Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 15:18
wildeman
Avatar van wildeman
wildeman is offline
Hoi,

Ik zit nu in 5 gymnasium met het N&G profiel. Ik heb als extra vak M&O.

Ik loop al heel lang met het gevoel dat ik de verkeerde keuze gemaakt heb qua profielstroom. Dit schooljaar werkt dat ook nog eens versterkt omdat ik nu M&O heb en dat mij heel goed afgaat, ik vind het leuk en sta er een 9 voor. Ik ben er nu eindelijk zeker van dat ik E&M wil gaan doen. Dit had ik ook onmiddelijk gedaan ware het niet dat er een probleem is. Aangezien ik een jaar economie achterstand heb en ik de economie, geschiedenis en aadrijkskunde van dit jaar ook nog niet gehad heb, heb ik een berg in te halen. Ikzelf vind dit geen probleem, aangezien ik met heel goed realiseer hoeveel werk het is en ik me er ook echt op ga storten. Maar de school zal dit natuurlijk wel als probleem gaan zien.

Nu heb ik met mijn mentor overlegd. Hij vind dat ik er goed aan doe E&M te gaan doen, maar nu moet ik aan de directie een brief schrijven dat ik van profiel wil changen. Deze brief is uiterst belangrijk voor mij en ik heb als vraag aan jullie of jullie nog dingen kunnen verzinne die ik er in kan zetten.

Ik moet ze er dus van overtuigen dat het niet is omdat Beta mij niet goed afgaat, maar omdat ik iets met economie wil gaan doen. Kunnen jullie misschien wat manieren verzinnen waarmee ik ze dat o.a. duidelijk kan maken?

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2004, 15:42
Verwijderd
De reden waarom je E&M wilt doen weet alleen jij, dat zul je dus zelf moeten verzinnen. Ik zou iig bedenken wat je met je school wilt, dus bv. welke opleiding je wilt gaan doen? Zo iets kan je er iig in zetten. En je cijferlijst er bij doen, kan ook, is iig een argument om te laten zien dat je er goed in bent. En aangeven dat je bereid bent heel hard te werken (ook in de vakanties) oid kan je natuurlijk ook aangeven.

Misschien wil je mentor je brief doorlezen voordat je hem aan de directie geeft?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 16:04
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Ik zit ook in 5 gym, en ben twee weken geleden van N&G naar C&M overgestapt. Voor mij was de voornaamste reden dat de A-vakken uiteindelijk veel beter bij mij passen dan de B-vakken. Daardoor ontbrak de motivatie om me er nog voor in te zetten, terwijl dat wel nodig is om het halen. Het was bij mij ook niet het geval dat ik het niet kon, maar dat het zinloos was om in het profiel te blijven. Uiteindelijk zal mijn vervolgstudie ook meer A zijn.
Dit waren de redenen die ik heb opgegeven waarom ik van profiel wilde veranderen. Ik ben nu heel blij dat het is gelukt en ik hoop dat jij het ook mag.

Ik heb ook het één en ander in moeten halen van vakken die ik dit jaar niet heb gevolgd en zelfs een vak dat ik ook vorig jaar niet had. Als je zorgt dat je dat goed plant en je je er echt voor inzet, moet het zeker lukken!

Succes!
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 16:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je zou misschien kunnen vermelden dat het belangrijk is voor je vervolgstudie. Ik weet niet of je hierna wellicht een opleiding wil gaan doen dat met economie te maken heeft?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 16:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
VOor je switcht en je op een berg inhaalwerk stort zou ik als ik jou was eens nagaan welke mogelijke vervolgstudies je met N&G niet kan bereiken en met E&M wel. Als je economie 1 bijkiest kan je met N&G volgens mij bijna alle studies nog kiezen die je ook met E&M kan kiezen maar ik weet dat niet zeker dus zoek het even uit. Het kan je een hoop inhaalwerk schelen want in dat geval hoef je alleen economie in te halen.

Tenzij je natuurlijk gewoon nog graag anderhalf jaar bezig bent met vakken die je wel leuk vindt en die ook meer aansluiten bij je vervolgstudie, dan zou ik switchen naar E&M maar met die brief kan ik je niet helpen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:24
wildeman
Avatar van wildeman
wildeman is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-11-2004 @ 17:55 :
VOor je switcht en je op een berg inhaalwerk stort zou ik als ik jou was eens nagaan welke mogelijke vervolgstudies je met N&G niet kan bereiken en met E&M wel. Als je economie 1 bijkiest kan je met N&G volgens mij bijna alle studies nog kiezen die je ook met E&M kan kiezen maar ik weet dat niet zeker dus zoek het even uit. Het kan je een hoop inhaalwerk schelen want in dat geval hoef je alleen economie in te halen.

Tenzij je natuurlijk gewoon nog graag anderhalf jaar bezig bent met vakken die je wel leuk vindt en die ook meer aansluiten bij je vervolgstudie, dan zou ik switchen naar E&M maar met die brief kan ik je niet helpen.
Ik kan met N&G wel wat economische studies doen, maar niet allemaal. Het extra vak economie er nu nog bij nemen kan niet en ik heb al helemaal geen zin om nog 2 jaar scheikunde, natuurkunde en biologie te moeten doen. Ik wil er desnoods zelfs nog wel n jaar voo blijven zittne om E&M te mogen doen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
wildeman schreef op 04-11-2004 @ 19:24 :
Ik kan met N&G wel wat economische studies doen, maar niet allemaal. Het extra vak economie er nu nog bij nemen kan niet en ik heb al helemaal geen zin om nog 2 jaar scheikunde, natuurkunde en biologie te moeten doen. Ik wil er desnoods zelfs nog wel n jaar voo blijven zittne om E&M te mogen doen.
Dan moet je gewoon naar E&M switchen en in die brief schrijven wat je hier ook allemaal hebt gezegd
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:41
wildeman
Avatar van wildeman
wildeman is offline
Betreft: aanvraag profielwijziging

Geachte directie,

Naar aanleiding van mijn wens om van het N&G profiel naar het E&M profiel te wisselen schrijf ik u deze brief waarin ik aan u uitleg waarom ik graag zou willen wisselen van profiel. Ik hoop u in de volgende alineas een beeld te kunnen geven van mijn situatie.

Allereerst wil ik u laten weten dat dit niet zomaar een bevlieging is, maar een gedachte waar ik al zo’n half jaar mee rond loop. Zo twijffelend als ik in die tijd was, zo zeker ben ik er nu van dat het E&M profiel mij beter tot zijn recht zou komen. Dit om de volgende redenen.

De economie is me steeds meer gaan interesseren. Daarom heb ik Management en Organisatie gekozen als extra vak. Dit vak beviel me al vanaf de eerste les en die interesse is op dit moment allen nog maar groter. Ik ben hierdoor gaan realiseren dat het N&G profiel niet bij me past. De vakken scheikunde, natuurkunde en biologie zijn niet mijn ding. Ik kan me er niet met plezier in verdiepen, heb geen interesses in die richting en daardoor is mijn motivatie voor deze vakken niet groot.

Ook heb ik al over mijn toekomstige studiekeuze nagedacht en heb ik opgezocht welke economische studies men kan volgen met een N&G profiel. Dit zijn er aanzienlijk weinig en voor mij niet de juiste. Met het E&M profiel kan ik wél kiezen uit alle economische studies waar ik interesse in heb.

Ik hoop dat ik u duidelijk heb kunnen maken waarom ik liever het E&M profiel zou willen volgen. Ik zal nu beschrijven wat de consequenties zullen zijn als ik dat ook daadwerkelijk mag doen.

Allereerst, en dat realiseer ik me erg goed, zal ik veel stof moeten inhalen. De meeste stof is die van economie, namelijk de stof van de vierde klas en van dit jaar, de vijfde klas. Ook zal ik de aadrijkskunde en geschiedenis van dit jaar moeten inhalen. Daarnaast zal ik mezelf ook nog met de stof van dit moment moeten bezighouden. Ik snap het als u dat zwaar lijkt, maar ik zal u uitleggen waarom ik denk dat het haalbaar is voor mij.

Als u kijkt naar de resultaten die ik behaald heb voor de beta-vakken dan zult u zien dat deze niet uitermate goed zijn. Dit is vooral te danken aan de desinteresse en de lage motivatie die ik voor die vakken heb. Als u daarintegen kijkt naar het vak Management en Organisatie dan zult u zien dat ik een 9.4 sta voor dat vak. Dit resultaat is te wijten aan juíst mijn interesse en motivatie.Ik laat u dit weten om u duidelijk te maken dat ik niet van profiel verander omdat N&G mij niet makkelijk afgaat, maar om mijn desinteresse en lage motivatie. In tegenstelling tot de interesse én motivatie die u bij mij wel zult vinden wanneer ik het E&M profiel volg.

Ik ben met deze redenen en gedachtes naar mijn ouders gestapt en die vinden ook dat ik er zeer goed aan zou doen als ik E&M ga volgen. Natuurlijk heb ik dit daarna ook met mijn mentor Meneer van Loon besproken. Die vond het ook een goed plan en heeft mij doorverwezen naar u.

Na dit lange verhaal wil ik u vragen er over na te denken. Ook wil ik kwijt dat u ten alle tijden een gesprek met mij kunt hebben om er over te praten. Mijn ouders en/of mentor zouden er dan ook bij kunnen zijn.

Hierbij wil ik u alvast bedanken en hoop ik op een snelle reactie.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:41
wildeman
Avatar van wildeman
wildeman is offline
enige op-/aanmerkingen?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
wildeman schreef op 04-11-2004 @ 20:41 :
enige op-/aanmerkingen?
Controleer nog even goed op spel en typfoutjes maar verder een prima brief (overtuigend ook wel)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:22
Nyawa
Goede brief! Een paar spelfoutjes die ik nog ontdekte en waar je misschien overheen gelezen hebt:

Citaat:
Ik hoop u in de volgende alinea's een beeld te kunnen geven van mijn situatie.
[...]
Zo twijfelend als ik in die tijd was...
[...]
en die interesse is op dit moment alleen nog maar groter.
[...]
Natuurlijk heb ik dit daarna ook met mijn mentor meneer van Loon besproken.
Verder prima, vind het heel erg duidelijk. Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:28
wildeman
Avatar van wildeman
wildeman is offline
k thanx voor de reacties.

k heb hier mijn uiteindelijke versie staan. Hier nog op/aanmerkingen op?










Betreft: aanvraag profielwijziging

Geachte directie,

Bij deze wil ik u verzoeken toestemming te geven om van profiel te wisselen. Momenteel zit ik in klas 5 met het N&G profiel. Graag wil ik de overstap maken naar het profiel E&M. Ik besef dat dit een zeer uitzonderlijk verzoek is en graag wil ik u mijn verzoek verder toelichten.

Allereerst wil ik u laten weten dat dit niet zomaar een bevlieging is, maar een gedachte waar ik al zo’n half jaar mee rond loop. Zo twijfelend als ik in die tijd was, zo zeker ben ik er nu van dat het E&M profiel veel beter bij mij past. Ik realiseer me steeds meer dat de vakken uit het N&G profiel en de bijbehorende beroepsmogelijkheden niet mijn interesse hebben. Ik heb spijt van mijn keuze voor N&G. Dit om de volgende redenen.

De economie is me steeds meer gaan interesseren. Daarom heb ik Management en Organisatie gekozen als extra vak. Dit vak beviel me al vanaf de eerste les en die interesse is op dit moment nog groter. Ik ben me hierdoor meer gaan realiseren dat het N&G profiel niet bij me past. Ik kan me niet met plezier in scheikunde, natuurkunde en biologie verdiepen. Ik heb geen interesse in de N&G richtingen waardoor mijn motivatie voor deze vakken niet groot is.

Ook heb ik al over mijn toekomstige studiekeuze nagedacht en heb ik opgezocht welke economische studies men kan volgen met een N&G profiel. Dit zijn er erg weinig en voor mij niet de juiste. Met het E&M profiel kan ik wél kiezen uit alle economische studies waar ik interesse in heb.

Ik hoop dat ik u duidelijk heb kunnen maken waarom ik liever het E&M profiel zou willen volgen. Ik zal nu beschrijven wat de consequenties zullen zijn als ik dat ook daadwerkelijk mag doen.

Allereerst, en dat realiseer ik me erg goed, zal ik veel stof moeten inhalen. De meeste stof is die van economie, namelijk de stof van de vierde klas en van dit jaar, de vijfde klas. Ook zal ik de aardrijkskunde en geschiedenis van dit jaar moeten inhalen. Daarnaast zal ik mezelf ook nog met de stof van dit moment moeten bezighouden. Ik snap het als u dit zwaar lijkt, maar ik zal u uitleggen waarom ik denk dat het haalbaar is voor mij.

Als u kijkt naar de resultaten die ik behaald heb voor de bètavakken dan zult u zien dat deze niet uitermate goed zijn. Dit is vooral te wijten aan de desinteresse en de lage motivatie die ik voor die vakken heb. Als u daarentegen kijkt naar het vak Management en Organisatie dan zult u zien dat ik daar 9.4 voor sta. Dit resultaat is te wijten aan juíst mijn interesse en motivatie. Ik laat u dit weten om u duidelijk te maken dat ik niet van profiel verander omdat N&G mij niet makkelijk afgaat, maar vanwege mijn desinteresse en lage motivatie. In tegenstelling tot de interesse én motivatie die u bij mij wel zult vinden wanneer ik het E&M profiel volg.

Ik realiseer me dat mijn eigen werkhouding en motivatie van de afgelopen anderhalf jaar u weinig vertrouwen geven. Ik denk echter dat het me juist beter zal lukken planmatig te werken en mijn best te doen als ik meer gemotiveerd ben. Ik ben bereid de consequenties van extra werk die de overstap met zich mee brengt te aanvaarden.

Ik ben met deze redenen en gedachtes naar mijn ouders gestapt en zij ondersteunen dit verzoek. Natuurlijk heb ik dit daarna ook met mijn mentor meneer van Loon besproken. Die vindt het ook een goed plan en heeft mij doorverwezen naar u.

Ik hoop dat u over deze kwestie met mij (en ouders en mentor) in gesprek wilt gaan.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:00
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Dit resultaat is te wijten aan juíst mijn interesse en motivatie. --> zou ik van maken: "Dit resultaat is juist te danken aan mijn interesse en motivatie."
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine *plak plak plak* CTRL - V topic!
Cherry Springs
499 21-10-2006 15:50
De Kantine Wat staat er onder jou ctrl+v #2
0o-pearl-o0
499 20-11-2004 10:19
Beleidszaken Het banbeleid
Gimme more beer
80 18-11-2004 22:24
De Kantine Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Briseïs
500 09-11-2004 16:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerikaanse Verkiezingen - Wie won eerste Debat?
hhendrikxx
65 07-10-2004 23:59
ARTistiek [Mededeling] PicServer Problemen? Hier de oplossing!
AJMouse
6 12-02-2004 19:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.