Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2006, 17:03
Willowbellie
Willowbellie is offline
Ik moet een PO maken en ik heb als ow jeugdcriminaliteit gekozen, maar we moeten een hoofdvraag hebben en daar kan ik dus niet op komen. V_V Een vriendin van me stelde ''waarom criminaliteit onder allochtonen vaker voorkomt'' voor, maar ik wil geen onderscheid maken tussen allochtonen en autochtonen.

Verder wil ik het in de vorm van een site maken, maar ik heb nog nooit een site gemaakt. V_V

Als iemand tips of suggesties heeft, graag! ^^
__________________
I believe in you and you believe in yesterday
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2006, 17:55
Verwijderd
waarom wil je geen onderscheid maken tussen allochtonen en autochtonen? Juist daar kan je een goede po mee maken, je hebt dan een aantal dingen die je er sowieso al in kunt stoppen:

-Wat zijn allochtonen en autochtonen en hoeveel wonen er in Nederland?
-Wat voor soorten criminaliteit zjin er?
-Wat zijn de projecten die gebruikt worden voor jeugdcriminaliteit?

Je zou ook als hoofdvraag kunnen stellen:
hebben de huidige straffen voor jeugddige criminelen genoeg effect?
Dus moeten ze juist strenger of minder streng. Werkt een werktstraf (taakstraf) zoals bureau HALT die geeft wel en kan je ze niet beter naar een heropvoedingskamp sturen of gewoon de gevangenis in?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 17:55
professor2
professor2 is offline
nee want dan discrimineer je !!!1!!11!

vraag wat is de beste aanpak tegen jeugd crimnialiteit

zoiets ?
kan je aantal oplossing uit de hedendaagse praktijk emt elkaar vergelijken



waarom wil je in godesnaam een site maken ?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 17:55
Verwijderd
bekijk of bij jeugdcriminaliteit de vergrijpen veranderd zijn met de jaren. En probeer te achterhalen wat de oorzaken hiervan kunnen zijn.

Verder raad ik je aan om je bij je leest te houden. Doe iets wat je al kan en maak geen website. Een PO maken zou al moeite genoeg moeten zijn.

Laatst gewijzigd op 01-03-2006 om 17:58.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 22:33
Project 50
Project 50 is offline
Ik denk dat de vraag van professor2 eigenlijk best goed is. Om die vraag te kunnen beantwoorden moet je aardig wat kennis over het onderwerp hebben en kun je heel wat deelvragen maken. De hoofdvraag die je vriendin gaf is op zich wel goed, maar dan ga je meer hun gedrag analyseren. Ik denk dat het een veel beter resultaat geeft als jij jouw visie geeft, aan de hand van deelvragen, over hoe jij denkt jeugdcriminaliteit aan te pakken.

Ik denk echter dat je wel een onderscheid tussen allochtonen en autotochten moet maken tijdens je P.O. Als dit je stoort kan je in je P.O. verwerken dat je liever geen onderscheid wilde maken, maar dat de manier van aanpakken van de criminaliteit bij allochtonen heel anders kan uitpakken dan bij autochtonen en anders om.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 16:45
Willowbellie
Willowbellie is offline
Whoa, danku iedereen. Het moet nu wel lukken, denk ik. ^^

Ik zie nog wel of ik verderga met een website... maar ik heb geen zin om een presentatie te houden. Vandaar.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 15:34
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Succes ermee!
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 18:28
salimpy
salimpy is offline
Citaat:
Missy schreef op 07-03-2006 @ 16:34 :
Succes ermee!
hey ik ben salimpy


en ik wil graag om je hulp vragen

ik moet met de volgende stelling op school discussieren

"de aanpak van jeugdcriminaliteit voldoet niet aan de eis om jeugdcriminaliteit te doen laten dalen"


het is opzich een makkelijke stelling om te verdedigen. maar het probleem is dat ik hem niet moet verdedigen: IK MOET JUIST TEGEN DIE STELLING ZIJN.!!!!

ik moet het dus oneens zijn, met die stelling. ik moet van mening zijn dat de aanpak van nu tegen jeugddelicten wel deugd.


allleen dat is een beetje moeilijk te bewijzen, omdat jeugdcriminaliteit op dit moment wel degelijk stijgt.


hey kun je mij misschien helpen met wat argumenten en tips??????


ik zou het zeer op prijs stelle.


ps: de rede waarom ik jou dit berichtje stuur is omdat ik al in het forum je reactie's naar mensen toe had gelezen over dit onderwerp en toen wist ik dat alleen jij me nog zou kunnen helpen!!!!




laat alsje blieft snel wat van je horen
__________________
:P :P :P
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 18:28
salimpy
salimpy is offline
Citaat:
Missy schreef op 07-03-2006 @ 16:34 :
Succes ermee!
hey ik ben salimpy


en ik wil graag om je hulp vragen

ik moet met de volgende stelling op school discussieren

"de aanpak van jeugdcriminaliteit voldoet niet aan de eis om jeugdcriminaliteit te doen laten dalen"


het is opzich een makkelijke stelling om te verdedigen. maar het probleem is dat ik hem niet moet verdedigen: IK MOET JUIST TEGEN DIE STELLING ZIJN.!!!!

ik moet het dus oneens zijn, met die stelling. ik moet van mening zijn dat de aanpak van nu tegen jeugddelicten wel deugd.


allleen dat is een beetje moeilijk te bewijzen, omdat jeugdcriminaliteit op dit moment wel degelijk stijgt.


hey kun je mij misschien helpen met wat argumenten en tips??????


ik zou het zeer op prijs stellen.
__________________
:P :P :P
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 18:35
salimpy
salimpy is offline
nou mensjes kunnen jullie mij hierbij nog helpen of niet
__________________
:P :P :P
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 20:41
Verwijderd
Citaat:
salimpy schreef op 07-05-2006 @ 19:28 :
ik moet met de volgende stelling op school discussieren

"de aanpak van jeugdcriminaliteit voldoet niet aan de eis om jeugdcriminaliteit te doen laten dalen"

ik moet het dus oneens zijn, met die stelling. ik moet van mening zijn dat de aanpak van nu tegen jeugddelicten wel deugd.

allleen dat is een beetje moeilijk te bewijzen, omdat jeugdcriminaliteit op dit moment wel degelijk stijgt.

ps: de rede waarom ik jou dit berichtje stuur is omdat ik al in het forum je reactie's naar mensen toe had gelezen over dit onderwerp en toen wist ik dat alleen jij me nog zou kunnen helpen!!!!
Ik zou me eerst afvragen of die jeugdcriminaliteit wel degelijk stijgt. Wat stijgt er: (1) het werkelijke aantal gevallen van criminele handelingen door een jeugdig persoon of (2) het aantal geregistreerde aantal gevallen hiervan?

Laten we vaststellen dat het eerste geval nooit kan worden vastgesteld. We kunnen nooit achterhalen wat de werkelijke omvang van jeugdcriminaliteit is, simpelweg omdat die nergens geregistreerd staan.

We moeten dus uitgaan van het aantal geregistreerde gevallen. Meestal spreken we dan over het aantal aangiften bij de politie. Natuurlijk zullen er ook onderzoeken zijn die de jeugdcriminaliteit monitoren, maar ook die zullen moeten extrapoleren ("Afleiden van een waarde uit een grafiek buiten het waarnemingsgebied door de grafiek door te trekken") - m.a.w.: schatten.

Nu, als we de zaak zo bekijken, zouden we (met enige voorzichtigheid) erop kunnen wijzen dat het beleid wel degelijk werkt. De reden: meer jeugdcriminelen worden gepakt. Dat er meer gevallen worden geregistreerd, betekent niet dat er meer jeugdcriminaliteit is, maar dat de politie meer jeugdcriminelen oppakt. Het werkt dus wel!

In het kort: dat de geregistreerde jeugdcriminaliteit stijgt, betekent dus niet dat de werkelijke jeugdcriminaliteit stijgt. Dat het aantal geregistreerde gevallen stijgt komt juist door goed beleid. De pakkans is groter, de politie let er meer op, burgers doen meer aangifte, etc.

Let wel: het bovenstaande verhaal is alleen maar een manier om je gelijk te krijgen - het wil niet zeggen dat je gelijk hebt. Daarvoor heb je inhoudelijke onderbouwing nodig (bij voorkeur cijfers). Maar dit vertel je je klasgenoten natuurlijk niet .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.