13:
Sonnebloem, gewoon blik op oneindig, hard praten en rechtop staan. Dan heb je de helft al gehad. De andere helft bestaat uit het niet friemelen met je handen, niet wiebelen en niet teveel rondlopen.
hmzzzz bedankt voor de tip, maar wat dat hard praten betreft, dat kan ik niej
nja niej voor de klas maar goed

rondlopen doe ik ook liever niej
__________________
In love and always be
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 19:28
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Iedereen kan hard praten

Als je overigens 'euuuhhh' wilt zeggen, hetgeen niet zeldzaam is onder sprekers, probeer dit dan in te slikken. Liever een pauze van een paar seconde, waarin je gelijk wat rust brengt, dan de hele tijd 'euuhhh' aanhoren.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 29-10-2003 @ 20:28:
Iedereen kan hard praten

Als je overigens 'euuuhhh' wilt zeggen, hetgeen niet zeldzaam is onder sprekers, probeer dit dan in te slikken. Liever een pauze van een paar seconde, waarin je gelijk wat rust brengt, dan de hele tijd 'euuhhh' aanhoren.
Je kan het dan als aanhoorder wel gaan tellen.. net als 'of zo'.. leuk hoor 2 uur lang gastcollege en op 1/4e van de tijd ontdekken dat de spreker toch wel erg vaak of zo gebruikt.. porbeer je dan maar eens in te houden
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 13:53
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Ik vind het rot om te doen en word dan ook erg zenuwachtig maar anderen zeggen niks aan me te merken
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:38
Sonnebloem
Avatar van Sonnebloem
Sonnebloem is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 29-10-2003 @ 20:28:
Iedereen kan hard praten

Als je overigens 'euuuhhh' wilt zeggen, hetgeen niet zeldzaam is onder sprekers, probeer dit dan in te slikken. Liever een pauze van een paar seconde, waarin je gelijk wat rust brengt, dan de hele tijd 'euuhhh' aanhoren.
ik niej
(zelfs niej als ik gewoon met mensen praat schijnt )

´nah´ is een leuker woordje dan ´euuuuuuhhhh´
helemaal in de buurt van den haag, hebben sommige mensen dan nog wel s last van
__________________
In love and always be
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:49
Verwijderd
het is niet mijn favoriete bezigheid, maar als ik het eenmaal moet doen, lukt het me wel aardig. Ik vind mezelf altijd errug slecht, maar het valt meestal wel redelijk mee.
Hm.. ik krijg mensen, in de klas dan, ook wel redelijk aan het luisteren wanneer ik een spreekbeurt of iets moet doen. Dat helpt ook wel een beetje denk ik.
maar met bijvoorbeeld drama, dat ik op school heb, heb ik daar geen last van om iets in mn eentje te doen.. *heb een keer op de grond liggen krijsen.. had een of andere vage aanval, speelde zich af in de wachtruimte van een dokter* maar dat doe ik dan wel. Vind ik weer totaal anders, dan ben ik ook mezelf helemaal niet

*hè, lekker omslachtig gepraat allemaal*
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 13:57
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Vroeger had ik altijd een grondige hekel aan spreekbeurten en dat soort dingen, ik zag er al maanden vantevoren tegen op.

Tot ik op een gegeven moment zoiets had van: Goed, waarom langer zenuwachtig en bang daarvoor zijn? Dan gaat het alleen maar slechter. Dus heb ik mijn 'bange zenuwen' omgezet in 'goede zenuwen'. Ik weet dat het raar klinkt, maar het helpt echt je instelling te veranderen.
Nu vind ik het zelfs leuk om spreekbeurten te houden
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 14:17
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik vind het wel leuk.. Tijdens vergaderingen heb ik altijd het hoogste woord. Soms zeg ik echt tegen mezelf: Roos, kop dicht, laat de rest nou ook even praten


Voor grote groepen ben ik wel zenuwachtig, laatst nog voor 300 man, jaa toen voelde ik het wel gieren

Het verschilt wel.. als ik praat over iets, waar ik veel verstand van heb, gaat het veel beter.
En natuurlijk, hoe formeler, hoe meer zenuwen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 11:03
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Neu niet echt makkelijk... ben nogal verlegen
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 12:09
Vandal
Avatar van Vandal
Vandal is offline
maakt mij niet veel uit
klein of groot
__________________
: : I punched a lion in the throat : : Hey ya : :
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 12:13
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
dan praat ik evenveel/goed als gewoon tegen een iemand..
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi optijd zijn #1878
Verwijderd
500 19-06-2016 14:40
De Kantine Stefesaai vertikt het en Sintersaai laat lijken achter #1739
Verwijderd
500 19-11-2012 15:42
Algemene schoolzaken Presentatie groeps probleem
Fellowes
4 01-10-2008 14:25
Lifestyle Vertel over je dag!
Larry Flint
500 27-04-2007 09:09
De Kantine Waar zie jij tegenop?
Verwijderd
171 09-03-2004 16:53
Liefde & Relatie Een gesprek beginnen
Dotcom
12 05-12-2002 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.